Fandom

League of Legends Wiki

Zrodzony z Lodu

1,552strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Zrodzony z Lodu — humanoidalna rasa dawniej zamieszkująca tereny FreljorduFreljordu.

Historia Edytuj

Narodziny Edytuj

Howling Abyss blue base.jpg

Baza niebieskich w Howling Abyss

Zrodzeni z Lodu początkowo byli zwykłymi ludźmi zamieszkującymi mroźny obszar FreljorduFreljordu. W pewnym momencie na ich terenach pojawiła się nowa rasa - Mroźni Obserwatorzy. Posiadali potężną wiedzę i moc, dzięki którym przekształcili mieszkańców w nieśmiertelne istoty posługujące się magią. Przybysze wymagali od nowej rasy jedynie ich lojalności. Wkrótce potem, Zrodzeni z Lodu zdobyli nowe tereny i zbudowali wielką cywilizację w Howling Abyss. Powstał potężny most prowadzący do wielkiej cytadeli. Głosem Obserwatorów była tzw. Poszukiwaczka - jedna z przywódczyni plemienia. Jest nią LissandraLissandra, która do dnia dzisiejszego jest wobec nich gorliwie lojalna.

Upadek Obserwatorów Edytuj

Avarosa - jedna z legendarnych Trzech Sióstr wierzyła, że służenie Obserwatorom była niczym innym jak niewolnictwo. Namówiła swoją siostrę Seryldę oraz pozostałych Zrodzonych z Lodu do buntu przeciw władcom. Po długiej i krwawej bitwie na moście zwanym jako Howling Abyss, buntownicy wygrali pomimo olbrzymich strat. Po chwili zrzucili Obserwatorów w bezdenną otchłań, którzy wyjąc nadali nazwę tego miejsca i utorowali drogę zwycięzcom do rządzenia krainą.

Wojna domowa Edytuj

Chwilę po "wygnaniu" Mroźnych Obserwatorów, wybuchła słynna legendarna wojna, znana jako Wojna Trzech Sióstr. Była to rywalizacja między Avarosą, Seryldą i LisandrąLisandrą o kontrolę nad FreljordemFreljordem. Jednakże wynik wojny nie został rozstrzygnięty a jedyną znaną konsekwencją było zabicie Avarosy przez Lissandrę. W trakcie niej zginęli prawie wszyscy Zrodzeni z Lodu, którzy po tysiącleciach wraz z Obserwatorami zostali legendami opowiadanymi przy biesiadach.

Biologia Edytuj

Lissandra Concept.png

Przykładowy wygląd Zrodzonej z Lodu

Początkowo byli zwykłymi ludźmi, którzy zostali przekształceni przez Obserwatorów. Zrodzeni z Lodu to rasa humanoidów, gdzie ich charakterystyczną cechą jest bladoniebieska skóra, która przedstawia ich tak, jakby byli zamrożeni w lodzie. Są długowieczni i nie starzeją się z wiekiem. Jednakże nie mają zdolności regeneracyjnych i z tego powodu są podatni na obrażenia fizyczne i w konsekwencji mogą się rozpaść. Prawdopodobnie są różnego wzrostu i różną budowę ciała. Niektórzy mogą mieć sylwetki wysokich ludzi lub mają niektóre części ciała pokryte bądź zastąpione warstwą grubego lodu. Mają możliwość kontrolowania Prawdziwym Lodem - specjalnym rodzajem ciemnego lodu, który nie może zostać rozpuszczony przez ciepło. Obecnie znanymi artefaktami zrobionymi z tej substancji są:

Ciekawostki Edytuj

  • LissandraLissandra straciła wzrok podczas walki z Ursinem zanim została Zrodzoną z Lodu i od tamtej pory jest ślepa.
  • Ludzie nie mogą kontrolować czy manipulować Prawdziwym Lodem. W przypadku innych stworzeń występujących w tym regionie takich jak yetiyeti czy żywiołaki (AniviaAnivia), to potrafią lód dla własnych potrzeb.
    • Choć AsheAshe i SejuaniSejuani są ludźmi i potrafią kontrolować lód, jest to spowodowane tym, że są potomkiniami Zrodzonych z Lodu.
    • Można potwierdzić to tym, że Lyte, sklepikarz drużyny fioletowej z Howling Abyss próbuje bez skutku rozgryźć działanie Prawdziwego Lodu.
    • Prawdziwego Lodu wprawdzie nie można zniszczyć, ale można go skazić złowrogą magią (przykładem jest skórka Anivia Czarnego LoduAnivia Czarnego Lodu).
  • Zrodzeni z Lodu są pierwszymi znanymi użytkownikami Prawdziwego Lodu jak i możliwymi stwórcami bądź odkrywcami.
  • Gregor, sklepikarz drużyny niebieskiej z Howling Abyss jest duchem Zrodzonego z Lodu, który został specjalnie zabity przez Avarosę, aby mógł zareagować w razie ewentualnego powrotu Obserwatorów.
  • Obserwatorzy i Zrodzeni z Lodu mogą mieć powiązania z Innymi (White Walkers) z serii Pieśń lodu i ognia.

Przedstawiciele Edytuj

Bohater Powiązania
Lissandra, Wiedźma LoduLissandra, Wiedźma Lodu Jedyna znana przedstawicielka; liderka Mroźnej StrażyMroźnej Straży

Bohaterowie powiązani Edytuj

Bohater Powiązania
Anivia, KriofeniksAnivia, Kriofeniks Starożytna sojuszniczka Zrodzonych z Lodu
Ashe, Lodowa ŁuczniczkaAshe, Lodowa Łuczniczka Potomkini Avarosy, liderka AvarosanAvarosan
Braum, Serce FreljorduBraum, Serce Freljordu Niepotwierdzony Zrodzony z Lodu
Sejuani, Furia ZimySejuani, Furia Zimy Potomkini Seryldy, liderka Zimowego SzponuZimowego Szponu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki