FANDOM

Enrique Cedeño Martínez (ur. 24 kwietnia 1992 w Hiszpanii) w League of Legends znany pod pseudonimem xPeke — znany gracz e-sportowy na pozycji  Środek oraz menadżer drużyny Origen.

Biografia Edytuj

xPeke jest profesjonalnym graczem od Sezonu Pierwszego. Początkowo grał na pozycji  Góra w drużynie Fnatic, z którą zdobył pierwsze w historii League of Legends Mistrzostwo Świata. Od grudnia 2014 roku przeniósł się do drużyny Origen, w którym jest menadżerem, oraz graczem na pozycji  Wsparcie.

Ciekawostki Edytuj

  • Peke w języku hiszpańskim oznacza mały facet. Otrzymał taką ksywkę do kolegów w wieku 12 lat ze względu na wysoki wzrost.
  • Początkowo używał nicku Peke dopiero po jakimś czasie zdecydował o dodaniu na początku literki x.
  • Czterokrotnie awansował do Mistrzostw Świata (razem z sOAZ).
  • Pomimo, że jego główną pozycją jest  Środek, to grał na profesjonalnej scenie również na pozycjach:  Góra,  Wsparcie i jednorazowo  Dół.
  • Jego ulubionym bohaterem jest  Morgana.
  • Jego ksywa jest utożsamiana z backdoorem (tzn. cichym przekroczeniem "linii frontu" i zniszczeniem kluczowego obiektu)  Kassadina w czasie Intel Extreme Masters 2014 (IEM) w Katowicach. Od tamtego momentu każdy wykonujący taką akcję bywa często określany jako xPeke (przykładem jest tytuł filmiku). Akcję można zobaczyć tutaj.
    • Dodatkowo przeżył mając zaledwie 39 pkt. zdrowia.
    •  Końcowy Boss Veigar posiada cytat, który drwi z tej akcji: „Jeśli idzie o niszczenie Nexusa, jestem lepszy niż  Kassadin.”  p
    • Po tej akcji, Riot osłabił  Kassadina sprawiając, że jego  Piekielne Ostrze przestało zadawać obrażenia magiczne strukturom.
  • Znany jest również z grania zabójcami takimi jak  Katarina,  Fizz,  Diana czy  Kha'Zix.
  • Jego ulubionym filmem jest Przekładaniec (Layer Cake).