Fandom

League of Legends Wiki

Zed (historia i cytaty)

< Zed

1,521stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Historia i cytaty

Historia Edytuj

Zed to ninja, który jako pierwszy od 200 lat odblokuje zakazane techniki. Przeciwstawił się swojemu klanowi i mistrzowi, porzucając równowagę i dyscyplinę, które ograniczały go przez całe życie. Teraz Zed daje moc tym, którzy posiedli wiedzę cieni i niszczy tych, którzy wybrali egzystencję w ignorancji.

Sierota Zed został przygarnięty i wyszkolony przez wielkiego mistrza ninja. Tylko jeden uczeń zdawał się być równym Zedowi – syn mistrza, ShenShen. Zdawało się, że Zed nigdy nie zdobędzie uznania mistrza, ponieważ każda walka między uczniami kończyła się remisem. Sfrustrowany i pełen zazdrości poszukiwał czegoś, co da mu przewagę. Młody ninja wślizgnął się do zapieczętowanej części świątyni klanu, gdzie znalazł zdobną w ornamenty, złowieszczo wyglądającą szkatułkę. Wyczuwając mroczną wiedzę w jej wnętrzu, Zed wiedział, że nie powinien jej otwierać, lecz mimo to, zajrzał do środka. Wówczas w jednej chwili cienie opanowały jego umysł, ucząc go technik, jakie od dawna były okrywane tajemnicą. Teraz wyposażony w sekretną broń wyzwał Shena na pojedynek, który nareszcie skończył się klęską syna mistrza. Zed spodziewał się pochwał i uznania w chwili zwycięstwa, lecz mistrz domyślił się, że uczeń użył zakazanych technik, i wygnał go.

Upokorzony młody ninja tułał się przez wiele lat. Paląca go gorycz przemieniła się w ambicję, dlatego zaczął szkolić innych w technikach cieni. Jego moc nadal rosła, tak jak i sznur jego zwolenników, ale on sam wiedział, że bez szkatułki jego technika nigdy nie osiągnie perfekcji. Pewnego dnia Zed spojrzał na swoich uczniów i zrozumiał, że wyrosła z nich armia. Powiódł ich z powrotem do świątyni, aby upomnieć się o swoją nagrodę. U bram ze zdumieniem ujrzał oczekującego go leciwego mistrza, który powitał Zeda i jego uczniów jak długo wyczekiwanych gości. Stary człowiek złożył swój miecz u stóp Zeda, wyznając, że nie sprawdził się jako jego mistrz. Wyganiając swojego byłego ucznia, wydał Zeda na pastwę cieni, zamiast zaprowadzić go na drogę równowagi. Sędziwy mistrz poprosił Zeda, aby ten wszedł do świątyni, zniszczył szkatułkę i nauczył swoją armię sztuki równowagi. Ninja mroku podążył za mistrzem do środka. Chwile później zgromadzeni uczniowie usłyszeli swego pana, krzyczącego z bólu. O dziwo, Zed wyłonił się ze świątyni bez najmniejszego zadrapania, po czym rzucił odciętą głowę starca pod nogi Shena. Wyjąc z wściekłości, Zed polecił swoim uczniom zabić uczniów mistrza i zabrać szkatułkę.

Tego dnia upadł stary klasztor wojowników ninja. Mimo, że wielu uczniów zginęło, niektórym udało się zbiec dzięki heroicznym wysiłkom Shena. Teraz świątynia stała się mrocznym polem ćwiczeń dla Zakonu Cienia. Zed rządzi jako mistrz Zakonu. Jego motto jest proste: doskonalić własną technikę i zabijać wszystkich ninja, którzy nie chcą wejść w objęcia cieni.

„Równowaga to kłamstwo – my jesteśmy prawdziwymi ninja”
— ZedZed

Cytaty Edytuj

Przy wyborze
  • „Niewidzialne ostrze niesie śmierć.”  p
Żart

Zed gra Kamień, papier, nożyczki ze swoim cieniem. Przy przegranej: Zed zabija swój cień. Przy zwycięstwie: jego cień kłania się i znika.

  • „Huh, huh. Zakazany cień zawsze wygrywa.”  p
Prowokacja

Zed przywołuje cienia, który wykonuje kilka ruchów i próbuje zaatakować pana, lecz Zed blokuje go i zabija.

  • „Pogódź się z cieniem... lub zgiń w ciemnościach.”  p
  • „Nawet najmniejszy mój cień... wystarczy, by cię pokonać.”  p
Prowokując ShenaShena
  • „Zmierz się ze mną Shen... Już niedługo będziesz sierotą.”  p
Atak
  • „Przetrwają tylko tego warci.”  p
  • „Jestem ostrzem w ciemności.”  p
  • „Wyrwę im ostatni dech.”  p
  • „Cień kryje się w tobie.”  p
  • „Ukarać powściągliwość.”  p
  • „Nie wypieraj się mnie.”  p
  • „Nie tego mistrza powinni słuchać.”  p
  • „Nie uciekniesz przed swoim cieniem.”  p
  • „Ignorancja zabija.”  p
Ruch
  • „Bezszelestnie.”  p
  • „Wszystkie techniki dozwolone.”  p
  • „Staw czoła cieniom, odnajdź prawdę.”  p
  • „Nie bój się tego, co nieznane.”  p
  • „Równowaga jest cechą głupców.”  p
  • „Skrywanie sekretów jest błędem.”  p
  • „Oświeciły mnie cienie.”  p
  • „Równowaga jest słabością.”  p
  • „Prawda leży w ciemności.”  p
  • „Tradycja to truchło mądrości.”  p
  • „Nie można cofnąć tego, co zrobiłem.”  p

Rozwój Edytuj

  • Grafika koncepcyjna Zeda (w wykonaniu Eoina Colgana)
  • Grafika koncepcyjna Zeda Burzowego Ostrza (w wykonaniu Larry'ego Raya)
  • Model Zeda (w wykonaniu Maddy Taylor Kenyon)
  • Model 3D Zeda (w wykonaniu Cody'ego Bunts)
  • Model Zeda Burzowego Ostrza 1 (w wykonaniu Maokaia Xiao)
  • Model Zeda Burzowego Ostrza2 (w wykonaniu Maokaia Xiao)
  • PROJEKT: Grafika koncepcyjna broni Fiory, Leony, Luciana, Mastera Yi i Zeda
  • Zapowiedź z oficjalnej strony Zeda
  • Naklejka dostępna w portalu facebook.com

Przypisy

Nic bardziej mylnego

Więcej w Fandom

Losowa wiki