FANDOM

Nasus Shurima Descent

Wyniesiony - rasa potężnych antropomorficznych bytów prawdopodobnie pochodzących z  Shurimy. W tej chwili jest nieznana liczba czy o historii powstania Wyniesionych, ale w tej chwili wiadomo o istnieniu czterech. Są jedną z najsilniejszych ras w całej  Runeterze.

Historia Edytuj

Starożytność Edytuj

Dawno temu, lud  Shurimy stanął przed śmiertelnym niebezpieczeństwem ze strony tajemniczych istot, które nie przypominały niczego, co widzieli do tej pory. Dwaj bracia -  Nasus i  Renekton poddali się rytuałowi Wyniesienia poprzez już ówcześnie starożytny  Słoneczny Dysk. Gdy zostali Wyniesionymi, powstrzymali zagrożenie i zostali okrzyknięci legendarnymi wojownikami.

Upadek Shurimy Edytuj

Przez następne setki lat, wspaniałe imperium Shurimy świeciło blaskiem tysiąca słońca pośród piasków pustyni.  Azir, cesarz Shurimy, choć młody, był ambitny, co sprawiało, że łatwo było nim manipulować. Jego nadworny mag  Xerath, powiedział mu, że starożytny rytuał Wyniesienia zapewni mu potęgę, której łaknął. Lecz Xerath, chcąc być wolnym człowiekiem, skradł moc Wyniesienia i zabił dawnego przyjaciela.

Bracia  Nasus i  Renekton, owiani sławą bohaterowie Wyniesienia zdołali powstrzymać Xeratha, lecz zwycięstwo miało wysoką cenę: Nasus, na prośbę Renektona, zamurował w Grobowcu Imperatorów brata wraz z Xerathem, aby szalony mag nigdy nie opuścił tego miejsca. Po zakończeniu walki,  Słoneczny Dysk spadł na ziemię, a stolica została przykryta piaskami pustyni i zapomniana przez następne stulecia.

Zapomnienie Edytuj

Po upadku cywilizacji  Shurimy, zapomniano także o Wyniesionych i stali się legendami. Jedynym znanym z tej rasy był  Nasus, który był pogrążony w melancholii, przemierzał wymarłe miasta Shurimy, obserwując jak powoli pochłaniała je pustynia, i opłakując upadłe imperium oraz jego mieszkańców. Skazał się na odosobnienie, zmieniając się w przygarbionego, odizolowanego od świata nomadę. W tym samym czasie,  Xerath zdołał spaczyć umysł  Renektona, by obwiniał swojego brata o zamknięcie go w grobowcu.

Powstanie Wyniesionego Edytuj

Kiedy  Shurima stała się już mitem, to niektórzy śmiałkowie próbują eksplorować ruiny w poszukiwaniu bogactw. Kiedy  noxiańska arystokratka  Cassiopeia Du Couteau rozpoczęła poszukiwaniu Grobowca Imperatorów i wynajęła w tym celu najemnicę  Sivir. Kiedy po wielu dniach odnaleźli pod ruinami dawnej stolicy grobowiec, Noxianka zdradziła przewodniczkę wbijając sztylet w jej plecy, ponieważ zauważyła, że jej broń -  Chalicar jest kluczem do otworzenia grobu. Po chwili,  Xerath i rozszalały  Renekton opuścili więzienie, Cassiopeia została przeklęta przez klątwę węża a Sivir uciekła w bezpieczne miejsce jednak po chwili straciła przytomność z powodu obfitego krwawienia.

Przez przypadek, jej krew ożywiła pochowanego tutaj  Azira, ponieważ była jego daleką potomkinią. Gdy dawny cesarz odnalazł umierającą kobietę, zaprowadził ją do Oazy Jutrzenki, aby spróbować ją uratować. Kiedy Sivir została uleczona, Azir niespodziewanie otrzymał swój ukradziony dar Wyniesienia i został półbogiem. Po chwili dzięki swoim nowym mocom, wzniósł ku górze  Słoneczny Dysk, wydobył stolicę spod piasków pustyni i ożywił swoją cywilizację na nowo.  Nasus wyczuwając odrodzenie cywilizacji, skierował swe siły by zniszczyć Xeratha i spróbować uratować brata.

Biologia Edytuj

Azir Ascension 1

Transformacja  Azira

Przed zostaniem Wyniesionymi, byli zwykłymi ludźmi, którzy dzięki swoim zasługom otrzymali dar w trakcie rytuału zwanym jako Wyniesienie (lub Wniebowstąpienie). Po całym procesie, taka postać zamienia się w wysokiego humanoida, który jest antropomorficzną wersją zwierzęcia (np.  jastrząb,  szakal czy  krokodyl). Posiadają olbrzymią moc, która jest porównywalna do niektórych Gwiezdnych Bytów. Wygląd i moc Wyniesionych jest różny i są zależne od czynów dokonanych jako człowiek. Są często określani przez mieszkańców pustyni jako półbogowie.

 Xerath w przeciwieństwie od pozostałych Wyniesionych ma postać eteryczną, ponieważ wywłaszczył sobie moc, jaką miał wtedy otrzymać  Azir. Jego nietypowy wygląd został "ukształtowany" przez sarkofag.

Ciekawostki Edytuj

  • W trybie Wyniesienie można zdobyć specjalne tytułowe  wzmocnienie.
    • Bohater posiadający takie wzmocnienie jest większy, ma zwiększoną moc pod każdym względem lecz jest powolny, widoczny dla każdego i ma słabą regenerację zdrowia.
    • Działa na podobnej zasadzie co  Dominus czy  Furia Pustyni.
  • Wyniesieni dzięki mocy  Słonecznego Dysku mogą żyć przez tysiące lat.
  • W tej chwili najpotężniejszymi Wyniesionymi są  Nasus i  Renekton.
  • Według  Illaoi, Wyniesieni są parszywymi, martwymi istotami, którzy chcieli zatrzymali czas i zostać bogami.
  • Niektórzy twierdzą, że  Rammus jest również jednym z Wyniesionych.
  • Prawdopodobnie Wyniesieni mieli styczność z Darkinami (na podstawie kamiennej tabliczki przedstawiającej  Aatroxa).

Przedstawiciele Edytuj

Bohater Powiązania
 Azir, Imperator Shurimy Imperator  Shurimy
 Nasus, Kustosz Pustyni Strażnik i Kurator
 Renekton, Pustynny Rzeźnik Dawny Strażnik
 Xerath, Wyniesiony Mag Dawny nadworny Mag  Azira