Fandom

League of Legends Wiki

Shen (historia i cytaty)

< Shen

1,521stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Historia i cytaty

Historia Edytuj

Krótka Edytuj

„Oko jest ślepe na strach, nienawiść, miłość – na wszystko, co zachować równowagę.”

Jako przywódca tajemnego klanu mistycznych wojowników, Shen pełni funkcję Oka Zmierzchu, któremu powierzono zadanie zaprowadzenia na świecie równowagi. Pragnąć pozostać wolnym od wprowadzających zamęt emocji, uprzedzeń i ego, Shen, wraz ze swym duchowym ostrzem, nieustannie stara się podążać ukrytą ścieżką chłonnego, beznamiętnego osądu.

Dłuższa Edytuj

Shen, jako przywódca tajemnego klanu mistycznych wojowników, pełni funkcję Oka Zmierzchu, któremu powierzono zadanie zaprowadzenia na świecie równowagi. Pragnąc pozostać wolnym od wprowadzających zamęt emocji, uprzedzeń i ego, Shen, wraz ze swym duchowym ostrzem, nieustannie stara się podążać ukrytą ścieżką chłodnego, beznamiętnego osądu.

Tajemniczy zarówno dla mrocznego wymiaru duchów, jak i wymiaru śmiertelników, ale nie należy do żadnego z nich. W jego wnętrzu istnieje niespokojne połączenie ludzkiej duszy oraz mistycznej mocy. Obie strony uważają go za kogoś, kogo należy się bać. Jest niewzruszony. Jest niezmienny. Odpowiada wyłącznie przed swoim celem.

Mimo że urodzenie się w jednym z najbardziej poważanych ioniańskich klanów oznaczało, że będzie musiał oddać się służbie, to dzięki swojej żelaznej woli Shen stał się przywódcą mrocznego zakonu. Wyposażony w duchowe ostrze – symbol jego stanowiska oraz powiązania z wymiarem duchów – Shen wędruje przez oba światy, przyciągany do miejsc, w których jedna strona może zagrozić drugiej.

O walkach toczonych przez Shena krążą niezliczone legendy. Począwszy od licznych starć z Klanem Siedmiu Demonów w fizycznym i duchowym wymiarze Ionii, aż do brutalnych walk z okrutnymi pożeraczami skór z Czarnych Stepów Freljordu, trudno jest stwierdzić, co jest prawdą.

Jedną z najciekawszych historii opowiadanych przez Ioniańczyków jest ta o dniu, w którym Shen nagle pojawił się na centralnym placu Noxusu. Obserwatorzy przyglądali się z przerażeniem, jak bohater stojący w samym centrum stolicy wroga walczy z zagrożeniem, którego oni nie mogą dojrzeć. Dla tłumu wyglądało to, jakby Shen pojawiał się i znikał, a na jego ciele niespodziewanie otwierały się rany. Noxianie o tym nie wiedzieli, ale w pojedynkę obronił całe ich imperium przed najazdem ze świata duchów.

Mimo że jest samotnikiem, nie zawsze kroczy w pojedynkę. Inni członkowie jego zakonu – AkaliAkali, niebezpieczna wojowniczka cienia oraz KennenKennen, yordl szybki jak błyskawica – zawsze są gotowi, aby mu pomóc.

Mimo że posiada sojuszników, jest jedynym powiernikiem miecza swojego ojca oraz odpowiedzialności, która się z nim wiąże. Oko Zmierzchu nie może dopuścić, aby pasja przysłoniła mu osąd. Mimo że niezłomnie wykonuje swoje obowiązki, Shen ma problemy z kontrolowaniem gniewu w związku z morderstwem swojego ojca z rąk ZedaZeda – człowieka, którego niegdyś uważał za brata.

Na barkach Shena spoczywa los świata ludzi oraz duchów, a on stara się zachować równowagę między ludzkimi emocjami i duchowym skupieniem. Ale jak długo jeden człowiek może utrzymywać dwa światy w równowadze?

Prawdziwa neutralność Edytuj

- To nie był żaden huragan. To był duch – powiedział rybak, wciąż wstrząśnięty katastrofą, którą przeżył dwa dni temu. Mężczyzna mówił o tym, jak jego kuter zatopiła istota wielka jak dom i szybka niczym wiatr.

Shen słuchał opowieści, w ciszy rozważając przedstawiane fakty.

- Pokaż mi miejsce, w którym do tego doszło – powiedział Shen.

Mężczyzna zaprowadził go na plażę w zatoce, gdzie grupa mieszkańców wioski próbowała wyłowić ciała utopionych marynarzy. Shen uklęknął, aby zbadać fragment wraku. Rozcięcia w drewnie musiały zostać dokonane za pomocą potężnych pazurów.

- Ilu zabitych? – zapytał.

- Wszyscy z wyjątkiem mnie... sześciu – odparł rybak.

- Duchy są silne – pomyślał Shen, przeszukując wrak w poszukiwaniu dalszych śladów.

Wreszcie znalazł coś na oderwanej części kadłuba: niewielki kłąb delikatnej sierści. Większość ludzi by go nie zauważyła, a nawet jakby, nigdy by nie uwierzyli, że coś tak delikatnego mogłoby być pozostawione przez stworzenie, które może rozerwać statek na pół. Jednak Shen widział już wcześniej taką sierść. Wszelkie wątpliwości co do wiarygodności opowieści rybaka zniknęły, gdy przyglądał się, jak srebrny kłąb rozpuszcza mu się w ręku.

- Demon – stwierdził Shen. – Musieliście wpłynąć mu na drogę.

Rybak przytaknął. Duchy różnych rodzajów często przenikały do fizycznego świata, szczególnie w Ionii, gdzie bariera między wymiarami była cienka. Duchowy i materialny wymiar były w stałym kontakcie, przenikając się wzajemnie.

Jako Oko Zmierzchu Shen musi kroczyć między światami, upewniając się, że jeden nie przytłacza drugiego. Dla ludzi był duchem, znikającym w jednej chwili i pojawiającym się wiele kilometrów dalej. Dla duchów był człowiekiem, który nigdy nie powinien zawitać do ich wymiarów.

Przyklęknął, aby zbadać jedne z odzyskanych zwłok. Mężczyzna został rozerwany na pół tuż pod żebrami. To, co zostało z jego wnętrzności, wisiało z bladego, napuchniętego korpusu. Nie musicie się martwić. Złapię potwora przed zmrokiem – powiedział głos z tyłu.

Shen odwrócił się i zobaczył świątobliwego mężczyznę wysłanego przez miejscową świątynię. Kilku akolitów stało wokół niego. Trzymali różne mistyczne amulety i oleje. Rozpoczynali oczyszczający rytuał, który miał pozbyć się wszelkiego rodzaju duchowych śladów z obszaru. Mężczyzna przyglądał się Shenowi, jakby oceniał jego wartość.

- Czy możemy liczyć na twoją pomoc, panie? – zapytał.

- Równowaga zostanie przywrócona – odparł Shen, przytakując.

Odszedł od mężczyzny, podążając za nikłym śladem sierści. Myślał o martwych marynarzach i tym, co będzie musiał zrobić z demonem. Słowa jego ojca rozbrzmiewały mu w głowie: „Najtrudniejszą rzeczą jest znalezienie równowagi”. Prawdziwa neutralność, idealny środek wszystkich sił działających w świecie – Oko musi właśnie to odnaleźć.

Utrzymywanie tej równowagi było trudne samo w sobie. W tym celu Shen nosił dwa ostrza na plecach. Pierwsze wykonano z ioniańskiej stali, zdolne do przecięcia człowieka jednym ciosem. Drugie stworzono z czystej energii. Było używane do walki z duchami i przekazywane w jego rodzinie od wielu pokoleń. Przez lata zabił nim niezliczoną liczbę demonów, duchów, upiorów oraz widm i spodziewał się, że przed upływem tego dnia zabije kolejnego.

Wreszcie Shen dotarł w opuszczone miejsce, ciche i pozbawione ludzkiej aktywności. Na ziemi spoczywał demon. Jego grzywa lśniła w zmierzchu. Stwór odpoczywał, napuchnięty od pożerania esencji śmiertelników. Shen przedzierał się przez krzaki, po cichu zbliżając się do śpiącego demona. Widział, jak jego klatka piersiowa wznosi się i opada z każdym oddechem. Gdy znalazł się kilka kroków od niego, dobył duchowe ostrze i przygotował się do ciosu.

Nagle niespokojny dźwięk powstrzymał jego rękę. Był to piskliwy, duchowy krzyk, który zdawał się dobywać z samego powietrza. Brzmiał znajomo, ale zanim Shenowi udało się go zidentyfikować, usłyszał go ponownie. I ponownie. I ponownie, a jego kulminacją był chór mrożących krew w żyłach pisków. Były to krzyki umierających duchów. Oczy Shena skierowały się ku demonowi, który zaczynał budzić się ze snu. Spojrzał na swoje duchowe ostrze, rozważając możliwości. Następnie złączył dłonie, skupiając ki, i zniknął w wirze energii, pozostawiając śpiącego demona.

Chwilę później Shen pojawił się na miejscu katastrofy. Wszędzie dookoła parowały dymiące kałuże czarnej mazi, a powietrze cuchnęło przerażeniem.

Shen policzył kałuże – każda z nich była resztkami zabitego ducha. Zliczanie zostało przerwane przez świątobliwego mężczyznę, który podszedł wraz z akolitami. Jeden z nich trzymał linę z lnu i srebra. Do jednego z jej końców przywiązano małego ducha – nic nieznaczącego chochlika. Próbował zerwać się ze smyczy. Zawył, gdy zobaczył szczątki swoich braci.

- Czy możesz pozbyć się tego? – zapytał Shena mężczyzna ze spokojem, jakby proponował mu miskę zupy na kolację.

Shen spojrzał na dymiące kałuże, które kilka chwil temu były potężnymi istotami z zaświatów. Następnie wrócił wzrokiem do kapłana i wrzeszczącego chochlika.

- Wybacz, Wasza Świątobliwość – powiedział. Schował duchowy miecz i dobył stalowy. Nie spodziewał się, że dziś skorzysta z tego ostrza.

Starsza Edytuj

Na wyspach ioniańskich ma swoją siedzibę starożytny zakon, mający na celu zachowanie równowagi. Porządek, chaos, światło, ciemność – wszystko musi istnieć w idealnej równowadze, gdyż taka jest wola wszechświata. Zakon ten, znany jako Kinkou, ma na swoich usługach trójcę wojowników cienia, których zadaniem jest egzekwowanie przesłania zakonu. Jednym z tych wojowników jest Shen, obarczony świętą powinnością obserwowania gwiazd – wydawania osądów, bez żadnych uprzedzeń.

Urodzony w klanie, którego członkowie przez wiele pokoleń byli włączani w szeregi Kinkou, Shen przez całe życie trenował, aby zostać Okiem Zmierzchu i obiektywnie decydować, co należy czynić w celu zachowania równowagi. Ostatnią próbą przed osiągnięciem stopnia był udział w Takanau, ceremonii w trakcie której, jego ojciec został poddany torturom, podczas gdy on musiał patrzeć, w celu sprawdzenia jego determinacji. Jakakolwiek reakcja z jego strony doprowadziłaby do natychmiastowego odrzucenia go jako kandydata, lecz Shen nigdy nie odwrócił wzroku. Jako Oko Zmierzchu Shen często musi podejmować trudne decyzje, usuwając na bok swoje emocje. Podróżuje teraz ze swoimi współpracownikami, AkaliAkali i KennenemKennenem, w celu zachowania równowagi w Valoran. Ich święta misja doprowadziła ich na Fields of Justice.

„Oko Zmierzchu nie widzi rozpaczy swoich ofiar, a jedynie piękno równowagi.”

Cytaty Edytuj

Przy wyborze
  • „Jesteś zadziwiająco rozsądny...”  p
Żart
  • „Jeśli światło jest tak szybkie, to czemu nie potrafi złapać ninję?”  p
Prowokacja
  • „Już nie żyjesz, tylko jeszcze o tym nie wiesz.”  p
Atak
  • „Tak się stanie.”  p
  • „Wprowadzę równowagę.”  p
  • „Są niegodni.”  p
  • „Cel oznaczono.”  p
  • „Z honorem.”  p
  • „Zrozumiano.”  p
Ruch
  • „Równym krokiem.”  p
  • „Nasze myśli łączą się w jedno.”  p
  • „Naprzód.”  p
  • „Z cienia.”  p
  • „Ruszam.”  p
  • „Stąpaj ostrożnie.”  p
  • „Bezszelestnie.”  p
  • „Bez dyskusji.”  p
  • „Natychmiast.”  p

Rozwój Edytuj

Aktualizacja bohatera Edytuj

Shen jest dość dziwny. To ninja, który lubi, gdy walą go w twarz (spoiler: to się nie zmienia) i mimo że pewne jego elementy są wyjątkowe i mają duży wpływ na rozgrywkę, to posiada także dwie nudne umiejętności.[1] Cierpi na poważny przypadek bycia oldschoolowym, więc jest jednym z głównych kandydatów do aktualizacji. Więc mu ją daliśmy. Poza poprawą jego modelu, aby bardziej przypominał jego czadowy portret, spędziliśmy trochę czasu na aktualizacji jego umiejętności. Przykładowo, nowa moc Shena będzie objawiać się jako ostrze ki, które kontroluje swoimi umiejętnościami. Oto jego nowe umiejętności:

Umiejętności Edytuj

  • Bierna: Bariera KiBierna: Bariera Ki
    • Po użyciu umiejętności Shen zyskuje tymczasową tarczę. Tarcza ma dość długi czas odnowienia, który zostaje znacznie skrócony, jeżeli jedna z jego umiejętności wejdzie w interakcję z sojuszniczym lub wrogim bohaterem.
  • Q: Natarcie ZmierzchuQ: Natarcie Zmierzchu
    • Shen wzywa duchowe ostrze, wzmacniając swoje trzy kolejne podstawowe ataki, aby zadały obrażenia zależne od maksymalnego zdrowia celu. Jeżeli ostrze zderzy się z wrogim bohaterem w drodze do niego, Shen będzie zadawał zwiększone obrażenia i znacznie zwiększy się jego prędkość ataku. Wszyscy przeciwnicy trafieni przez powracające ostrze zostaną spowolnieni, gdy będą oddalać się od Shena.
  • W: Schronienie DuchaW: Schronienie Ducha
    • Duchowe ostrze Shena tworzy ochronną barierę, która umożliwia Shenowi i pobliskim sojusznikom unikanie wszystkich podstawowych ataków przez kilka sekund. Umiejętność aktywuje się, gdy sojusznicy wkroczą na obszar działania – jeżeli nie ma żadnego sojusznika, umiejętność aktywuje się, gdy jeden się zbliży.
  • E: Bieg Przez CienieE: Bieg Przez Cienie
    • Biernie: Shen odzyskuje trochę punktów energii za każdym razem, gdy zada obrażenia za pomocą Natarcia Zmierzchu lub Biegu przez Cienie.
    • Użycie: Shen doskakuje w wybranym kierunku, zadając obrażenia wszystkim wrogim przeciwnikom i prowokując ich na chwilę.
  • R: WsparcieR: Wsparcie
    • Shen przygotowuje się do teleportacji do sojusznika w dowolnym miejscu na mapie. W tym czasie osłania swój cel tarczą, a gdy przybędzie, sprowadza swoje duchowe ostrze do siebie.
Shen VU Screenshots.png

Pierwsza sprawa: Shen w dużej mierze pozostaje wierny swojemu oryginalnemu projektowi. Jest wytrzymałym bohaterem wykorzystującym energię, a jego E i R są praktycznie takie same. Wciąż będziecie w stanie ratować sojuszników przed śmiercią za pomocą superumiejętności w ostatniej chwili, albo zaskakiwać przeciwników za pomocą kombinacji prowokacja -> BłyskBłysk -> prowokacja. Albo wiecie, przypadkowy Błysk -> sprowokowanie absolutnie nikogo -> rozlanie picia na klawiaturę, jeżeli mamy być poważni.

No i mamy pozostałe umiejętności Shena. Chcieliśmy zmienić jego styl walki, aby on sam i jego przeciwnicy mieli więcej do myślenia podczas każdego meczu. Jego stare QQ miało ciekawe interakcje z innymi bohaterami, ale ostatecznie było prostą umiejętnością zadającą obrażenia typu „wyceluj i kliknij” z kilkoma bajerami. FintaFinta – jego stare W – zestarzała się jeszcze bardziej i była dość kiepską tarczą (ponieważ w zasadzie nikt nie kupował mocy umiejętności jako Shen), która tylko przeszkadzała w zarządzaniu cenną energią. Szybko zidentyfikowaliśmy obie umiejętności jako główni kandydaci do zmiany przez zespół aktualizacji bohaterów. Nie mamy nic przeciwko temu, aby Shen brał udział w długich walkach jeden na jeden, ale chcemy, aby były one bardziej absorbujące i wymagały więcej umiejętności.

„Chcieliśmy, aby Shen i jego przeciwnicy mieli więcej do myślenia podczas każdego meczu.”

A więc czym różnią się nowe umiejętności? Jego nowe Q – Natarcie Zmierzchu – zupełnie zmienia jak i kiedy Shen chce walczyć. Teraz walczy całkowicie wręcz, więc nie może gnębić lub zabijać stworów z odległości. Zamiast tego musi skupić się na zajęciu odpowiedniej pozycji, aby po użyciu Q duchowe ostrze przeleciało przez przeciwnika. Jego wróg oczywiście nie będzie chciał do tego dopuścić, więc oboje będą tańczyć w alei, aby zająć dogodną pozycję. Shen może rozwiązać sytuację przez skorzystanie z Biegu przez Cienie, sprowokowaniu przeciwnika, a następnie przeciągnięciu przez niego ostrza. Znacznie zwiększa to jego obrażenia i umożliwia użycie Schronienia Ducha, aby skontrować atak wroga. Jego nowe W ma duży wpływ na walki drużynowe, dając jego całej drużynie sposób na unikanie podstawowych ataków. Ponownie wymaga to zajęcia odpowiedniej pozycji, a czas odnowienia umiejętności oznacza, że będzie mógł użyć jej tylko raz podczas walki w późnej fazie gry. To bardzo silna umiejętność, ale tylko, gdy użyje się jej odpowiednio. Na koniec, nowa tarcza Shena z biernej umiejętności jest niezwykle ważna, szczególnie w późnej fazie gry. Po osiągnięciu 16. poziomu w zasadzie nie ma ona czasu odnowienia, gdy trafia on swoimi umiejętnościami w innych bohaterów, co oznacza, że dobrzy gracze Shenem staną się potężnymi i niemożliwymi do zabicia superobrońcami.

Shen VU skins.jpg
„Shen musi skupić się na zajęciu odpowiedniej pozycji, aby po użyciu Q duchowe ostrze przeleciało przez przeciwnika.”

To tyle, jeżeli chodzi o zmiany Shena. Wywalamy kilka jego starych umiejętności i zastępujemy je bardziej interesującymi, które powinny dać mu bardziej wyraźne cele w każdym meczu. Przy okazji poprawiamy jego wygląd, dając mu nowy model oraz efekty cząsteczkowe. Wskakujcie na PBE i dajcie znać, co myślicie o nowym Shenie. Pobiegniemy przez Cienie za kilka tygodni na jego premierę!

Stare umiejętności Edytuj

Uderzenie Ki
Czas: 9 / 8 / 7 sek. (8 / 7 / 6 sek. podczas trwania FintyFinty.).
Uderzenie Ki

Następny atak podstawowy Shena zadaje dodatkowe obrażenia magiczne równe 4 + (4 × poziom) + (10% premii do zdrowia) i odnawia 10 / 20 / 30 energii.

Podstawowe ataki zmniejszają czas odnowy o 1 sekundę; 2 sekundy podczas trwania FintyFinty.

Uderzenie Ki to efekt przy trafieniu.
Nie aplikuje efektów czarów.Umiejętność nakłada efekty przy trafieniu jako atak wręcz, w tym kradzież życia, BlaskBlask, a spowolnienie Lodowym MłotemLodowym Młotem nie jest osłabiane.
Całun Banshee przedmiot.pngTarcze czarów nie blokują umiejętności.
  • Prawdziwy czas odnowy tej umiejętności wynosi 10 sekund, ale jest on skracany do 9 sekund przez, to że atak podstawowy z Uderzeniem Ki również skraca czas odnowy umiejętności o 1 sekundę lub jest skracany do 8 sekund, gdy aktywna jest FintaFinta.
Migbłystalne Ostrze
Czas: 6 / 5,5 / 5 / 4,5 / 4 sek.
Koszt: 60 Energii
Migbłystalne Ostrze

Aktywna: Shen rzuca sztyletem we wroga, zadając obrażenia magiczne i naznaczając go na 5 sekund. Trafienie oznaczonego celu przez Shena lub jego sojuszników przywraca im zdrowie przez 3 sekundy.

  • Uleczenie: 3 / 6 / 9 / 12 / 15 (+1.5% maksymalnego zdrowia)

Jeśli Migbłystalne Ostrze zabije wrogi cel, to Shen natychmiast przywraca sobie zdrowie 33% wartości uleczenia.

  • Zasięg: 475
  • Natychmiastowe uleczenie: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 (+0.5% maksymalnego zdrowia)
Migbłystalne Ostrze to pojedynczo celowana na wroga umiejętność nakładająca efekt przy trafieniu będący ulepszeniem.
Aplikuje efekty czarów jako umiejętność na pojedynczy cel.
Całun Banshee przedmiot.pngTarcze czarów blokują umiejętność
  • Jeśli Shen oznaczy neutralnego potwora, to zarówno wrogowie i sojusznicy będą mogli leczyć się, gdy go zaatakują.
  • Jeśli cel zginie przed dotarciem Migbłystalnego Ostrza, to Shen zostanie natychmiast uleczony.
Finta
Czas: 9 / 8 / 7 / 6 / 5 sek.
Koszt: 50 Energii
Finta

Aktywna: Shen tworzy tarczę absorbującą obrażenia przez 3 sekundy lub do momentu zniszczenia.

  • Tarcza: 60 / 100 / 140 / 180 / 220 (+60% mocy umiejętności)

Gdy Finta jest aktywna, podstawowe ataki skracają czas odnowy Uderzenia KiUderzenia Ki o 2 sekundy.

  • Finta posiada czas rzucania, ale nie przerywa pozostałych czynności Shena.
  • Podczas trwania Finty czas odnowy Uderzenia KiUderzenia Ki zostanie skrócony o 1 sekundę, czyli do 8 sekund z 9 sekund.

Galeria Edytuj

  • Grafika koncepcyjna Shena
  • Stary model Shena
  • Pierwszy podstawowy portret Shena
  • Drugi Shen.jpg Drugi podstawowy portret Shena (sprzed aktualizacji; brak Duchowego Ostrza)
  • Pierwszy portret Shena w Żółtym Stroju
  • Drugi portret Shena w Żółtym Stroju
  • Pierwszy portret Lodowego Shena
  • Drugi portret Lodowego Shena
  • Pierwszy portret Shena Chirurga
  • Pierwszy portret Shena Krwawego Księżyca
  • Pierwszy portret Watażki Shena

Stare ikony umiejętności Edytuj

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki