Fandom

League of Legends Wiki

Summoner's Rift

1,521stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Summoners Rift Summoner Platforms.jpg

Summoner's Rift (przetłum. Rozpadlina Przywoływaczy) – najstarsze i najbardziej szanowane Pole Sprawiedliwości w grze.

Historia Edytuj

Summoner's Rift to najstarsze i najbardziej czczone Pole Sprawiedliwości. Znajduje się w odległym lesie między Freljordem, Rzeką Serpentine i Górami Ironspike. Jest jednym z niewielu miejsc w Valoranie, w którym jest największe stężenie magicznej energii, umożliwiając dzięki temu manipulacje i wykonywać różne zadania. Dawniej na tych terenach były toczone starcia pomiędzy dwoma potężnymi frakcjami – Protektoraci (niebieska strona) i Magokraci (czerwona strona). Stosowali potężną magię, która mogła spowodować zniszczeniem całej krainy.

Summoners Rift.jpg

Natura Edytuj

Główny artykuł: Dżungla

W lasach Summoner's Rift żyją zwierzęta, które w wyniku działania potężnej magii zmutowały. Dodatkowo otoczenie w wielu miejscach kompletnie różni się w stosunku do skali zniszczeń. Występują tutaj gigantyczne żabygigantyczne żaby, dwugłowe wilkidwugłowe wilki oraz wielkie nielotywielkie nieloty, które swoją obecnością przyciągają potężnego smokasmoka, który zamieszkuje pobliskie ruiny. Oprócz zwierząt występują również żywiołaki – strażnicystrażnicy, krzewogrzbietykrzewogrzbiety i skalniakiskalniaki, które powstały w wyniku działania magii z okoliczną naturą. Z powodu niestabilnej natury, powstały szczeliny wymiarowe, z których wyszedł najpotężniejszy stwór tego miejsca – Baron NashorBaron Nashor, wężowe stworzenie, które niegdyś był uważany za wymarły spowodował zniszczenie pobliskich terenów, na których obecnie zamieszkuje. Jedynymi dużymi stworzeniami, które nie są agresywne są krabykraby – potężne skorupiaki, które unikają jakichkolwiek walk czy zaczepek. Oprócz tych istot występują także zwyczajne stworzenia takie jak ptaki, ślimaki, drobne ssaki czy owady.

Rozgrywka Edytuj

Summoners Rift Concept Art.jpg

Summoner's Rift to pierwsze i najbardziej popularne Fields of Justice – stanowi standard dla turniejów League of Legends w rozgrywce 5 vs 5. Gra na mapie dzieli się przeważnie na odrębne fazy – zaczynając się od pojedynków na alei i przechodząc w starcia całych drużyn. Zwycięża się poprzez wdarcie się do bazy wroga i zniszczenie nexusa. Podzielone jest na dwie identyczne połowy i zawiera trzy aleje, prowadzące do bazy wroga. Każdej z nich bronią trzy wieże oraz inhibitor, a samego nexusa – dwie kolejne wieże. Po obu stronach mapy rozciąga się rozległa dżungla, w której znajdują się potężne wzmocnienia, a na centralnej rzece pojawiają się dwa potężne potwory, których pokonanie zapewnia premię dla całej drużyny.

Tryby rozgrywki Edytuj

Wyróżniamy kilka rodzai rozgrywek na tej mapie:

  1. Gra normalna
  2. Gra rankingowa
  3. Razem przeciw SI
  4. Kreator Drużyn
  5. Specjalne tryby rozgrywki
    • Jeden za Wszystkich
    • Hexakill
    • Ultra Rapid Fire
    • Niszczące Boty Zagłady
    • Draft Nemezis

Cechy Edytuj

Summoner's Rift map.png
  • Długość mapy wynosi 19000 jednostek. (między obeliskami nexusów)
  • Trzy linie: Top (Góra); Mid (Środek); Bot (Dół)
  • Las zamieszkiwany przez zwierzęta zwane jako Potwory.
  • Potężne wieże rozmieszczone wzdłuż alei i przy nexusie.
  • Rzeka łączącą wszystkie ścieżki.
  • Dwie bazy, w których znajdują się Inhibitory, Nexus – główny rdzeń drużyny oraz fontanna przywoływania – miejsce odradzania i powrotu bohaterów przydzielonych do danych drużyn.

Sklepikarze Edytuj

Do tej pory występowało czterech różnych sklepikarzy. Pierwszy z nich, Doran należy do dość nieznośniej rasy Manbacon, którzy mieli dość niecne zachowania. Następnym był stary męski yordl, który podróżował przez świat za pomocą powozu z dość tajemniczy stworzeniem (przypominało dużego kota lub królika). Następnymi są starsza kobieca yordlka posiadająca potężnego zwierza (niebieska strona) i duży męski yordl z wąsami, który swój sklep założył w potężnym balonie, który się rozbił (czerwona strona).

Cytaty Edytuj

W niedalekiej przyszłości, najnowsi sklepikarze mają otrzymać cytaty jak z ci z Howling Abyss.

Wersje Edytuj

Letnia Edytuj

Jest to podstawowa wersja mapy.

Jesienna Edytuj

HarrowingThemedSummoner'sRift.jpg

Została po raz pierwszy ukazana w trakcie trwania Harrowing w 2010 roku. Była to trzecia wersja mapy zmieniająca tekstury oraz dodające ozdoby związane ze świętem. Ponadto wprowadzono muzykę z mapy Twisted Treeline sprzed jego aktualizacją. Dodatkowo zmieniono wygląd ikonek niektórych przedmiotów oraz wprowadzając tymczasowe nazwy.

Zimowa Edytuj

Summoner's Rift Snowdown Showdown.png

W czasie pierwszej edycji Snowdown Showdown w 2009 roku, został udostępniony drugi wariant wyglądu mapy. Wprowadzał zmienione tekstury (m. in. zamarzniętą rzekę), nowe tymczasowe ikony i nazwy przedmiotów oraz efekt padającego śniegu. Sama "skórka" pojawiała się także w 2010 i 2011 roku.

Rozwój Edytuj

Pierwsza aktualizacja Edytuj

Retextured VS Original SR.png

Porównanie tekstur

23 maja 2012 roku mapa otrzymała pierwszą wizualną aktualizację pod względem wizualnym i technicznym. Wprowadzono ją w celu zmniejszenia wymagań dla graczy mających słabszy sprzęt. Główne zmiany:

  • Lepsza wydajność gry na niskich i średnich specyfikacjach.
  • Zaktualizowane tekstury dla mapy.
  • Ulepszenie animacji dla potworów z dżungli.
  • Nowy, animowany sklepikarz oferujący dla każdego bohatera przedmioty.

Druga aktualizacja Edytuj

Dnia 5 czerwca 2014 roku została wstępnie zapowiedziana druga aktualizacja mapy.

"Aktualizacja Summoner's Rift -- Przed-Betowy Materiał Filmowy"01:59

"Aktualizacja Summoner's Rift -- Przed-Betowy Materiał Filmowy"

Oficjalna zapowiedź została ukazana 23 czerwca 2015 omawiając jednocześnie główne zmiany na mapie.

Zapowiedź Summoner's Rift05:03

Zapowiedź Summoner's Rift

Wraz z patchem V4.19 została wprowadzona otwarta beta mapy.

Rozgrywka na Summoner’s Rift - WA02:15

Rozgrywka na Summoner’s Rift - WA

Oficjalnie beta wersja została zamknięta w patchu V5.5 jednocześnie ukazując na stronie głównej koncepcje różnych elementów mapy.

Summoners Rift VU concept 14.jpg

Cele aktualizacji:

Więcej informacji na oficjalnych stronach:

Ciekawostki Edytuj

Mapa Edytuj

Starsze wersje Edytuj

  • Przed aktualizacją V1.0.0.96 obozy wilkówwilków i golemówgolemów zamieniały się miejscami.
  • W jesiennej wersji mapy, można zobaczyć ducha UrfaUrfa w górnej części rzeki niedaleko obozu Pradawnego GolemaPradawnego Golema od strony drużyny niebieskiej. Kiedy w to miejsce zbliżył się Wilk w Foczej SkórzeWilk w Foczej Skórze, duch zaatakował go zadając 1 punkt obrażeń lub niszcząc barierę Całunu BansheeCałunu Banshee.
    • W tej samej wersji mapy w okolicach Botu, można było odnaleźć trumny a także trzech anulowanych bohaterów: AverdrianaAverdriana, GavidaGavida oraz TabuTabu.

Obecna Edytuj

  • Sama mapa jest bardzo podobna do pierwotnej mapy z gatunku MOBADefense of the Ancients.
  • Istnieje 10% szans, żeby na początku rozgrywki przy prawej stronie rzeki na środkowej linii zobaczyć zielonkawą kaczkę, która ucieknie do pobliskich krzaków po zbliżeniu się bohatera (~1:30).
  • Na dolnej linii w szczelinie można zaobserwować sai i kawałeczek pizzy, które mają odniesienie do Raphaela z Wojowniczych Żółwi Ninja.
  • Kiedy obok Niebieskiego StrażnikaNiebieskiego Strażnika zatańczy Ahri Gwiazda PopuAhri Gwiazda Popu, ten również zacznie tańczyć podobnie jak w teledysku koreańskiej piosenki Lima Chang Junga – Open The Door. Porównanie można zobaczyć tutaj.
  • Na zrujnowanej wieży z lewej strony mapy można zobaczyć dwa Emblematy BohaterstwaEmblematy Bohaterstwa.
  • W leżu NashoraNashora można zauważyć czaszkę poprzedniej wersji potwora.
  • U sklepikarza od strony czerwonej drużyny można zauważyć Serce ze ZłotaSerce ze Złota, które posiadało karteczkę z napisem Sold (Sprzedane).
  • Można zauważyć pomnik starszego maga, który był użyty w starej wersji mapy.
  • W okolicach starego grobu UrfaUrfa (jesienna mapa) w obecnej wersji jest widoczna złota szpatułka.
  • Jeżeli w czasie gry będzie bohater z Freljordu, wtedy przy sklepie będzie Poro.
  • Na jednym z pomników niedaleko bazy niebieskich wisi Kamień FilozoficznyKamień Filozoficzny.
  • Można zaobserwować wędrówkę SmokaSmoka do swojego leża od strony niebieskiej drużyny (0:25 - 0:30) przez górną linię (1:15 - 1:30) aż do wylądowania (2:20).
  • Od strony czerwonej drużyny jest żaba (nazwana jako George), która spada w przepaść (1:30).
  • Przy sklepie niebieskiej drużyny widać starą wersję Egidy LegionuEgidy Legionu.
  • W gnieździe Szkarłatnego BrzytwodziobaSzkarłatnego Brzytwodzioba drużyny niebieskiej można zauważyć hełm, który nawiązuje do Helmeta Bro.
    • Jego obecność można również zaobserwować w leżu NashoraNashora i północno-zachodniej części dżungli czerwonej drużyny.
  • W górnej części mapy jest wbity miecz w skałę, który jest bliskim nawiązaniem do historii Króla Artura o wyjęciu Excalibura ze skały i\lub miecza w skórce Smutny Rycerz Amumu.
  • Tymczasowo zostały wprowadzone w kilku miejscach emitujące symbole, które przedstawiały konstelację gwiezdną BardaBarda, zanim wszedł na oficjalne serwery.
  • Kiedy bohater użyje komendy śmiechu w okolicach prawego koryta rzeki na środkowej linii, wtedy można usłyszeć odzew należący do Tahm KenchaTahm Kencha (patch V5.11).
  • W patchu V6.14 zostały wprowadzone dźwięki, kiedy zbytnio zbliżyło się do zarośli (tylko raz na mecz). Była to SkaarlSkaarl - kompan KledaKleda.

Historia Edytuj

  • W północnej części mapy (top drużyny czerwonej) jest przedstawiona płaskorzeźba, która ukazuje dwie postacie zbliżone wyglądem do wież Nexusów. Prawdopodobnie jest to nawiązanie do dwóch starożytnych frakcji – Protektoratów i Magokratów, którzy byli wspomnieni w historii AatroxaAatroxa.
    • Dodatkowo na jednym z kamieni można zauważyć sylwetkę Darkina, który może potwierdzić tą teorię.

Sklepikarze Edytuj

Multimedia Edytuj

Galeria Edytuj

  • Obraz wczytywania Summoner's nr 1
  • Obraz wczytywania Summoner's Rift nr 2
  • Walka drużyny bohaterów z Baronem Nashorem
  • Nowy stwór – Niebieski StrażnikNiebieski Strażnik
  • Walka z Czerwonym KrzewogrzbietemCzerwonym Krzewogrzbietem
  • Summoner's Rift (Nowy Świt)

Filmy Edytuj

Summoner's Rift - ekran logowania02:48

Summoner's Rift - ekran logowania

League of Legends Music - Tales Of The Rift03:35

League of Legends Music - Tales Of The Rift

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Summoner's Rift

  • Odświeżenie SR

    27 wiadomości
    • Dla mnie średnio przyśpieszyło o 5-10 FPS
    • Ja mam na nowym SR małe lagi, ale tylko, kiedy robię kilka rzeczy naraz, lub wszyscy naraz użyją swoich ulti. Podobne mam na Howling Aby...

Więcej w Fandom

Losowa wiki