Fandom

League of Legends Wiki

Teemo (historia i cytaty)

< Teemo

1,543strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Historia i cytaty

Historia Edytuj

Teemo to legenda wśród swych braci i sióstr w Bandle City. Jak na Yordla jest z nim coś nie w porządku. Chociaż lubi towarzystwo pobratymców, upiera się na wyruszanie w samotne misje w celu obrony Bandle City. Pomimo dość pogodnej osobowości, coś w umyśle Teemo wyłącza się na czas walki, tak że istnienia zabite w trakcie patroli nie obciążają jego sumienia. Nawet kiedy był młodym rekrutem, przerażał instruktorów i kolegów tym, że w momencie rozpoczęcia ćwiczeń bojowych zmieniał się z czarującego i miłego w niesamowicie poważnego Yordla. Jego przełożeni zasugerowali mu przystąpienie do zwiadowców statku matki, jednej z najbardziej zasłużonych jednostek specjalnych Bandle City, stawianej na równi z komandosami Meglinga.

Chociaż większość Yordlów nie radzi sobie z finezyjnym wykonywaniem samotnych misji, Teemo jest ich mistrzem. Jego sukcesy w bronieniu Bandle City przed infiltratorami czynią z niego jednego z najniebezpieczniejszych żyjących Yordlów, chociaż nie da się tego po nim poznać, pijąc z nim miód w jego ulubionej karczmie. Bandle City wybrało Teemo jako pierwszego bohatera miasta w League, a ten od razu poczuł się jak ryba w wodzie. Jego ulubiona broń, dmuchawka, wykorzystuje rzadką truciznę ajunta, którą Yordl osobiście pozyskuje w dżunglach Kumungu. Aby lepiej znosić długie okresy samotności, Teemo zaprzyjaźnił się z TristanąTristaną, koleżanką z League i oddziałów specjalnych Bandle City. Przyniosło to korzyści obu Yordlom, choć media z Valoran spekulują, że ich relacje nabierają romantycznego zabarwienia. Tak czy siak, Teemo ma wielu fanów w League of Legends i jest maluchem, którego przeciwnicy nauczyli się obawiać.

„Teemo stąpa po cienkiej linii między energicznym patriotą a bezdusznym mordercą, ale nie wyobrażam sobie lepszego przyjaciela.”

Cytaty Edytuj

Przy wyborze
  • „Kapitan Teemo do dyspozycji.”  p

Żart
  • „Rozmiar nie ma znaczenia.”  p
Prowokacja
  • „Na słowie harcerza polegaj jak na Zawiszy.”  p
Atak/Ruch
  • „Ruchy dwa, trzy cztery.”  p
  • „Tak jest!”  p
  • „Poprowadzę.”  p
  • „Gotowy do walki.”  p
  • „Będzie bolało.”  p
  • „Melduje się.”  p
  • „Szybko!”  p

Po rozpoczęciu rozgrywki
  • „Mam tu grzyba, a na nim twoje imię.”  p
  • „Przeżyj tutaj tydzień, to zapytam cię o imię.”  p
  • „Wojna nigdy się nie kończy, zmienia się tylko pole bitwy.”  p
Żart

Teemo rozmawia z grzybem z narysowaną twarzą.

  • „No masz Willy. Tylko ty mi zostałeś.”  p
  • „Przetrwamy to razem. Nigdy nas nie dopadną.”  p
  • „Więcej już nie pomyślą, że jesteś niegroźny.”  p
  • „Zapłacą za to, co zrobili twojej rodzinie, Willy.”  p
Prowokacja
  • „Chcesz dorwać Teemo? Spróbuj!”  p
  • „Masz ochotę na spacer po dżungli?!”  p
Prowokując AmumuAmumu
  • „Moje łzy wyschły już dawno, dzieciaku.”  p
Prowokując CorkiegoCorkiego
  • „Nie masz pojęcia jak to wygląda na ziemi, lotniku.”  p
Prowokując GnaraGnara
  • „Nieźle wtopiłeś się w otoczenie.”  p
Prowokując HeimerdingeraHeimerdingera
  • „Wojnę wygrywa się ludźmi, nie maszynami.”  p
Prowokując TristanęTristanę
  • „Rakiety nie są do skakania. Kto ci to dał?”  p
Prowokując ZileanaZileana
  • „Na wszystkich przyjdzie czas. Dla niektórych szybciej.”  p
Atak
  • „Posmakuj cierpienia!”  p
  • „Urodzony zabójca.”  p
  • „No popatrz. Zabijanie idzie mi całkiem nieźle.”  p
  • „Niech trucizna się nimi zajmie.”  p
  • „Śmierć ma imię.”  p
  • „Posunęliście się za daleko.”  p
  • „Wyrównuje swoje rachunki.”  p
  • „To nie będzie przyjemne.”  p
  • „Czas na wieczną drzemkę.”  p
  • „Znajdź, zastrzel, przeładuj.”  p
  • „Nie rusza mnie to.”  p
  • „Kto jest następny na liście?”  p
  • „Żwawiej!”  p
  • „Teraz to sprawa osobista.”  p
  • „Czujesz to? To strach.”  p
  • „Zabijanie to jedyne, co potrafię.”  p
  • „Pociągnę wszystkich za sobą!”  p
  • „To za Johny'ego!”  p
  • „To za Helmet Bro!”  p
Ruch
  • „Robiłem rzeczy, z których nie jestem dumny.”  p
  • „Jestem ostatnim zwiadowcą.”  p
  • „Myślisz, że wiesz co to wojna?”  p
  • „Zaskakujące, jak łatwopalne jest futro.”  p
  • „Wciąż dzwoni mi w uszach.”  p
  • „Dzień sądu nadejdzie.”  p
  • „Wojna mnie nie zmieniła. To ja zmieniłem wojnę!”  p
  • „Niski wzrost to tutaj zaleta.”  p
  • „Nigdy się nie przywiązuj.”  p
  • „Dobrze ludzie umierają, ja wybrałem życie.”  p
  • „Nie wszyscy ujdą z tego cało.”  p
  • „Pokój to bujda.”  p
  • „Wsparcie nie nadejdzie.”  p
  • „Duży rozmiar to wada.”  p
  • „Nikt nie jest niewinny.”  p
  • „Kiedyś żyłem honorowo.”  p
  • „Próbowali mnie znaleźć.”  p
  • „Przetrwanie to nie zabawa.”  p
  • „Tyle do zrobienia, tak mało czasu.”  p
  • „Cząstka mnie nigdy nie opuściła dżungli.”  p
  • „Nie pamiętam już, dlaczego walczę.”  p
  • „Ciężko to zobaczyć, ale zapuściłem całkiem niezłą brodę.”  p
Przy aktywacji KamuflażuKamuflażu
  • „Wtop się w otoczenie.”  p
  • „A teraz, czekamy.”  p
  • „Cierpliwie...”  p
Przy użyciu Oślepiającej StrzałkiOślepiającej Strzałki
  • „Po oczach!”  p
Przy użyciu Szybkich RuchówSzybkich Ruchów
  • „Taktyczny odwrót.”  p
  • „Ruchy! Dwa, trzy, cztery!”  p
  • „Ruchy, ruchy!”  p
  • „Szybko!”  p
Przy użyciu Trującej PułapkiTrującej Pułapki
  • „Stawmy czoła wrogom.”  p
  • „Mam dla nich małą niespodziankę.”  p
  • „To moja ziemia.”  p
  • „Kolejny grzyb, kolejna ofiara.”  p
  • „Patrz pod nogi.”  p
Kiedy wróg wpadnie w Trującą PułapkęTrującą Pułapkę
  • „Chcecie więcej? Zapraszam!”  p
  • „Uzbrojony i gotowy.”  p
  • „Zagrzybiony.”  p
  • „Jestem wszędzie.”  p
  • „Nie ma za co.”  p
  • „Hahahaha!”  p
Po kupieniu Huraganu RunaanaHuraganu Runaana
  • „Walka fair to dobry sposób na śmierć.”  p
  • „Nie ma czegoś takiego jak rykoszet.”  p
  • „Jeden na trzech? Szanse przeżycia nigdy nie były tak wysokie.”  p
Po kupieniu Klepsydry ZhonyiKlepsydry Zhonyi
  • „To mogło uratować wielu dobrych żołnierzy.”  p
  • „Dwie i pół sekundy to wszystko, czego potrzebuję.”  p
  • „Czasami wszystko zamiera. A ty możesz tylko patrzeć.”  p
Po kupieniu Udręki Liandry&#039;egoUdręki Liandry'ego
  • „Niektórych masek nigdy nie zdejmujemy.”  p
  • „Niech umierają powoli.”  p
  • „To może zaboleć.”  p
Po kupieniu Zabójczego Kapelusza RabadonaZabójczego Kapelusza Rabadona
  • „Czas założyć kapelusz śmierci.”  p
  • „Ból czeka.”  p
Po kupieniu Zęba NashoraZęba Nashora
  • „Masz zęby? Możesz gryźć.”  p
  • „Niczym w paszczy lwa.”  p
  • „Gdy spotkam Nashora, wyrwę mu jeszcze kilka.”  p
Po umiejscowieniu totemutotemu
  • „Wiem, co tutaj się dzieje.”  p
  • „Nikt nie ominie mojej warty.”  p
  • „Zawsze bądź czujny.”  p
W czasie PowrotuPowrotu
  • „Melduję się.”  p
  • „Muszą opatrzyć mi rany.”  p
  • „Tu już nic nie zostało.”  p
Śmiech
  • Śmiech Teemo.  p
  • Śmiech Teemo.  p
  • Śmiech Teemo.  p
  • Śmiech Teemo.  p

Rozwój Edytuj

  • Pierwszy podstawowy portret Teemo
  • Pierwszy portret Zwiadowcy Teemo
  • Pierwszy portret Borsuka Teemo
  • Pierwszy portret Króliczka Teemo
  • Pierwszy portret Świątecznego Elfa Teemo
  • Dawny model Teemo
  • Grafika koncepcyjna Teemo Pandy
  • Zapowiedź Teemo z Oddziałów Specjalnych 1
  • Ikona Teemo z Oddziałów Specjalnych
  • Model Teemo z Oddziałów Specjalnych 1 (w wykonaniu Cody'ego Bunta)
  • Diabełek Teemo jako główny boss w specjalnym trybie rozgrywki "Boty Zagłady"
  • Zapowiedź halloweenowych skórek 2016
  • Zapowiedź halloweenowych skórek 2016
  • Zapowiedź Botów Zagłady na Halloween 2016
  • Naklejka dostępna w portalu facebook.com

Wojna zmienia Yordla Edytuj

Teemo z Sił Specjalnych01:12

Teemo z Sił Specjalnych

Autor: NumerPL

Narodziny zła Edytuj

Można go kochać lub nienawidzić, ale jeśli go kochasz, to coś z tobą nie tak. TeemoTeemo to samo zło.[1]

Rozmawiamy z Jeffem Jewem (producent), Coltem Hallamem (starszy designer) oraz Brandonem Beckiem (prezes) o historii powstania największego potwora w League. Mówiąc wprost ̶ próbujemy się dowiedzieć za jakie grzechy nas to spotkało.

Koszmarne korzenie Teemo Edytuj

W głowie jakiego sadysty zrodził się Teemo?

BRANDON BECK: Początki Teemo giną w mrokach niepamięci. To był istny dziki zachód, braliśmy pomysły skąd się tylko dało. Uniwersum League dopiero się rodziło. Yordlowie powstali w oparciu o Teemo i stali się niespodziewanym źródłem bohaterów, takich jak AmumuAmumu. Można powiedzieć, że to wszystko zasługa Teemo.

JEFF JEW: Chcieliśmy mieć zróżnicowaną pulę bohaterów, od przerażająco złych do małych słodziaków. Zawsze lubiłem moogle, ewoki i tym podobne stworki, więc chciałem stworzyć małego, ale potężnego bohatera, który mógłby stanowić inspirację dla graczy. Po stworzeniu Teemo i Amumu zaczęliśmy wprowadzać do gry kolejne niepozorne postacie, takie jak CorkiCorki czy TristanaTristana. Tchnęli oni nowego ducha w skład bohaterów, nadali mu więcej osobowości i zadziornego charakteru.

„Ale z niego słodziak!” Edytuj

Czemu Teemo jest tak (frustrująco) uroczy?

JEFF JEW: Jak dla mnie Teemo wygląda świetnie, naprawdę. Ma w sobie coś ponadczasowego i zarazem beztroskiego. Nic dziwnego, że jest ulubieńcem wielu graczy. Żeby było śmieszniej, jego wygląd mocno kontrastuje z jego stylem rozgrywki – widzisz takiego słodkiego liliputa i nie podejrzewasz, jakim może być wrednym palantem.

COLT HALLAM: W oparciu o wygląd szybko zakwalifikowaliśmy go jako słodkiego skauta zwiadowcę. Mam znajomego drużynowego w skautach, który stanowił dla mnie źródło inspiracji.

JEFF JEW: Wymyśliliśmy kilka małych, sympatycznych postaci, więc zdecydowaliśmy, że równie dobrze mogą należeć do jednej rasy. Zaczęliśmy budować im tło charakterologiczne (nie potrafią kłamać, uwielbiają nakrycia głowy, itp.), ale nie mogliśmy wymyślić nazwy. Pewnego dnia wpadł do mnie Paul „Pabro” Bellezza i powiedział: „Jeff, JUŻ WIEM”. Poprzedniej nocy przyśnili mu się Yoda i Yaddle z "Gwiezdnych wojen". Obudził się i powiedział sobie: „Yordle”.

Teemo i jego zabawki Edytuj

Czemu zrobiliście z Teemo małego trolla?

BRANDON BECK: Kiedy pierwszy raz zobaczyłem go jako małego skauta z dmuchawką, od razu skojarzyłem go z trollami. Stąd wziął się jego charakter w grze. Nic dziwnego, że jest taki upierdliwy.

JEFF JEW: Zawsze miał być szybki. W świecie zamieszkanym przez takich bohaterów jak KatarinaKatarina czy GarenGaren, taki malec musi mieć jakąś przewagę. Nie miałby szans w bezpośrednim starciu, więc musi być szybkiszybki, zmęczyćzmęczyć wroga, oślepić gooślepić go strzałkami. Wszystko splotło się idealnie, gdy wpadliśmy na pomysł grzybówgrzybów. Wtedy wyłoniła się jego osobowość. Nie był już tylko małym dywersantem, tylko wrednym rozrabiaką, który może odcinać całe obszary i wkurzać wrogą drużynę.

Po drodze mieliśmy jeszcze parę ciekawych pomysłów. Nie uwierzysz, ale na początku był uzbrojony w atomówkę. Zawsze lubiliśmy składać hołdy naszym ukochanym grom, więc daliśmy mu niewidzialność i laserowe namierzanie bomby atomowej, oba znane z wiadomej gry. Fajnie to wyglądało, ale w końcu się opamiętaliśmy. Takiemu rozwiązaniu brakowało interaktywności, nie pasowało do stylu i tempa rozgrywki.

COLT HALLAM: Tak było, zanim przypisaliśmy bohaterom role, takie jak strzelec czy mag. Szukaliśmy po prostu ciekawych stylów rozgrywki. Teemo miał być zwiadowcą odkrywającym teren dla reszty drużyny. Początkowo jego pasywna umiejętność nazywała się "Tropiciel", "Przecieranie szlaków" czy coś w tym stylu. Zostawiał za sobą ślad, który zwiększał szybkość i pole widzenia sojuszników. Wiążą się z tym dwa dość zabawne fakty. Po pierwsze, Teemo zawsze był raczej mięczakiem, więc jako zwiadowca od razu dostawał wycisk. Po drugie, nasze narzędzia pozostawiały sporo do życzenia. Umiejętność działała na zasadzie "tak jest" – zostawiania za sobą niewidzialnego stwora co jakieś 100 jednostek. Nic dziwnego, że animacja szybko zaczynała MOCNO chrupać.

Atomówka była drugim z pomysłów na superumiejętność. Pierwsza, choć nie tak spektakularna, była jeszcze gorsza – wzmocniona strzałka z trucizną, która zadawała potężne obrażenia wraz z upływem czasu i usypiała wroga na sześć sekund. Początkowo cel wybudzał się po otrzymaniu obrażeń, później włączyliśmy nietykalność. Trucizna spalała też manę, więc każda postać oprócz maga zostawała z pustym bakiem. Istne piekło dla zabijaków. Taki stan rzeczy nie trwał długo, podobnie jak atomówka, aż w końcu postanowiliśmy, że będzie zastawiał pułapki. To pasowało do jego wizerunku.

Ostatni szlif Edytuj

Skąd się wzięły kultowe grzyby Teemo?

COLT HALLAM: Kiedy kończyliśmy prace nad Teemo, strasznie się męczyłem, próbując wykombinować, jak powinny działać miny. Potrafią być dość toksyczne, więc w końcu zdecydowaliśmy, że będą zadawać obrażenia wraz z upływem czasu. Wtedy nie mieliśmy jeszcze żadnych materiałów wizualnych i nie wiedzieliśmy, co zrobić. Pewnego ranka tak sobie siedziałem, wpatrując się w Summoner's Rift, gdy nagle coś przykuło moją uwagę. Gdzieś w dżungli dostrzegłem małego grzybka. Od razu pobiegłem do grafików i spytałem, czy mogą wyciąć go z mapy i powiększyć. To było to. Wybuchające grzyby = obrażenia czasowe od trucizny. Po drodze doszedł efekt obrotu, ale przypasował ̶ stwierdziliśmy, że tak będzie lepiej widoczny. W sumie to chyba nadal nie wiemy, dlaczego się obracają.

Tak czy inaczej, ta wersja znalazła się w grze, choć po premierze wprowadziliśmy jeszcze parę zmian. Daliśmy mu borsuczy taniec, nieco zmieniliśmy parametry prędkości i niewidzialności. Nigdy nie miałem okazji wprowadzić najważniejszej zmiany – Borsuk TeemoBorsuk Teemo ma grzyby, ale chciałem jeszcze przerobić mu dmuchawkę na węża. Wtedy nawiązanie byłoby doskonałe.

Teemo niejedną ma skórkę Edytuj

Jak dobraliście garderobę dla Teemo?

JEFF JEW: Przez jakiś czas byłem odpowiedzialny za skórki i z jakiegoś powodu za moich rządów Teemo dostał siedem skórek, podczas gdy wielu bohaterów miało zaledwie dwie. To znaczy, znikąd to się nie wzięło, skórki dla Teemo zawsze były bardzo popularne, ale ujmijmy to tak... Nie widziałem jeszcze skórki dla Teemo, która mi się nie spodobała.

Moją ulubioną jest Astronauta TeemoAstronauta Teemo i mam ku temu dobry powód. Gdy zajmowałem się skórkami, zawsze podrzucałem ten pomysł w formie żartu, aż w końcu, w dniu moich urodzin, wpadł do mnie Chance „SpaceStallion” Rowe i powiedział, że ma dla mnie prezent. Okazało się, że po godzinach spreparował prototyp właśnie tej skórki. Rzecz jasna, kierując się stuprocentowym obiektywizmem, od razu powiedziałem: „WRZUCAMY TO DO GRY!”

Kochaj albo rzuć Edytuj

Chwila, to są ludzie, którzy naprawdę lubią Teemo?!

JEFF JEW: Postać budzi skrajne emocje, bo to taki słodki złośliwiec. Można go lubić albo nie, ale jest wdzięcznym tematem do dyskusji. To jeden z najbardziej charakterystycznych bohaterów, bardzo kojarzony z grą. Ma fajną czapkę, jest słodziutki i pewnie ściągnął do naszej gry więcej graczy niż którakolwiek z pozostałych postaci. To świetna maskotka – neutralna, ale ciekawa w kontekście osobowości bohaterów. Świetnie oddaje zróżnicowanie panujące w League. Wspominałem już, że jest słodki? Bo to ma niezaprzeczalny powab.

COLT HALLAM: W każdej grze musi być czarny charakter, nasz jest po prostu bardzo milusi. Można go kochać albo nienawidzić, ale tak czy inaczej wzbudza silne emocje. Nic dziwnego, że wszyscy zawsze próbują zabić go w pierwszej kolejności, nawet jeśli oberwą przy tym grzybem. Jest coś fajnego w tej dychotomii – gracz świetnie się bawi, a jego przeciwnik trzęsie się z nienawiści.

BRANDON BECK: Teemo reprezentuje dziś ważny element League, a mianowicie niesamowitą różnorodność bohaterów. Lokuje się gdzieś pomiędzy radosnymi i ponurymi klimatami, co zapewne jest jednym z powodów jego olbrzymiej popularności. Teemo rozluźnia atmosferę w grze, bez niego wielu innych bohaterów nie miałoby racji bytu. To niesamowite, jak wiele elementów zgrało się idealnie, by powstała jedna z najbardziej kontrowersyjnych postaci w League.

To, że gracze tak bardzo przywiązali się do Teemo, było dla nas wielką inspiracją – stąd jego czapki, bezwstydnie duża kolekcja skórek (sorry!), minigierka Astro Teemo czy nawet streamowy kanał teemodies. Jest barwną postacią i za to go uwielbiam. Pozwala wielu graczom zżyć się z League. Kurde, przecież on został nawet jednostką pomiaru w grze!

Teemo świetnie reprezentuje League dla nowych graczy – chcemy tworzyć fajne, twarde postacie, ale lubimy też się pośmiać. O ironio, choć wydaje się słodziutki, to przecież nie lada z niego twardziel. Z przyjemnością zatańczy na waszych grobach. Przypomnijcie sobie tylko ten niedokończony filmik Dominion, który wyciekł parę lat temu – pojawia się Teemo i z łobuzerskim uśmiechem robi salto, po czym oślepia MordekaiseraMordekaisera i ginie w męczarniach. Cały Teemo.

Dawne ikony umiejętności Edytuj

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki