Fandom

League of Legends Wiki

Urtistan

1,521stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Urtistan – dawne miasto znajdujące się w zachodniej części Valoranu, na południe od Demacii nieopodal Wielkiej Bariery.

Opis Edytuj

Jest niewielu mieszkańców, nie mówiąc o bohaterach, którzy zamieszkują na tych niebezpiecznych, pustynnych ziemiach leżących na południe od Wielkiej Bariery. To miejsce nosi dużo śladów i blizn po jednej z Wojen Run, która zamieniła tą wielką i dostatnią utopię w ledwo co widoczne ruiny.

Historia Edytuj

Strażnik Czasu Edytuj

Zilean OriginalSkin Ch.jpg

Na pustkowiu Urtistanu leżało niegdyś wspaniałe miasto. Jak wiele pozostałych ziem poniżej Wielkiej Bariery, upadło dawno temu w okrutnej Wojnie Run. Ocalał jednak jeden człowiek: czarownik o imieniu ZileanZilean. Mieszkał w wieży zegarowej, co odzwierciedlało jego obsesję na punkcie czasu. Gdy szał bitewny zbliżał się do jego domu, Zilean eksperymentował z magią czasu, próbując przewidzieć wszystkie możliwe warianty przyszłości, by wybrać najlepsze rozwiązanie. Jednak magiczne sztuczki zakłóciły jego percepcję czasu i w momencie, gdy Urtistan został nawiedziony przez hordę rycerzy przywoływaczy nieznanej afiliacji, Zilean był zawieszony w kontemplacyjnym stanie. W momencie gdy zrozumiał swój błąd, z Urtistan zostały już tylko tlące się zgliszcza. Przywoływacze odpowiedzialni za zniszczenie miasta celowo zostawili wieżę zegarową nietknięta. Chcieli w ten sposób uniknąć ściągnięcia na siebie uwagi Zileana i zarazem zgotować mu tortury za jego przeoczenie.

Zilean nie miał dużo czasu, by rozpaczać po stracie, gdyż szybko odkrył efekt uboczny swoich niebezpiecznych badań: chronodysplazję. Ta mistyczna choroba zapewniała mu nieśmiertelność, lecz odłączyła jego świadomość od czasu teraźniejszego. Mentalnie dryfuje więc po czasoprzestrzeni, przemieszczając się z miejsc, które niegdyś zamieszkiwał do teraźniejszości, nie mając wpływu na bieg wydarzeń. Największym przekleństwem jest to, że Zilean niekiedy znajduje się w Urtistanie za czasów jego świetności, a chwilę potem błąka się po jego samotnych ruinach. Tylko potężna magia przywoływania, którą posiadają członkowie League of Legends, jest w stanie zdjąć klątwę Zileana, który dołączył do nich w nadziei na uzdrowienie, a następnie odnalezienie rozwiązania, które pozwoli mu uratować jego lud.

Bohaterowie Edytuj

Bohater Więzi
Vel'Koz, Oko PustkiVel'Koz, Oko Pustki Przybył do miasta w celu zbadania wieży ZileanaZileana
Zilean, Strażnik CzasuZilean, Strażnik Czasu Miejsce urodzenia

Więcej w Fandom

Losowa wiki