Wikia

League of Legends Wiki

Przedmiot

Przekierowano z Przedmioty

1,349stron na
tej wiki
Dyskusja0
Item shop desk.jpg

Przedmiot (Item) - artefakt lub obiekt noszony przez bohatera w celu zwiększenia swoich statystyk na Polach Sprawiedliwości. Przedmioty można nabyć w sklepie u handlarza jedynie za złoto (zabójstwa bohaterów, stwory, potwory). Sklepikarz znajduje się na każdej platformie przywołania i odradzania bohatera.

Bohater może nosić przy sobie maksymalnie 6 przedmiotów i 1 talizman, przez co wybranie odpowiednich przedmiotów często jest kluczem do zwycięstwa. Można również sprzedawać zbędne przedmioty, dzięki czemu odzyskuje się około 70% wydanego wcześniej złota. Niektóre zwracają jedynie 40% swojej wartości (np. Anioł StróżAnioł Stróż).

Klasyfikacja Edytuj

Przedmioty są podzielone na sześć kategorii: podstawowe, zaawansowane, legendarne, mityczne, użytkowe oraz talizmany. Podstawowy przedmiot nie wymaga żadnych innych elementów, które mogą być zakupione. Jeżeli dany obiekt potrzebuje przynajmniej jednego tego samego elementu podstawowego, wtedy jego pozycja jest na zaawansowanym poziomie. Gdy będzie możliwość przekształcenia prostej rzeczy na bardziej rozwiniętą, wtedy przedmiot znika z inwentarza. Ta sama zasada odnosi się do wyższych ewolucyjnie przedmiotów, które mogą zostać przekształcone z kategorii legendarnej w mityczną.

W przypadku przedmiotów użytkowych istnieją dwa rodzaje z inną mechaniką działania. Pierwsze mogą być przechowywane w kumulacjach, gdy przedmiot jest identyczny z pozostałymi, dzięki czemu nie zajmują wszystkich slotów. Mogą być używane po kilka naraz w zależności od danego stanu zdrowia bohatera. Drugi rodzaj to pozycja, posiadająca pewną ilość ładunków, która może zostać zużyta bez usuwania samego przedmiotu (Odnawialna MiksturaOdnawialna Mikstura).

Większość przedmiotów jest dostępna na wszystkich mapach, jednakże są specjalne obiekty, które występują tylko na określonej mapie (porównując do głównej mapy - Summoner's Rift), bądź zastępują przedmiot, oferując podobne działanie (np. Ostrze NieskończonościOstrze Nieskończoności = Grabieżca Lorda van DammaGrabieżca Lorda van Damma).

Specjalne przedmioty na określonych mapach Edytuj

Crystal Scar Edytuj

Howling Abyss Edytuj

Summoner's Rift Edytuj

Twisted Treeline Edytuj

Efekty Edytuj

Każdy element w grze zapewnia jakiś efekt. Głównie jest to zwiększenie statystyk bohatera, lecz niektóre posiadają także drugorzędne skutki, które dodatkowo zmieniają początkowe statystyki herosa. Konsumenckie przedmioty jako jedyne nie dają trwałych efektów do umiejętności bohatera. Ponadto niektóre przedmioty posiadają specjalne właściwości:

  • Statystyczne - zmieniają pozytywnie statystyki gracza poprzez ich zwiększenie. Choć istnieją pewne wyjątki, gdzie każdy nieeksploatacyjny przedmiot daje jakieś statystki.
  • Aktywne - są wywołane, kiedy kliknie się na dany element, albo przez skrót klawiszowy, a działanie przypomina umiejętności bohaterów. Skrócenie czasu odnowienia nie może zostać przyspieszone, chyba że istnieje inny dodatkowy czynnik (np. w przypadku Miecza-Pistoletu HextechMiecza-Pistoletu Hextech). Czas oczekiwania na użycie przedmiotów z tym efektem może zostać skrócony poprzez odpowiednie wybranie punktów w drzewku umiejętności przywoływacza.
  • Bierne - efekty działające automatycznie, przypominają pasywne lub wrodzone umiejętności bohatera.
  • Aury - wzmocnienia lub osłabienia, które mają pozytywny lub negatywny wpływ na bohaterów (odpowiednio przyjaznych lub wrogich). Niektóre efekty są unikalne i nie kumulują się ze sobą.
  • Jeżeli bohater posiadający taki przedmiot polegnie, wtedy aura znika, usuwając odpowiednie statystyki z przyjaznych bądź wrogich bohaterów.
  • Jeżeli w drużynie są dwaj bohaterowie, mający taki sam przedmiot, wtedy ich statystyki są podwajane, natomiast pozostali korzystają jedynie z jednej aury (tej, która jest aktualnie bliżej)
  • Konsumpcyjne - nie dają żadnych pozytywnych efektów, głównie służą do kontroli mapy lub tymczasowego zwiększenia statystyk. Niektóre, jak Rubin WidzeniaRubin Widzenia, po zużyciu kilku elementów lub całości są odnawiane, kiedy bohater wraca do bazy.

Unikalne Edytuj

Niektóre przedmioty mają unikalne właściwości. Niektóre przyznają dodatkowe statystyki, inne zapewniają skrócenie czasu odnowienia czy wampiryzm zaklęć. Działają one na takiej zasadzie, że jeżeli bohater zakupi takie same przedmioty, mające ten sam unikalny efekt, wtedy działa on tylko raz - czyli specjalne właściwości nie kumulują się ze sobą.

Przedmioty posiadające takie efekty posiadają swoją unikalną nazwę, jak na przykład Szał. Funkcja mająca nazwę jest zbliżona działaniem do unikalnego efektu, chyba że nie mają statusu globalnych. Taką nazwę można uzyskać tylko raz, nawet jeśli się posiada kilka przedmiotów (np. Nieustępliwość).

W przypadku, gdy efekt nie ma własnej nazwy, dwa różne przedmioty, mające taką właściwość, będą się osobno kumulować w zależności od kupienia (np. zwiększanie statystyk z Różdżek WiekówRóżdżek Wieków).

Zmiany Edytuj

W ramach balansu w rozgrywce oraz prób zmieniania tych samych kombinacji w kupowaniu przez bohaterów, dodawane są nowe przedmioty, zmienia się ich właściwości albo usuwa się je, kiedy są bezużyteczne.

Nowości Edytuj

  • Duskblade of Draktharr item.png Duskblade of Draktharr (Ostrze Zmierzchu Draktharru)

Przeróbki Edytuj

  • Brak

Do usunięcia Edytuj

  • Brak

Lista przedmiotów Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki