FANDOM

RuneterraRuneterra (Magiczna Ziemia) – świat, w którym istnieje superkontynent Valoran wraz z League of Legends (wraz z narodami i indywidualnymi jednostkami). Planeta posiada 12 mórz, 3 archipelagi oraz kilka księżyców.

Lokalizacje Edytuj

Mapa Piltover.png

Mapa Valoranu (lokalizacja Piltover)

Północny Valoran Edytuj

  • Biały Klif
  • Bubbling Bog
  • DemaciaDemacia
    • High Silvermere
    • Miasto Demacia
      • Cytadela Świtu
      • Sala Odwagi
      • Świątynia Dawcy Światła
      • Wielki Plac
Freljord Map.jpg

Południowy Valoran Edytuj

Shurima map.jpg
  • ShurimaShurima
    • Bel'zhun
    • Dolina Odyna
    • Gereshni
    • Grobowiec Ne'Zuka
    • Kalamanda
    • Nashramae
    • Pustkowia Shurimy
      • Kenethet
      • Nerimazeth
      • Vekaura
        • Świątyna Słońca
      • Wieża Astrologa
      • Zuretta
    • Sai
    • Stolica Shurima
      • Biblioteka Słońca
      • Grobowiec Imperatorów
      • Oaza Zmierzchu
      • Pałac Tysiąca Filarów
      • Słoneczny Dysk
      • Wielka Biblioteka Nasusa
    • Urzeris
  • Tempest Flats
  • Urtistan
  • Ziemie Voodoo

Otaczające Wyspy Edytuj

Mapa Shadow Isles i Bilgewater - Historia Harrowing.jpg
  • Morze Obrońcy
    • Wyspa Blue Flame (Wyspy Węża)
    • Całun
      • Wyspy CieniaWyspy Cienia (dawniej Błogosławione Wyspy)
        • Hol Zjednoczenia
          • Astralna Krypta
          • Ateneum Światła
          • Poświata Równości
        • Krypty Morku
        • Twisted Treeline
        • Wielka Galeria Starożytnych Artefaktów
    • IoniaIonia
      • Galrin
      • Góra Tevasa
      • Klasztor Hirana
      • Klasztor Kinkou
      • Navori
        • Placidium
        • Stolica Ionii
      • Niebiańska Forteca
      • Omikayalan
        • Bogini Wierzba
      • Shon-Xan
      • Świątynia Pallas
      • Świątynia Wyszczerbionego Noża
      • Tuula
      • Wzgórze Barda
      • Zhyun
        • Jyom Pass
  • Morze Zdobywcy
    • Zachodnie Wyspy Węża
  • 10 nieznanych mórz

Starożytna tajemnica Runeterry Edytuj

Aatrox Promo 1.png

Tajemnicze artefakty znalezione na całym świecie

Aatrox Promo 2.png

„Hej wszystkim! Tu EzrealEzreal.

Zazwyczaj nie proszę o pomoc. Podczas swoich wypraw znalazłem wiele ciekawych reliktów, ale nigdy nie trafiłem na nic takiego.

Zebrałem wszystko na moim biurku, byście mogli się im przyjrzeć. Ważne jest to, że znaleziono je na całej RuneterrzeRuneterrze i pochodzą z różnych epok. Sęk w tym, że... na wszystkich widnieje mroczna postaćmroczna postać, wyraźnie nie będąca człowiekiem, uzbrojona w ząbkowane ostrze.

Nie wiem, czy chcę poznać wyjaśnienie tej zagadki. Z tego, co się dowiedziałem, ta postać pojawia się w środku wielu krwawych konfliktów i opowieści o wojnach.

Co myślicie? Kim jest ta istota i jaką rolę odgrywa w historii Runeterry?

A jeśli chcecie poznać kilka opowieści o niej – przejdę do tego. Ostrzegam jednak, że nie są zbyt piękne.

Aatrox Promo 3.png

Demaciański witraż przedstawiający postać

„Popatrz na to. To witraż z DemaciiDemacii. Nie pytaj, skąd go mam. Oczywiście, że go oddam. Pożyczam go tylko do badań, nie zorientują się nawet, że zniknął. Demacianie ciągle bredzą o światłości, więc po co im w ogóle okna?

Przyjrzyj się. Widzisz tę postać w środku? Ze skrzydłami i ząbkowanym mieczem? To właśnie onaona wszędzie się przewija.

To pierwsze znalezisko, które skłoniło mnie do myślenia. Nie jest zbyt stare, ma zaledwie kilka pokoleń. Popytałem, ale nikt nie wie, co to za postać. Wszyscy jednak są zgodni, że to ktoś godny tego, by uczcić go w ten sposób.

Dlaczego jednak pojawia się w tak wielu miejscach? Wiele z tych znalezisk jest naprawdę starych – pochodzą z tak dawno zaginionych cywilizacji, że nie mają nawet nazw.

Jak to możliwe?

Aatrox Promo 4.png

Noxiański posążek

„To posąg z NoxusNoxus.

Tak, z Noxus. Wiesz, co myślę o Noxianach, ale ich miasto jest pełne historii. Żeby uniemożliwić mi zwiedzenie jednego z najważniejszych miejsc w całym Valoranie potrzeba czegoś więcej niż czarna magia, strażnicy z ogromnymi toporami i przerażający facet od ptakówfacet od ptaków.

Noxus jest pełne takich posągów. Przeważnie tworzone są w hołdzie największym bohaterom państwa, ale ten nie wygląda jak noxiański heros. Znam się na tym – wystarczy wziąć do ręki dowolną noxiańską książkę, a przeważnie okaże się, że to przydługa kronika życia jakiegoś bohatera. Nie zwróciłbym uwagi na ten posąg, gdybym nie rozpoznał tej postacitej postaci.

Dręczy mnie jedno... czemu w Noxus znajdują się posągi istoty, która przewija się też w demaciańskiejdemaciańskiej sztuce?

Aatrox Promo 5.png

Noxiańska książka z wojennymi poematami z okładką z rysunkiem miecza

„Kiedy zauważyłem podobieństwa między demaciańskimdemaciańskim witrażem, a noxiańskimnoxiańskim posągiem, stwierdziłem, że muszę wiedzieć, co się za tym kryje. Zdobyłem jak najwięcej ksiąg z biblioteki akademii w PiltoverPiltover. Niektóre działy są zastrzeżone dla wszystkich, poza absolwentami. Pewnie mógłbym się tam dostać, ale nie chciałem palić za sobą mostów, więc poprosiłem o pomoc Jayce'aJayce'a. Wszyscy go uwielbiają.

Ta mniejsza to zbiór noxiańskich poematów bitewnych W środku znajdują się typowe brednie, ale moją uwagę przykuł miecz na okładce.

Aatrox Promo 6.png

Stara książka z bajkami i opowieściami powiązana z rysunkiem

Ta stara, duża księga zawiera baśnie i opowieści. Nie wszystkie mają w sobie ziarnko prawdy, ale jedna zwróciła moją uwagę. Jej bohaterem jest arogancki generał, który poprowadził swoich wojowników do boju i z łatwością zwyciężył. Przygwoździł swoich ostatnich wrogów, ale... pycha często prowadzi do upadku.

Wielki wojownik – czyli nasza mroczna postaćmroczna postać – pojawił się na polu bitwy. Wrogowie aroganckiego generała, znajdujący się na skraju śmierci, odzyskali ducha. Napisano tu:

„Powstali z kolan, jak gdyby ich krew zawrzała. Generał patrzył, jak jego armię pokonują wrogowie, którzy jeszcze przed chwilą błagali o litość. Jego przeciwnicy stali się mordercami i rzeźnikami. Kiedy się do niego zbliżali, generał nie był pewien, czy wciąż są ludźmi.

Aatrox Promo 7.png

Shurimiańska urna z wizerunkami postaci

ShurimaShurima nie istnieje od wieków. To teraz sterta kurzu, ale ruiny świadczą, że na pustyni kwitła niegdyś potężna cywilizacja. Nie wiem, co stało się z tym imperium. Chyba zniknęło bez śladu... ale to osobna historia.

Znalazłem tę urnę w tamtejszym grobowcu. Wygląda na to, że było to miejsce pochówku shurimiańskiego wodza, który walczył z przytłaczającymi siłami przeciwnika. Zginąłby ze swymi ludźmi w chwale, jednak w jakiś sposób udało im się zwyciężyć. Garstka wojowników pokonała tysiące wrogów.

Nic dziwnego, że takie zwycięstwo uczczono opisem na ścianie grobowca, ale co robi na urnie ta mroczna postaćmroczna postać? Jaką rolę odegrała w bitwie? Nie rozumiem.

Aatrox Promo 8.png

Freljordzki kościsty sztylet z insygniami

„Z freljordzkiegofreljordzkiego lodu można wykuć wiele ciekawych przedmiotów. Ta kraina zawsze była polem bitwy, więc nie zajmowałbym się takimi sztyletami, gdyby nie dwie sprawy. Po pierwsze – spójrz na ten grawerunek. Jeśli przyjrzeć się uważnie, dostrzec można ten sam ząbkowany wzór. Po drugie... no cóż, rękojeść zrobiona jest z ludzkiej kości.

To jeszcze nic. Barbarzyńcy z tego regionu twierdzą, że to legendarne ostrze, należące do „wojownika-zbawiciela”„wojownika-zbawiciela”, który pojawił się podczas bitwy ze znienawidzonym plemieniem. Potyczka była już prawie przegrana, gdy ten pojawił się i powiódł wojowników do zwycięstwa. Żaden przeciwnik nie pozostał przy życiu, ale gdy członkowie plemienia chcieli uczcić swego bohatera, ten zdążył zniknąć. Podobno zabrali kości swych wrogów jako trofea ku jego czci.

Brzmi to podobnie to historii z shurimańskiegoshurimańskiego grobowca. Obie opowieści dotyczą wojownika, który odwrócił losy ogromnej bitwy... jednak cena zwycięstwa była makabryczna.

Aatrox Promo 9.png

IoniańskaIoniańska drewniana tabliczka z wydrążonym wizerunkiem postaci poplamiona tuszem lub... krwią

„Ten kawałek drewna został wyrzeźbiony dawno przed wojną z NoxusemNoxusem. Takie rzeźby stanowią rzadkość, ale są do siebie podobne. Przedstawiają piękne sceny – krajobrazy, medytujących mnichów, niebo nocą; całe to „oświecenie”, którym się tak przejmują. Ale ten... jest inny. Nigdy nie widziałem nic podobnego. To ta sama postaćsama postać ze swym mieczem; najgorsze jest to, że te czerwone plamy to chyba nie tusz...

Aatrox Promo 10.png

Ukryta strona znaleziona wewnątrz książki z baśniami i opowieściami

„Tu mi się poszczęściło. Znalazłem to między stronami tej ogromnej książki. To nie ten sam papier, ponadto jest strona mocno uszkodzona. Może ktoś zbadał je przede mną, ale nie dotarł tak daleko.

Na tym obrazie wygląda na to, że ci ludzie czczą posąg mrocznej postacimrocznej postaci. Wygląda na to, że jest w połowie odkryty. Chyba nie zbudowali go, lecz znaleźli.

Co w tej istocie sprawiło, że ludzie byli jej tak oddani?

Aatrox Promo 11.png

Stare monety należące do Mistrza Kart przedstawiające rysunek miecza

„Wygrałem te monety od pewnego Mistrza KartMistrza Kart, którego imienia nie zdradzę... a którego prawdziwego imienia wręcz nie znam. Przegrałem każde rozdanie poza tym; oczywiście, pokonałem go, gdy postawił zupełnie bezużyteczne stare monety. Nie mogę wydać ich nigdzie w Valoranie. Przynajmniej teraz do czegoś mi się przydały. Nie od razu zdałem sobie z tego sprawę, ale widnieje na nich to samo ząbkowane ostrze.

No i mamy ten stary medalion. Jest antyczny – nie mam pojęcia, skąd pochodzi. Przedstawia twarz tej mrocznej istotymrocznej istoty. Kimkolwiek jest, pojawia się tu od dawna.

To wszystko, co udało mi się zebrać. I... jak myślisz? Kim jest ta postać i co oznacza jej obecność?

Wiem jedno: Nigdy nie chcę jej spotkać...

Multimedia Edytuj

Budowanie Runeterry (od dewelopera)06:11

Budowanie Runeterry (od dewelopera)

Zobacz także Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki