Fandom

League of Legends Wiki

Wyniesiony

1,579stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Nasus Shurima Descent.jpg

Wyniesiony - rasa potężnych antropomorficznych bytów prawdopodobnie pochodzących z ShurimyShurimy. W tej chwili jest nieznana liczba czy o historii powstania Wyniesionych, ale w tej chwili wiadomo o istnieniu czterech. Są jedną z najsilniejszych ras w całej RuneterzeRuneterze.

Historia Edytuj

Starożytność Edytuj

Dawno temu, lud ShurimyShurimy stanął przed śmiertelnym niebezpieczeństwem ze strony tajemniczych istot, które nie przypominały niczego, co widzieli do tej pory. Dwaj bracia - NasusNasus i RenektonRenekton poddali się rytuałowi Wyniesienia poprzez już ówcześnie starożytny Słoneczny DyskSłoneczny Dysk. Gdy zostali Wyniesionymi, powstrzymali zagrożenie i zostali okrzyknięci legendarnymi wojownikami.

Upadek Shurimy Edytuj

Przez następne setki lat, wspaniałe imperium Shurimy świeciło blaskiem tysiąca słońca pośród piasków pustyni. AzirAzir, cesarz Shurimy, choć młody, był ambitny, co sprawiało, że łatwo było nim manipulować. Jego nadworny mag XerathXerath, powiedział mu, że starożytny rytuał Wyniesienia zapewni mu potęgę, której łaknął. Lecz Xerath, chcąc być wolnym człowiekiem, skradł moc Wyniesienia i zabił dawnego przyjaciela.

Bracia NasusNasus i RenektonRenekton, owiani sławą bohaterowie Wyniesienia zdołali powstrzymać Xeratha, lecz zwycięstwo miało wysoką cenę: Nasus, na prośbę Renektona, zamurował w Grobowcu Imperatorów brata wraz z Xerathem, aby szalony mag nigdy nie opuścił tego miejsca. Po zakończeniu walki, Słoneczny DyskSłoneczny Dysk spadł na ziemię, a stolica została przykryta piaskami pustyni i zapomniana przez następne stulecia.

Zapomnienie Edytuj

Po upadku cywilizacji ShurimyShurimy, zapomniano także o Wyniesionych i stali się legendami. Jedynym znanym z tej rasy był NasusNasus, który był pogrążony w melancholii, przemierzał wymarłe miasta Shurimy, obserwując jak powoli pochłaniała je pustynia, i opłakując upadłe imperium oraz jego mieszkańców. Skazał się na odosobnienie, zmieniając się w przygarbionego, odizolowanego od świata nomadę. W tym samym czasie, XerathXerath zdołał spaczyć umysł RenektonaRenektona, by obwiniał swojego brata o zamknięcie go w grobowcu.

Powstanie Wyniesionego Edytuj

Kiedy ShurimaShurima stała się już mitem, to niektórzy śmiałkowie próbują eksplorować ruiny w poszukiwaniu bogactw. Kiedy noxiańskanoxiańska arystokratka Cassiopeia Du CouteauCassiopeia Du Couteau rozpoczęła poszukiwaniu Grobowca Imperatorów i wynajęła w tym celu najemnicę SivirSivir. Kiedy po wielu dniach odnaleźli pod ruinami dawnej stolicy grobowiec, Noxianka zdradziła przewodniczkę wbijając sztylet w jej plecy, ponieważ zauważyła, że jej broń - ChalicarChalicar jest kluczem do otworzenia grobu. Po chwili, XerathXerath i rozszalały RenektonRenekton opuścili więzienie, Cassiopeia została przeklęta przez klątwę węża a Sivir uciekła w bezpieczne miejsce jednak po chwili straciła przytomność z powodu obfitego krwawienia.

Przez przypadek, jej krew ożywiła pochowanego tutaj AziraAzira, ponieważ była jego daleką potomkinią. Gdy dawny cesarz odnalazł umierającą kobietę, zaprowadził ją do Oazy Jutrzenki, aby spróbować ją uratować. Kiedy Sivir została uleczona, Azir niespodziewanie otrzymał swój ukradziony dar Wyniesienia i został półbogiem. Po chwili dzięki swoim nowym mocom, wzniósł ku górze Słoneczny DyskSłoneczny Dysk, wydobył stolicę spod piasków pustyni i ożywił swoją cywilizację na nowo. NasusNasus wyczuwając odrodzenie cywilizacji, skierował swe siły by zniszczyć Xeratha i spróbować uratować brata.

Biologia Edytuj

Azir Ascension 1.png

Transformacja AziraAzira

Przed zostaniem Wyniesionymi, byli zwykłymi ludźmi, którzy dzięki swoim zasługom otrzymali dar w trakcie rytuału zwanym jako Wyniesienie (lub Wniebowstąpienie). Po całym procesie, taka postać zamienia się w wysokiego humanoida, który jest antropomorficzną wersją zwierzęcia (np. jastrząbjastrząb, szakalszakal czy krokodylkrokodyl). Posiadają olbrzymią moc, która jest porównywalna do niektórych Gwiezdnych Bytów. Wygląd i moc Wyniesionych jest różny i są zależne od czynów dokonanych jako człowiek. Są często określani przez mieszkańców pustyni jako półbogowie.

XerathXerath w przeciwieństwie od pozostałych Wyniesionych ma postać eteryczną, ponieważ wywłaszczył sobie moc, jaką miał wtedy otrzymać AzirAzir. Jego nietypowy wygląd został "ukształtowany" przez sarkofag.

Ciekawostki Edytuj

  • W trybie Wyniesienie można zdobyć specjalne tytułowe wzmocnieniewzmocnienie.
    • Bohater posiadający takie wzmocnienie jest większy, ma zwiększoną moc pod każdym względem lecz jest powolny, widoczny dla każdego i ma słabą regenerację zdrowia.
    • Działa na podobnej zasadzie co DominusDominus czy Furia PustyniFuria Pustyni.
  • Wyniesieni dzięki mocy Słonecznego DyskuSłonecznego Dysku mogą żyć przez tysiące lat.
  • W tej chwili najpotężniejszymi Wyniesionymi są NasusNasus i RenektonRenekton.
  • Według IllaoiIllaoi, Wyniesieni są parszywymi, martwymi istotami, którzy chcieli zatrzymali czas i zostać bogami.
  • Niektórzy twierdzą, że RammusRammus jest również jednym z Wyniesionych.
  • Prawdopodobnie Wyniesieni mieli styczność z Darkinami (na podstawie kamiennej tabliczki przedstawiającej AatroxaAatroxa).

Przedstawiciele Edytuj

Bohater Powiązania
Azir, Imperator ShurimyAzir, Imperator Shurimy Imperator ShurimyShurimy
Nasus, Kustosz PustyniNasus, Kustosz Pustyni Strażnik i Kurator
Renekton, Pustynny RzeźnikRenekton, Pustynny Rzeźnik Dawny Strażnik
Xerath, Wyniesiony MagXerath, Wyniesiony Mag Dawny nadworny Mag AziraAzira

Więcej z Fandomu

Losowa wiki