Specjalne tryby rozgrywki/Oblężenie Nexusa

< Specjalne tryby rozgrywki

1,521stron na

Oblężenie Nexusa - logo.png

Właściwości trybu Oblężenie Nexusa na mapie Summoner's Rift.

Mapa Edytuj

Obrona Nexusa dzieje się na terenach drużyny czerwonej, natomiast teren niebieskich jest odgrodzona barierami. Nie występują tutaj potwory. Główna gra rozgrywa się na trzech alejach.

Rozgrywka Edytuj

Oblężenie Nexusa - Pasek.png

Cała gra składa się z dwóch rund. Pierwsza drużyna atakująca ustala czas do momentu zniszczenia Nexusa. Po tym drużyny się zamieniają rolami, a druga grupa uderzeniowa ma limit czasowy. Wygrywa ta drużyna, która będzie mieć krótszy czas zdobycia wrogiej bazy (w przypadku drugiej rundy, musi zdążyć przed czasem). Cała gra trwa maksymalnie 40 minut (każda po 20 minut).

Za zabicia nie otrzymuje się złota, tylko specjalnej waluty zwanej jako Kryształowe Odłamki (KO; bohaterowie - 40, asysty - 20), za które można kupić specjalny sprzęt. Wraz z niszczeniem bazy wroga, pojawiają się coraz liczniejsze i mocniejsze stwory. Kryształy podobnie jak złoto generują się automatycznie.

Każdy bohater ma do dyspozycji 900 szt. złota a drużyna broniąca dodatkowo 100 Kryształowych Odłamków. W przypadku drużyny atakującej posiada specjalne rezerwy KO, które po uwolnieniu, jest generowana zwiększona ilość niż zapasy drużyny broniącej. Ponadto drużyna atakująca otrzymuje specjalny bonus od zadawanych obrażeń, a drużyna broniąca premie do statystyk defensywnych.

Dodatkowo każdy bohater ma dostęp do dwóch różnych talizmanów (w zależności od danego położenia na mapie):

Wskazówki Edytuj

Atak Edytuj

  1. Często wracaj do bazy po machiny oblężnicze, choć przeczy to wszystkim twoim instynktom. Każdy atakujący powinien pojawić się w bazie po około 3 minutach meczu, aby kupić pierwszą machinę.
  2. Wspólne atakowanie alei może być skuteczne, ale często skończy się z Niszczeniem.
  3. Grupujcie machiny oblężnicze i pamiętajcie o Totemach Tarczy. Zgrupowanie machin zwabi niezorganizowanych obrońców w wasze zasadzki.

Obrona Edytuj

  1. Jeśli wroga drużyna znajduje się w jednej alei, teleportuj się do innej, nacieraj i uruchom Niszczyciela. To im pokaże.
  2. Nie atakuj zgrupowanych machin oblężniczych samotnie. Ruszajcie grupą i korzystajcie ze Stref Błysku i Pól Entropii, aby przechytrzyć przeciwników.
  3. W późniejszym etapie gry miej zawsze pod ręką Pawęż Burzy. Niecierpliwych atakujących można sprowokować do porywczych ataków.

Elementy Edytuj

Wieże Edytuj

Jest w sumie 8 specjalnych wież, które posiadają unikalne cechy, takie jak ręczne sterowanie laserem, specjalne pole rażenia oraz samo-generującą się tarczę.

Niszczyciel Edytuj

Niszczyciel - ładuje się.  p
Niszczyciel.ogv

Jeżeli drużyna czerwona (broniąca) przepchnie do końca alei 15 stworów, wtedy zostaje wystrzelony Niszczyciel - potężna broń laserowa czyszcząca wszystkie 3 aleje z przeciwników (bohaterowie, stwory, przyjazne jednostki oraz sprzęt). Nie sięga jedynie bazy niebieskiej drużyny, wyznaczonej strefy bezpieczeństwa na alejach oraz terenów dżungli.

Sprzęt Oblężniczy Edytuj

Występują dwa rodzaje sprzętu:

  • Defensywne:
    • Wieża: Promień ZrujnowaniaWieża: Promień Zrujnowania (100 KO) - Dzięki Promieniowi Zrujnowania możesz własnoręcznie strzelać z wież. Niestety musisz uważnie celować.
    • Wieża: Pawęż BurzyWieża: Pawęż Burzy (200 KO) - Niezniszczalne wieże zadające obszarowo nieuchronne obrażenia? Jest w porządku.
    • Pole EntropiiPole Entropii (100 KO) - Umieść przeciwników w sferze niebezpieczeństwa i trzymaj ich tam za pomocą kopuły spowolnienia.
    • Strefa BłyskuStrefa Błysku (100 KO) - Wejdź na wyższy poziom i disuj lamusów dzięki jednosekundowym BłyskomBłyskom.
  • Ofensywne:
    • Balista OblężniczaBalista Oblężnicza (100 KO) - Podstawowa jednostka atakujących – ciska bombami. Postaw ją w dość bezpiecznym miejscu i chroń przed upierdliwymi obrońcami.
    • Chorągiew AwangardyChorągiew Awangardy (100 KO) - Ten wzmacniacz siły stworów działa jak wzmocnieniewzmocnienie BaronaBarona na patyku!
    • Totem TarczyTotem Tarczy (100 KO) - Posłuchaj przyjemnego buczenia Totemu Tarczy pomiędzy wybuchami. ~Oooooooom~
    • Platforma TeleportacyjnaPlatforma Teleportacyjna (200 KO) - Gdy teleportacja przez połowę mapy jednak nie umieszcza cię dostatecznie blisko interesujących potyczek, masz do dyspozycji tą platformę.

Kwestie komentatorki Edytuj

  • „Kryształowy generator został zniszczony.”  p
  • „Kryształowy generator został przeniesiony.”  p
  • „Kryształowy generator został umieszczony.”  p
  • „Ognia!”  p
  • „Niszczyciel strzela!”  p
  • „Pozostała jedna minuta.”  p
  • „Oblężenie rozpoczęło się.”  p
  • „Nowy teleport aktywowany”  p
  • „10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1!”  p
  • „Pozostało 30 sekund.”  p

Odnotowania Edytuj