Skórki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  •  Thresh został zaprojektowany przez CertainlyT.
  • Został wydany jako pierwszy bohater w 2013 roku.
    • Dodatkowo, jego pierwszy (przed zmianami) poziom zdrowia na poziomie 18 wynosił 2013.
  • Jako pierwszy bohater kosztował 7800 PZ w pierwszym tygodniu po wydaniu.
  • Słowo "thresh" oznacza młócenie, zazwyczaj za pomocą sierpa lub cepa. Jego broń jest bardzo podobna do sierpa, a jego ofiary i ich dusze mogą być postrzegane jako pszenica i ziarna. Sposób w jaki huśta on swymi łańcuchami może nawiązywać do sposobu oddzielania ziaren pszenicy przy użyciu cepa.
  • Gdy umiera, jego własna dusza jest pochłaniana przez jego latarnię (zostaje potępiony w ten sam sposób co jego ofiary). Można usłyszeć jego straszne lamenty, kiedy jego dusza zostaje pochłonięta.
  • Historia  Thresha jest bardzo podobna do głównego antagonisty, szalonego naukowca z filmu Asylum. Kochał on torturować swoich więźniów/pacjentów do czasu zamieszek, które doprowadziły do ich zemsty na lekarzu, ale później wrócił on do kontynuowania swoich zbrodniczych i sadystycznych aktów.
  • Wciągnął on w pułapkę żonę  Luciana, Sennę i uwięził jej duszę w latarni, przez co  Lucian szuka zemsty.
  • Broń, którą używa jest podobna do kusarigamy- broni, która składa się z sierpa przymocowanego do metalowego łańcucha z obciążnikiem na końcu. Była ona używana przez ninja w feudalniej Japonii.
  •  Thresh i  Urgot byli kiedyś klasyfikowani jako jedyni bohaterowie dystansowi będącymi Obrońcami. Jednak od lata 2013 roku, Thresh jest klasyfikowany jako Wsparcie/Wojownik a  Urgot jako Strzelec/Wojownik.
  •  Thresh jest drugą postacią, który nie używa przy atakach podstawowych pocisków. Pierwsza była  Kayle, a następne po nim to  Vel'Koz i  Azir.
    • Posiada on 3 różne animacje autoataku. Z bliska atakuje bezpośrednio sierpem, na średnim dystansie huśta swoim sierpem w ruchu kołowym i poziomym, a z daleka używa go jak bicza (średni dystans wynosi ok. 250-300 jednostek).
  • Po osiągnięciu pewnej ilości prędkości ruchu zamiast chodzić, unosi on się w powietrzu.
  • Taniec  Thresha to poi (lub kiwido albo bolas), porównanie można zobaczyć tu.
    • Jeśli rzuci on swoją latarnię i tańczy, będzie huśtał tylko kosą i hakiem, do którego zaczepiona jest latarnia, zamiast latarnią i kosą.
    • Ponadto ten taniec składa się z segmentów animacyjnych, które się od siebie różnią.
  • Ze wszystkim swoimi łańcuchami, hakami, swoimi elementami z tła i nazwami umiejętności: "Pudłem" i "Młynkiem" bardzo prawdopodobne jest to, że  Thresh jest odniesieniem do serii horrorów Clive'a Barkera Hellraiser.
  •  Wyrok Śmierci ma pewną unikalną cechę: mianowicie w przeciwieństwie do innych umiejętności, których rzucenie wymaga czasu,  Thresh nie kieruje się w stronę, w którą rzuca swój hak dopóki rzeczywiście go nie rzuci. CertainlyT celowo zaprojektował tak tą umiejętność, aby wpasowała się ona w motyw Thresha jako umiejętność wzbudzająca strach we wrogach.
  •  Thresh jest pierwszą postacią, która ma wpływ na położenie swoich sojuszników, poprzez  Mroczne Przejście.
  • Ma on obecnie jedno z najsilniejszych spowolnień w grze, z  Pudła, wynoszące 99%. Pozostałe to  Po Gardle  Talona i po patchu 5.4  Zagięcie Czasu  Zileana, również spowalniające o 99%.
    • W rzeczywistości praktycznie niemożliwa jest do uzyskania prędkość ruchu poniżej 110 jednostek, dlatego każde spowolnienie powyżej 75% w praktyce nie wykorzystuje swojego potencjału. Po więcej informacji sprawdź artykuł o prędkości ruchu.
  • Muzyka z ekranu logowania  Thresha jest odniesieniem do popularnych piosenek śpiewanych przez dzieci: "Rain Rain Go Away" i/lub "Ring Around the Rosey".
    • Jest on jedną z czterech postaci posiadających piosenkę jako muzykę ekranu logowania. Pozostali to  Vi,  Diana i  Jinx.
  •  Nunu i  Willump po śmierci zostawiają łącznie dwie dusze. Jest to sekretny pasyw.
    • Jednak  Sejuani i Bristle zostawiają razem tylko jedną duszę. Doprowadziło to do żartów społeczności, jakoby Sejuani jako osoba rudowłosa nie posiada duszy, co jest odniesieniem do internetowego memu.
    • Sprawa  Sejuani i Bristala może wynikać również z wiary religijnej, że zwierzęta nie posiadają duszy, chociaż Yeti mogą iść do nieba.
  •  Thresh jest pierwszą postacią mająca animację odrodzenia.
  • Jest jedną z sześciu postaci mogących nieskończenie zwiększać swoje statystyki poprzez umiejętności.  Thresh może stale zwiększać swój pancerz i Moc umiejętności poprzez  Potępienie. Pozostała piątka to  Bard,  Nasus,  Sion,  Kindred i  Veigar.
    • W przeciwieństwie do reszty ma on ograniczenie do 999 999 dusz, które łącznie dają mu 749 999 pkt pancerza i mocy umiejętności.
  • W siedmiu grzechach głównych spośród postaci z Shadow Isles reprezentuje on Obżarstwo.
  •  Mroczne Przejście to pierwsza umiejętność w grze, pozwalająca działać sojuszniczym bohaterom niezależnie od ich woli (jeśli klikną na latarnię, zostaną przyciągnięci, niezależnie od tego, jak chcą).
    • Zaklęcie to używa do animacji latarni  Thresha, zatem podczas trwania tej umiejętności inne animacje (np. taniec czy  Powrót, także w skórkach) pojawiają się bez niej.

Cytaty Edytuj

  • Cytat "To ja kryję się pod łóżkami." przypomina cytat  Cho'Gatcha „Nie! Nie czaję się nocą pod łóżkiem, głupcze.”.
  • Dzieli cytat "Tędy." z  Irelią,  Annie,  Evelynn i  Ezrealem.

Skórki Edytuj

  •  Thresh był swego czasu jedyną postacią, mającą więcej niż jedną skórkę i której wszystkie skórki kosztowały równo 975 RpPoints (aż do wydania  Thresha Mrocznej Gwiazdy).
  •  Głębinowy Thresh:
    • Może być odniesieniem do Davy'ego Jonesa z Piratów z Karaibów, który z kolei jest odniesieniem do legendarnego Davy'ego Jonesa.
    • Kiedy używa Powrotu, wyciąga skrzynię i staje na niej w pozie podobnej do pozy Kapitana Morgana.
    • Posiada także drugą animację Powrotu, w której zamiast skrzyni zawiedziony wyciąga oponę. Można ją zobaczyć tutaj.
    • Jest to jedyna skórka w grze, która ma dwie różne animacje tego zaklęcia.
  •  Mistrzowski Thresh:
    • Został wydany z okazji Mistrzostw Świata Sezonu Trzeciego.
    • Ma bardzo dużo nawiązań do liczby trzy.
      • Przykładowo w tle oraz na jego plecach widać znaki przypominające rzymską trójkę, czy jego szata z tyłu jest podzielona na trzy części.
    • Jest jedyną męską postacią, która ma skórkę w tym temacie.
    • Dzieli ten temat z  Riven,  Shyvaną i  Kalistą.
  •  Thresh Krwawego Księżyca:
    • Może być odniesieniem do shinigami.
    • Może też odnosić się do teatru kabuki, a jego animacja Powrotu przypomina niektóre z jego tańców.
    • Jego twarz wygląda podobnie do masek Fudō(不動)lub Shikami(顰) używanych w japońskim teatrze Noh.
    • Jeśli spojrzeć z bliska na na tarczę, jaką tworzy latarnia, można dojrzeć na niej krzyczące twarze podobnych do tych z serii gier wideo Mother/EarthBound.
    • Dzieli temat z  Akali,  Kalistą,  Shenem,  Elise,  Zileanem,  Kennenem i  Yasuo.
  •  SSW Thresh:
    • Został wydany z okazji zwycięstwa Samsung Galaxy White w mistrzostwach Sezonu Czwartego.
    • Reprezentuje on Matę z Samsung Galaxy White.
    • Dzieli ten temat z  Rengarem,  Singedem,  SSW Twitchem i  SSW Talonem.
  •  Thresh Mrocznej Gwiazdy:
    • Wyglądem mocno nawiązuje do gwiezdnych bytów, na przykład do  Aurelion Sola.
    • Wydaje się być odniesieniem do horrorów Lovecrafta, szczególnie do Cthulhu.
    • Choć z pozoru przypomina postaci z Pustki, jego stworzenie zostało zainspirowane kosmicznymi horrorami, koszmarnymi potworami i fantastyką naukową. Wraz z  Varusem są wręcz wrogami bądź konkurentami istot z Pustki (czego można się domyślić po jego prowokacjach).
    • Jego tarcza -  Mroczne Przejście - została ukazana w tej skórce jako czarna dziura, którą  Thresh karmi duszami, ponieważ pragnie, aby pochłonęła ona cały wszechświat, włącznie z nim samym na końcu.
    • Jest to pierwsza skórka, w której animacji  powrotu pojawia się  Ponurnik jako mała żaba - nazwany przez graczy George. Drugą jest  Czarująca Morgana.
    • Dzieli ten temat z  Varusem,  Orianną oraz  Kha'Zixem.

Relacje Edytuj

  • Pochodząc z Shadow Isles, zna on wielu jego mieszkańców, takich jak  Karthus,  Mordekaiser czy  Hecarim, z których uważa ich wszystkich za przyjaciół.
    • Jednak spiera się z  Karthusem, ponieważ nie pochwala on torturowania zmarłych i uważa on że zmarli powinni być wolni.
  • Zabierając duszę Senny, zmarłej żony  Luciana, znalazł najgroźniejszego przeciwnika w Kleryku.
  • Na stronie internetowej League of Legends, zarówno  Thresh, jak i  Hecarim byli kiedyś na liście rywali  Ahri. Wynikało to pewnie z tego, że  Ahri jako ioniańska złodziejka dusz zagrażała porządkowi Shadow Isles.
  •  Thresh może nie wiedzieć o istnieniu  Kalisty.

Filmy Edytuj

Prezentacja Bohatera - Thresh, Strażnik Łańcuchów05:56

Prezentacja Bohatera - Thresh, Strażnik Łańcuchów

Thresh Mrocznej Gwiazdy - ekran logowania02:43

Thresh Mrocznej Gwiazdy - ekran logowania

Mroczna Gwiazda01:41

Mroczna Gwiazda

Przypisy

Więcej z Fandomu