Fandom

League of Legends Wiki

V4.9/Blog

< V4.9

1,521stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Blog deweloperów: Wartości projektanckie League of Legends Edytuj

„Od dawna uważamy, że tworząc grę, która ma być popularna przez długi czas, nie możemy skupić się na jednej rzeczy. Ciągła praca nad League of Legends sprawia, że nigdy nie przestajemy się rozwijać i (mamy nadzieję) ciągle ulepszamy naszą grę. Równocześnie chcemy także usprawnić sposób, w jaki się komunikujemy – aby móc z wami porozmawiać, utrzymywać dobry kontakt i jednocześnie wziąć odpowiedzialność za wszelkie zmiany jakie wprowadziliśmy.

Ten blog deweloperów będzie skupiał się właśnie na komunikacji – jeżeli League ma wciąż się rozwijać, dlaczego proces dyskutowania o grze miałby stać w miejscu? Dokładniej chodzi nam o to, w jaki sposób mielibyśmy prowadzić poważne i sensowne rozmowy o grze.

Postanowiliśmy usiąść i ustalić podstawy dla naszych rozmów: nasze wartości. Podczas każdej dyskusji, wspólne wartości – lub wiedza, w czym dokładnie się różnimy – są niezbędne, aby rozmowa miała sens. Poza tym, i co ważniejsze, możemy dyskutować na temat tego, co wychodzi nam dobrze oraz tego, do czego musimy się bardziej przyłożyć. Gdy te przedstawimy wam te wartości, mamy nadzieję, że w sytuacji, w której nie zgadzacie się z jakąś zmianą, przynajmniej zrozumiecie, co nami kierowało.

Ostatecznie, jeżeli naszym celem jest zrobienie poważnej gry skupiającej się na rywalizacji, w którą ludzie będą grać przez lata (a jest to naszym celem!), to właśnie te wartości nas tam doprowadzą.

Mistrzostwo

League of Legends skupia się na osiągnięciu mistrzostwa w grze i pokonywaniu wyzwań. Gracz może rozwijać swoje umiejętności, zdolności współpracy, podejmowania decyzji oraz adaptowania się do różnych warunków, ale stanie się najlepszym oznacza, że trzeba opanować wszystkie te aspekty, a nie tylko jeden z nich. Zawsze staramy się odnajdywać nowe sposoby nagradzania i wspierania graczy, którzy postanowili opanować grę w stopniu mistrzowskim.

„Gdy gracz chce stać się motywującym przywódcą, sprawnym strzelcem lub nowatorskim strategiem, który wytacza nowe szlaki oznacza to, że chce zostać mistrzem. Zdolni gracze mogą poprowadzić grę w konkretnym przypadku, ale tylko mistrzowie rozumieją i wykorzystują wszystkie. Niezależnie od tego czy gracz zaczyna 10. czy 1000. mecz, zawsze powinno czekać na niego coś nowego.”

Sensowne decyzje

Sensowne decyzje wymagają kompromisów. Jeżeli decyzję podejmuje się łatwo, nie jest interesująca. Jeżeli nikt nie rozumie konsekwencji swoich decyzji, nie są one ciekawe. Jeżeli istnieje lepszy wybór zamiast innego wyboru, gracze podążają na ślepo, zamiast stawać się pionierami. Wspieramy nowe strategie, zapewniając, że cała gra pełna jest jakichś poświęceń.

„Zamiast oferować jedyną, słuszną drogę, chcemy pokazać różne drogi, które będą wymagały kompromisów. Gracze powinni zauważyć zmiany, które przedstawiają tę filozofię, gdy zaczniemy osłabiać nowe strategie, nie dlatego, że są nowe i wyjątkowe, ale dlatego, że z reguły, szybko stają się dominujące.”

Kontry

Interesujące walki powinny być sprawiedliwe, a nie jednostronne. Aby zdominować przeciwnika, musisz być lepszy od niego przez cały czas, a nie zabić go w ten jeden idealny sposób. W League nie wygrywa się podczas wyboru bohaterów i żadna faza gry nie powinna być w pełni rozstrzygnięta, dopóki drużyny nie staną do walki. Chcemy, aby decyzje, działania i reakcje graczy miały znaczenie.

„Mimo że kontrowanie jest jedną z sensownych decyzji, jest ono tak ważne dla League of Legends jako gry wieloosobowej, że uważamy je za jedną z podstawowych wartości projektanckich. Walka staje się nudna, jeżeli rozstrzyga ją pierwszy cios – liczy się to, co zrobisz po jego zadaniu. Staramy się wyeliminować całkowite kontry oraz umiejętności, które nie zostawiają żadnego czasu na reakcje, ponieważ żaden mecz nie powinien się kończyć bez pokazu umiejętności.”

Gra drużynowa

Żadnego zwycięstwa nie odnosi się samotnie. Gracze muszą polegać na sojusznikach, którzy podkreślą ich silne strony i eliminują słabości. Wspierający nie mogą zdziałać nic, jeżeli drużyna nie pójdzie w ich ślady, a strzelcy nie zadadzą dużych obrażeń, jeżeli nie będą chronieni.

„Zamiast projektować bohaterów, którzy potrafią robić wszystko, tworzymy zróżnicowane role, które skłaniają do współpracy. Strzelcy zadają olbrzymie obrażenia, ale zadadzą jeszcze większe, jeżeli przed nimi będzie stał obrońca, a w pobliżu znajdzie się wspierający. Gra drużynowa jest także sposobem na wyrażanie samego siebie. Niezależnie od tego, czy gracz chce być zabójcą, który czeka na odpowiednią chwilę, czy obrońcą, który walczy na pierwszej linii, chcemy oddać do jego dyspozycji bohaterów, którzy mogą pełnić najróżniejsze role.”

Przejrzystość

Gracze powinni walczyć z przeciwnikami, a nie z grą. Chcemy, aby informacje były prezentowane w jasny i przejrzysty sposób, aby League skupiało się na pokonywaniu przeciwników dzięki umiejętnościom i współpracy, a nie przez śledzenie ukrytych informacji.

„Przejrzystość oznacza, że chcemy, aby wszystko było przedstawione jasno i wyraźnie. Jeżeli wynik meczu zależy od tego, czy gracz będzie w stanie szybko ocenić sytuację, wszystkie informacje muszą być łatwo dostępne. Nie oznacza to, że powiemy graczom, jak powinni postępować w danej sytuacji, ale chcemy, żeby mieli wszystkie niezbędne informacje do podjęcia najlepszej decyzji.”

Rozwój

Ciągle rozwijająca się gra to przyszłość. Stale będziemy aktualizować League of Legends o nowych bohaterów i mechaniki. Dopóki będziemy trzymać się naszych wartości uważamy, że uda nam się stworzyć jeszcze lepszą grę.

„Zarówno gracze, jak i projektanci są częścią League of Legends, a rozwój nie przychodzi przez brak działania. Skupianie się na rozwoju sprawia, że League będzie zapewniać rozrywkę przez wiele lat. Oczywiście popełnimy trochę błędów po drodze, ale dzięki odzewowi ze strony graczy oraz ciągłym zmianom stworzymy coraz lepszą i ciągle rozwijającą się grę.”

Teraz, gdy już wiecie, czym się kierujemy, możemy śmiało rozmawiać na temat naszego podejścia do projektowania League of Legends. Co więcej, będziemy mogli poczuć odpowiedzialność, gdy wprowadzimy kontrowersyjne zmiany. Jeżeli macie jakieś pytania, zadajcie je w sekcji komentarzy. Wyczekujcie też szczegółowych artykułów od starszych projektantów League of Legends, które będą dotyczyć każdej z tych wartości. Będziemy aktualizować ten wątek, gdy tylko pojawią się nowe wiadomości odnośnie omawianego tu tematu![1]

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki