FANDOM

Zrodzony z Lodu — humanoidalna rasa dawniej zamieszkująca tereny  Freljordu.

Historia Edytuj

Narodziny Edytuj

Howling Abyss blue base

Baza niebieskich w Howling Abyss

Zrodzeni z Lodu początkowo byli zwykłymi ludźmi zamieszkującymi mroźny obszar  Freljordu. W pewnym momencie na ich terenach pojawiła się nowa rasa - Mroźni Obserwatorzy. Posiadali potężną wiedzę i moc, dzięki którym przekształcili mieszkańców w nieśmiertelne istoty posługujące się magią. Przybysze wymagali od nowej rasy jedynie ich lojalności. Wkrótce potem, Zrodzeni z Lodu zdobyli nowe tereny i zbudowała wielką cywilizację w lodowej krainie. Głosem Obserwatorów była tzw. Poszukiwaczka - jedna z przywódczyni plemienia. Była i jest nią  Lissandra, która do dnia dzisiejszego jest wobec nich gorliwie lojalna.

Upadek Obserwatorów Edytuj

Avarosa - jedna z legendarnych Trzech Sióstr wierzyła, że służenie Obserwatorom była niczym innym jak niewolnictwo i poprowadziła Zrodzonych z Lodu do buntu przeciw władcom. Wybuchła wielka wojna pomiędzy rasami a szala zwycięstwa przechylała się w różne strony. W tym okresie, Avarosa poprosiła o pomoc półboga  Ornna, aby wykopał głęboki rów w celu oddzielenia ich od Obserwatorów. W czasie decydującej bitwie, buntownicy wygrali pomimo olbrzymich strat i zrzucili Obserwatorów w bezdenną otchłań, którzy wyjąc nadali nazwę tego miejsca. Kilka lat później, Trzecia Siostra ( Lissandra) poprosiła  Ornna o jeszcze jedną rzecz. Miał on zbudować most nad rowem w celu "połączenia" obu brzegów. Tak powstał most znany dziś jako Howling Abyss.

Wojna domowa Edytuj

Chwilę po "wygnaniu" Mroźnych Obserwatorów, wybuchła słynna legendarna wojna, znana jako Wojna Trzech Sióstr. Była to rywalizacja między Avarosą, Seryldą i  Lisandrą o kontrolę nad  Freljordem. Jednakże wynik wojny nie został rozstrzygnięty a jedyną znaną konsekwencją było zabicie Avarosy przez "dawną" Poszukiwaczkę. W trakcie niej zginęli prawie wszyscy Zrodzeni z Lodu, którzy po tysiącleciach wraz z Obserwatorami zostali legendami opowiadanymi przy biesiadach.

Biologia Edytuj

Lissandra Concept

Przykładowy wygląd Zrodzonej z Lodu

Początkowo byli zwykłymi ludźmi, którzy zostali przekształceni przez Obserwatorów. Zrodzeni z Lodu to rasa humanoidów, gdzie ich charakterystyczną cechą jest bladoniebieska skóra, która przedstawia ich tak, jakby byli zamrożeni w lodzie. Są długowieczni i nie starzeją się z wiekiem. Jednakże nie mają zdolności regeneracyjnych i z tego powodu są podatni na obrażenia fizyczne i w konsekwencji mogą się rozpaść. Prawdopodobnie są różnego wzrostu i różną budowę ciała. Niektórzy mogą mieć sylwetki wysokich ludzi lub mają niektóre części ciała pokryte bądź zastąpione warstwą grubego lodu. Mają możliwość kontrolowania Prawdziwym Lodem - specjalnym rodzajem ciemnego lodu, który nie może zostać rozpuszczony przez ciepło. Obecnie znanymi artefaktami zrobionymi z tej substancji są:

Ciekawostki Edytuj

  •  Lissandra straciła wzrok podczas walki z Ursinem zanim została Zrodzoną z Lodu i od tamtej pory jest ślepa.
  • Ludzie nie mogą kontrolować czy manipulować Prawdziwym Lodem. W przypadku innych stworzeń występujących w tym regionie takich jak  yeti czy żywiołaki ( Anivia), to potrafią lód dla własnych potrzeb.
    • Choć  Ashe i  Sejuani są ludźmi i potrafią kontrolować lód, jest to spowodowane tym, że są potomkiniami Zrodzonych z Lodu.
    • Można potwierdzić to tym, że Lyte, sklepikarz drużyny fioletowej z Howling Abyss próbuje bez skutku rozgryźć działanie Prawdziwego Lodu.
    • Prawdziwego Lodu wprawdzie nie można zniszczyć, ale można go skazić złowrogą magią (przykładem jest skórka  Anivia Czarnego Lodu).
  • Zrodzeni z Lodu są pierwszymi znanymi użytkownikami Prawdziwego Lodu jak i możliwymi stwórcami bądź odkrywcami.
  • Gregor, sklepikarz drużyny niebieskiej z Howling Abyss jest duchem Zrodzonego z Lodu, który został specjalnie zabity przez Avarosę, aby mógł zareagować w razie ewentualnego powrotu Obserwatorów.
  • Obserwatorzy i Zrodzeni z Lodu mogą mieć powiązania z Innymi (White Walkers) z serii Pieśń lodu i ognia.

Przedstawiciele Edytuj

Bohater Powiązania
 Lissandra, Wiedźma Lodu Jedyna znana przedstawicielka; liderka  Mroźnej Straży

Bohaterowie powiązani Edytuj

Bohater Powiązania
 Anivia, Kriofeniks Starożytna sojuszniczka Zrodzonych z Lodu
 Ashe, Lodowa Łuczniczka Potomkini Avarosy, liderka  Avarosan
 Braum, Serce Freljordu Niepotwierdzony Zrodzony z Lodu
 Sejuani, Furia Zimy Potomkini Seryldy, liderka  Zimowego Szponu