FANDOM

Zed, Władca Cieni jest jednym z bohaterów dostępnych w League of Legends.

Umiejętności Edytuj

Pogarda dla Słabych
Czas: 10 sek.
Zed.Pogarda dla Słabych

Podstawowe ataki Zeda wykonane w cele posiadające poniżej 50% maksymalnego zdrowia, zadają dodatkowe obrażenia magiczne równe 6 / 8 / 10 % maksymalnego zdrowia celu.

Ten efekt może wystąpić raz na tym samym celu co kilka sekund.

Pogarda dla Słabych to efekt przy trafieniu.
Nie aplikuje efektów czarów.Umiejętność nakłada efekty przy trafieniu jako atak wręcz, w tym kradzież życia,  Blask, a spowolnienie  Lodowym Młotem nie jest osłabiane.
Zed IVideo
Ostrze Shuriken
Czas: 6 sek.
Koszt: 75 / 70 / 65 / 60 / 55 energii
Zed.Ostrze Shuriken

Aktywna: Zed rzuca Shurikenem w linii prostej, zadając pełne obrażenia fizyczne pierwszej trafionej wrogiej jednostce i 60% pozostałym.

  • Zasięg: 900
  • Obrażenia fizyczne (pierwszy cel): 75 / 115 / 155 / 195 / 235 (+100% premii do obrażeń ataku)
  • Obrażenia fizyczne (pozostałe cele): 45 / 69 / 93 / 117 / 141 (+60% premii do obrażeń ataku)

 Cień: rzuca Shurikenem w linii prostej, zadając o 50% mniej obrażeń i przywracając energię Zedowi, gdy oba Shurikeny trafią ten sam cel.

  • Obrażenia fizyczne cienia (pierwszy cel): 37,5 / 57,5 / 77,5 / 97,5 / 117,5 (+50% premii do obrażeń ataku)
  • Obrażenia fizyczne cienia (pozostałe cele): 22,5 / 34,5 / 46,5 / 58,5 / 70,5 (+30% premii do obrażeń ataku)
Aplikuje efekty czarów jako umiejętność obszarowa.
Umiejętność jest traktowana jako pocisk i jest blokowana przez  Niezłomność  Brauma i  Ścianę Wichru  Yasuo .
Całun Banshee przedmiot.pngTarcze czarów blokują pojedynczy Shuriken.
  • Shuriken Cienia zada pełne obrażenia, gdy trafi cel przed Shurkenem Zeda, w innych przypadkach zada 50% obrażeń.
Zed QVideo
Żywy Cień
Czas: 22 / 20 / 18 / 16 / 14 sek.
Koszt: 40 / 35 / 30 / 25 / 20 energii
Zed.Żywy Cień

Bierna: Premia do obrażeń ataku Zeda zostaje trwale zwiększona o %.

  • Premia do obrażeń ataku: 4 / 8 / 12 / 16 / 20%

Aktywna: Zed tworzy cień w punkcie docelowym na 5 sekund. Ponowne użycie umiejętności zamienia miejscami Zeda z cieniem.

 Cień: Naśladuje podstawowe umiejętności Zeda oraz przywraca energię, gdy trafi w ten sam cel co Zed. Energia może być przywrócona jednorazowo na użycie umiejętności.

  • Zasięg: 350-700
  • Prędkość cienia: 1750
  • Energia: 20 / 25 / 30 / 35 / 40
  • Żywy Cień zapewnia wizje.
  • Czas odnowienia Żywego Cienia rozpoczyna się po zamianie miejsc lub po jego zniknięciu.
Zed WVideo
Cięcie Cienia
Czas: 4 sek.
Koszt: 50 energii
Zed.Cięcie Cienia

Aktywna: Zed obraca ostrzami, tworząc smugę cienia, zadając obrażenia fizyczne wszystkim wrogom w pobliżu. Cięcie Cienia zmniejsza czas odnowienia  Żywego Cienia o 2 sekundy za każdą trafioną jednostkę.

  • Zasięg: 290
  • Obrażenia fizyczne: 60 / 90 / 120 / 150 / 180 (+80% premii do obrażeń ataku)

 Cień: obraca ostrzami, tworząc smugę cienia, zadającą obrażenia fizyczne pobliskim wrogom i spowalniając ich na 1.5 sekundy. Gdy obie smugi cienia trafią ten sam cel, to spowolnienie staje się o 50% mocniejsze, obrażenia nie ulegają zwiększeniu. Dodatkowo Zed odzyskuje energię.

  • Spowolnienie: 20 / 25 / 30 / 35 / 40%
  • Wzmocnione spowolnienie: 30 / 37,5 / 45 / 52,5 / 60%
Cięcie Cienia to umiejętność obszarowa.
  • Cięcie Cienia posiada czas rzucania, ale nie przerywa pozostałych czynności Zeda.
Zed EVideo
Znak Śmierci
Czas: 120 / 100 / 80 sek.
Koszt: Darmowa
Zed.Znak Śmierci

Aktywna: Zed zatapia się w cieniach na 0.75 sekundy, stając się niewrażliwy i pędzi do swojego celu. Po dotarciu do celu oznacza go Znakiem Śmierci, zyskuje możliwość przenikania przez jednostki i pozostawia w miejscu wyjścia Cień na 6 sekund.

Przez 5 sekund po nałożeniu nałożeniu Znaku Śmierci, ponowna aktywacja umiejętności zamienia Zeda miejscami z Cieniem.

  • Obrażenia fizyczne: 100% obrażeń ataku + 25 / 35 / 45 % zadanych obrażeń

Po 3 sekundach Znak Śmierci wybucha, zadając obrażenia fizyczne oparte na ilości obrażeń zadanych celowi w momencie, gdy znak był aktywny.

  • Zasięg: 625
Aplikuje efekty czarów jako umiejętność na pojedynczy cel.
Całun Banshee przedmiot.pngTarcze czarów blokują nałożenie się Znaku Śmierci, ale nie blokują jego detonacji.
  • Po użyciu Znaku Śmierci, Zed może powrócić do swojego Cienia niezależnie od dystansu.
  • Jeśli cel zginie podczas tych 0.75 sekund, to Zed pojawia się w lokalizacji śmierci celu, a Znak Śmierci zostaje anulowany i schodzi na 5 sekundowy czas odnowy.
  • Jeśli tak się stanie Cień Zeda przez błąd staje się nieskończony, pozostaje w miejscu i naśladuje umiejętności , pozwalając mu na aktywacje czterech Shurkenów. Jednak nadal nie może zmienić się z nim miejscami.
  • Trzeci Shuriken zadaje również 50% obrażeń, a nie 25%.
  • Potrójne trafienie Cięciem Cienia spowalnia jak podwójne.
  • Jeśli obrażenia Znaku Śmierci są wystarczające do zabicia celu, to pojawia się nad nim Shuriken, chyba że Znak zostanie oczyszczony.
Zed RVideo

Wskazówki Edytuj

  • Oszczędzanie energii i czasów odnowienia zaklęć przed użyciem superumiejętności zmaksymalizuje obrażenia od  Znaku Śmierci
  • Szybkie dwukrotne stuknięcie w  Żywy Cień natychmiast teleportuje Zeda do jego cienia, co przydaje się w przypadku konieczności szybkiej ucieczki.
  • Zastosowanie  Żywego Cienia przed użyciem  Znaku Śmierci stanowi dla Zeda szanse ucieczki przed walką.