FANDOM

Historia Edytuj

Aktualna Edytuj

Trundle to zwalisty, przebiegły troll o złośliwym charakterze. Potrafi każdego i wszystko zmusić do uległości i podporządkować swojej woli, nawet lód. Dzięki potężnej, lodowej maczudze potrafi zmrozić przeciwników do kości, a potem przeszyć ich postrzępionymi odłamkami lodu. Zaciekle broniący swojego terytorium, Trundle będzie ścigać każdego głupca, który odważy się wkroczyć do jego królestwa, a widok konających w tundrze ofiar rozbawi go do łez.

Kiedyś wojska Trundle'a miały za przywódców tchórzliwych i nieudolnych hersztów. Przez te fatalne rządy Trundle obawiał się, że jego ród padnie ofiarą innych hord trolli rozsianych na terenie tundry. Mimo, że przywódca był większy i silniejszy, Trundle ośmielił się rzucić mu wyzwanie, ale konfrontacja zakończyła się jego upokorzeniem. Większość trolli zaakceptowałaby swoją porażkę ale Trundle zdecydował się na coś nie do końca właściwego trollom: zamiast pięściom, zaufał swojemu sprytowi. Zmyślając na poczekaniu opowieści o dawnych wodzach trolli, twierdził, że władali oni orężem o wielkiej mocy, które było jednocześnie symbolem ich prawa do władzy. I mimo, że historię wymyślił dosłownie przed chwilą, Trundle był gotów iść o zakład, że uda mu się znaleźć lub ukraść taką broń. Jeśli wygra, zostanie pełnoprawnym dowódcą armii. Trolle uwierzyły mu, lecz żaden nie sądził, że uda mu się wykonać takie zadanie. Wiedząc, że troll samochwała zginie na misji, nieroztropny dowódca przystał na zakład. Trundle odszedł, odprowadzany znajomym, szyderczym śmiechem.

Niezrażony, acz samotny Trundle wstąpił na tereny zakazanego królestwa  Wiedźmy Lodu. Tam, schowany wśród mrocznych i niebezpiecznych sekretów, postanowił znaleźć broń, która potwierdzi autentyczność jego barwnej opowieści. Pokonał straż Wiedźmy Lodu, przeszedł jej magiczne pułapki, ale nic, na co natrafił, nie mogło się mierzyć z mocą opisanych przez niego insygniów władzy.
Freljord Trundle

Aż w końcu natrafił na niecodzienne znalezisko: ogromną, magiczną maczugę z nietopiącego się Prawdziwego Lodu. Chwyciwszy broń, zachwycił się lodowatą mocą, która przez nią przepływała. Wtedy nadeszła Wiedźma Lodu we własnej osobie. Gdy czarownica przywoływała mroczne moce magiczne, Trundle był przekonany, że nastąpił jego kres. Lecz do głowy wpadł mu kolejny wspaniały pomysł. Z przewrotnym uśmieszkiem przedstawił Wiedźmie Lodu podstępną propozycję: cała armia trolli bardziej się jej przyda, niż jeden i to martwy osobnik. Razem, mówił, uda im się podbić cały Freljord. Wiedźma Lodu przystała na taki układ, a Trundle odszedł mając potężnego sojusznika – no i wierzył, że pokona ją w odpowiednim czasie.

Gdy powrócił do swoich towarzyszy, ci pokłonili się z szacunkiem przed jego osiągnięciami. Nazwawszy swoją broń "Rozbijaczem kości", przez chwilę napawał się zszokowanym wyrazem twarzy swojego dowódcy, którego po chwili zabił. Przejąwszy władzę, Trundle ogłosił, że od tej pory, nie będzie już dowódców, a jedynie Król Trolli, przed którym wszyscy muszą paść na kolana. Trolle zmobilizowały się dla swojego nowego wodza i wszczęły przygotowania do nadchodzącej wojny. Z Trundlem na czele, czasy trolli nareszcie nadeszły.

Przechytrz każdego, kogo nie możesz pobić i pobij każdego, kogo nie możesz przechytrzyć. Trundle

Stara Edytuj

Trolle nigdy nie miały w Valoran dobrej reputacji. Ogólnie rzecz biorąc, są barbarzyńskie, dopuszczają się kanibalizmu i są przebiegłe. Żyją w ponurych zakamarkach świata, ukryte przed innymi inteligentnymi stworzeniami. Mimo złowrogiego usposobienia trolli, Ruhgoskowie nie zasługiwali na los, który ich spotkał. Wiele pokoleń temu, nekromanta Hakolin the Bonecrafter próbował zrobić z plemienia Ruhgosk niewolników. Trolle te są o wiele bardziej uprzejme niż ich pobratymcy, chociaż jak na ludzkie standardy wciąż uważane są za nieokrzesane. Ruhgoskowie bronili się przed nekromantą zębami i pazurami i w końcu udało im się przegnać go ze swych ziem. Odchodząc, Hakolin przeklął członków plemienia, sprowadzając chorobę przypominającą trąd. Gdyby nie naturalna regeneracja trolli, infekcja sprawiłaby, że ich ciała przegniją. Cierpiąc na wieczną zgniliznę, Ruhgoskowie znosili klątwę, szukając jednak lekarstwa na nią. Nigdy go nie odnaleźli.

Mądry szaman plemienia odkrył, że można ją przenieść na jednego trolla, gdyby był on w stanie znieść ciężkie brzemię klątwy całego plemienia. Taki troll jednak nie istniał... do czasu, aż urodził się Trundle. Jego zdolność regeneracji była tak silna, że wyglądał, jak gdyby nie był dotknięty chorobą. Dorastając, Trundle zaczął rozumieć swój dar i docenił, co może zrobić dla swojego ludu. Kiedy osiągnął pełnoletność, w trakcie niesłychanie bolesnego rytuału przyjął na siebie klątwę swego plemienia. W ten sposób Trundle stał się okropnym stworzeniem. Jego skóra ciągle odpada od ciała, natychmiast odrastając w niekończącym się cyklu. Dołączył do League of Legends w nadziei, że odnajdzie kogoś, kto uwolni go od klątwy.

Nauczyłem się tego i owego o bólu! Zademonstruję ci to. Trundle

Przypisy