Fandom

League of Legends Wiki

Obserwator

1,579stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Bard lore 1.jpg

Konstelacja Obserwatora

Obserwator - starożytna rasa zamieszkująca FreljordFreljord. W tamtym regionie byli nazywani jako Mroźni Obserwatorzy. Mieli duży wpływ na ukształtowanie się tego regionu, w którym stworzyli Zrodzonych z Lodu - nową humanoidalną rasą.

Historia Edytuj

Narodziny Zrodzonych z Lodu Edytuj

Howling Abyss purple base.jpg

Baza fioletowych w Howling Abyss

Początki Obserwatorów nie są znane, nawet LissandraLissandra nie wie, skąd pochodzą. Mieli ogromną moc, dzięki której przekształcili obecnych tu ludzi w FreljordzieFreljordzie w Zrodzonych z Lodu. Otrzymali również niezwykłe dary - magię i nieśmiertelność w zamian za wieczną lojalność. Wkrótce potem, nowa rasa zdobyła nowe tereny i zbudowała wielką cywilizację w Howling Abyss. Powstał potężny most prowadzący do potężnej cywilizacji w cytadeli. Ich głosem była tzw. Poszukiwaczka - jedna z przywódczyni plemienia. Jest nią LissandraLissandra, która do dnia dzisiejszego jest wobec nich gorliwie lojalna.

Upadek Edytuj

Avarosa - jedna z legendarnych Trzech Sióstr wierzyła, że służenie Obserwatorom była niczym innym jak niewolnictwo i poprowadziła Zrodzonych z Lodu do buntu przeciw władcom. Po długiej krwawej bitwie na moście zwanym jako Howling Abyss, buntownicy wygrali pomimo olbrzymich strat. Po chwili zrzucili Obserwatorów w bezdenną otchłań, którzy wyjąc nadali nazwę tego miejsca i utorowali drogę zwycięzcom do rządzenia krainą.

Zapomnienie Edytuj

Prawie wszyscy wierzyli, że Obserwatorzy zginęli poza LissandrąLissandrą. Wkrótce potem wybuchła wojna domowa tzw. Wojna Trzech Sióstr, w której Poszukiwaczka zabiła Avarosę, skaziła plemię Mroźnej StrażyMroźnej Straży i wymazała wszystkie możliwe informacje dotyczące Mroźnych Obserwatorów pod względem historycznym i kulturowym. Przez następne pokolenia, przygotowuje się na ich powrót, aby mogli ponownie rządzić tą krainą.

Biologia Edytuj

Watchers concept.jpg

Obserwatorzy to rasa z wyglądu przypominająca połączenie cyklopów z yeti. Są ozdobione w parę lodowych rogów i posiadają niezwykle wydłużoną szyję z różnymi wypustkami, która może rosnąć wraz z wiekiem. Na większej powierzchni ciał posiadają białe, gęste futro, które chroni przed zimnem. Poruszają się na dwóch bądź czterech nogach.

Ciekawostki Edytuj

  • Na podstawie zapowiedzi BardaBarda, być może to on jako pierwszy ich spotkał i na tej podstawie stworzył Konstelację Obserwatora na półkuli północnej RuneterryRuneterry.
    • Pojawienie się jej na niebie sygnalizuje koniec zbiorów i początek zimy.
  • Na podstawie rysunku naskalnego w trakcie promocji GnaraGnara można stwierdzić, że jeden z nich mógł zaatakować jego rodzinę.
  • Po wydaniu Vel'KozaVel'Koza, powstała ciekawa teoria o tym, że jest jednym z Obserwatorów pod względem wizualnym i dosłownie interpretacyjnym jednego z cytatów LissandryLissandry: "Obserwatorzy zostali pokonani. Avarosa wtrąciła ich wyjących do otchłani...". Lecz zostało potwierdzone, że nie jest dosłownie jednym z Obserwatorów, jednakże ich związek z PustkąPustką jest "wysoce prawdopodobny".
  • Oko ObserwatoraOko Obserwatora zostało stworzone na ich podobiznę i prawdopodobnie sięga czasów ich panowania.
  • Obserwatorzy i Zrodzeni z Lodu mogą mieć powiązania z Innymi (White Walkers) z serii Pieśń lodu i ognia.
  • Obserwatorzy mają kilka cech wspólnych z wyglądu do PoroPoro i YetiYeti.

Bohaterowie powiązani Edytuj

Bohater Powiązania
Lissandra, Wiedźma LoduLissandra, Wiedźma Lodu Poszukiwaczka; działa w celu powrotu Obserwatorów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki