Fandom

League of Legends Wiki

Volibear (historia i cytaty)

< Volibear

1,517stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Historia i cytaty

Historia Edytuj

Aktualna Edytuj

Północne obszary Freljordu są ojczyzną wojowniczej rasy niedźwiedzi, która żyje na pustkowiu tundry od tysięcy lat. Ich przywódca to groźny przeciwnik, który poraża wrogów mocą błyskawic. Nazywa się Volibear. To zarówno wojownik, jak i mędrzec, który pragnie chronić starożytnych tradycji i wojowniczego ducha swojego plemienia.

Chociaż historia odnotowuje ich niegdyś legendarne osiągnięcia w boju, niedźwiedzie żyją teraz spokojnie w izolacji. Wojownikom przewodził triumwirat, który żył w odosobnieniu, unikając codziennych spraw i konfliktów. Jako szaman tej trójki Volibear cieszył się szacunkiem i opinią mędrca. Była to era pokoju, ale Volibear miał złe przeczucia. Dostatek sprawił, że plemię stało się słabe, a wielu zapomniało świętej sztuki walki. Volibear czuł, że ogień w ich duszach wkrótce zgaśnie. Kiedy ujawnił swoje przemyślenia triumwiratowi, przywódcy nie chcieli go wysłuchać i przypomnieli mu, gdzie jego miejsce.

Szukając olśnienia, Volibear udał się na wspinaczkę na świętą górę niedźwiedzi, którą otaczała wieczna burza. W oku cyklonu można było ponoć doznać objawienia, a legendy głosiły, że burza naznaczy następnego wielkiego wodza plemienia. Kiedy wspinał się na szczyt, uderzył w niego nienaturalny piorun. Gdy doszedł do siebie, dopadła go okropna wizja Freljordu pochłoniętego przez mrok. Zobaczył jak nieprzygotowani i potulni niedźwiedzie zostają wyrżnięci przez lodowe istoty. Zrozumiał, że jeśli jego rasa nie przygotuje się do wojny, zginie.

Volibear ruszył w dół zbocza, by opowiedzieć, co widział, jednak drogę zastawiło mu trzech niedźwiedzi – triumwirat. Wiedzieli, że zakończy to okres pokoju, ale nie chcieli wysłuchać ostrzeżeń Volibear i domagali się, by przysiągł milczenie. Ten stwierdził, że od jego wizji zależy przetrwanie niedźwiedzi, więc rzucił się na trójkę. Rozpętał się krwawy bój, a gdy już Volibear miał paść pod ciosami wrogów, przywołał moc burzy. Uderzył w triumwirat mocą gromu. Ogłuszone i zdumione niedźwiedzie rozpoznały znak prawdziwego wodza – moc świętej burzy.

W zgodzie z przepowiednią triumwirat uznał Volibeara za nowego przywódcę niedźwiedzi. Ten szybko wybudził plemię z marazmu, ożywił tradycje bojowe i sprzymierzył się z SejuaniSejuani, która miała pomóc im walczyć z nadciągającym złem. Z czasem plemię stało się groźne i odzyskało reputację legendarnych wojowników. Volibear i niedźwiedzie są gotowe na mroczny dzień majaczący na lodowym horyzoncie.

„Niedźwiedzie nie zaznają pokoju, jeśli zapomną o wojnie.”
— VolibearVolibear

Stara Edytuj

Północne rubieże Freljord to najmniej przyjazne obszary Valoran, ale niedźwiedzie od wieków zamieszkują tamtejsze niegościnne, smagane burzami tundry. Volibear, nieustraszony i szanowany wojownik niedźwiedzi, poświęcił się obronie swojego ludu i był bezgranicznie oddany swojemu starszemu bratu, który był wodzem. Kiedy został zabity w czasie polowania na tundrze, plemię oczekiwało, że Volibear zajmie jego miejsce. Był to zaszczyt i brzemię, którego Volibear się nie spodziewał, ale przyjął z dumą. Jednak tradycja niedźwiedzi wymaga, aby udał się w podróż na szczyt ich świętej góry, którą zawsze spowija nieprzenikniony całun burzowych chmur. W przeciwnym razie nigdy nie zostanie uznany za wodza. Właśnie tam przyszli wodzowie muszą porozumieć się z burzą, osiągnąć jasność myśli i wizję, które sprawią, że będą dobrymi przywódcami.

Volibear przywdział tradycyjny pancerz wodza i magiczne karwasze i rozpoczął długą, pełną niebezpieczeństw, podróż po stromych stokach. Kiedy dotarł na szczyt i spojrzał w burzę nad sobą, zobaczył straszną wizję, w której cały Freljord został pochłonięty przez wojnę. W tej rzezi niedźwiedzie leżały martwe na placu boju. Volibear uznał, że taki los spełni się, jeśli nie spróbuje mu przeciwdziałać. Udał się więc do stolicy Freljord. Niedźwiedzie od wieków nie zapuszczały się przez góry na południu, jego pojawienie się wywołało niepokój. Jednak królowa AsheAshe dostrzegła w Volibearze mądrego i potężnego sojusznika. Zawarli przymierze, które Volibear uznał za pierwszy krok w walce o spokojną przyszłość. Jednym ze zobowiązań wynikających z przymierza było dołączenie do League of Legends jako cześć solidarnego Freljordu. Na Field of Justice reprezentuje dziką siłę swojego ludu.

„Niewielu śmiałków może sprostać gniewnemu rykowi Volibeara.”

Cytaty Edytuj

Przy wyborze
  • „Nadchodzi burza.”  p
Żart
  • „Hm... Nie jestem misiem o bardzo małym rozumku... Ale miodek lubię.”  p
Prowokacja
  • „Głupca łatwo oddzielić od głowy, uach!”  p
Atak
  • „Na potęgę Freljordu.”  p
  • „Nie mam litości dla tchórzy.”  p
  • „Nędzne pędraki!”  p
  • „Zginą wszyscy!”  p
  • „Bójcie się mego ryku!”  p
  • „Czy to wyzwanie?”  p
Ruch
  • „Ku wojnie.”  p
  • „Niech podąża za mną burza.”  p
  • „Grzmot wzywa.”  p
  • „Niech tak będzie.”  p
  • „Walkę mam we krwi.”  p
  • „Ufaj swojemu instynktowi.”  p
  • „Jak nakazuje przeznaczenie.”  p
  • „Prowadzi mnie siła i wiedza.”  p
  • „Niedźwiedzie nie znają strachu.”  p
Przy użyciu Szpony GromuSzpony Gromu
  • „Rawr! Zmierz się z burzą!”  p
Przy zabiciu ZileanZilean
  • „Dla ciebie mam specjalny pazur, Zileanie.”  p
  • „Twój czas dobiegł końca, strażniku czasu.”  p

Rozwój Edytuj

  • Grafika koncepcyjna Volibeara (w wykonaniu Michaela Maurino)
  • Pierwszy portret Volibeara, Gromowładnego
  • Grafika promująca Napad 1
  • Grafika promująca Napad 2
  • Model El Rayo Volibeara (w wykonaniu Cody'ego 'Sstrikerra' Bunta)

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki