Trafienie krytyczne (inaczej Obrażenia krytyczne [ang. Critical strike damage]) to statystyka informująca o ilości dodatkowych obrażeń zadanych przez krytyczne ataki podstawowe lub umiejętności bohaterów. Trafienia krytyczne charakteryzują się wizualnie większą siłą niż zwykłe ataki oraz czasami stają się obszarowe.

Większość bohaterów posiada unikatowe animacje podczas wykonywania trafienia krytycznego; nie obejmuje to większości magów i części bohaterów nie posiadających ich. Podczas wykonywania specjalnych animacji trafienia krytycznego u bohaterów posiadających je często towarzyszą im efekty dźwiękowe. U większości bohaterów trafienie krytyczne na atakach podstawowych wynosi 200% obrażeń.

Efekt trafienia krytycznego odnosi się do ataków podstawowych i większości umiejętności bohaterów nakładających efekty przy trafieniu typu:  Paktujemy?  Gangplanka i  Nawałnica Stali  Yasuo oraz tych będących wzmocnieniem ataków podstawowych, np.:  Wysysające Uderzenie  Nasusa. Wyjątek stanowi  Osąd  Garena, który również może zadać obrażenia krytyczne. Obrażenia krytyczne mogą zostać zwiększone za pomocą przedmiotów, run i niektórych umiejętności bohaterów.

Trafienia krytyczne nie działają na struktury.

Modyfikatory obrażeń krytycznychEdytuj

PrzedmiotyEdytuj

Dostępność

Legenda:
SSummoner's Rift.
TTwisted Treeline
HHowling Abyss
CCrystal Scar

 Ostrze Nieskończoności:

RunyEdytuj

Znaki:Edytuj

Pieczęcie:Edytuj

Glify:Edytuj

Esencje:Edytuj

Umiejętności bohaterówEdytuj

Umiejętności bohaterów z możliwością zadania obrażeń krytycznychEdytuj

Niektóre umiejętności bohaterów mogą zadać obrażenia krytyczne

  • W większości przypadkach jest to jedynie premia aktywująca się, gdy obrażenia umiejętności stają się krytyczne.
Premia jest obliczane według tego wzoru: 100% obrażeń ataku × (obrażenia krytyczne - 100%)

PozostałeEdytuj

DodatkowoEdytuj

RóżnościEdytuj

Inne umiejętności bohaterów, które nie kumulują się z szansą na trafienie krytyczne i nie mogą być trafieniem krytycznym z powodu innych przyczyn.

  • Nakładające obrażenia krytyczne:
  • Nie nakładające obrażeń krytycznych:

Sposoby na zmniejszenie otrzymywanych obrażeń krytycznychEdytuj

PrzedmiotyEdytuj

Dostępność

Legenda:
SSummoner's Rift.
TTwisted Treeline
HHowling Abyss
CCrystal Scar

 Omen Randuina: -10% otrzymywanych obrażeń krytycznych. +450 zdrowia, +60 pancerza,.

  • Unikalne Bierne – Zimna Stal: Gdy zostaniesz trafiony atakiem podstawowym, prędkość ataku napastnika ulegnie zmniejszeniu o 15% na 1 sekundę.
  • Unikalne Aktywne:  Spowalnia przeciwników w zasięgu 500 jednostek o 35% na 4 sekundy. (60 sek. odnowienia). 3000 złota.

SpecjalizacjeEdytuj

NotatkiEdytuj

  • Maksymalną wartość obrażeń krytycznych można uzyskać w następujący sposób:
9x  Większy Znak Obrażeń Krytycznych
9x  Większa Pieczęć Obrażeń Krytycznych
9x  Większy Glif Obrażeń Krytycznych
3x  Większa Esencja Obrażeń Krytycznych
Obliczenia: 45.51% + 50%
  • Dla większości bohaterów maksymalna wartość obrażeń krytycznych wynosi +195.51% premii do obrażeń ataku lub 295.51% obrażeń ataku.
  • Gdy bohaterom jest  Shaco, to maksymalna wartość obrażeń krytycznych zostaje zwiększona do +278.61% premii do obrażeń ataku lub 378.61% obrażeń ataku. Aby to osiągnąć musi dodatkowo spełnić dwa warunki:
  •  Shaco musi atakować od tyłu, w celu zadania dodatkowych 20% obrażeń dzięki  Ciosowi w plecy.
  • Posiadać  Podstęp na 5 poziomie i mieć go aktywnego na następnym ataku.

Więcej z Fandomu