Fandom

League of Legends Wiki

Tahm Kench (skórki i ciekawostki)

< Tahm Kench

1,542strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij
Skórki i ciekawostki

Skórki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Ogólne Edytuj

  • Został zaprojektowany przez ZenonTheStoica.
  • Głosu w polskiej wersji językowej udzielił Piotr Bąk, który dubbinguje także BlitzcrankaBlitzcranka, TaricaTarica i ZileanaZileana.
  • Bohater był projektowany przez siedem miesięcy.
  • W czasie projektowania był nazywany jako: Fish Tank (gra słów, oznaczająca jednocześnie "akwarium" oraz "rybny obrońca"), Fez Tank (od osobliwego nakrycia głowy) oraz Two-coats (ze względu na ubiór złożony z dwóch zszytych płaszczy).
    • Pomysły na stworzenie nowego obrońcy w Lidze były dwa: straszny obrońca i wielka paszcza. Z czasem je połączono w postaci Tahm KenchaTahm Kencha.
      • Zamiast kapelusza posiadał początkowo na głowie światło (jak u ryb głębinowych), ale zostało to później zmienione. Z czasem do wabienia swoich ofiar zaczął używać charyzmatycznych mów, które miały maskować jego prawdziwe zamiary: pożarcie celu.
      • Próbowano go również odziać w pancerz, ale nie pasowało to do złotoustego mówcy, który zdobywał zaufanie publiki poprzez opowiadane historie.
  • Jego umiejętność PożarciePożarcie została stworzona dużo wcześniej dla GnaraGnara, jednak postanowiono zostawić ją dla innego bohatera.
  • Jego postać bardzo przypomina Diabła Morskiego, rybę o wielkim brzuchu i wielkiej paszczy, głównego czarnego charaktera z książki Przygody Sindbada Żeglarza.
    • Diabeł Morski, tak samo jak Tahm KenchTahm Kench, wabił (poprzez piękną mowę) swe ofiary do poszukiwania przygód, bogactwa i miłości, a w istocie ciągle ściągał na nie nieszczęścia. Wątpliwe jednak, aby Tahm KenchTahm Kench był wzorowany na tej postaci
  • Tahm z estońskiego oznacza czarne i brudne. Wymowa jego imienia oznacza po hebrajsku smaczny (טָעַם). Natomiast kench to pojemnik, w którym są solone ryby i zwierzęce skóry.
  • Jego wygląd, jak prawdopodobnie również sam gatunek, bazuje na sumie.
    • Ma również wiele nawiązań do ryb wabiących swoje ofiary światłem, na przykład żabnicy.
  • Jest pierwszym bohaterem walczącym w zwarciu, którego zasięg ataku wynosi 200.
    • To daje mu największy zasięg podstawowego ataku wśród wszystkich postaci walczących w zwarciu.
  • Posiada taki sam akcent, jak inny mieszkaniec BilgewaterTwisted FateTwisted Fate.
  • Jest jednym z nielicznych bohaterów, którzy mogą użyć na sobie efektów Kontroli Tłumu – poprzez umiejętność przypisaną domyślnie pod WW, po użyciu na przeciwniku. Oprócz niego, do takich postaci należą m.in. BlitzcrankBlitzcrank, VarusVarus czy ViVi.
  • Początkowo nie miał zdolności pożerania sojuszników, ale po sprawdzeniu tego w praktyce, było to na tyle interesujące, że został określony jako "Tahm KenchTahm Kench – transporter opancerzony".
  • Początkowo jego superumiejętność (Podmorska PodróżPodmorska Podróż) miała zabierać CAŁĄ drużynę TahmaTahma wraz z nim (tak samo jak teraz zabiera jednego sojusznika).
    • Zostało to jednak zmienione przez kłopoty z grupowaniem (zebranie całej drużyny zajmowało by za dużo czasu, a pojawiając się w jednym miejscu stanowiła by zbyt łatwy cel dla wrogów). 
  • Szare zdrowie (umiejętność domyślnie podpisana pod EE) jest pomysłem zaczerpniętym z bijatyk.
  • Tahm KenchTahm Kench jest drugim z trzech wydanych w 2015 roku bohaterów, którzy pojawiają się w legendach i baśniach Runeterry. Wewnątrz Riotu rok ten nazwano "Year of the myth", co można tłumaczyć jako Rok Mitu bądź Baśni. Pozostali dwoje to BardBard i KindredKindred.
    • Wszystkie z tych postaci mają także możliwości wsparcia wroga lub czynienia szkody sojusznikom.
  • Jego umiejętność W, PożarciePożarcie, ma w polskiej wersji językowej identyczną nazwę co umiejętność Qumiejętność Q NunuNunu.
    • Jest to pierwszy i jedyny taki przypadek w grze.
  • Posiada długo nieodkrytą interakcję z Wędrującym KrabemWędrującym Krabem - kiedy zatańczy obok niego, stworzenie się do niego przyłączy w tańcu.
    • Dawniej do uaktywnienia tej animacji konieczny był w drużynie jeszcze jakiś inny bohater z Bilgewater.

Historia Edytuj

  • Jest specyficznym demonem, który reprezentuje ludzkie słabości.
    • Nie ma określonego imienia przyjętego w Runeterze tak samo jak AatroxAatrox, tylko TahmTahm ma naturę dżentelmena.
    • Obecny nick jest tożsamością karciarza z Bilgewater być może z filmu promocyjnego Rzeczny Król.
    • Bohater przyjmuje wygląd, charakter i maniery z kultury na kulturę, z człowieka na człowieka, a na stan dzisiejszy ma akcent z Bilgewater.
  • Głównym tłem filmu promocyjnego Rzeczny Król jest Bilgewater, możliwe, że jest to miasto Gray Harbor.
    • Owe miasto zostało zniszczone przez widma pod dowództwem HecarimaHecarima w czasie Harrowing. Oznacza to, że TahmTahm pojawił się w owym miejscu przed tym wydarzeniem lub że taki typ architektury jest popularny w Bilgewater.
  • Młodzieniec mógł być nawiązaniem do Twisted Fate&#039;aTwisted Fate'a a małżonka do EvelynnEvelynn, ale plotkę zdementowano.
    • Jednakże po ujawnieniu filmu, oficjalna strona Twisted Fate&#039;aTwisted Fate'a została lekko przerobiona – większość kart jest wyblakła, a ta, którą trzyma w dłoni, została zaktualizowana i posiada napis o aktualnie nieznanym znaczeniu.
  • Na zwiastunie można zobaczyć Wędrującego KrabaWędrującego Kraba.
  • Gdy Tahm KenchTahm Kench tańczy, wtedy wydaje dźwięki z języka, które są fragmentem muzyki z filmu Rzeczny Król.

Cytaty Edytuj

  • Ma największą ilość prowokacji w grze.
    • Jest też pierwszą postacią, która posiada prowokacje skierowane do sojuszników.
  • Prowokacja TahmaTahma wobec AziraAzira: "Twoje imperium?! Patrzę na twoje dzieło i... Rozpaczam." jest nawiązaniem do sonetu Ozymandias napisanego przez Percy'ego Bysshe Shelley'ego. Sonet opowiada historię o dawno zapomnianym imperium króla Ozymadiasa, które obecnie leży w ruinach, pochłonięte przez piasek i stulecia – co zupełnie odpowiada losom imperium AziraAzira.
  • Jego prowokacja wobec wrogiej JannyJanny – "Dziewczyno! Jesteś równie ponętna co tort na deszczu." jest nawiązaniem do piosenki Macarthur Park Jimmy'ego Weba, która zawiera wers: "Ktoś zostawił ciasto na deszczu".
  • Tahm KenchTahm Kench wie o związku GarenaGarena i KatarinyKatariny i oferuje im drogę do ponownego spotkania się.
  • Bohater w cytatach wypowiada bardzo specyficzne wyrazy i ma dość dużą wiedzę o świecie i bohaterach.
    • Prowokacja do AatroxaAatroxa: "Bracie, jesteś tak cywilizowany jak krematorium sprzedające pieczeń z rożna!" odnosi się do urządzenia, w którym wykonuje się kremację zwłok.
    • Kwestia dla AhriAhri: "Jesteś wstrzemięźliwa niczym opłacona kurtyzana." to określenie na kobietę lekkich obyczajów (prostytutkę).
    • Cytat dla DariusaDariusa: "Jesteś subtelny niczym złote suspensorium." jest określeniem na męską podpaskę.
    • Prowokacja dla LissandryLissandry: "Twoje dobre pomysły są jak zalotne spojrzenie bazyliszka." jest nawiązaniem do mitycznego stworzenia o tej samej nazwie.
    • Kwestia dla NamiNami: "Przypływ wołał na ciebie sashimi." jest nawiązaniem do japońskiego sposobu serwowania surowego mięsa.
    • Wyrażenie o YasuoYasuo: "Jesteś szybki niczym żółw w melasie." – nawiązuje do produktu ubocznego podczas produkcji cukru spożywczego.
    • Cytat: "Odrobina sedacji na kłopotliwych sąsiadów." nawiązuje do sposobu obniżenia aktywności ośrodkowego układu nerwowego.
  • Cytat po zakupie Lodowego SercaLodowego Serca: "Jest coś niezwykłego w trzymaniu bijącego serca w rękach" być może nawiązuje do sceny w filmie "Piraci z Karaibów: Na Krańcu Świata", gdzie Jack Sparrow trzymając "bijące" serce Davy Jonesa i złamany miecz, powiedział (w jednej z polskich wersji językowych): "To lepsze niż trunek trzymać w ręku życie (serce) i śmierć (miecz)".
  • Jego śmiech " HuhuHaha!  p" brzmi bardzo podobnie do śmiechu Oggy'ego z jednej ze scen odcinka "Globulopolis".
  • Tekst "(...) muszę spocząć i napić się mięty." może być nawiązaniem do obrzędu starożytnych Greków, którzy pili napar z mięty przy czczeniu i wspominaniu zmarłych (np. przy pogrzebach).

Skórki Edytuj

Relacje Edytuj

  • Obecnie demon przyjął imię Tahm Kencha – karciarza z Bilgewater.
  • Tahm KenchTahm Kench ma dużą wiedzę o różnych bohaterach oraz o ich problemach i sposobach myślenia. Nie można jednak ufać mu we wszytko, ponieważ lubi się chełpić.
    • Wszystkie yordle widziały bohatera w różnych okresach czasu.

Filmy Edytuj

Prezentacja bohatera – Tahm Kench08:17

Prezentacja bohatera – Tahm Kench

Rzeczny Król03:44

Rzeczny Król

Tahm Kench - ekran logowania03:33

Tahm Kench - ekran logowania

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki