Fandom

League of Legends Wiki

V4.12

1,517stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

RiotGamesLogo.jpg Ten artykuł został utworzony na podstawie opisu patcha.
Zawiera treści, których właścicielem jest Riot Games .
„Hej Przywoływacze!

Witajcie w patchu 4.12! Od mistrzostw świata League of Legends dzieli nas tylko kilka patchów, więc skupiamy się na zapewnieniu wam zdrowej i zróżnicowanej rywalizacji. Przyglądamy się bohaterom, którzy mieszają przy wyborze postaci w ten czy inny sposób, a także takim, jak Alistar czy Ahri. Niezależnie od tego, czy są to słabi czy silni bohaterowie, naszym głównym celem jest uwydatnianie ich zalet i podkreślanie słabości. Dzięki temu bohater zachowuje ogromne moce, ale można go pokonać. Będę to powtarzać jeszcze wiele razy. Trudno.

Dla fanów Twisted Treeline mamy dwie zmiany przedmiotów – Widmową Latarnię Greza i Dawcę Światła (to teraz dwie oddzielne ścieżki przedmiotów o różnej funkcjonalności), więc przeczytajcie o nich co nieco, zanim zaczniecie grę.

I wreszcie: do patcha 4.12 dołączamy też liczniki w dżungli! Przeczytacie o nich poniżej. Ponieważ skupiamy się na przejrzystości rozgrywki, chcemy dopilnować, by w League of Legends nagradzano odpowiednie umiejętności. W przypadku liczników do gry w dżungli, chcemy skupić się na wyborach, które podejmujecie dzięki zdobytym informacjom, a nie dzięki szybkiemu przeliczaniu czasu. Przeczytajcie też nasz blog deweloperów dotyczący przejrzystości!

To chwilowo tyle. Przeczytajcie o zmianach poniżej i do zobaczenia w kolejnym patchu!
— Chris "Pwyff" Tom

Aktualizacja Patcha Edytuj

21/07/2014 Edytuj

Naprawiono błąd i dodano dokumentację dla Relikowej Tarczy, ponieważ dokonaliśmy zmian w patchu 4.12 i nie ujęliśmy tego w opisie patcha.

Liczniki w dżungli Edytuj

Chcemy, żebyście w League podejmowali mądre decyzje w ułamku sekundy i bardziej zależy nam na ich trafności niż na tym, jak dobrze potraficie śledzić czas na licznikach. Zapamiętywanie różnych informacji na pewno jest przydatne, ale nasza filozofia zakłada podejmowanie odpowiednich decyzji w oparciu o obecną sytuację. Tacy gracze walczą ze sobą, a nie z systemem.

Informacje, które otrzymujecie przez osiąganie danego celu są bardzo istotne, więc chcemy wam pomóc, dodając liczniki do gry w dżungli. Warto wspomnieć, że liczniki do gry w dżungli nie dostarczają nowych informacji. Działają na tych samych zasadach,co ikony minimapy.

  • Do gry dodano liczniki w dżungli!
    • Liczniki do gry w dżungli pokazują czas pozostały do pojawienia się: wroga / drużyny Starszego JaszczuraStarszego Jaszczura, wroga / drużyny Pradawnego GolemaPradawnego Golema, SmokaSmoka i BaronaBarona.
    • Liczniki zaczynają śledzić obóz, jeśli ty albo ktoś z twojej drużyny będziecie świadkami pełnego wyczyszczenia obozu potworów (jak w ikonach minimapy).
    • Jeśli uda ci się zabić Barona lub Smoka bez wizji, licznik włączy się automatycznie.
    • Liczniki pokażą się po wciśnięciu TAB (domyślny klawisz) na tablicy wyników. Pojawią się na górze ekranu.
    • Zaktualizowaliśmy też ikony potworów na minimapie! Zobaczcie sami!

Bohaterowie Edytuj

AhriAhri Edytuj

Q zadaje nieco więcej obrażeń i kosztuje mniej many.

„Ahri to fajna lisica, którą chcielibyśmy oglądać częściej, ale obecnie jest jedną z rzadziej wybieranych postaci. Naszym zdaniem nie potrzebuje zbyt wielu wzmocnień, więc skupiliśmy się na tym, by skuteczniej odpierała falę.”

  • Q – Zwodnicza KulaQ – Zwodnicza Kula
    • Koszt: 70/75/80/85/90 pkt. many ⇒ 55/60/65/70/75 pkt. many
    • Współczynnik mocy umiejętności: 0.325 (łącznie: 0,65) ⇒ 0,35 (łącznie: 0,7)

AlistarAlistar Edytuj

Alistar kosztuje mniej many, a jego superumiejętność znacznie zmniejsza obrażenia, nawet na niższych poziomach. Dla równowagi, Ali słabiej radzi sobie podczas walki w dżungli.

„Chcieliśmy przywrócić Alistara do walki jako wsparcie, ale staraliśmy się jednocześnie dopilnować, by nie powrócił do swojej starej roli krowiego króla w dżungli. Dostęp do "małej" MalphitowejMalphitowej Niepowstrzymanej SiłyNiepowstrzymanej Siły na poziomie 2 (przez kombinację Z Byka i Zmiażdżenia), łącznie z gwarantowanymi atakami pod wieżą i umiejętnością wypychania przeciwników z ich kryjówek czynią z niego potężnego bohatera walczącego w dżungli. Chcieliśmy dać Alistarowi wszystko, co jest mu potrzebne do wygranej, tak jak w przypadku MaokaiaMaokaia. Obawiamy się, że 70% zmniejszenia obrażeń przy Niezłomnej Woli poziomu 1. może sprawić, że Alistar będzie za dobry przy atakowaniu spod wieży (nawet jako wsparcie), ale zobaczymy, jak wpłyną na niego wprowadzone zmiany.”

  • Bierna – TratowanieBierna – Tratowanie
    • USUNIĘTO – Krowa w dżungli: Nie zadaje już podwójnych obrażeń potworom.
  • Q – ZmiażdżenieQ – Zmiażdżenie
    • Ogłuszające lądowanie: Zmiażdżenie wyrzuca w powietrze na 1,5 sekundy ⇒ wyrzuca w powietrze na sekundę i ogłusza na 0,5 sekundy.
  • W – Z BykaW – Z Byka
  • R – Niezłomna WolaR – Niezłomna Wola
    • NOWE – Ani się waż mnie doić: Zmniejszenie obrażeń działa od razu, a nie dopiero po animacji zaklęcia.
    • Zmniejszenie obrażeń: 50/60/70% ⇒ 70/70/70%

CaitlynCaitlyn Edytuj

YasuoYasuo na całym świecie się radują.

  • Ogólne
    • Duchowe pociski: Naprawiono błąd, który sprawiał, że podstawowe ataki Caitlyn liczyły się za zużyte, zanim trafiły w cel.

EzrealEzreal Edytuj

Ezreal może teraz wycelować w siebie Strumień Esencji, jeśli uda mu się go ominąć. Używać ostrożnie.

„Nasyć się.”

  • W – Strumień EsencjiW – Strumień Esencji
    • NOWE – Nasyć się: Strumień Esencji może teraz trafiać w Ezreala i jego sojuszników.

GarenGaren Edytuj

To dla wszystkich fanów Garena.

KassadinKassadin Edytuj

Czas odnowienia W wzrósł, Puls Mocy mocno spowalnia, ale tylko na krótką chwilę.

„To on. Znowu.
Chwilowo koncentrujemy się na potencjale efektu kuli śnieżnej Kassa. Kiedy jest z przodu, może pomóc zarówno sobie, jak i swojej drużynie, spowalniając przeciwników i uderzając ich w twarz. Nie chcemy ruszać jego Kroku przez Wymiary (ponieważ to jego największa zaleta), ale te zmiany oznaczają, że Kass nie będzie mógł już walczyć tak ofensywnie.

Kha'ZixKha'Zix Edytuj

Wprowadzamy drobne zmiany do Kha'Zixa, dotyczące wzmocnień naszego obrońcy w dżungli i strzelca.

LucianLucian Edytuj

Zasięg ataków Luciana się zmniejszył, ale czas odnowienia E będzie spadał po każdym trafieniu jego bierną umiejętnością. E jest darmowe, więc w późniejszej części gry Lucian będzie groźnym przeciwnikiem.

„Kiedy zajmujemy się silnym bohaterem, chcemy uwydatnić jego mocne strony i podkreślić słabości (mówiłem, że często będę to powtarzać). To łączy się z kwestią znaczących wyborów. Chcemy, by bohater zachował moc, ale nie był nie do pokonania dla przeciwników. Zwłaszcza w przypadku Luciana, jego siła (silna gra na początku i na końcu, zadawanie silnych obrażeń i duża mobilność) sprawiała, że wybierano go niemal na ślepo. To właśnie czyniło z Luciana tak silnego bohatera – z powodzeniem dostosowywał się do każdej drużyny.
Nasze zmiany skupiają się głównie na uwydatnieniu jego zalet jako rzucającego zaklęciami, mobilnego strzelca, podkreślając jednocześnie nowe słabości, np. mniejszy zasięg. Na wyższych poziomach niektórych przedmiotów (skrócenie czasu odnowienia!), Lucian może płynnie łączyć ze sobą umiejętności E, o ile ma wybrany cel, który może trafić bierną umiejętnością. Oznacza to również, że Lucian będzie jednym z najbardziej mobilnych prowadzących w walkach drużynowych (obawiamy się tylko, że będzie... zbyt mobilny dzięki E, które usuwa wszelkie spowolnienia, ale będziemy się temu uważnie przyglądać). Mniejszy zasięg oznacza też, że Lucian będzie musiał podejmować większe ryzyko w celu przywrócenia czasu odnowienia E, a jego walki w fazie alei mogą okazać się trudniejsze (wcześniej mógł wygrywać na niemal każdej alei). Dzięki temu możemy bardziej uwydatnić wyjątkowe cechy Luciana. Będziemy obserwować go bacznie po wprowadzeniu tych zmian.

  • Ogólne
    • Zasięg ataku: 550 jednostek ⇒ 500 jednostek
    • Podstawowa prędkość ruchu: 330 jednostek ⇒ 335 jednostek
    • Początkowa wartość zdrowia: 470 pkt. ⇒ 500 pkt.
    • Podstawowe obrażenia od ataku: 49 pkt. ⇒ 52 pkt.
  • Bierna – Pogromca ŚwiatłaBierna – Pogromca Światła
    • Zasada podwójnego uderzenia: Naprawiono błąd, który sprawiał, że za pomocą Pogromcy Światła czasem nie udawało mu się zabijać bohatera, ponieważ myślał, że pierwszy strzał wystarczy i drugi strzał wykorzystywał do zabicia stwora. Pogromca Światła od teraz będzie zawsze stosować się do zasady podwójnego uderzenia, strzelając do trafionego bohatera dwukrotnie, aby upewnić się, że nie żyje.
  • Q – Przebijające ŚwiatłoQ – Przebijające Światło
    • NOWE – Farmcian: Przebijające Światło zadaje teraz 75% ⇒ 100% obrażeń stworom.
    • Zasięg rzucania: 550 jednostek ⇒ 500 jednostek
  • E – Bezwzględny PościgE – Bezwzględny Pościg
    • NOWE – Teraz jeszcze bardziej bezwzględny: Czas odnowienia skrócono o sekundę na każde trafienie Pogromcą Światła (bierna), podwaja się w walce z bohaterami przeciwnika (2 sekundy krótszy na uderzenie, razem 4 sekundy dla biernej)
    • NOWE – Teraz z szybszym pościgiem: 60/45/30/15/0 pkt. many ⇒ 0 pkt. many na wszystkich poziomach
    • NOWE – Doskonały strzelec: Lucian resetuje licznik podstawowego ataku przy doskoku
    • Czas odnowienia: 18/16/14/12/10 sekund ⇒ 14/13/12/11/10 sekund
    • USUNIĘTO – Rzeźnik: Bezwzględny Pościg nie resetuje się przy zabiciu podczas RzeziRzezi.

NautilusNautilus Edytuj

  • Bierna – Powalający CiosBierna – Powalający Cios
    • Sekretne powalenie: Naprawiono błąd, który sprawiał, że przeciwnicy Nautilusa widzieli jego wskaźnik odliczania.

QuinnQuinn Edytuj

Naprawiliśmy kilka błędów u Quinn, co sprawi, że jej gra będzie teraz równiejsza.

  • E – DoskokE – Doskok
    • Patrz Val, obiad przyszedł: Teraz Valor od razu oznacza cel, nawet jeśli jest w trakcie oznaczania innego pobliskiego przeciwnika.
    • Odpowiednia forma: Naprawiono błąd, który sprawiał, że Quinn czasem poruszała się w złym kierunku.

RengarRengar Edytuj

Naprawienie tego błędu może znacznie wpłynąć na efektywność walki Rengara w dżungli (dwukrotnie aktywował efekt Szponów MadredaSzponów Madreda), ale będziemy obserwować rozwój wydarzeń.

  • Ogólne
  • Q – DzikośćQ – Dzikość
    • Naprawienie błędu: Naprawiono błąd, który sprawiał, że Dzikość nakładała podwójne efekty przy trafieniu.

RivenRiven Edytuj

Zmiana głosu Riven w polskiej wersji językowej.

Vel'KozVel'Koz Edytuj

YasuoYasuo Edytuj

  • E – Zamaszyste CięcieE – Zamaszyste Cięcie
    • Naprawienie błędu: Naprawiono błąd, który sprawiał, że Zamaszyste Cięcie czasem nie liczyło się jako zaklęcie rzucone na przedmioty i bohaterów.

ZiggsZiggs Edytuj

Przedmioty Edytuj

KrwiopijecKrwiopijec Edytuj

Krwiopijec pozwala teraz na jeszcze większą kradzież życia, a jego tarcza psuje się wolniej. Zmniejszono maksymalną liczbę punktów tarczy. Kradzież życia Krwiopijcy jest teraz unikalna (dla siebie).

„Krwiopijec jest teraz bardziej ogólny. Zmieniliśmy bierną umiejętność dla tarczy, ponieważ jego pozostałe statystyki (kradzież życia i obrażenia od ataku) mogą zostać uzyskane równie łatwo dzięki innym przedmiotom. Te zmiany mają sprawić, że Krwiopijec będzie przedmiotem obronnym i zadającym duże obrażenia dla każdego, komu zależy na obrażeniach od ataku. UNIKALNA kradzież życia Krwiopijca oznacza, że nie możesz kumulować Krwiopijca dla 40%/60% dodatkowej kradzieży życia, ale możesz kumulować go z innymi przedmiotami kradnącymi życie, takimi jak Wampiryczny KosturWampiryczny Kostur, Ostrze Zniszczonego KrólaOstrze Zniszczonego Króla, Krwiopijec, itp.”

  • Kradzież życia: 15% ⇒ 20%
  • NOWE – Unikalne: Kradzież Życia jest teraz UNIKALNA
  • Tarcza: 50 - 440 pkt. ⇒ 50 - 350 pkt.
  • Czas do zniszczenia tarczy: 15 sekund ⇒ 25 sekund

Złodziej EsencjiZłodziej Esencji Edytuj

Jego składnikiem jest teraz K.W. Miecz i daje 80 pkt. obrażeń od ataku. To podsumowanie wprowadzonych zmian w jednym zdaniu.

„Ostrożnie podeszliśmy do Złodzieja Esencji, ponieważ istnieje kilkoro bohaterów, których siła znacznie wzrasta przy użyciu przedmiotów opartych na manie. Złodziej Esencji nie dawał takiej siły temu, kto go używał, więc postanowiliśmy to poprawić, aby stał się bardziej atrakcyjny.”

Ognisty TrybularzOgnisty Trybularz Edytuj

+10 pkt. mocy umiejętności. Dosłownie.

„Ostrożnie podeszliśmy też do zmian Ognistego Trybularza, ponieważ miał ogromny potencjał (prędkość ataku dla wszystkich!). Dlatego... daliśmy mu więcej mocy umiejętności.”

  • Moc umiejętności: 30 pkt. ⇒ 40 pkt.

ManamuneManamune Edytuj

Jednym z jego składników jest teraz Kilof, który zastąpił Długi Miecz. Kosztuje nieco więcej i daje więcej obrażeń od ataku.

„Dzięki tej zmianie udało nam się wyrównać ścieżkę Manamune, żeby nie trzeba było ładować go tanimi przedmiotami, a potem długo czekać na chwilę, gdy będzie można go ulepszyć.”

Słoneczna PelerynaSłoneczna Peleryna Edytuj

Teraz z bardziej słonecznym ogniem. Ognistym słońcem? Tym i tym?!

  • Czystość: Obrażenia obszarowe są teraz bardziej ogniste i brutalne.

Czary przywoływacza Edytuj

ZmęczenieZmęczenie Edytuj

Wcześniej w tym sezonie zaktualizowaliśmy efekty wizualne i dźwiękowe naszych zaklęć. Jesteśmy zadowoleni z tych zmian, ale w przypadku Zmęczenia, sądzimy, że połączenie dokładności zaktualizowanego Zmęczenia z widoczną siłą uderzenia zapewni najlepszy efekt.

  • Czystość: Zaktualizowano efekty graficzne, aby poprawić przejrzystość.

Howling Abyss Edytuj

USUNIĘTO Przedmioty do walki w dżungli Edytuj

Twisted Treeline Edytuj

Naprawiliśmy kilka błędów znalezionych na Twisted Treeline, a także zajęliśmy się problemem z równowagą Śluzów, które statystycznie są bardzo silne, więc chcieliśmy odebrać im część tej mocy.

Potwory w dżungli Edytuj

  • Niezdrowe potwory: Naprawiono błąd, który sprawiał, że wszystkie potwory (nie tylko te duże) miały Znak Regeneracji

Śluz GniewuŚluz Gniewu Edytuj

  • Czas działania: 4 minuty ⇒ 3 minuty

Śluz ŚwiatłaŚluz Światła Edytuj

  • Czas działania: 4 minuty ⇒ 3 minuty

Duch Pradawnego GolemaDuch Pradawnego Golema Edytuj

  • USUNIĘTO – Użytkowy totem: Usunięto użytkową umiejętność totemów z Twisted Treeline
  • NOWE – Unikalne bierne: Teraz ma UNIKALNE Bierne Wykrywanie Pułapek: pobliskie niewidzialne pułapki przeciwników zostają ujawnione.
  • NOWE – Unikalne użycie: Teraz ma UNIKALNE Użycie Wykrywania Pułapek: Mgła wykrywająca niewidzialne cele zapewnia widoczność na docelowym obszarze na 5 sekund i na 3 sekundy odsłania wrogów, którzy na niego wchodzą (60 sek. odnowienia).

Twisted Treeline i Crystal Scar Edytuj

KayleKayle Edytuj

Grabieżca Lorda Van DammaGrabieżca Lorda Van Damma Edytuj

  • Obrażenia: 70 pkt. ⇒ 80 pkt.

Twisted Treeline, Crystal Scar i Howling Abyss Edytuj

Wzmacniamy Latarnię Greza, aby utrzymywała poziom innych przedmiotów w dżungli na tych mapach. Odnowiony Dawca Światła daje strzelcom przedmiot na mapie oparty głównie na wizji.

NOWE Widmowa Latarnia GrezaWidmowa Latarnia Greza Edytuj

Zmieniono ten przedmiot – zamieścimy tu tylko nowe statystyki!

  • USUNIĘTO – Mapy: Latarnia Greza nie jest już dostępna na Howling Abyss i Crystal Scar
  • Przepis: Szpony MadredaSzpony Madreda + Długi MieczDługi Miecz + SztyletSztylet + 180 szt. złota (całkowity koszt: 1765 szt. złota)
  • Obrażenia od ataku: +15 pkt.
  • Prędkość ataku: +30%
  • Unikalne bierne: Teraz ma UNIKALNE Bierne Okaleczenia: Podstawowe ataki przeciwko potworom zadają 50 pkt. obrażeń magicznych i przywracają 8 pkt. zdrowia.
  • Unikalne bierne: Gospodarz zdobywa teraz +30% więcej złota od potworów
  • Unikalne bierne: Teraz ma UNIKALNE Bierne Wykrywanie Pułapek: pobliskie niewidzialne pułapki przeciwników zostają ujawnione.
  • Unikalne użycie: Teraz ma UNIKALNE Użycie Wykrywania Pułapek: Mgła wykrywająca niewidzialne cele zapewnia widoczność na docelowym obszarze na 5 sekund i na 3 sekundy odsłania wrogów, którzy na niego wchodzą (60 sek. odnowienia).

NOWY Dawca ŚwiatłaDawca Światła Edytuj

  • Przepis: Szelmowski TopórSzelmowski Topór + Płaszcz ZręcznościPłaszcz Zręczności + 350 szt. złota (koszt całkowity: 2280 szt. złota)
  • Obrażenia od ataku: +30 pkt.
  • Szansa na trafienie krytyczne: +30%
  • Krytyczna wizja: Trafienia krytyczne sprawiają teraz, że cel otrzymuje obrażenia fizyczne od krwawienia, wynoszące 90% twoich dodatkowych obrażeń od ataku przez 3 sekundy i jest przez ten czas ujawniony.

Boty wprowadzające Edytuj

Boty wprowadzające to nowe utrudnienie w trybie kooperacji przeciwko SI dla nowych graczy w League of Legends. Poza zmianami w SI botów, istnieje wiele funkcji, które pozwolą nowym graczom poznać tajniki gry już po kilku meczach. Zajrzyjcie do bloga twórców, aby dowiedzieć się więcej o naszym nowym pomyśle.

  • Poziom wprowadzający jest domyślnym poziomem trybu kooperacji w walce przeciwko SI dla nowych graczy.
  • Gracze powyżej 10 poziomu przywoływacza otrzymają mniejsze nagrody PZ/PD i nie mogą otrzymać premii za pierwszą wygraną dnia z kolejki botów wprowadzających.

Nowy silnik dźwiękowy Edytuj

Już w patchu 4.7 rozpoczęliśmy proces przenoszenia plików do nowego silnika dźwiękowego. Z radością ogłaszamy, że udało nam się to zakończyć i w patchu 4.12 udostępniliśmy już silnik! Nasz nowy silnik dźwiękowy wprowadza kilka ulepszeń, ale co ważniejsze, będzie zapewniał jeszcze głębsze i ciekawsze doznania związane z grą League of Legends. Zajrzyjcie do wcześniejszego posta po więcej szczegółów!

  • Wprowadziliśmy ulepszenia efektów stereofonicznych i panoramy stereo.
  • Dodaliśmy obsługę dźwięku surround.
  • Wprowadziliśmy odpowiednie ulepszenia czystości dźwięku.

Naprawione błędy Edytuj

  • Naprawiliśmy opóźnienie pojawiające się przy pierwszym otwarciu sklepu z przedmiotami, menu opcji i opisu śmierci podczas meczu.
  • Naprawiono błąd graficzny w poradach na początku gry.
  • Naprawiono błąd, przez który czasem nakładano podwójne ograniczenia kolejki do gier innych niż solo/duet.
  • Gracze z ujemnym PL za unikanie kolejek do gier rankingowych nie mogą już automatycznie resetować PL do 0 po jednym zwycięstwie w takiej grze.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze z niskim PL byli degradowani po przegraniu gry rankingowej, a ich liczba PL spadała do 0.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że drużyny rankingowe nie otrzymywały awansu po wygraniu serii promocyjnej.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze nie mogli dołączyć do drużyny rankingowej po opuszczeniu innej.

Nadchodzące skórki Edytuj

Następujące skórki pojawią się w różnych odstępach czasu po premierze patcha 4.12:

Omówienie patcha Edytuj

Patch Rundown - 4.1212:17

Patch Rundown - 4.12

Więcej w Fandom

Losowa wiki