Fandom

League of Legends Wiki

Summoner's Rift

1,543strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Summoners Rift Summoner Platforms.jpg

Summoner's Rift (tłum. Rozpadlina Przywoływaczy) – najstarsze i najbardziej szanowane Pole Sprawiedliwości w grze.

Historia Edytuj

Summoner's Rift to najstarsze i najbardziej czczone Pole Sprawiedliwości. Znajduje się w odległym lesie między FreljordemFreljordem a Górami Ironspike. Jest jednym z niewielu miejsc w Valoranie, w którym jest największe stężenie magicznej energii, umożliwiając dzięki temu manipulacje i wykonywać różne zadania. Dawniej na tych terenach były toczone starcia pomiędzy dwoma potężnymi frakcjami – Protektoraci (niebieska strona) i Magokraci (czerwona strona). Stosowali potężną magię, która mogła spowodować zniszczeniem całej krainy.

Summoners Rift.jpg

Natura Edytuj

Główny artykuł: Dżungla

W lasach Summoner's Rift żyją zwierzęta, które w wyniku działania potężnej magii zmutowały. Dodatkowo otoczenie w wielu miejscach kompletnie różni się w stosunku do skali zniszczeń. Występują tutaj gigantyczne żabygigantyczne żaby, dwugłowe wilkidwugłowe wilki oraz wielkie nielotywielkie nieloty, które swoją obecnością przyciągają potężnego smokasmoka, który zamieszkuje pobliskie ruiny. Oprócz zwierząt występują również żywiołaki – strażnicystrażnicy, krzewogrzbietykrzewogrzbiety i skalniakiskalniaki, które powstały w wyniku działania magii z okoliczną naturą. Z powodu niestabilnej natury, powstały szczeliny wymiarowe, z których wyszedł najpotężniejszy stwór tego miejsca – Baron NashorBaron Nashor, wężowe stworzenie, które niegdyś był uważany za wymarły spowodował zniszczenie pobliskich terenów, na których obecnie zamieszkuje. Jedynymi dużymi stworzeniami, które nie są agresywne są krabykraby – potężne skorupiaki, które unikają jakichkolwiek walk czy zaczepek. Oprócz tych istot występują także zwyczajne stworzenia takie jak ptaki, ślimaki, drobne ssaki czy owady.

Rozgrywka Edytuj

Summoners Rift Concept Art.jpg

Summoner's Rift to pierwsze i najbardziej popularne Fields of Justice – stanowi standard dla turniejów League of Legends w rozgrywce 5v5. Gra na mapie dzieli się przeważnie na odrębne fazy – zaczynając się od pojedynków na alei i przechodząc w starcia całych drużyn. Zwycięża się poprzez wdarcie się do bazy wroga i zniszczenie nexusa. Podzielone jest na dwie identyczne połowy i zawiera trzy aleje, prowadzące do bazy wroga. Każdej z nich bronią trzy wieże oraz inhibitor, a samego nexusa – dwie kolejne wieże. Po obu stronach mapy rozciąga się rozległa dżungla, w której znajdują się potężne wzmocnienia, a na centralnej rzece pojawiają się dwa potężne potwory, których pokonanie zapewnia premię dla całej drużyny.

Tryby rozgrywki Edytuj

Wyróżniamy kilka rodzai rozgrywek na tej mapie:

  1. Gra normalna
  2. Gra rankingowa
  3. Razem przeciw SI
  4. Specjalne tryby rozgrywki
    • Jeden za Wszystkich
    • Hexakill
    • Ultra Rapid Fire
    • Niszczące Boty Zagłady
    • Draft Nemezis
    • Awanturnicy Czarnego Rynku
    • Oblężenie Nexusa
    • Łowy Krwawego Księżyca

Cechy Edytuj

  • Długość mapy wynosi 19000 jednostek. (między obeliskami nexusów)
  • Trzy linie: Top (Góra); Mid (Środek); Bot (Dół)
  • Las zamieszkiwany przez zwierzęta zwane jako Potwory.
  • Potężne wieże rozmieszczone wzdłuż alei i przy nexusie.
  • Rzeka łączącą wszystkie ścieżki.
  • Dwie bazy, w których znajdują się Inhibitory, Nexus – główny rdzeń drużyny oraz fontanna przywoływania – miejsce odradzania i powrotu bohaterów przydzielonych do danych drużyn.

Sklepikarze Edytuj

Do tej pory występowało czterech różnych sklepikarzy. Pierwszy z nich, Doran należy do dość nieznośniej rasy Manbacon, którzy mieli dość niecne zachowania. Następnym był stary męski yordl, który podróżował przez świat za pomocą powozu z dość tajemniczy stworzeniem (przypominało dużego kota lub królika). Następnymi są starsza kobieca yordlka posiadająca potężnego zwierza (niebieska strona) i duży męski yordl z wąsami, który swój sklep założył w potężnym balonie, który się rozbił (czerwona strona).

Cytaty Edytuj

W niedalekiej przyszłości, najnowsi sklepikarze mają otrzymać cytaty jak z ci z Howling Abyss.

Wersje Edytuj

Letnia Edytuj

Jest to podstawowa wersja mapy.

Jesienna Edytuj

HarrowingThemedSummoner'sRift.jpg

Stara wersja skórki z 2010 roku

Została po raz pierwszy ukazana w trakcie trwania Harrowing w 2010 roku. Była to druga wersja mapy zmieniająca tekstury oraz dodające ozdoby związane ze świętem. Ponadto wprowadzono muzykę z mapy Twisted Treeline sprzed jego aktualizacją. Dodatkowo zmieniono wygląd ikonek niektórych przedmiotów oraz wprowadzając tymczasowe nazwy. Mapa doczekała się w 2016 roku nowej wersji mapy na bardziej w klimacie Halloween.

Zimowa Edytuj

Summoner's Rift Snowdown Showdown.png

Stara wersja zimowej mapy

W czasie pierwszej edycji Snowdown Showdown w 2009 roku, został udostępniony pierwszy wariant wyglądu mapy. Wprowadzał zmienione tekstury (m. in. zamarzniętą rzekę), nowe tymczasowe ikony i nazwy przedmiotów oraz efekt padającego śniegu. Sama "skórka" pojawiała się także w 2010 i 2011 roku. Po dłuższej przerwie, odnowiona wersja mapy powróciła w 2016 roku.

Krwawy KsiężycKrwawy Księżyc Edytuj

W lutym 2017 roku mapa otrzymała wyjątkową skórkę, która nie nawiązuje do pory roku tylko do trybu gry - Łowów Krwawego Księżyca. Mapa posiada elementy nawiązujące do tego unikatowego święta (np. specyficzne potwory czy elementy dekoracyjne).

Rozwój Edytuj

Pierwsza aktualizacja Edytuj

Retextured VS Original SR.png

Porównanie tekstur

23 maja 2012 roku mapa otrzymała pierwszą wizualną aktualizację pod względem wizualnym i technicznym. Wprowadzono ją w celu zmniejszenia wymagań dla graczy mających słabszy sprzęt. Główne zmiany:

  • Lepsza wydajność gry na niskich i średnich specyfikacjach.
  • Zaktualizowane tekstury dla mapy.
  • Ulepszenie animacji dla potworów z dżungli.
  • Nowy, animowany sklepikarz oferujący dla każdego bohatera przedmioty.

Druga aktualizacja Edytuj

Dnia 5 czerwca 2014 roku została wstępnie zapowiedziana druga aktualizacja mapy.

"Aktualizacja Summoner's Rift -- Przed-Betowy Materiał Filmowy"01:59

"Aktualizacja Summoner's Rift -- Przed-Betowy Materiał Filmowy"

Oficjalna zapowiedź została ukazana 23 czerwca 2015 omawiając jednocześnie główne zmiany na mapie.

Zapowiedź Summoner's Rift05:03

Zapowiedź Summoner's Rift

Wraz z patchem V4.19 została wprowadzona otwarta beta mapy.

Rozgrywka na Summoner’s Rift - WA02:15

Rozgrywka na Summoner’s Rift - WA

Oficjalnie beta wersja została zamknięta w patchu V5.5 jednocześnie ukazując na stronie głównej koncepcje różnych elementów mapy.

Summoners Rift VU concept 55.jpg

Cele aktualizacji:

Więcej informacji na oficjalnych stronach:

Aktualizacja zimowej wersji mapy Edytuj

Kilka lat temu zastąpiliśmy prymitywne tekstury i krajobrazy Summoner's Rift ręcznie malowanymi pikselami, zmieniając przestarzałe otoczenie w nowoczesne pole bitwy. Ponieważ nowa mapa była w zasadzie jednym bardzo dużym obrazkiem, szybkie wprowadzanie skórek mapy stało się trudniejsze. Starsze Summoner's Rift było generowane z wykorzystaniem standardowej procedury polegającej na układaniu dopasowanych kafelków tekstur, ale na nowym Summoner's Rift przynosiło to niespójne (albo niskiej jakości) rezultaty. Chcąc naprawdę przekształcić Summoner's Rift w cudowny zimowy krajobraz, graficy musieliby spędzić miesiące, malując ręcznie freljordzkiefreljordzkie warunki klimatyczne tylko po to, aby zobaczyć, jak śnieg znika po kilku tygodniach. Przez jakiś czas wydawało się, że nie warto przeznaczać zasobów na tymczasowe sprowadzenie mrozu na Summoner’s Rift kosztem odebrania ich innym funkcjom.[1]

Wszystko zmienił niesamowity, lecz przyjazny YordleYordle.

Teemo ratuje Święta Edytuj

Niszczące Boty Zagłady zostały przerobione z okazji Teemonologii, ale Summoner's Rift nie było nawet w przybliżeniu dość niesamowite, by stać się miejscem rytuałów DiablikaDiablika. W połowie pracy nad tym trybem gry graficy zaczęli eksperymentować z oświetleniem Summoner's Rift, chcąc wywołać bardziej niesamowitą atmosferę. Za sprawą kilku świec i tajemniczych ksiąg z zaklęciami wszystko zaczęło wyglądać znacznie bardziej złowieszczo. Przerobiona mapa miała parę niedociągnięć, głównie dlatego, że została stworzona w kilka tygodni, ale i tak pomogła pogłębić odbiór Teemonologii. Były to także pierwsze zmiany na mapie Summoner's Rift od czasu jej aktualizacji. — Do tej pory Summoner's Rift było jak święta krowa — mówi grafik techniczny, Brendon „RiotVitzkrig” Vitz. — Mapa została tak pieczołowicie zaprojektowana, że nie było mowy, abyśmy mogli ją ruszyć.

Ale pozytywny odbiór Niszczących Botów Zagłady wywołał nieśmiałe szepty: skoro potrafimy stworzyć na Summoner’s Rift niesamowitą atmosferę, to może zdołamy też sprowadzić na nie burzę śnieżną?

Nadchodzi zima Edytuj

Pierwotnie pomysł na mapy Snowdown dla szóstego sezonu polegał na wzmocnieniu świątecznego klimatu na Howling Abyss i dodaniu świątecznych elementów do alei Summoner's Rift. Jednak grafik środowiska, Max „Beezul” Gonzalez, zasugerował, by zamiast tego odtworzyć Zimowe Summoner's Rift — co byłoby równie czasochłonne, jak zaprojektowanie nowych wzorów alei. Pracujący nad tym projektem graficy najlepiej wiedzieli, jak dużym przedsięwzięciem byłoby przerobienie Summoner's Rift, dlatego pozostawali raczej nieprzekonani. Grafik środowiska, Jeremy „Redondo” Page, mówi: — Ta sugestia brzmiała naprawdę przerażająco. Pytaliśmy siebie: w co my się pakujemy?

Mimo wszystko, graficy zaczęli eksperymentować w niewielkim zakątku Summoner's Rift, używając nowego procesu filtrowania, którego prototyp powstał zaledwie kilka miesięcy wcześniej. Technika polegała na wyizolowaniu najjaśniejszych i najciemniejszych odcieni wszystkich tekstur na Summoner's Rift. Po wydzieleniu odcieni jasnych, ciemnych i średnich graficy mogli je niezależnie modyfikować, używając warstw i filtrów Photoshopa. Gdy zmodyfikowane tekstury zostały nałożone z powrotem na Summoner's Rift, nadały mu zimną, zimową paletę barw. Każde drzewo, kamień i źdźbło trawy zachowało swoją strukturę, ale pojawił się efekt iluzji śniegu.

RiotVitzkrig wyjaśnia: — Pracowaliśmy na teksturach naprawdę wysokiej jakości, dlatego wyglądały dobrze, nawet gdy zaczęliśmy w nich mieszać. Innymi słowy fundamenty Summoner's Rift pozostały dość szczegółowe, by wyglądać dobrze nawet po wprowadzeniu zmian. Gdy nowe tekstury zostały ukończone i nałożone na Summoner's Rift, graficy ręcznie wygładzili wszelkie nierówności i ostre brzegi. Ten nowy system rysowania umożliwił stworzenie mroźnego Summoner's Rift w ciągu kilku tygodni. Gdyby to przedsięwzięcie było wykonywane metodą malowania ręcznego (tak jak w przypadku samego zaktualizowanego Summoner's Rift), prace zajęłyby większość roku.

W późniejszym etapie dodano świąteczne obiekty i efekty wizualne, aby wzmocnić radosną, świąteczną atmosferę Summoner's Rift.

Niektóre rzeczy zostały stworzone od zera, na przykład długaśna czapka świątecznego Barona, ale wiele odtworzono z istniejących materiałów. Braum MikołajBraum Mikołaj zasłużył na swoje miano i pomógł dostarczyć prezenty na Summoner's Rift; po przytłumieniu kolorów Kąsającego Mrozu prezenty dopasowały się idealnie. Ponadto na Summoner's Rift pojawiło się stadko poro, z których animatorzy pomogli zbudować bałwany.

Smok w Zimie.jpg

Na początku prac graficy skopiowali obiekty z pierwszej zimowej mapy i umieścili je na nowej, ale kolory były za jasne i krzykliwe na tle zaktualizowanych krajobrazów.

Co dalej? Edytuj

Podczas ubiegłego roku nasze nastawienie zmieniło się ze „skórki mapy powinny zachować taki sam poziom jakości jak Summoner's Rift” na „tymczasowe skórki nie muszą być artystycznie idealne, by wciąż były ekscytujące i warte uwagi”. Ta zmiana perspektywy, w połączeniu z nowymi technikami tworzenia grafiki, pozwoli nam pracować nad dostarczeniem kolejnych tematycznych map w przyszłości. Na razie nie możemy niczego obiecać, ale być może coś czeka tuż za horyzontem.

Ciekawostki Edytuj

Mapa Edytuj

Starsze wersje Edytuj

  • Przed aktualizacją V1.0.0.96 obozy wilkówwilków i golemówgolemów zamieniały się miejscami.
  • W jesiennej wersji mapy, można zobaczyć ducha UrfaUrfa w górnej części rzeki niedaleko obozu Pradawnego GolemaPradawnego Golema od strony drużyny niebieskiej. Kiedy w to miejsce zbliżył się Wilk w Foczej SkórzeWilk w Foczej Skórze, duch zaatakował go zadając 1 punkt obrażeń lub niszcząc barierę Całunu BansheeCałunu Banshee.
    • W tej samej wersji mapy w okolicach Botu, można było odnaleźć trumny a także trzech anulowanych bohaterów: AverdrianaAverdriana, GavidaGavida oraz TabuTabu.

Obecna Edytuj

  • Sama mapa jest bardzo podobna do pierwotnej mapy z gatunku MOBADefense of the Ancients.
  • Istnieje 10% szans, żeby na początku rozgrywki przy prawej stronie rzeki na środkowej linii zobaczyć zielonkawą kaczkę, która ucieknie do pobliskich krzaków po zbliżeniu się bohatera (~1:30).
  • Na dolnej linii w szczelinie można zaobserwować sai i kawałeczek pizzy, które mają odniesienie do Raphaela z Wojowniczych Żółwi Ninja.
  • Kiedy obok Niebieskiego StrażnikaNiebieskiego Strażnika zatańczy Ahri Gwiazda PopuAhri Gwiazda Popu, ten również zacznie tańczyć podobnie jak w teledysku koreańskiej piosenki Lima Chang Junga – Open The Door. Porównanie można zobaczyć tutaj.
  • Herold RiftuHerold Riftu zaczyna wykonywać identyczny taniec, kiedy obok niego zacznie tańczyć dowolny Bohater (nie dzieje się to podczas walki).
  • Na zrujnowanej wieży z lewej strony mapy można zobaczyć dwa Emblematy BohaterstwaEmblematy Bohaterstwa.
  • W leżu NashoraNashora można zauważyć czaszkę poprzedniej wersji owego potwora.
  • U sklepikarza od strony czerwonej drużyny można zauważyć Serce ze ZłotaSerce ze Złota, które posiadało karteczkę z napisem Sold (Sprzedane).
  • Można zauważyć pomnik starszego maga, który był użyty w starej wersji mapy.
  • W okolicach starego grobu UrfaUrfa (jesienna mapa) w obecnej wersji jest widoczna złota szpatułka.
  • Jeżeli w czasie gry będzie bohater z FreljorduFreljordu, wtedy przy sklepie będzie PoroPoro.
  • Na jednym z pomników niedaleko bazy niebieskich wisi Kamień FilozoficznyKamień Filozoficzny - niedostępny już do kupienia przedmiot.
  • Można zaobserwować wędrówkę SmokaSmoka do swojego leża od strony niebieskiej drużyny (0:25 - 0:30) przez górną linię (1:15 - 1:30) aż do wylądowania (2:20).
  • Od strony czerwonej drużyny jest żaba (nazwana jako George), która spada w przepaść (1:30).
  • Przy sklepie niebieskiej drużyny widać starą wersję Egidy LegionuEgidy Legionu.
  • W gnieździe Szkarłatnego BrzytwodziobaSzkarłatnego Brzytwodzioba drużyny niebieskiej można zauważyć hełm, który nawiązuje do Helmeta Bro.
    • Jego obecność można również zaobserwować w leżu NashoraNashora i północno-zachodniej części dżungli czerwonej drużyny.
  • W górnej części mapy jest wbity miecz w skałę, który jest bliskim nawiązaniem do historii Króla Artura o wyjęciu Excalibura ze skały i\lub miecza w skórce Smutny Rycerz AmumuSmutny Rycerz Amumu.
  • Tymczasowo zostały wprowadzone w kilku miejscach emitujące symbole, które przedstawiały konstelację gwiezdną BardaBarda, zanim wszedł na oficjalne serwery.
  • Kiedy bohater użył komendy śmiechu w okolicach prawego koryta rzeki na środkowej linii, wtedy można usłyszeć odzew należący do Tahm KenchaTahm Kencha (patch V5.11).
  • Jeżeli na mapie będą występować bohaterowie z BilgewaterBilgewater to w wodzie na dolnej części mapy (prawy dolny róg) pojawią się rekiny.
  • Przed premierą KindredKindred po rozpoczęciu meczy nad duetami na dolną aleję lub po śmierci bohatera pojawiały się czasem znaki śmierciznaki śmierci - była to pierwsza zapowiedź owych "Bohaterów".
  • W patchu V6.14 zostały wprowadzone dźwięki, kiedy zbytnio zbliżyło się do zarośli (tylko raz na mecz). Była to SkaarlSkaarl - zaginiony wierzchowiec KledaKleda.

Historia Edytuj

  • W północnej części mapy (top drużyny czerwonej) jest przedstawiona płaskorzeźba, która ukazuje dwie postacie zbliżone wyglądem do wież Nexusów. Prawdopodobnie jest to nawiązanie do dwóch starożytnych frakcji – Protektoratów i Magokratów, którzy byli wspomnieni w historii AatroxaAatroxa.
    • Dodatkowo na jednym z kamieni można zauważyć sylwetkę Darkina, który może potwierdzić tą teorię.

Sklepikarze Edytuj

Multimedia Edytuj

Galeria Edytuj

  • Obraz wczytywania Summoner's nr 1
  • Obraz wczytywania Summoner's Rift nr 2
  • Walka drużyny bohaterów z Baronem Nashorem
  • Nowy stwór – Niebieski StrażnikNiebieski Strażnik
  • Walka z Czerwonym KrzewogrzbietemCzerwonym Krzewogrzbietem
  • Summoner's Rift (Nowy Świt)

Filmy Edytuj

Summoner's Rift - ekran logowania02:48

Summoner's Rift - ekran logowania

League of Legends Music - Tales Of The Rift03:35

League of Legends Music - Tales Of The Rift

Przypisy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Summoner's Rift

  • Odświeżenie SR

    27 wiadomości
    • Dla mnie średnio przyśpieszyło o 5-10 FPS
    • Ja mam na nowym SR małe lagi, ale tylko, kiedy robię kilka rzeczy naraz, lub wszyscy naraz użyją swoich ulti. Podobne mam na Howling Aby...

Więcej w Fandom

Losowa wiki