FANDOM

Bard lore 1

Konstelacja Obserwatora

Obserwator - starożytna rasa zamieszkująca  Freljord. W tamtym regionie byli nazywani jako Mroźni Obserwatorzy. Mieli duży wpływ na ukształtowanie się tego regionu, w którym stworzyli Zrodzonych z Lodu - nową humanoidalną rasą.

Historia Edytuj

Narodziny Zrodzonych z Lodu Edytuj

Howling Abyss purple base

Baza fioletowych w Howling Abyss

Początki Obserwatorów nie są znane, nawet  Lissandra nie wie, skąd pochodzą. Mieli ogromną moc, dzięki której przekształcili obecnych tu ludzi w  Freljordzie w Zrodzonych z Lodu. Otrzymali również niezwykłe dary - magię i nieśmiertelność w zamian za wieczną lojalność. Wkrótce potem, nowa rasa zdobyła nowe tereny i zbudowała wielką cywilizację w lodowej krainie. Głosem Obserwatorów była tzw. Poszukiwaczka - jedna z przywódczyni plemienia. Była i jest nią  Lissandra, która do dnia dzisiejszego jest wobec nich gorliwie lojalna.

Upadek Edytuj

Avarosa - jedna z legendarnych Trzech Sióstr wierzyła, że służenie Obserwatorom była niczym innym jak niewolnictwo i poprowadziła Zrodzonych z Lodu do buntu przeciw władcom. Wybuchła wielka wojna pomiędzy rasami a szala zwycięstwa przechylała się w różne strony. W tym okresie, Avarosa poprosiła o pomoc półboga  Ornna, aby wykopał głęboki rów w celu oddzielenia ich od Obserwatorów. W czasie decydującej bitwie, buntownicy wygrali pomimo olbrzymich strat i zrzucili Obserwatorów w bezdenną otchłań, którzy wyjąc nadali nazwę tego miejsca. Kilka lat później, Trzecia Siostra ( Lissandra) poprosiła  Ornna o jeszcze jedną rzecz. Miał on zbudować most nad rowem w celu "połączenia" obu brzegów. Tak powstał most znany dziś jako Howling Abyss.

Zapomnienie Edytuj

Prawie wszyscy wierzyli, że Obserwatorzy zginęli poza  Lissandrą, która w celu zabezpieczenia miejsca zrzucenia, rzuciła zaklęcie w celu "zamknięcia" Obserwatorów przebywających w otchłani. W tym samym czasie, pomiędzy członkami plemienia zaczęły pojawiać się różnice w sposobie prowadzenia państwa. Wkrótce potem, wybuchła wojna domowa tzw. Wojna Trzech Sióstr, w której "dawna" Poszukiwaczka zabiła Avarosę, skaziła plemię  Mroźnej Straży i wymazała wszystkie możliwe informacje dotyczące Mroźnych Obserwatorów pod względem historycznym i kulturowym. Przez następne pokolenia, przygotowuje się na ich powrót, aby mogli ponownie rządzić tą krainą.

Biologia Edytuj

Watchers concept

Obserwatorzy to rasa z wyglądu przypominająca połączenie cyklopów z yeti. Są ozdobione w parę lodowych rogów i posiadają niezwykle wydłużoną szyję z różnymi wypustkami, która może rosnąć wraz z wiekiem. Na większej powierzchni ciał posiadają białe, gęste futro, które chroni przed zimnem. Poruszają się na dwóch bądź czterech nogach.

Ciekawostki Edytuj

  • Na podstawie zapowiedzi  Barda, być może to on jako pierwszy ich spotkał i na tej podstawie stworzył Konstelację Obserwatora na półkuli północnej  Runeterry.
    • Pojawienie się jej na niebie sygnalizuje koniec zbiorów i początek zimy.
  • Na podstawie rysunku naskalnego w trakcie promocji  Gnara można stwierdzić, że jeden z nich mógł zaatakować jego rodzinę.
  • Po wydaniu  Vel'Koza, powstała ciekawa teoria o tym, że jest jednym z Obserwatorów pod względem wizualnym i dosłownie interpretacyjnym jednego z cytatów  Lissandry: "Obserwatorzy zostali pokonani. Avarosa wtrąciła ich wyjących do otchłani...". Lecz zostało potwierdzone, że nie jest dosłownie jednym z Obserwatorów, jednakże ich związek z  Pustką jest "wysoce prawdopodobny".
  •  Oko Obserwatora zostało stworzone na ich podobiznę i prawdopodobnie sięga czasów ich panowania.
  • Obserwatorzy i Zrodzeni z Lodu mogą mieć powiązania z Innymi (White Walkers) z serii Pieśń lodu i ognia.
  • Obserwatorzy mają kilka cech wspólnych z wyglądu do  Poro i  Yeti.

Bohaterowie powiązani Edytuj

Bohater Powiązania
 Lissandra, Wiedźma Lodu Poszukiwaczka; działa w celu powrotu Obserwatorów