FANDOM

Historia Edytuj

Najwcześniejsze informacje o Swainie pochodzą z notatek jednego z noxiańskich lekarzy. Według nich, Swain dotarł na oddział bez płaczu ani zażaleń, z prawą nogą złamaną w pół oraz kośćmi sterczącymi przez skórę. Mały, patrzący gniewnie ptak zdawał się przymocowany do jego ramienia. Lekarz wpatrywał się z przerażeniem, gdy młodzieniec odpowiadał z nieludzkim spokojem na pytania dotyczące jego zdrowia oraz wieku. Nawet mimo wielokrotnych trzasków, gdy piaskowe odważniki nastawiały jego piszczel, Swain nie mrugnął ani nie drgnął, nawet podczas trzaśnięcia kości strzałkowej. Odrzucił zalecenia lekarza w sprawie leczenia nogi za pomocą magii, prosząc wyłącznie o kulę, zanim się oddalił. Następne informacje pojawiły się w dokumentach noxiańskiego wojska, jednakże jasne jest, że nie są one kompletne. W normalnych warunkach, okaleczony chłopiec zostałby odrzucony przez dumne noxiańskie legiony, ale informacje wskazują, że jego pierwszym odznaczeniem była ranga oficerska.

Żołnierze, którzy pod nim służyli (oraz przeżyli), pozostali pod jego rozkazami z niezłomną wiarą i lojalnością. Błyskawicznie awansował w hierarchii Najwyższego Dowództwa, często zyskując pozycję, gdy wyżsi rangą prosili o zdegradowanie, w celu dołączenia do jego jednostki. Będący przebiegłym strategiem, Swain był odznaczany po każdej stoczonej bitwie, często utykając na czele oddziałów atakujących. Jego dążenie do władzy zdawało się niepowstrzymane, do momentu gdy nagle został przeniesiony do cywila, tuż przed ioniańską inwazją – oszałamiająca decyzja, ociekająca biurokratycznym sabotażem. Jeżeli Swain był wściekły z powodu tego wydarzenia, nigdy tego nie okazał. Jego twarz była tak nieprzenikniona, że niektórzy wierzyli, że to maska ukrywająca coś potwornego. Więcej plotek dotyczyło ptaka, który nigdy nie opuszczał jego ramienia, którego imię szeptał Swain jedynie do zwierzaka. Gdy Demacia zwiększyła swoją obecność w League, Swain został natychmiast przywrócony do służby.

Jeżeli nie utraciłeś zdolności do zadawania pytań, nie możesz pytać o możliwość oddalenia się Swain

Cytaty Edytuj

Przy wyborze
  • „Rozdziobią was kruki, wrony!”  p
Żart
  • „Jeśli zajdziemy ich oddział od lewej strony... Kogo ja oszukuję? Zmieńmy się i zjedzmy ich żywcem!”  p
Żart, kiedy jest przekształcony podczas  Krwiożerczego Stada
  • „Naprawdę prosisz ogromnego ptasiego demona o dowcip?!”  p
  • „Znowu?! Daj sobie spokój!”  p
  • „Pomyśl logicznie przez sek... KRA-KRA-KRA-KRA!”  p
Prowokacja
  • „Kolejny przeciwnik, kolejne rozczarowanie.”  p
Prowokacja, kiedy jest przekształcony podczas  Krwiożerczego Stada
  • „Założę się, że smakujesz jak kurczak.”  p
Atak
  • „Ryzyko jest wliczone”  p
  • „Mój towarzysz jest głodny.”  p
  • „Rozsądna decyzja.”  p
  • „Ośmielą się stanąć przeciwko Noxusowi?”  p
  • „Cała przyjemność po mojej stronie.”  p
  • „Zajmijmy się tymi gnidami.”  p
Ruch
  • „Noxanie nie lubią marnować czasu.”  p
  • „Mój cel jest ostateczny.”  p
  • „Ja wydaję rozkazy.”  p
  • „Zwycięstwo czeka.”  p
  • „Mam nad tobą przewagę.”  p
  • „Skoro nalegasz...”  p
  • „Czytasz w moich myślach.”  p
  • „To było do przewidzenia.”  p
  • „Niezła strategia...”  p

Rozwój Edytuj

Prawo do rządzenia Edytuj

Swain VGU teaser 01

Z radością ogłaszam, że naszą następną po  Evelynn dużą aktualizację rozgrywki i grafiki dostanie nie kto inny, jak sam przywódca  Noxusu, Swain. Zacznijmy od tego, że jego wygląd nie wytrzymał za dobrze próby czasu. Swain powinien być wszechpotężnym władcą Noxusu, a w tej chwili niespecjalnie takiego przypomina. Także jego motyw słabo pasuje do faktycznego stylu gry — jest Wielkim Taktykiem, a jednak gra raczej jak kradnący życie obrońca/mag bitewny.[1]

Od pewnego czasu również jego rozgrywka stanowiła problem projektancki. Jeśli Swain zostaje w tyle, przestaje mieć faktyczny wpływ na grę. Jeśli wysunie się naprzód, staje się niemożliwym do zabicia obrońcą, który potrafi także zadawać ogromne obrażenia. Ponadto wiele mocy Swaina idzie w jego umiejętności i efekty, przeciwko którym wrogowie w zasadzie nic nie mogą zrobić. Przyglądając się mu jako całości, uznaliśmy, że odnowienie go to świetna okazja, by wypuścić bohatera godnego dowodzenia jednym z najbardziej bezwzględnych i charakterystycznych narodów  Runeterry. Odświeżymy jego wygląd, aby lepiej pasował do motywu wodza Noxusu, a także wprowadzimy znaczące poprawki do jego rozgrywki. Chcemy zachować nietkniętą „esencję” Swaina, mimo przebudowy całości jego zestawu od zera.

Wciąż jesteśmy na samym początku prac nad Swainem, ale w dalszym ich toku podamy więcej szczegółów.

Cena ambicji Edytuj

Teraz, kiedy prace nad Swainem są w dalszym stadium, możemy powiedzieć wam więcej o kierunku, który dla niego obraliśmy. Po wielu dyskusjach doszliśmy do wniosku, że motyw „bezwzględnego dyktatora”, który włada potężną czarną magią byłby bardziej satysfakcjonujący dla Swaina w porównaniu z jego obecnym tytułem Wielkiego Taktyka. Pozycja lidera jednej z największych nacji oznacza wielką przebiegłość i ambicję. Uważamy, że obie te cechy są istotne dla postaci Swaina. Koniec końców, wydawało nam się również, że kruczy generał powinien być na polu walki, wydzierając dusze z ciał swoich wrogów, a nie siedzieć w namiocie i rozkazywać swoim oddziałom.  Noxianie nadchodzą, a ich ambitny lider już jest o krok dalej niż wy. Co będziecie w stanie poświęcić?[2]

Swain VGU teaser 02

Obrazy Edytuj

  • Grafika koncepcyjna Swaina (w wykonaniu Eduardo Gonzalez)
  • Pierwszy portret Swaina z Bilgewater
  • Grafika koncepcyjna Swaina Tyrana (w wykonaniu Larry'ego Raya)
  • Grafika koncepcyjna kruczej formy Swaina Tyrana (w wykonaniu Larry'ego Raya)
  • Pierwszy portret Swaina
  • Drugi, niewykorzystany w grze portret Swaina (z czasu masowej aktualizacji portretów Bohaterów; przerobiony na aktualny)

Przypisy