FANDOM

Stare i Nowe Ujawnienie.jpg

CaitlynCaitlyn ujawnia KatarinęKatarinę Magicznym Wzrokiem (po lewej stare oznaczenie Magicznego Wzroku)

Wizja jest własnością jednostek, struktur jak i niektórych czarów przywoływacza, przedmiotów oraz umiejętności bohaterów w League of Legends, sprawiającą, że objęty nią obszar staje się widoczny dla całej drużyny. Przeciwnością wizji jest Mgła Wojny będąca obszarem na którym dana drużyna nie posiada wizji i jest ona przedstawiona jako ciemny całun nad terenem.

Posiadanie wizji jest konieczne do zdobywania informacji na temat pozycji, stanu i ruchu wszystkich, sprzymierzonych jak i wrogich, jednostek podczas gry. Między innymi informacji na temat: bieżącej lokalizacji, zdrowia, many, kierunku ruchu, posiadanych wzmocnień i przedmiotów. Zdobywanie wizji i ograniczanie jej przeciwnikowi jest jedną z najbardziej decydujących umiejętności potrzebnych w zaawansowanej grze.

Wszystkie jednostki w grze gwarantują wizję w określonym promieniu wokół nich, co oznacza, że nieprzyjacielskie jednostki w pobliżu sprzymierzonej jednostki bądź struktury zawsze będą widoczne. Bohaterowie mają zasięg wizji rzędu 1200 jednostek wokół nich, a sprzymierzone stwory i chowańce 1100 jednostek. Przedmioty i umiejętności nie zawsze gwarantują wizję, a jeśli to robią, to w sposób opisany w ich mechanice.

Ograniczenia WizjiEdytuj

Istnieją dwa obiekty blokujące wizję.

  • Przeszkody terenowe (pozostające zawsze w Mgle Wojny)
  • Zarośla (nieprzeźroczyste patrząc od zewnątrz, rozjaśniają się, kiedy drużyna uzyska wizję w ich wnętrzu).

Bariery te będą zawsze blokować wizję terenów znajdujących się bezpośrednio za nimi patrząc od strony źródła dającego wizję w tym miejscu. Jednostki, czary i przedmioty mogące bezpośrednio obserwować obszar wokół tych przeszkód są zwykle opisywane jako ujawniające obszar o danej wielkości.

Usuwanie WizjiEdytuj

Wizja może zostać usunięta na trzy sposoby.

  • Poprzez zabicie, zniszczenie, wycofanie, bądź odciągnięcie wszystkich jednostek, struktur, umiejętności i przedmiotów, które gwarantują wizję przeciwnikowi.
  • Wygaśnięcie gwarantującego wizję osłabienia lub czaru.
  • Bezpośrednio z umiejętności (obecnie tylko Zasłona DymnaZasłona Dymna GravesaGravesa, ParanojaParanoja NocturnaNocturna i ZanurzenieZanurzenie Rek'SaiRek'Sai)

UkrycieEdytuj

Ukrycie to unikalna mechanika służąca do manipulacji wizją. Ukryta jednostka nie wpływa na standardową wizję i w normalnych warunkach nie może być dostrzeżona przez przeciwnika. By obserwować ukrytą jednostkę w pobliżu musi się znajdować obiekt posiadający możliwość dostrzeżenia ukrytych jednostek, to znaczy posiadający Magiczny Wzrok. Magiczny Wzrok działa na takich samych zasadach jak Wizja.

Obiekty wymienione poniżej są umiejętnościami i przedmiotami, które mogą tymczasowo zagwarantować wizję na jakimś obszarze bądź przeciwniku, oraz umiejętnościami i przedmiotami dającymi Magiczny Wzrok.

Umiejętności Bohaterów Edytuj

Wizja Obszarowa Edytuj

Wykrycie Jednostki Edytuj

Przedmioty Edytuj

Wizja Obszarowa Edytuj

Wykrycie Jednostki Edytuj

Czary Przywoływacza Edytuj

Wizja Obszarowa Edytuj

Wykrycie Jednostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki