FANDOM

„Wysublimowanie!”  p
Ta strona została wyróżniona przez społeczność.
Wirtuoz uznał, że ten twór autorstwa  Tragolipus jest wspaniałym arcydziełem.

Yordl (lub Yordle) — rasa ssaków występująca w  Runeterze.

Historia Edytuj

Gnar Family

Malunki naścienne

Oryginalne miejsce pochodzenia Yordli jest w tej chwili nieznane, ale wiadomo, że występowały we wszystkich regionach Valoranu od czasów prehistorycznych. Byli rasą nomadów, wędrując z miejsca na miejsce tworząc grupki rodzinne. Wiadomo także, że występowały w  Freljordzie, który w tamtym czasie miał cieplejszy klimat niż obecnie. Ze względu na swoje mały rozmiary, prawdopodobnie były ofiarami większości drapieżników. W ciągu kolejnych tysięcy lat, Yordle ewoluowały dzięki czemu mogły bronić się przed niebezpieczeństwami i tworzyć narzędzia.

Obecnie większość Yordli żyje w społeczeństwie, które zamieszkuje tereny zlokalizowane na południowym-wschodzie w miejscu zwanym jako Kraina Yordli. Ten region jest oddzielony pasmem wysokich gór zwanych jako Góry Sablestone oraz występuje tam potężna magia. Znajduje się tam miasto zwane jako  Bandle City. Opis tego miejsca pozostaje dla większość mieszkańców nieznana ze względu na zaburzenia wzrokowe i zapachowe wywołane magią tego przedziwnego miejsca.

Biologia Edytuj

Tristana VU concept

Wygląd  Tristany - Yordla płci żeńskiej

Yordle są seksualnie dimorficzne i znacznie niższe od ludzi - obie płcie mają około od 80 do 100 centymetrów wysokości. Ponadto pod względem anatomicznym niezbyt mocno różnią się od rasy ludzkiej. Ich powierzchnia skóra jest różna i zależna od osoby - niektórzy mają gładką albo mają kilka miejsc pokrytych rzadkim futrem albo są bardzo owłosione. Posiadają czteropalczaste dłonie oraz stopy. Odcień skóry jest bardziej różnorodny od ludzkiej i jest mocno zależny od płci. Niektórzy twierdzą, że ich różnorodny kolor jest wywołany od ilości pochłoniętej magii występującej na ich rodzimej ziemi. Posiadają dość duże oczy z dużymi tęczówkami o owalnym kształcie, ale mają gorsze widzenie spectrum od ludzi. Posiadają duże, spiczaste uszy, dzięki którym lepiej słyszą i mogą mieć lepszy zakres słyszenia niż gatunek człowieka. Mają dość specyficzny język oraz posługują się skomplikowanymi narzędziami, które są różne w zależności od miejsca zamieszkania.

Kled Insights 7

Wygląd  Kleda - Yordla płci męskiej

W czasach prehistorycznych, Yordle były prawdopodobnie podobne pod względem płci. Posiadały długie ogony, wystające dolne kły a niektóre z nich posiadały specjalny  Gen Gniewu, który powodował tymczasową zmianę postaci w większą i bardziej niebezpieczną formę o niebywałej sile. Ewolucja spowodowała, że z czasem rasa straciła ogon, wystające kły i gen w zamian za rozwój mózgu, który spowodował rozkwit kulturowy i społeczny. Obecnie samce mają gęste futro o różnym kolorze a samice gładką, jaskrawą skórę z rzadkim futrem.

Yordle mają znacznie dłuższe życie niż ludzie, prawdopodobnie spowodowane wrodzoną u nich magią. Niektóre z nich żyją znacznie dłużej niż niektóre narody (np.  Poppy wobec  Demacii).

Rasa Yordli mogła również wyewoluować w inne gatunki, np. w podmorską rasę, którą reprezentuje  Fizz. Jednakże bez dowodów w postaci ich wspólnego przodka, to na razie tylko naukowa teoria. Kiedy Yordle odkryły swojego przodka —  Gnara, zaczęły mocno się zastanawiać nad ewentualnym przywróceniem niektórych cech (np. gen odpowiadający za większą formę).

Kultura Edytuj

Bandle City

Rasa ma wrodzoną magię, która pomaga im osiągnąć niezwykle nieosiągalne rzeczy, nawet bez względu na ich niski wzrost. Jednak wymagają znacznie więcej interakcji społecznych ze swoimi przedstawicielami swojego gatunku niż ludzie. Na ogół to spokojna i życzliwa rasa, która czasami jest jowialna i psotna, ale bardziej są nastawieni pokojowo wobec innych. Ich duże pragnienie na interakcje społeczne napędzane jest przez swój etos a zdrowie psychiczne dość często jest zależne od otoczenia. Yordle są dość łatwo przyciągane do innych kultur  Runeterry i potrafią nawet kierować się ideałami ludzkimi. Pewną cechą wspólną Yordlów jest to, że nie potrafią kłamać. W przypadku, gdy któryś z nich będzie odizolowany od swoich pobratymców, może się stać ponurym, wycofanym i złowrogim osobnikiem dążącym do czynienia destrukcji i zła. Przykładami takich skrajnych przypadków są:

  •  Amumu - w wyniku utraty pamięci o swojej przeszłości i nieznalezienia przyjaciół, jest smutny i rozgoryczony potrafiącym przez przypadek zniszczyć spory obszar terernu
  •  Kled - ze względu na mocne przywiązanie do  Skaarl jest bardziej destrukcyjny i szalony, kiedy kompan ucieknie z pola walki
  •  Veigar - z powodu odizolowania w  Noxusie, zainteresował się  destrukcyjną czarną magią

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa rasy wzięła się ze snu Paula "Pabro" Bellezzy, w którym śniło mu się o Yodzie i Yaddle z sagi o Gwiezdnych wojnach. Kiedy się obudził, od razu powiedział słowo: Yordles.
  • Początkowo ta rasa była podzielona na Yordle i Meglingy. Yordle miały dość gęste futro a drugi człon niebieską, bezwłosą skórę. Od momentu ogłoszenia projektu Yordle Unification Pass, obie rasy zostały połączone w całość jako Yordle.[1]
  • Rasa ta bardzo przypomina Vastaje pod względem wyglądu i silnego powiązania z magią.
  •  Amumu początkowo był zaliczony jako ludzkie dziecko pomimo, że w grze bardziej przypominał Yordla.
  • Większość Yordli jest zaliczana jako rywale  Tahm Kencha.
    •  Amumu i  Veigar nie są rywalami demona (możliwe, że nie mają dużych nawiązań do rasy).
      • Możliwe, że to ze względu na charakter  Veigara (byciu złym), Tahm go lubi.
    •  Fizz także jest zaliczany, choć nie jest klasyfikowany jako Yordl, to może jego rasa ma jakieś powiązania z lądowym gatunkiem.
  • Według  Vel'Koza, Yordle składają się z "99% futra i 1% kleju".[2]
  • Yordle lubią duże kapelusze.
  • W alternatywnej przyszłości, państwo posiada specjalną armię znaną jako  Oddział Omega.

Przedstawiciele Edytuj

Bohater Miejsce urodzenia; Powiązania
 Amumu, Smutna Mumia  Starożytna Shurima; Przypadkowo zniszczył dużą część  Bandle City
 Corki, Dzielny Bombardier  Bandle City; As Screaming Yipsnakes
 Gnar, Brakujące Ogniwo  Starożytny Freljord; Starożytny Yordl
 Heimerdinger, Wielbiony Wynalazca  Bandle City; Renomowany wynalazca w  Piltover
 Kennen, Serce Nawałnicy  Bandle City; Członek Zakonu Kinkou w  Ionii
 Kled, Swarliwy Rajtar  Bandle City; Swarliwy żołnierz  noxiańskiej armii
 Lulu, Wróżkowa Czarodziejka  Bandle City; Przyjaciółka Fae z Polany
 Poppy, Strażniczka Młota  Bandle City;  Demaciańska bohaterka
 Rumble, Zmechanizowany Zabijaka  Bandle City; Nieobliczany mechanik
 Teemo, Chyży Zwiadowca  Bandle City; Członek zwiadowców Statku-Matki
 Tristana, Dumna Kanonierka  Bandle City; Członkini strzelców
 Veigar, Panicz Zła  Bandle City; Dawny członek organizacji handlowej
 Ziggs, Hextechowy Saper  Bandle City; Dziekan Demolowania w  Piltover

Zobacz także Edytuj

Przypisy

  1. Projekt, który ma za zadanie dopasowanie wizualne wszystkich przedstawicieli tej rasy na bazie  Lulu i  Ziggsa.
  2. Na podstawie niedostępnego angielskiego cytatu  M.W. Vel'Koza.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Yordl

  • Yordl

    6 wiadomości
    • Nie mam nic przeciwko. {{Za}}
    • No dobra. Wynikiem 2-1, artykuł przechodzi do grona wyróżnień (zrobię to jednak dopiero za tydzień - nie ma mnie w domu).