Fandom

League of Legends Wiki

Piltover

1,517stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Piltover – miasto-państwo w północno-wschodniej części Valoranu.

Piltover.png

Opis Edytuj

Piltover samozwańcze "Miasto Postępu", jest największym ośrodkiem nowoczesnych technologii techmaturgicznych- hextech. Miasto słynie z znanych ośrodków akademickich, które rywalizują z akademiami w Zaun.

Samo miasto położone jest nad nadbrzeżną, małą górą, pokrytą zielonkawą substancją, która jest wykorzystywana jako źródło energii.

Kultura Edytuj

Większość osób przyjeżdżających do Piltover, ma nienasycony głód wiedzy. Prowadzi ich to do zajęcia się technologią hextech, techmaturgią i wieloma innymi dziedzinami nauki.

Piltover Technology.png

Technologia Piltover

Pomimo tego, że miasto produkuję ogromne ilości sprzętu technologicznego i przemysłowego, sami mieszkańcy preferują zachowania i technolgonie proekologiczne.

Rząd Edytuj

Ustrój miasta jest całkowicie odmienny od większości ustrojów Valoranu, w którym dominują monarchie, czy imperatorzy. Mieszkańcy Piltover samodzielnie w wolnych wyborach wybierają swoich przedstawicieli do rady miasta, tzw. mężów stanu, pełniących urząd kadencyjnie. Oni natomiast reprezentując ich, muszą się liczyć z zdaniem obywateli, chcąc być ponownie wybranym.

Akademia Nauki i Postępu Yordli Edytuj

Przed uzyskaniem trzeciego doktoratu Heimerdinger był już najsłynniejszym naukowcem wśród Yordlów. Jego miejsce zamieszkania nie miało mu już nic więcej do zaoferowania. Najświetniejsze akademie w wysuniętym na północ Piltover zaoferowały mu, żeby spróbował swoich sił w Mieście Postępu. Wiedząc, że bez swoich rodaków czułby się osamotniony, Heimerdinger zebrał Yordlów o zamiłowaniach podobnych do jego, by towarzyszyli mu w jego podrózy. Tak właśnie powstał zalążek słynnej Yordlowskiej Akademi Nauk i Postępu. Heimerdinger stał się najbardziej szanowanym umysłem ówczesnego wieku, a jego akademia stała się wiodącą instytucją naukową w Valoranie.

Samodzielnie dokonał wielu naukowych odkryć, zagłębiając się w świat techmaturgii, wprowadzając ulepszenia do popularnych obecnie gwieździstych lasek oświetlających wiele ulic miast-państw.

Wynalazki Heimerdingera oraz Akademii to:

  • SiedmioWglądowe Soczewki: wynalazek wykorzystywany przez m.in. Master Yi Szermierza Wuju. Pozwalają one mu widzieć w większym zakresie widma światła niż normalni ludzie.
  • Gwieździste Laski: urządzenia Hextech emitujące światło. Oświetlają wiele ulic w państwach- miasta.
  • Rozpoznawczy Operacyjny Frontowiec Latający: pojazd latający, wykorzystywany jako podstawa Sił Ekspedycyjnych Bandle City.
  • Wyciągacz many (skrót j.ang: D.O.O.M): urządzenie eksperymentalne, mające na celu wyciągnąć magię w pobliży urządzenia .
  • Bot Ratunkowo- Patrolowy: automat, zajmujący się poszukiwaniem zaginionych osób w Piltover.
  • Działko Rozwojowe H-28G: działko przenośno- stacjonarne rażące kulami Hextech lub wiązką lasera. Przyrząd ten wymaga monitoringu oraz źródła ciepła. Protokoły zaawansowane pozwalają postawić cięższą wersję działka- Działko H-28G Apex. Pozwala zadawać większe obrażenia, minusem jest jednak szybkie rozładowanie jej baterii, co powoduje samozniszczenie działka
  • Minirakiety Hextech: nakierowywane minirakiety, zdolne porazić wroga ogniem skupionym lub rozproszonym. Wrogowie o wysokim prorytecie można porazić rojem minirakiet, strzelające rakietami z najwyższej jakości amunicji.
  • Szturmowy Granat Elektroniczny CH-2: elektryczno- magnetyczny granat, który przy uderzeniu wysyła rażące falę elektryczne, chwilowo osłabiające lub doprowadzające do całkowitego zablokowania funkcji sensorycznych. W przypadku potrzeby szybkiej i wysoko skutecznej kontroli tłumu można użyć Granatu Elektrycznego CH-3X. Granat ten ma większe pole rażenia oraz możliwość trzykrotnego odbicia się od ziemi.
  • Techmaturgiczne Roboty Naprawcze: szybko działające, pół- automatyczne, nano- roboty techmaturgiczne, wykorzystywane do naprawy maszyn lub leczenia rannych towarzyszy.

Zakłady Piltover Edytuj

Pragnąc bardziej odpowiedniego miejsca do budowania nowych techmaturgicznych maszyn, Heimerdinger wybudował poza Akademią Zakłady Piltover. W krótkim czasie stały się one najbardziej znanym zakładem w Runeterze.

Jego współwłaściciel i dyrektor maszynowy Corki Bombowy Bombardier, lubi majstrować przy różnych maszynach. Dodatkowo, sam zakład oferuje możliwość wycieczki po fabryce.

Patrol Piltoveru Edytuj

Piltover jest miastem eksportującym drogie maszyny najnowszych technologii. Stanowi to łakomy kąsek dla wszelkiego rodzaju złodziei. Aby zapewnić bezpieczeństwo w mieśie postanowiono połączyć wiedzę naukową z urządem bezpieczeństwa. Urzędnicy miasta postanowili wykorzystać technologię i stworzyć kilkanaście oddziałów prewencyjnych, zwanych jako Patrol Piltover. Służą one jako zapewnienie bezpieczeństwa, każdemu w potrzebie na terenie Piltover. Każdy z elementów jest stworzony i przeszkolony w zwalczaniu jednego zagrożenia. W celu poszukiwawczych zaginionych osób stosuje się Boty Ratunkowo-Patrolowe – wynalazek naukowca Heimerdingera. Unosząc się nad Piltover, skanują teren w poszukiwaniu danej osoby. Kiedy zostanie znaleziona, wysyłane są oddziały ratunkowe, które mają zaginionego szybko przetransportować do centrum medycznego. Osoba jest wtedy pod specjalistyczną opieką przez 24 godziny na dobę. W celu zwalczania przestępczości wdrążane są Boty Wartownicze. Skanują ulicę, unieszkodliwiając przestępców, zapewniając bezpieczeństwo. Działania te okazały się nieskuteczne w przypadku przestępczyni zwanej Jinx.

Relacje z Demacią Edytuj

Choć Demacia i Piltover różnią się pomiędzy rodzajem władzy oraz moralnoścją mieszkańców, są do siebie przyjaźnie nastawione. Współpracę potęguje fakt powiązania Zaunu oraz Noxusu - przeciwników obu państw. Jednak naukowcy Piltover muszą posiadać specjalną odprawę od urzędnika demaciańskiego, aby moc przeprowadzać eksperymenty na terenie Demacii.

Relacje z Zaunem Edytuj

Jako wiodące ośrodki Hextech, oba miasta- państwa rywalizują ze sobą na wszelkich polach. Mieszkańcy obu miast czują wyższość wobec drugiego. Rywalizację potęguje odmienne spojrzenie na przyszłość techmaturgii i technologii Hextech.

Historia Edytuj

Mapa Piltover.jpg

Usytuowanie Piltover i terytorium Noxusu

Znalezienie zaginionego chłopca Edytuj

Patrol Piltover znalazł zaginionego wynalazcę, który zaginął 3 miesiące wcześniej. Urzędnicy Piltover zmobilizowały wszystkie siły, aby odnaleźć 14- letniego wynalazcę techmaturgicznego. Odkrył on chorobę wysuchania, jednak sam został nią dotknięty. Ratownicy szybko przetransportowali go do miasta- państwa, gdzie został poddany kwarantannie, aby zapobiec rozpowszechnianiu się choroby. Źródłem choroby był dziwny organ chłopca, który zarażał resztę ciała. Mimo, najlepszej pomocy lekarskiej, choroby nie udało się powstrzymać. Po pewnym czasie, zaprzestano wysiłków wobec nieuleczalnej choroby.

Wyścig sterowców- artykuł z "Journal of Justice'' Edytuj

„Tailwind” - bijący rekordy sterowiec Janny, bohaterki League, zaprezentowany na początku roku, pokonał flagowy statek powietrzny Zaun „Lead Zeppelin” w czasie dorocznej Konferencji Techmaturgicznej w Piltover. Zawodnicy Zaun oprotestowali zwycięstwo, uważają, że najnowszy „chrononapęd” zainstalowany na Tailwind umożliwił sterowcowi bezproblemowe przedostanie się przez sztormy nad Bluewind Bay. Sprzeciw został oddalony przez uczestników konferencji.

W ciągu kilku miesięcy poprzedzających konferencję, napięcie między Piltover a Zaun gwałtownie rosło. Technologia piltoverskiego chrononapędu stanowiła potencjalne zagrożenie dla zespołu z Piltover, ponieważ ponoć nie przeszła dokładnych testów przed wyścigiem. „Nie mieliśmy pewności, że chrononapęd w ogóle zadziała. Tak naprawdę nie jest jeszcze w 100% gotowy.” – przyznała Janna, pilot sterowca Tailwind. „W najbliższych latach będziemy rozwijali potencjał chrononapędu.”

Wyczekiwany wyścig rozpoczął się w Piltover, a jego trasa biegła na zachód, wzdłuż łańcucha Ironspike Mountains i wiodła do Zaun. Następnie rywalizujące sterowce przeleciały nad zdradziecką Bluewind Bay, znaną z letnich sztormów. „Odcinek prowadzący przez Bay jest najbardziej emocjonującą częścią wyścigu” – powiedział Flint Mackay, koordynator zawodów. „Swego czasu widziałem nie jeden sterowiec, który oberwał błyskawicą lub został zepchnięty z kursu przez silne wichry.

Nie ma znaczenia, kto prowadził przez większą część rywalizacji – to Bay wyłania zwycięzców.”

W tym roku „Lead Zeppelin” z Zaun od startu z Piltover utrzymywał znaczną przewagę. Okręt flagowy Zaun, monstrum z czarnego metalu i zauńskiej techmaturgii, dzierżyło palmę pierwszeństwa przez cztery ostatnie lata. Kiedy sterowce przelatywały nad zatoką, chrononapęd jednostki Tailwind przesądził o zwycięstwie Piltover.

„Magia chrononapędu zadziałała i stworzyła małe zawirowanie czasoprzestrzenne wokół jednostki” – wyjaśnił Zilean, bohater League, który brał udział w pracach nad nim. „Zaunianie zdani byli na łaskę sztormu, a nasz mechanizm pozwolił nam przelecieć przez strefę złej pogody zupełnie, jakby nie istniała – znajdowaliśmy się w innym czasie. Lepszym, pogodniejszym.”

Po tym, jak Tailwind dotarł do Piltover przed statkiem Lead Zeppelin, przedstawiciele Zaun od razu zakwestionowali zwycięstwo, twierdząc, że chrononapęd dał Piltoveranom nieuczciwą przewagę. Sprzeciw został oddalony przez uczestników konferencji: „U podstaw Konferencji Techmaturgicznej leży postęp” – wyjaśnił Ezzle Springworthy, jeden z sędziów. „Zwycięstwo Piltover pokazuje ich technologiczną przewagę na polu sterowcowej techmaturgii. Nie zmienimy werdyktu.”

Janna i Zilean, bohaterowie League, wyrazili zadowolenie w związku z kontynuacją prac nad chrononapędem i przygotowaniami do przyszłorocznego wyścigu. Ekipa Zaun wyraziła chęć „ulepszenia statku.”

Szeryf Piltover Edytuj

Caitlyn.Klasyczna.portret.jpg
Jednym z powodów, dla których Piltover znane jest jako Miasto Postępu,jest bardzo niski wskaźnik przestępstw. Jednak nie zawsze tak było; wszelkiej maści łotrzy i złodzieje obierali to miasto za cel, głównie dlatego, że importuje wartościowe surowce wykorzystywane do badań techmaturgicznych. Niektórzy twierdzą nawet, już dawno panowałaby tu chaos spowodowany przestępczością zorganizowaną, gdyby nie Caitlyn, Szeryf Piltover. Jest ona córką bogatego męża stanu i pioniera w dziedzinie badań nad hextechem. Talent śledczy odkryła w sobie w wieku 14 lat, kiedy to jej ojciec został napadnięty i obrabowany w drodze do domu. Tej samej nocy wykradła się z domu ze strzelbą ojca i wytropiła napastników. Z początku rodzice starali się wybić jej z głowy ryzykowne hobby, ale nie przyniosło to rezultatów. Starając się chronić córkę w jedyny znany sobie sposób, matka Caitlyn zaczęła wyposażać ją w urządzenia techmaturgiczne przystosowane do jej potrzeb. Dziewczyna szybko zdobyła popularność, ponieważ samotnie walczyła z przestępczością w Piltover, a ponadto

wyrosła na piękną kobietę. Nigdy nie cofała się przed wyzwaniem bądź śledztwem; stała się też jednym z najlepszych strzelców w państwie-mieście. Pewnego dnia Demacia poprosiła ją o wytropienie kryminalisty, który odpowiadał za serię włamań do domów bogaczy. Bandyta, zostawiający na scenie zbrodni kartę ze zdobioną literą 'C' stał się nemezis Caitlyn. Pani szeryf szuka go do dziś po całym Valoran.

Hextechowy Saper Edytuj

Ziggs urodził się z talentem do majsterkowania, ale był nietypowy jak na yordlowego naukowca – chaotyczny i hiperaktywny. Chcąc zostać równie szanowanym wynalazcą co Heimerdinger, w szaleńczym zapale tworzył ambitne projekty. Ośmielały go zarówno wybuchowe porażki, jak i bezprecedensowe odkrycia. Wieści o pracy Ziggsa dotarły do Akademii w Piltover, której profesorzy zaprosili go, by zademonstrował swoje dzieła. Charakterystyczna dla niego niedbałość w sprawach bezpieczeństwa sprawiła, że prezentacja zakończyła się przedwcześnie, gdyż silnik hextechowy Ziggsa przegrzał się i eksplodował, tworząc ogromną wyrwę w ścianie Akademii. Profesorzy otrzepali się z kurzu i poprosili go o opuszczenie budynku. Zrozpaczony Ziggs przygotował się do powrotu do Bandle City w niesławie. Jednakże nim to uczynił, grupa szpiegów z Zaun zinfiltrowała Akademię i porwała jej profesorów. Wojsko Piltover wytropiło porwanych w więzieniu w Zaun, jednak broń Yordlów nie była w stanie zniszczyć jego ufortyfikowanych ścian. Zdeterminowany Ziggs zaczął pracować nad nową bronią – szybko zdał sobie sprawę, że jego talent do przypadkowego demolowania może pomóc ocalić porwanych.

Niebawem stworzył nową kategorię hextechowych bomb. Zaopatrzony w te prototypy, Ziggs udał się do Zaun i wkradł na teren więzienia. Rzucił w budynek ogromną bombę i z radością patrzył, jak ściana rozpada się w pył. Następnie przegonił strażników, ciskając materiałami wybuchowymi. Udał się do celi, wysadził drzwi i poprowadził porwanych ku wolności. Po powrocie do Akademii profesorzy przyznali mu honorowy tytuł „Dziekana Demolowania”.

Obrońca Jutra Edytuj

Jayce.Klasyczna.portret.jpg
Jayce żyje, aby bronić swojego

domu, Piltover. Zanim okrzyknięto go bohaterem narodowym, był młodym, obiecującym wynalazcą. Władze Piltover poprosiły go o zbadanie rzadkiego magicznego kryształu. Jak się okazało, stanowił on źródło potężnej mocy. Zaślepiony wizją czekającej go sławy Jayce rozpoczął prace nad urządzeniem zdolnym okiełznać tę moc. Pogłoski o potędze kryształu dotarły poza granice Piltover. Viktor, naukowiec-cyborg z Zaun, złożył Jayce’owi propozycję: mogliby wspólnie wykorzystać kryształ, powodując nadejście „wielkiej ewolucji”,podczas której ludzkość miałaby zespolić się z technologią. Jayce odmówił, ale Zaunita nie zamierzał odejść z pustymi rękoma. Bez wysiłku powalił Jayce’a na ziemię, po czym pochwycił kryształ. Odchodząc, obrócił w popiół skromną ochronę pracowni. Jayce apelował do rządu Piltover o podjęcie odpowiednich środków, jednak urzędnicy sprzeciwili się zbrojnemu wystąpieniu. Zrozumiawszy, że dalsza bierność naraża Piltover na niebezpieczeństwo, postanowił działać na własną rękę.

Jayce powrócił do laboratorium i zaczął przygotowywać się do akcji. Przeprowadziwszy wiele badań, opracowawszy liczne prototypy i wykonawszy niejeden test polowy, Jayce stworzył swoje największe dzieło – Młot Rtęciowy. Tak uzbrojony pomaszerował na Zaun, rozpoczynając swą samotną krucjatę. Pomocnicy Viktora próbowali go powstrzymać, lecz Jayce powalił ich na kolana i wdarł się do samego serca laboratorium. W jego wnętrzu doświadczył potęgi wynalazków Viktora, zasilanych energią magicznego kryształu. Zrozumiał, że musi zniszczyć źródło mocy; jednak na jego drodze stanął sam Viktor. Choć w wyniku starcia obaj naukowcy odnieśli ciężkie rany, Jayce zdołał desperackim ciosem trafić kryształ. Rozbiwszy go, rzucił się do ucieczki, zaś machiny Viktora stanęły w płomieniach. Gdy zmęczony, choć okryty chwałą zwycięstwa, powrócił do domu, mieszkańcy Piltover okrzyknęli go bohaterem. Wynalazca upajał się uwielbieniem, choć wiedział, że jego czyny ściągnęły uwagę wyjątkowo groźnych nieprzyjaciół. Jayce, bezgranicznie oddany misji obrony swego ludu, jest największą nadzieją Piltover na świetlaną przyszłość.

Stróż Prawa z Piltover Edytuj

Dorastając na gangsterskich przedmieściach Piltover, Vi nauczyła się, że rabunek i oszustwo to jej jedyna szansa na przetrwanie. Kradzież i rozbiórka urządzeń Hextech zrobiła z niej świetnego mechanika, a życie na ulicy nauczyło ją niezależności. Kiedy miała sześć lat, grupa bandziorów zwróciła na nią uwagę i wcieliła w swoje szeregi. W ciągu kolejnych pięciu lat Vi wyrosła na doświadczoną przestępczynię. Każdy napad z bronią w ręku stanowił dla niej źródło radości.

Nastawienie Vi zmieniło się po nieudanym skoku na pewną kopalnię. Miała do wyboru salwowanie się ucieczką wraz z resztą swojej bandy lub ratowanie niewinnych górników z zawalonego tunelu. Vi postanowiła zostać bohaterką. Szukając trzech zasypanych górników, odkryła zniszczonego robota górniczego. Odkręciła jego olbrzymie pięści i przerobiła je na prowizoryczne, hextechowe rękawice. Dopasowawszy tę ciężką broń do swoich drobnych dłoni, dziewczyna zrobiła potężny zamach i rozbiła gruzy. Siła uderzenia roztrzaskała skały. Górnicy mogli teraz uciekać, a Vi torowała im drogę.

Po tym nieudanym napadzie Vi zerwała wszelkie kontakty ze swoją bandą. Wróciła do życia samotnej złodziejki, ale okradała jedynie innych przestępców. Z biegiem czasu Vi regularnie modyfikowała i ulepszała swoje hextechowe pięści, które ułatwiały jej napady i zabieranie łupów. W końcu jej zła sława dotarła do Caitlyn, znanego Szeryfa Piltover. Zamiast osadzić Vi w więzieniu, Caitlyn dała jej możliwość spłacenia długu społeczeństwu – pracę po stronie prawa w Piltover. Vi wybuchła śmiechem. Dla niej praca, która pozwalała jej łoić skórę łachudrom, a przy tym nie bać się policji, była wprost wymarzona. Zgodziła się natychmiast. Teraz Caitlyn usiłuje utrzymać Vi w ryzach, ale ta traktuje rozkazy Caitlyn jako zwykłe sugestie. Kiedy jednak pracują razem, trzęsą się przed nimi wszyscy przestępcy w Piltover.

Get Jinxed! Edytuj

Jinx.Klasyczna.portret.jpg
Piltover od dawna było znane jako Miasto Postępu – miejsce, gdzie panuje ład i porządek. Ta sielanka została

przerwana, gdy w mieście pojawił się nowy przestępca. Ten tajemniczy złoczyńca przypuścił serię ataków, które naraziły na niebezpieczeństwo całe miasto i stanowiły największą falę zbrodni w historii Piltover.

W końcu udało się zidentyfikować sprawczynię tych bezsensownych zbrodni. Choć pochodzenie młodej dziewczyny było okryte tajemnicą, kilku osobom udało się zauważyć, że jej broń posiada hextechowe elementy, a na jej ubiór składają się stroje popularne w Zaun. Ponieważ jej pojawienie się zawsze wiązało się z dużymi kłopotami, ci, którzy się z nią spotkali, wkrótce nadali jej imię: Jinx. Zniszczenia dokonywane przez Jinx stawały się coraz większe. Caitlyn, szeryf Piltover, ogłosiła stan wyjątkowy i zorganizowała obławę w całym mieście. Nie rezygnując ze starych nawyków, Jinx ogłosiła, że celem jej następnego ataku będzie najlepiej strzeżony budynek w mieście – skarbiec Piltover. Tym samym rzuciła rękawicę swojej przeciwniczce – nieugiętej funkcjonariuszce. Przyozdabiając fasadę skarbca karykaturą Vi oraz dokładną datą i godziną planowanego ataku, Jinx otwarcie wyzwała strażniczkę prawa, by ta spróbowała ją powstrzymać.

Postanowiwszy wsadzić wichrzycielkę za kratki, Vi stanęła na czatach przed skarbcem i czekała na przybycie Jinx. Zgodnie z nabazgroloną obietnicą Jinx stawiła się w wyznaczonym czasie. Wiedząc, że to szansa na schwytanie przestępczyni, Vi rzuciła się za nią do wnętrza budynku. Gdy przebijała się przez kolejne ściany, goniła śmiejącą się Jinx, która rozświetlała wnętrze ewakuowanego skarbca kolorowymi wybuchami. Vi wreszcie ją dogoniła, ale dla Jinx nie był to koniec. Zanosząc się obłąkańczym śmiechem, Jinx wystrzeliła grad rakiet i pogrzebała siebie samą i swoją przeciwniczkę pod gruzami budynku.

Kiedy poturbowanej Vi udało się wreszcie wyczołgać spod ruin, po Jinx nie było już ani śladu. Na domiar złego, ze skarbca nie zniknęła nawet jedna złota moneta. Zamiast tego, przestępczyni pozostawiła wiadomość pożegnalną dla swojej ulubionej policjantki, widoczną poprzez nowo powstałą lukę pomiędzy budynkami Piltover. Miejskie światła układały się w prostą prowokację: „Nigdy mnie nie złapiesz”. Gdy Vi czytała wiadomość, usłyszała odległy śmiech swojego nowego nemezis, a miasto po raz pierwszy pogrążyło się w całkowitej ciemności.

Starożytna tajemnica Runeterry Edytuj

AAMIR Books.jpg

Noxiańska książka z wojennymi poematami z okładką z rysunkiem miecza

Kiedy zauważyłem podobieństwa między demaciańskim witrażem, a noxiańskim posągiem, stwierdziłem, że muszę wiedzieć, co się za tym kryje. Zdobyłem jak najwięcej ksiąg z biblioteki akademii w Piltover. Niektóre działy są zastrzeżone dla wszystkich, poza absolwentami. Pewnie mógłbym się tam dostać, ale nie chciałem palić za sobą mostów, więc poprosiłem o pomoc Jayce'aJayce'a. Wszyscy go uwielbiają.

Ta mniejsza to zbiór noxiańskich poematów bitewnych W środku znajdują się typowe brednie, ale moją uwagę przykuł miecz na okładce.

AAMIR Ancientbook.jpg

Stara książka z bajkami i opowieściami powiązana z rysunkiem

Ta stara, duża księga zawiera baśnie i opowieści. Nie wszystkie mają w sobie ziarnko prawdy, ale jedna zwróciła moją uwagę. Jej bohaterem jest arogancki generał, który poprowadził swoich wojowników do boju i z łatwością zwyciężył. Przygwoździł swoich ostatnich wrogów, ale... pycha często prowadzi do upadku.

Wielki wojownik – czyli nasza mroczna postaćmroczna postać – pojawił się na polu bitwy. Wrogowie aroganckiego generała, znajdujący się na skraju śmierci, odzyskali ducha. Napisano tu: „Powstali z kolan, jak gdyby ich krew zawrzała”. „Generał patrzył, jak jego armię pokonują wrogowie, którzy jeszcze przed chwilą błagali o litość. Jego przeciwnicy stali się mordercami i rzeźnikami. Kiedy się do niego zbliżali, generał nie był pewien, czy wciąż są ludźmi.”

Ciekawostki Edytuj

Bohaterowie Miasta-Państwa Edytuj

Bohater Więzi
Caitlyn, Szeryf PiltoverCaitlyn, Szeryf Piltover Miejsce urodzenia; główny stróż prawa Piltover
Corki, Dzielny BombardierCorki, Dzielny Bombardier Rezydencja; główny mechanik Zakładów Piltover
Ezreal, Odkrywca z PowołaniaEzreal, Odkrywca z Powołania Miejsce urodzenia; główny odkrywca Piltover
Heimerdinger, Wielbiony WynalazcaHeimerdinger, Wielbiony Wynalazca Rezydencja; założyciel Akademii Yordlów
Jayce, Obrońca JutraJayce, Obrońca Jutra Miejsce urodzenia; piltoviański bohater, wynalazca Młota Rtęciowego
Orianna, Pani ZębatekOrianna, Pani Zębatek "Miejsce urodzenia"; surogat Corina Revecka
Vi, Stróż Prawa z PiltoverVi, Stróż Prawa z Piltover Miejsce urodzenia; dawniej piltoviańska kryminalistka, partnerka CaitlynCaitlyn
Ziggs, Hextechowy SaperZiggs, Hextechowy Saper Rezydencja; Dziekan Demolowania

Bohaterowie Powiązani Edytuj

Bohater Więzi
Janna, Szał BurzyJanna, Szał Burzy Pośrednia sojuszniczka z Piltover; pilotka Tailwindu
Jinx, Wystrzałowa WariatkaJinx, Wystrzałowa Wariatka Prawdopodobnie miejsce urodzenia; piltoviańska kryminalistka; przeciwniczka ViVi
Viktor, Zwiastun MaszynViktor, Zwiastun Maszyn Przeciwnik Jayce'aJayce'a
Zilean, Strażnik CzasuZilean, Strażnik Czasu Projektant słynnego silnika do Chrono-śmigła

Więcej w Fandom

Losowa wiki