Fandom

League of Legends Wiki

Noxus

1,521stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

„Ogromniando!”  p
Ten artykuł jest mały jak yordl.
Możesz pomóc League of Legends Wiki rzucając na niego Szalony Rozrost.
Noxus.jpg

Imperium Noxus – powszechnie znane jako Noxus, to nacja położona we wschodniej części Valoranu. Graniczy z Shurimą.

Opis Edytuj

Noxus, jako naród, jest pod wieloma względami moralnym przeciwieństwem Demacii. Jest to kraj, w którym to moc, zarówno fizyczna i psychiczna, stawiana jest na pierwszym miejscu. Nie jest ważne, jak chce się ją posiąść; każdy sposób jest dobry, nawet jeśli oznacza niemiłe konsekwencje dla współobywateli.

Lokacje Edytuj

Obecnie znanych jest 12 obszarów na terenie Noxus.

Północne Równiny Edytuj

Znajduje się na północnym skraju Imperium. Równiny te są aktualnie zajęte przez Kleda. Przez ciężki klimat tego miejsca, charakteryzującego się ostrymi, pustynnymi zamieciami, wielu podróżnych straciło życie w tej bezlitosnej krainie. Zarówno poprzez wpływy atmosferyczne, jak również za pośrednictwem wymienionego Yordla i jego pustynnej smokolopy, większość Noxian unika podróży przez te terytoria.

Noxus Prime Edytuj

Największe miasto w Imperium; stolica jest głównym ośrodkiem politycznym, kulturowym, religijnym, wojskowym, gospodarczym i edukacyjnym w kraju. Całe miasto zostało zbudowane na górze, wraz z Głównym Pałacem, mieszczącym kwatery Głównego Generała, który znajduje się na jej szczycie. Główny Pałac jest również jednym z najstarszych budynków w mieście. Znany także jako Nieśmiertelny Bastion, był kiedyś główną siedzibą brutalnego gubernatora wojskowego (watażki), znanego jako Mordekaiser. Wznoszące się wokół iglice są znaczącą częścią panoramy miasta. Wiele szlachetnych domostw ma swoje mieszkania właśnie w stolicy, jak na przykład ród Du Couteau. Chociaż nie tak czysta i nieskazitelna jak stolica Demacii, miasto to jest manifestacją potęgi, mocy i siły Imperium. Wznosi się tu wiele pomników wojennych, które oddają hołd tym, którzy oddali życie w jego imieniu. Działająca w stolicy Noxiańsa Akademia Bleak jest głównym ośrodkiem techmaturgicznych badań Imperium i utrzymuje bliskie stosunki z Zauniańską Uczenilą Techmaturgii. Miasto jest również siedzibą niesławnej organizacji o nazwie Czarna Róża.

Dzielnica Ivory Ward Edytuj

Ivory Ward jest jedną z najstarszych i najzamożniejszych dzielnic w stolicy Noxusu. Jej plac targowy był niegdyś centrum zamieszek, towarzyszącym śmierci Borama Darkwilla. Po całym zajściu teren targowiska zaczął być miejscem dochodzenia wszczętego przez władze Noxusu, co skutkowało drastycznym wzrostem bezpieczeństwa wśród mieszkańców Ivory Ward.

Pomnik Siona Edytuj

Arena Siepacza Edytuj

Kultura Edytuj

Rząd Edytuj

Relacje Edytuj

Bilgewater Edytuj

Demacia Edytuj

Freljord Edytuj

Shurima Edytuj

Zaun Edytuj

Historia Odrodzonego Edytuj

Pomnik Edytuj

Sion VU promo.jpg

W tym świecie nic nie jest nam dane, a do tego nie brak tyranów próbujących wszystko sobie przywłaszczyć siłą. Dziś pragniemy uhonorować człowiekaczłowieka, który uosabiał prawdziwego ducha Noxian. Żadna siła nie mogła mu odebrać zwycięstwa, nawet śmierć.

Dokładnie pamiętam dzień, w którym zginął. Ruszyły na nas przytłaczające siły naszego znienawidzonego wroga. Adwersarze stali u bram, przypadało ich dziesięciu na każdego z naszych wojowników. Ich tchórzliwy władca krył się za murem swojej armii, aby z daleka obserwować, jak jego poddani zmiatają nas z powierzchni Valoran. Podczas gdy inni doradzali mi, aby zabarykadować wrota i zmusić wrogów do mozolnej walki o każdy centymetr noxiańskiej ziemi, ten człowiek zażądał, byśmy dumnie wymaszerowali i otwarcie stawili czoło najeźdźcom. Nie chciał się kryć za murami miasta, póki dychał choć jeden wróg Noxus. Kroczył na czele naszych wojowników niczym gigant pośród demaciańskiego motłochu. Miał jeden cel: wyciąć w pień wrogą armię.

Królewscy strażnicy Jarvana byli przekonani, że powstrzymają natarcie naszego czempiona. Mylili się. Zabijał ich jednego po drugim, aż wreszcie pozostał tylko on i nikczemny król. Nasz wybawiciel był ranny i strudzony – zwyczajni wojownicy na jego miejscu wzięliby odwrót, on jednak okazał się prawdziwym synem Noxus. Toczył z Jarvanem zaciekły bój, jednak wreszcie opuściły go siły i musiał uznać wyższość nikczemnego króla... choć jeszcze nie został pokonany. Wydając ostatnie tchnienie, nasz wybawiciel zacisnął palce na gardle przeciwnika i złamał wolę całego wrogiego narodu.

Każdy Noxianin patrzący na ten pomnik powinien pamiętać to przesłanie:

„Jeśli masz zginąć, zrób to z honorem. Niechaj świat zadrży, gdy go opuścisz.”

Ziarno Zwątpienia Edytuj

CIERŃ: "Wielki Generał próbuje robić dobrą minę do złej gry, ale wiadomo, że odczuł porażkę bardziej dotkliwie, niż to pokazuje. Teraz, kiedy zginął jego najbardziej zaufany zwolennik, Darkwill nieustannie czuje na plecach zdradzieckie spojrzenie swoich wodzów."

PŁATEK: "Trzeba wybrać następcę. Demacia jest wstrząśnięta. Nie możemy zmarnować tej szansy!"

CIERŃ: "W jego świecie zabójcy czają się za każdym rogiem; paraliżuje go strach."

LEBLANCLEBLANC: "Nie. Gra na zwłokę. Darkwill nie został Wielkim Generałem, będąc tchórzem. Dowiedzmy się, o co tu chodzi."

Black Rose.png

PŁATEK: "Sługusy Darkwilla czegoś szukają. Próbują posiąść magiczne przedmioty i wiedzę tajemną: poznać rytuały krwi i kości, zdobyć relikty Shadow Isles i odkryć jeszcze mroczniejsze sekrety."

CIERŃ: "Możemy mu dać coś, czego pragnie. To ciekawa sposobność."

LEBLANCLEBLANC: "Będę go nagabywać. Jeśli okaże się otwarty, musimy się zatroszczyć o dotrzymanie naszych obietnic."

Obwieszczenie Edytuj

Noxus - Obwieszczenie.png

Upadek Edytuj

DARKWILL: "Co to ma być?"

LEBLANCLEBLANC: "Dostałeś to, czego chciałeś – nic więcej."

DARKWILL: "Nie tego chciałem!"

LEBLANCLEBLANC: "Pragnąłeś, aby zwłokizwłoki powstały z martwych i dalej wypełniały twoją wolę. Spełniliśmy to życzenie."

DARKWILL: "Spójrz na niego! To... coś nie może stać na czele armii."

LEBLANCLEBLANC: "Może i na przywódcę nadaje się słabo, ale twój przyjaciel i tak zawsze był bardziej zabójcą niż wodzem... A nigdy nie miał do tego lepszych predyspozycji niż teraz. Nie czuje strachu, nie kwestionuje rozkazów i jest nieśmiertelny!"

DARKWILL: "Niech cię... Nie mam wyboru."

Rozłam Edytuj

Sion VU promo 3.jpg

Do gabinetu Wielkiego Generała.

Nie ma wątpliwości, że upiór będzie skutecznym narzędziem zagłady. Ta istotaistota zdołała niemal zrównać z ziemią fortecę w Andras bez niczyjej pomocy. Jednak jest tak samo winna równie wielkich strat wśród naszych legionów co w siłach Demacii. Wydaje się, że to coś karmi się zniszczeniem i śmiercią. Tym razem potrzebowaliśmy całego oddziału ciężkiej piechoty, żeby opanować tego potwora. Upiór cały czas rośnie w siłę, niezależnie od zadanych mu ran.

Morale naszych ludzi bardzo spadły. Żołnierze są wielce zaniepokojeni widokiem potwora, który do niedawna był ich bohaterem. W tej kłopotliwej sytuacji zaczynają się zastanawiać, jaka nagroda za służbę czeka ich samych. Musieliśmy rozwiązać sześćdziesiąt regimentów, które nie chciały walczyć u boku tego stwora. Obawiam się, że z upływem czasu sytuacja będzie się tylko pogarszać.

Z całym szacunkiem, Wielki Generale, niektórym nie należy przerywać zasłużonego wiecznego odpoczynku.

Pochowany Edytuj

Noxus - Pochowany.png

Most do Przeszłości Edytuj

Sion VU promo 4.jpg
„To wielka szkoda, że Keiran nie może się cieszyć długowiecznością ojca... Chociaż z drugiej strony bez mojego udziału nie istniałby nawet ten wysoki urząd, który piastował jego ród. Komnaty Wielkiego Generała skrywają wiele sekretów. Teraz to moje sekrety.

Stary Darkwill miał dużą wiedzę na temat sztuki nekromancji. Przekopanie się przez jego bibliotekę zajęłoby mi całe dekady, jednak sądzę, że mogę oszukać czas, podobnie jak właściciel tych ksiąg.

Dziś udało mi się dokonać ważnego odkrycia – mam tu opisane pierwsze kroki Borama Darkwilla w świecie magii śmierci. Wygląda na to, że próbował przeprowadzić jakiś rytuał wskrzeszający. Kogo jednak miałby chcieć przywrócić do życia?

Za czasów poprzedniego reżimu skutecznie manipulowano faktami historycznymi, jednak braki w kronikach mogą nam powiedzieć równie dużo, co zapiski, które się ostały.

Mam trop. W głębi Starego Noxus znajduje się pomnik, który jest świadectwem dawnej świetności i późniejszej niełaski. Tam właśnie spoczywa człowiekczłowiek, którego Boram Darkwill próbował wybudzić z wiecznego snu.

Ta umęczona dusza wciąż jest uwięziona. Jeśli ten stwór w ogóle mógł odczuwać cierpienie, byłoby mi go żal.
— Fragmenty z dziennika Wielkiego Generała SwainSwain

Kotwica Edytuj

LEBLANCLEBLANC: Już dawno nie zaszczycał mnie pan swoim towarzystwem, Wielki Generale.

SWAINSWAIN: Masz moją przychylność. Tyle wystarczy.

LEBLANCLEBLANC: Jednak wydaje mi się, że przybył pan, aby ponownie szukać pomocy Czarnej Róży.

SWAINSWAIN: Krew demaciańskiego księciademaciańskiego księcia. Ile zostało?

LEBLANCLEBLANC: Jeszcze po tej ostatniej farsie? W tych sprawach trzeba być ostrożnym. Lepiej, żeby to nie trwało za długo.

SWAINSWAIN: Tym razem bez sztuczek; ta cała subtelność niedługo nie będzie mi potrzebna. Muszę umocnić swoją pozycję poprzez rozlew krwi, a do tego potrzebuję odpowiedniego narzędzia.

LEBLANCLEBLANC: Chyba ma pan jakiś plan...

SWAINSWAIN: Zademonstruję...

Powrót Edytuj

„Zatoczyliśmy pełne koło: Wielki Generał potrzebuje pomocy bohatera, Czarna Róża stara się zapuścić korzenie jeszcze głębiej w strukturach Najwyższego Dowództwa, zaś upadły wojownik łaknie kolejnej bitwy. Tym razem będzie inaczej. Boram zdołał przywrócić ciało do życia, ale jego nowy kompankompan okazał się jedynie bezrozumną bestią ogarniętą żądzą pożerania żywych. Nie potrafię naprawić czegoś tak zepsutego, ale mogę mu wskazać nowy cel. To może wystarczyć do realizacji moich planów. Przygotowano rytuał. Ciało wciąż odczuwa głód. Pij do dna, nasyć się krwią swojego zabójcy, synu Noxus, i powróć do życia.
— SwainSwain

Odrodzenie Edytuj

Sion - Odrodzenie00:40

Sion - Odrodzenie

Historia Edytuj

Starożytna tajemnica Runeterry Edytuj

AAMIR Statue.jpg

Noxiański posążek

„To posąg z Noxus.

Tak, z Noxus. Wiesz, co myślę o Noxianach, ale ich miasto jest pełne historii. Żeby uniemożliwić mi zwiedzenie jednego z najważniejszych miejsc w całym Valoranie potrzeba czegoś więcej niż czarna magia, strażnicy z ogromnymi toporami i przerażający facet od ptakówfacet od ptaków.

Noxus jest pełne takich posągów. Przeważnie tworzone są w hołdzie największym bohaterom państwa, ale ten nie wygląda jak noxiański heros. Znam się na tym – wystarczy wziąć do ręki dowolną noxiańską książkę, a przeważnie okaże się, że to przydługa kronika życia jakiegoś bohatera. Nie zwróciłbym uwagi na ten posąg, gdybym nie rozpoznał tej postacitej postaci.

Dręczy mnie jedno... czemu w Noxus znajdują się posągi istoty, która przewija się też w demaciańskiej sztuce?
— EzrealEzreal

Ciekawostki Edytuj

Bohaterowie Miasta-Państwa Edytuj

Bohater Więzi
Cassiopeia, Wężowy UściskCassiopeia, Wężowy Uścisk Miejsce urodzenia; dawna noxiańska kusicielka, młodsza siostra KatarinyKatariny
Darius, Ręka NoxusDarius, Ręka Noxus Miejsce urodzenia; czynny służbowo Generał Dowodzenia
Dr. Mundo, Szaleniec z ZaunDr. Mundo, Szaleniec z Zaun Rezydencja; znany zauński wynalazca
Draven, Wielki OprawcaDraven, Wielki Oprawca Miejsce urodzenia; znany artysta Noxusu
Katarina, Złowieszcze OstrzeKatarina, Złowieszcze Ostrze Miejsce urodzenia; renomowana noxiańska zabójczyni, starsza siostra CassiopeiCassiopei
LeBlanc, OszustkaLeBlanc, Oszustka Miejsce urodzenia; matrona Czarnej Róży
Morgana, Upadły AniołMorgana, Upadły Anioł Rezydencja; właścicielka Sinful Succulence
Singed, Szalony ChemikSinged, Szalony Chemik Rezydencja; znany zauński alchemik
Sion, Nieumarły BohaterSion, Nieumarły Bohater Miejsce urodzenia; dawny noxiański dowódca polowy
Swain, Wielki TaktykSwain, Wielki Taktyk Miejsce urodzenia; Wielki Generał Noxusu
Talon, Cień OstrzaTalon, Cień Ostrza Miejsce urodzenia; skrytobójca na usługach generała Du Couteau
Urgot, Duma KataUrgot, Duma Kata Miejsce urodzenia; dawny Najwyższy Kat Noxusu
Vladimir, Krwiożerczy ŻniwiarzVladimir, Krwiożerczy Żniwiarz Rezydencja; potężny noxiański hemomanta
Warwick, Krwawy ŁowcaWarwick, Krwawy Łowca Rezydencja; znany zauński łowca

Bohaterowie Powiązani Edytuj

Bohater Więzi
Alistar, MinotaurAlistar, Minotaur Dawny więzień Noxusu
Annie, Dziecko CiemnościAnnie, Dziecko Ciemności Córka wygnańców z Szarego Zakonu
Elise, Królowa PająkówElise, Królowa Pająków Sojuszniczka Czarnej Róży
Gragas, Karczemny ZabijakaGragas, Karczemny Zabijaka Osiedla się w mieście dla dostaw
Irelia, Pani OstrzyIrelia, Pani Ostrzy Żądała wczesnego rewanżu meczu między Ionią a Noxusem
Jarvan IV, Wzór dla DemacianJarvan IV, Wzór dla Demacian Nemezis Jericho SwainaJericho Swaina
KarmaKarma Pokonała w pojedynkę armię Noxusu w trakcie najazdu na jej wioskę
Kayle, Sprawiedliwy SędziaKayle, Sprawiedliwy Sędzia Szuka sposobu pokonania swojej siostry MorganyMorgany
Lee Sin, Ślepy MnichLee Sin, Ślepy Mnich Protestował przeciwko noxiańskiej okupacji Ionii
Master Yi, Szermierz WujuMaster Yi, Szermierz Wuju Szuka zemsty za zniszczenie jego rodzinnej wioski
Quinn iQuinn i Valor, Skrzydła DemaciiValor, Skrzydła Demacii Złapali noxiańskiego asasyna
Riven, WygnaniecRiven, Wygnaniec Miejsce urodzenia; dawna polowa dowódczyni Noxusu
Sivir, Pani WojnySivir, Pani Wojny Zdezerterowała z noxiańskiej armii
Twisted Fate, Mistrz KartTwisted Fate, Mistrz Kart Dawny karciany rekin
Varus, Strzała OdkupieniaVarus, Strzała Odkupienia szuka zemsty za masakrę rodzinnej wioski
Vayne, Nocna ŁowczyniVayne, Nocna Łowczyni Bada działalność Czarnej Róży
Veigar, Panicz ZłaVeigar, Panicz Zła Oszalał w czasie pobytu w więzieniu za nieczysty handel
Xin Zhao, Seneszal DemaciiXin Zhao, Seneszal Demacii Znany jako Siepacz; uciekł z Fleshingu

Zobacz także Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki