FANDOM

Historia Edytuj

Aktualna Edytuj

H. I. V. E. Raport dotyczący incydentu
Wykroczenie: morderstwo przemysłowe
Status prawny: nierozwiązany
Agent prowadzący śledztwo: Rol, P.

Zespół zareagował na zgłoszenie o podejrzanym osobniku, działalność przestępcza; przejście do Sump Works, Sektor 90TZ. Brak sektora 90TZ. W jego miejscu: wielka dziura, dym, trujące opary. Rozmowy z firmą ochroniarską wykazały, że potrzebna jest lepsza ochrona.

Oddział reagowania wszedł do wielkiej dziury. Toksyczne odpływy roztopiły ruiny budynku. Znaleziono dwóch ocalałych, jeden częściowo rozpuszczony i ściekający z kładki. Sześć ciał znalezionych w ruinach, trzy z nich rozczłonkowane, dwa zdają się pochodzić sprzed wydarzenia. Przyczyny śmierci to m. in.: silne uderzenie o obiekt stacjonarny, rozpuszczenie w żrącej substancji i/lub postrzał z kuszy. Nie jest jasne czy zniszczenie laboratorium było celem podejrzanego czy tylko próbą zatarcia śladów.

Ocalały #1 (Ra Qintava, naukowiec) został sprowadzony na przesłuchanie, ale nie może złożyć zeznań przez 1) poważną traumę oraz 2) rozpuszczenie języka i dolnej szczęki. Oczekiwanie na wyniki toksykologiczne i przymocowanie protezy.

Oddział ratunkowy odkrył schronienie zbudowane ze śmieci. Odzyskane przedmioty:

  • 57 przesiąkniętych wodą romansów, nieczytelne, z poprawkami naniesionymi za pomocą kredek
  • 108 butelek, niepodpisane (możliwe toksyczne ciecze lub odrzucone próbki szamponów)
  • 90 kilogramów gumy do żucia (możliwy projekt artystyczny)
  • 1 słoik paznokci ze stóp, opisane palcem, datą i nastrojem

Ocalały #2 (Valori Olant, analityk szlamu) – leczenie trwa; odzyskana przytomność po długotrwałym, terapeutycznym rażeniu prądem. Stenogram zeznania:

V. O.: MUSICIE COŚ ZROBIĆ -
PIELĘGNIARKA: Straciła za dużo krwi -
P. R.: Jej współpracownicy stracili o wiele więcej -
V. O.: TO WCIĄŻ TAM JEST!
P. R.: Proszę pani, musi się pani skupić. Proszę powiedzieć, jak wyglądał.
V. O.: JAK  SZCZUR! (przerywa)
PIELĘGNIARKA: Jak co?
P. R.: Znaczy mały? Oczy jak paciorki? Szczurza twarz...?
V. O.: WYGLĄDAŁ JAK WIELKI, PRZEKLĘTY SZCZUR! (przerywa) Z KUSZĄ! (przerywa)
PIELĘGNIARKA: (do pielęgniarki) Czy możemy dawkować jej środki przeciwbólowe...?
V. O.: NIE SŁUCHACIE MNIE! TO MORDERCZY, SZALONY, OLBRZYMI, PRZEKLĘTY SZCZUR! W KAMIZELCE!
P. R.: Siostro?
PIELĘGNIARKA: (wstrzykując środek uspokajający w ramię Olant) Robi się.
V. O.: Byliśmy tylko naukowcami, pracującym nad przerabianiem śmieci na pokarm dla niemowląt... [EDYCJA] Widziałam... nie wiem, jak to... ten szalony, wielki SZCZUR... krzyczał na nas! Wywracał zbiorniki! Pluł do jedzenia! [EDYCJA] Zamknięto laboratorium. Odpady przemysłowe były wszędzie. Nie było ucieczki. [EDYCJA] Obudziłam się w ciemności. Cóż, kwas wypalił mi gałki oczne. WYCZUWAŁAM tego przeklętego drania kilka centymetrów od mojej twarzy. Powiedział "NIKT NIE KRADNIE SOKU TWITCHA!", zaśmiał się szaleńczo i odbiegł... A ja wciąż czuję jego zapach. O BOŻE, WCIĄŻ TO CZUJĘ...

Koniec stenogramu. W tym momencie ofiara zaczęła krzyczeć, jeszcze nie przestała.

[AKTUALIZACJA: Qintava, pisemne zeznanie]

Opis podejrzanego:

IMIĘ/ZNANE PSEUDONIMY: "Twitch"
PŁEĆ: Męska (niepotwierdzone).
WIEK: Nieznany.
WZROST: 144 cm (przygarbiony).
WAGA: < 45 kg (mokry).
ZNAKI SZCZEGÓLNE: jest wielkim szczurem.
STATUS: na wolności, uzbrojony, niezwykle niebezpieczny; NIE ZBLIŻAĆ SIĘ.

H. I. V. E. – Dla nas liczy się postęp!

Kanalizatorzy Edytuj

Volume 58, Issue 12

- „Tak, wszyscy tutaj opowiadamy sobie historie o  Twitchu. Ale nie tylko o nim jednym. Twitch, Krzykacze, Stary Mordziaty, Ich Troje... Wszystkie te bujdy, by tylko podnieść się na duchu tkwiąc po kolana w pomyjach. Ale to... to był łon! Rozpoznał mnie. Znał moje imię... Szeptał je w mroku. O mały włos, a narobiłbym w gacie, ale jak pojawił się Jasio, szeptanie ustało. Pomyślałem, że coś mi się we łbie poprzewracało, więc wróciłem do roboty, tyle że to znowu się zaczęło. Kilka minut później, ja i Jasio zeszliśmy do ścieków by je odblokować. Stoimy tam po łokcie i widzimy to coś. Rzucił się na mnie, zaczął na mnie syczeć, mówił bym zostawił jego graty w spokoju, ale ja przecie tylko chciał odblokować ten cholerny ściek. Byłby mnie zabił, gdybym został tam dłużej. Jestem tego pewien! Chwile po tym wyrwał za mną, ale spierdzielałem jak gazela. Pędziłem tak szybko, jak tylko nogi na to pozwalały, ale Jaśko nie był tak żwawy, nie z torbą pełną maneli przerzuconą przez ramie. Gadałem do niego co by ją wywalił, ale nie słuchał. Jasiek miał twarz bladą jak śmierć, więc odwróciłem się i zacząłem biec jeszcze szybciej. Oj słyszałem jak nas potwór goni, jak drapie ściany, słyszałem jak Jaśko krzyczy do mnie o pomoc... ale ja tylko biegłem.”
- „I tak uciekłeś?”
- „Ta... Wybiegłem przez najbliższą studzienkę. Mało co, a bym wieko połamał, tak szybko chciałem się stamtąd wydostać. Później tylko zlazłem jeszcze na dół co by Jasia poszukać. Wziąłem ze sobą trzech chłopa. Byliśmy uzbrojeni po zęby.”
- „I znaleźliście go.”
- „Ta... Martwy jak głaz. Leżał w kałuży pomyj z tuzinem bełtów w plecach. Dość ciekawe było, że wszystkie graty Jaśka ciągle przy nim leżały. Ciągle miał swoje narzędzia, łachy i żywność. Jedyne co zabrał Twitch to torba pełna zbutwiałych śmieci. Nie rozumiem. Nic z tego nie rozumiem.”

Stara Edytuj

Miasto-państwo Zaun jest wypaczonym miejscem, gdzie nauka, handel oraz magia działają bez kontroli. Techmaturgia, będąca młodą nauką, przyczynia się do postępu cywilizacji, a badania oraz wykorzystanie tej wiedzy w życiu codziennym w Zaun sprawiają, że granice moralności są tam ciągle przesuwane. Miejsce to, zasnute wyziewami z niezliczonych fabryk i laboratoriów, które wypluwają swoje nieczystości do środowiska, cierpi bezustannie. Jednakże zanieczyszczenie na powierzchni jest niczym, w porównaniu z tym, co dzieje się pod ziemią. Wszystkie brudy spłynęły do ścieków, łącząc się w toksyczną i tajemniczą mieszaninę. Jeden, zatruty szczur Twitch wynurzył się z tego alchemicznego koszmaru. W przeciwieństwie do swoich mniej rozwiniętych kuzynów, Twitch stał się rozumny, tak jak wszyscy inni.... pod warunkiem, że byli tak samo zwariowani. Pomniejszym produktem jego ewolucji było maniakalne szaleństwo, jednakże w funkcjonalnej formie.

Twitch przybył do League of Legends, aby reprezentować siebie "jako jedynego w swoim rodzaju" na Fields of Justice. Od tego momentu, Zaun stało się jego hojnym dobroczyńcą, dzięki któremu przeobraził się. Twitch jest jednym z najważniejszych bohaterów z Zaun w League, i jako taki walczy za to miejsce, gdy konflikty pomiędzy valoriańskimi miastami-państwami narastają. Twitch publicznie stwierdził, że jego celem jest zdobycie dostatecznie dużo wpływów i środków materialnych ze swoich walk w League, w celu odtworzenia procesu, który nadał mu rozum. Wiele wyzwań stoi przed nim – jednym z największych jest jego szaleństwo – lecz jeśli mu się powiedzie, będzie stanowić to jeden z najodważniejszych kroków ewolucyjnych w całej Runeterrze. Zaun obiecało udzielić wsparcia Twitchowi, jednakże nie wiadomo jakie ma ukryte zamiary.

Istnienie Twitcha udowadnia, że wszystko jest możliwe w Runeterrze. Heimerdinger

Przypisy