FANDOM

Obserwator

Wizerunek Obserwatora w filmie Ryze: Wezwanie mocy.

Obserwator – starożytna rasa zamieszkująca  Pustkę, która sprawuje władzę nad Dziećmi Pustki. Ujawnili się do tej pory jedynie w  Freljordzie, którzy w tamtym regionie byli nazywani jako Mroźni Obserwatorzy. Mieli duży wpływ na ukształtowanie się tego regionu, w którym stworzyli Zrodzonych z Lodu – nową humanoidalną rasą.

Historia Edytuj

Narodziny Zrodzonych z Lodu Edytuj

Howling Abyss purple base

Baza fioletowych w Howling Abyss

Moment przybycia Obserwatorów do  Freljordu nie jest znany. Wszyscy mieszkańcy krainy włącznie z  Lissandrą nie wiedzieli, kim oni są i skąd pochodzą. Przybysze z  Pustki mieli ogromną moc, dzięki której przekształcili obecnych tu ludzi w Zrodzonych z Lodu. Otrzymali również niezwykłe dary - magię i nieśmiertelność w zamian za wieczną lojalność. Wkrótce potem, nowa rasa zdobyła nowe tereny i zbudowała wielką cywilizację w lodowej krainie. Głosem Obserwatorów była tzw. Poszukiwaczka - jedna z przywódczyni plemienia. Była i jest nią  Lissandra, która do dnia dzisiejszego jest wobec nich gorliwie lojalna.

Upadek Edytuj

Avarosa - jedna z legendarnych Trzech Sióstr wierzyła, że służenie Obserwatorom była niczym innym jak niewolnictwo i poprowadziła Zrodzonych z Lodu do buntu przeciw władcom. Wybuchła wielka wojna pomiędzy rasami a szala zwycięstwa przechylała się w różne strony. W tym okresie, Avarosa poprosiła o pomoc półboga  Ornna, aby wykopał głęboki rów w celu oddzielenia ich od Obserwatorów. W czasie decydującej bitwie, buntownicy wygrali pomimo olbrzymich strat i zrzucili Obserwatorów w bezdenną otchłań, którzy wyjąc nadali nazwę tego miejsca. Kilka lat później, Trzecia Siostra ( Lissandra) poprosiła  Ornna o jeszcze jedną rzecz. Miał on zbudować most nad rowem w celu "połączenia" obu brzegów. Tak powstał most znany dziś jako Howling Abyss.

Zapomnienie Edytuj

Prawie wszyscy wierzyli, że Obserwatorzy zginęli poza  Lissandrą, która w celu zabezpieczenia miejsca zrzucenia, rzuciła zaklęcie w celu "zamknięcia" Obserwatorów przebywających w otchłani. W tym samym czasie, pomiędzy członkami plemienia zaczęły pojawiać się różnice w sposobie prowadzenia państwa. Wkrótce potem, wybuchła wojna domowa tzw. Wojna Trzech Sióstr, w której "dawna" Poszukiwaczka zabiła Avarosę, skaziła plemię  Mroźnej Straży i wymazała wszystkie możliwe informacje dotyczące Mroźnych Obserwatorów pod względem historycznym i kulturowym. Przez następne pokolenia, przygotowuje się na ich powrót, aby mogli ponownie rządzić tą krainą.

Ciekawostki Edytuj

Bard lore 1

Konstelacja Obserwatora

Watchers concept

Grafika koncepcyjna ukazująca Obserwatorów.

  • Na podstawie zapowiedzi  Barda, być może to on jako pierwszy ich spotkał i na tej podstawie stworzył Konstelację Obserwatora na półkuli północnej  Runeterry.
    • Pojawienie się jej na niebie sygnalizuje koniec zbiorów i początek zimy.
  • Na podstawie rysunku naskalnego w trakcie promocji  Gnara można stwierdzić, że jeden z nich mógł zaatakować jego rodzinę.
  • Po wydaniu  Vel'Koza, powstała ciekawa teoria o tym, że jest jednym z Obserwatorów pod względem wizualnym i dosłownie interpretacyjnym jednego z cytatów  Lissandry: "Obserwatorzy zostali pokonani. Avarosa wtrąciła ich wyjących do otchłani...". Lecz zostało potwierdzone, że nie jest dosłownie jednym z Obserwatorów, jednakże ich związek z  Pustką jest "wysoce prawdopodobny".
    • Przy aktualizacji historycznej krainy (wydanie  Kai'Sy) ujawniono, że Obserwator to mistrz mieszkający prawdopodobnie w Pustce, który ma oznajmić Dzieciom Pustki koniec świata.
  •  Oko Obserwatora zostało stworzone na ich podobiznę i prawdopodobnie sięga czasów ich panowania.
  •  Ryze spotkał Obserwatora w trakcie poszukiwań Run Świata.

Bohaterowie powiązani Edytuj

Bohater Powiązania
 Bard, Wędrujący Opiekun Stworzył Konstelację Obserwatora
 Lissandra, Wiedźma Lodu Poszukiwaczka; działa w celu powrotu Obserwatorów
 Ryze, Mag Run Spotkał Obserwatora w trakcie poszukiwań Run Świata