Fandom

League of Legends Wiki

Pustka

1,552strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Pustka.grupa.png

PustkaPustka to koszmarny wymiar, o którym się powiada, że istnieje poza czasem i przestrzenią, gdzie stworzono przerażające żywe bronie, mające pomóc w wygraniu w starożytnej i dawno zakończonej wojnie. Nikt tak naprawdę nie rozumie, jak powstała Pustka, ale opowieści o jej przerażających mieszkańcach zakradły się do legend, mitów i opowieści praktycznie wszystkich kultur. Nieliczne księgi i szaleńcy, którzy nie boją się mówić o Pustce, opisują ją jako nieskończony wymiar nieskrępowanego tworzenia, koszmarnych krajobrazów pełnych organicznych maszynerii, warsztatów broni magicznych oraz olbrzymich mięsnych kuźni. Nikomu jeszcze nie udało się wkroczyć do Pustki i przeżyć to, ponieważ śmiertelnicy prawdopodobnie zostaliby pochłonięci i włączeni do nieskończonego procesu tworzenia.

W miejscach, w których magiczne bariery między RuneterrąRuneterrą a Pustką uległy osłabieniu, powietrze zdaje się iskrzyć, a dziwne zdarzenia są normą. Rzeki mają niezwykłe kolory, kwiaty wydają z siebie dziwne zapachy, a żywe istoty doznają psychodelicznych wizji i przypływów mocy magicznej. Przez jakiś czas te miejsca są wspaniałe i pełne cudów, ale wkrótce krajobraz przyjmuje nową, pokręconą postać, a jeżeli Pustce uda się pochłonąć dość biomasy, aby przeżyć, może rosnąć i rozwinąć się w coś jeszcze bardziej groźnego i przerażającego.

Opis Edytuj

Obszar dla garstki osób znany jako Zewnętrzne, ale najczęściej używa się nazwy Nieznane miejsce. Niektórzy nie potrafią nazwać tego świata ze względu na swoją budowę. Generalnie to ponadczasowe miejsce stanowi dom dla różnych istot należących do rozmaitych gatunków, których część jest bardzo inteligentnymi stworzeniami, a reszta nie używa rozumnego języka do komunikacji. Potrafią poruszać się między wymiarami, przenikać do innych światów oraz prawdopodobnie wrócić z nich. Są przez niektóre osoby nazywane jako "Dzieci Pustki" (lub "Urodzeni z Pustki").

Poza inteligencją, kolejną charakterystyczną cechą stworzeń jest niepohamowany głód potrzeby robienia jednej rzeczy (wielkośćwielkość, ewolucjaewolucja, apetytapetyt, polowaniepolowanie, wiedzawiedza).

Historia Edytuj

Punkt przedostania się do Valoranu znajduje się w zaginionym mieście Icathia. Pojawienie się stworów może spowodować u niektórych osób uzyskanie mocy związanej z Pustką poprzez dostanie się do krainy lub bezpośredni kontakt z nią. Obecnie są znane dwie osoby, które miały styczność z Pustką:

  • Malzahar, Prorok PustkiMalzahar, Prorok Pustki – jego umysł został przytłoczony wizją końca świata poprzez inwazję stworów z Pustki. Obecnie stara się nawrócić osoby, aby poszły na współpracę – stworzył tzw. Kult Pustki.
  • Kassadin, Wędrowiec PustkiKassadin, Wędrowiec Pustki – prawdopodobnie przez przypadek miał styczność z Pustką lub bezpośrednio był tam. Przerażony wizją końca wszystkiego stara się za wszelką cenę powstrzymać inwazję Pustki zanim będzie za późno. Takie osoby są głównie indywidualistami znanymi jako Konserwatyści.

Na kartach historii Runeterry jest zapisane, że w dalekiej przeszłości istniały specjalne magiczne projekty oddziałów stworzone tylko w jednym celu – zatrzymaniu Pustki. Jednakże to są jedynie apokryfy.

Obecnie Malzahar tworzy rytuały dla zwolenników Pustki w celu wysłania ich do miejsca "kultu". Kassadin próbował zatrzymać go, lecz według relacji przedstawicieli Zaunu, Prorok uprowadził córkę wroga i poświęcił ją wysyłając do Pustki.

Ciekawostki Edytuj

Bohaterowie Edytuj

Bohater Więzi
Cho'Gath, Postrach PustkiCho'Gath, Postrach Pustki Miejsce urodzenia
Kassadin, Wędrowiec PustkiKassadin, Wędrowiec Pustki Pochodzenie mocy; stara się powstrzymać inwazję Pustki do Runeterry
Kha'Zix, Łowca PustkiKha'Zix, Łowca Pustki Miejsce urodzenia
Kog'Maw, Paszcza OtchłaniKog'Maw, Paszcza Otchłani Miejsce urodzenia
Malzahar, Prorok PustkiMalzahar, Prorok Pustki Pochodzenie mocy; stara się otworzyć Pustkę do Runeterry
Rek'Sai, Furia PustkiRek'Sai, Furia Pustki Miejsce urodzenia
Vel'Koz, Oko PustkiVel'Koz, Oko Pustki Miejsce urodzenia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki