FANDOM

Noxus Crest

 Noxus to potężne imperium ze straszliwą reputacją. Dla wszystkich poza jego granicami, Noxus jest okrutny, ekspansjonistyczny i groźny, jednakże jeżeli spojrzeć poza wojenną otoczkę, można dojrzeć niezwykłe społeczeństwo, którego mieszkańcy szanują i rozwijają swoje zalety i talenty. Byli oni niegdyś rozbójnikami, dopóki nie zaatakowali starożytnego miasta, które teraz leży w samym sercu imperium. Zagrożenie czekało na nich z każdej strony, więc agresywnie zaatakowali przeciwników, poszerzając swoje granice z każdym rokiem. Walka o przetrwanie uczyniła Noxian niezwykle dumnym ludem, który ceni siłę ponad wszystko, a siła ta może manifestować się na wiele różnych sposobów. Każdy może zyskać władzę i szacunek w Noxusie, jeżeli wykaże się odpowiednie zdolności, niezależnie od pozycji społecznej, pochodzenia, ojczyzny oraz bogactwa.

Opis Edytuj

Noxus, jako naród, jest pod wieloma względami moralnym przeciwieństwem Demacii. Jest to kraj, w którym to moc, zarówno fizyczna i psychiczna, stawiana jest na pierwszym miejscu. Nie jest ważne, jak chce się ją posiąść; każdy sposób jest dobry, nawet jeśli oznacza niemiłe konsekwencje dla współobywateli.

Lokalizacja Edytuj

Runeterra Map 01

Mapa pokazująca tereny kontrolowane przez  Noxus.

Imperium Noxus (często nazywane Noxus) znajduje się w północnej części Valoranu. Graniczy z  Demacią,  Shurimą,  Piltover i  Zaun oraz mniejszymi państwami-miastami jak Biały Klif i Błotnisko.

Obecnie znanych jest 20 obszarów na terenie Noxus.

Arena Siepacza Edytuj

Xin Zhao.Siepacz Xin Zhao.skórka

Arena Siepacza w tle skórki  Siepacz Xin Zhao.

Arena umiejscowiona w Noxus Prime, znana dzięki widowisku zwanemu The Fleshing (Siepacz). Zarówno  Xin Zhao jak i  Alistarowi udało się uciec z areny.

Były to walki gladiatorów z jedną, wypatrzoną regułą: za każdym razem, gdy walczący wygrywał pojedynki, liczba jego przeciwników (głównie jeńców wojennych) wzrastała. Oznaczało to śmierć w niezrównanej chwale dla każdego walczącego.  Xin Zhao, znany wtedy jako Siepacz, miał stawić czoła 300 przeciwnikom, niemal 6 razy więcej w porównaniu do poprzedniego rekordzisty. Miała to być jego ostatnia walka. Jarvan II, słysząc o tym niesamowitym wydarzeniu, niezauważenie dostał się na teren areny w celu złożenia mu propozycji: służby Demacii i ukarania tych, którzy skazali go na śmierć. W zamian oferował mu wolność. Xin Zhao zgodził się, zaskoczony tym, że król ryzykował własnym życiem, żeby go uratować. Pod osłoną demaciańskich sił, atakujących Noxus, Jarvan wyzwolił Xin Zhao i jego 300 przeciwników.Historia  Xin Zhao.

Bazylisz Edytuj

Bazylisz Mapa

Mapa pokazująca położenie Bazylisz względem  Piltover.

Miasto we wschodniej części Północnego Valoranu. Obecną zarządczynią miasta jest Invetia Varn (poprzednią była Quilletta Varn, kochanka  Dariusa), która zdobyła władzę zabijając swoją poprzedniczkę i oddając miasto Noxusowi. Bazylisz jest znany z robionych pajęczą nicią obrazów. Towarem eksportowym miasta jest pajęczolina pająka szklistego.

Bel'Zhun Edytuj

Ilustracja Muatisa

Ilustracja przedstawiająca muatisa.

Umiejscowione na północy  Shurimy miasto jest obecnie kontrolowane przez Noxus. Poprzednimi zarządcami miasta byli Hagyos Valif i Hazir Ima'Sai. Obecnie miastem rządzi Dorrik. W mieście widoczne są wpływy rebeliantów znanych jako Słońca Bel'Zhun, którzy często handlują z Klanem Medarda z Piltover. Ich towarami eksportowymi są wełna i kły muatisów.

Dzielnica Ivory Ward Edytuj

Ivory Ward jest jedną z najstarszych i najzamożniejszych dzielnic w stolicy Noxusu. Jej plac targowy był niegdyś centrum zamieszek, towarzyszącym śmierci Borama Darkwilla. Po całym zajściu teren targowiska zaczął być miejscem dochodzenia wszczętego przez władze Noxusu, co skutkowało drastycznym wzrostem bezpieczeństwa wśród mieszkańców Ivory Ward.

Fallgren Edytuj

Wyspa w północno-wschodniej części Valoranu. Miasto jest obecnie kontrolowane przez Noxus, dzięki zwycięstwu poprowadzonej przez  Kleda armii w Bitwie pod Fallgren. Obecnym zarządcą miasta jest Jeon. Towarem eksportowym miasta jest elastyk leczniczy używany do wytwarzania tub w  Zaun.

Gereshni Edytuj

Miasto w północnej części  Shurimy, obecnie kontrolowane przez Noxus. Poprzednim shurimiańskim hagya i obecnym noxiańskim zarządcą miasta jest Ta'Fik. Miasto znane jest z Aziritu Shurimy („Krwawe Szkło”) nazwanego na cześć  Imperatora Shurimy.

Glorft Edytuj

Miasto na południu Północnego Valoranu, jest kontrolowane przez Noxus po szturmie na Glorft poprowadzonym przez  Kleda.

Nie... To zupełnie jak szturm na Glorft. Widziałeś jedną awangardę artyleryjską w akcji szturmowej, to widziałeś je wszystkie!  p Kled

Grannit Edytuj

Miasto w południowo-wschodniej części Północnego Valoranu. Jego obecnym zarządcą jest Eranolaj Smik. Grannit słynie z suszonych bolbów i zupy z głów bolbów.

Ironwater Edytuj

Miasto w południowo-wschodniej części Północnego Valoranu. Jego obecnym zarządcą jest Arron. Ironwater znane jest z wina z buzaków

Kilgaj Edytuj

Znajduje się w południowej części Północnego Valoranu. Liderem miasta jest Zarządca Dauvin, a poprzednio był to Thomark. W mieście wytwarzany jest kilgajski cedr podniebny.

Krwawe Klify Edytuj

Położone w Północnym Valoranie, liderem miasta jest Zarządca Hovri JV. Sprzedają kiepskie ziarno Avarosanom w  Mroźnej Przystani.

Krexor Edytuj

Miasto w południowo-wschodniej części Północnego Valoranu, obecną zarządczynią miasta jest Lisabetya (wcześniej Lilianna Ema Herrbela). Miasto jest znane z Minotaurów kowali.

Noxus Prime Edytuj

Największe miasto w Imperium; stolica jest głównym ośrodkiem politycznym, kulturowym, religijnym, wojskowym, gospodarczym i edukacyjnym w kraju. Całe miasto zostało zbudowane na górze, wraz z Głównym Pałacem, mieszczącym kwatery  Wielkiego Generała, który znajduje się na jej szczycie. Główny Pałac jest również jednym z najstarszych budynków w mieście. Znany także jako Nieśmiertelny Bastion, był kiedyś główną siedzibą brutalnego gubernatora wojskowego (watażki), znanego jako  Mordekaiser. Wznoszące się wokół iglice są znaczącą częścią panoramy miasta. Wiele szlachetnych domostw ma swoje mieszkania właśnie w stolicy, jak na przykład ród  Du Couteau. Chociaż nie tak czysta i nieskazitelna jak stolica  Demacii, miasto to jest manifestacją potęgi, mocy i siły Imperium. Wznosi się tu wiele pomników wojennych, które oddają hołd tym, którzy oddali życie w jego imieniu. Działająca w stolicy Noxiańsa Akademia Bleak jest głównym ośrodkiem techmaturgicznych badań Imperium i utrzymuje bliskie stosunki z Zauniańską Uczelnią Techmaturgii. Miasto jest również siedzibą niesławnej organizacji o nazwie Czarna Róża.

Qualthola Edytuj

Miasto w południowej części Północnego Valoranu, kontrolowane przez Noxus po Oblężeniu Quatholi, w którym uczestniczył  Kled.

U bram Qualtholi próbowali Nas załatwić za pomocą wrzącego oleju. Ale ja miałem na to wysmażone!  p Kled

Pomnik Siona Edytuj

  • Pomnik Siona (nowo zbudowany)
  • Pomnik Siona (opuszczony)
  • Pomnik Siona (Powstanie)
  • Pomnik Siona (Odrodzenie)

Pomnik i jednocześnie grób zbudowany dla  Siona, noxiańskiego bohatera wojennego, zabójcy demaciańskiego króla Jarvana I. Został później użyty do przechowania wskrzeszonej formy Siona, zanim przejął nad nim panowanie  Swain z pomocą Czarnej Róży i wykorzystaniem krwi  demaciańskiego księcia. Obecny stan pomnika jest nieznany.

Północne Równiny Edytuj

Znajduje się na północnym skraju Imperium. Równiny te są aktualnie zajęte przez  Kleda. Przez ciężki klimat tego miejsca, charakteryzującego się ostrymi, pustynnymi zamieciami, wielu podróżnych straciło życie w tej bezlitosnej krainie. Zarówno poprzez wpływy atmosferyczne, jak również za pośrednictwem wymienionego Yordla i jego pustynnej  smokolopy, większość Noxian unika podróży przez te terytoria.

Rokrund Edytuj

Miasto w południowej części Północnego Valoranu, jego obecnym władcą jest Zarządczyni Katya. Jest znane z warzyw zwanych Naapa.

Smocza Brama Edytuj

Zajduje się w północno-wschodniej części Północnego Valoranu. Liderem miasta jest Zarządca Algor Nimchi. Miasto jest pod kontrolą Noxus od czasu kampanii poprowadzonej przez  Kleda. Towarami eksportowymi miasta są: rozcieńczacze, brzoskwiniowe ślimaki, masa perłowa, skóry owoców nirputi, mleko zbożowe z  Freljordu, nasiona  Miodowego Owocu i wytłoki „ ioniańskiego srebrnego”.

Vindor Edytuj

Umiejscowione we wschodniej części Północnego Valoranu, jego obecnym liderem jest Zarządca Amenesce. Miasto jest znane z rasy koni znanej jako Noxiańskie Gorącokrwiste.

Urzeris Edytuj

Miasto w północnej części Shurimy, obecnie kontrolowane przez Noxus. Jego obecnym zarządcą jest Vin. Głównym towarem eksportowym miasta jest Sól z Uzeris.

Kultura Edytuj

Rząd Edytuj

Relacje Edytuj

Bilgewater Edytuj

Demacia Edytuj

Freljord Edytuj

Ionia Edytuj

Piltover Edytuj

Shurima Edytuj

Zaun Edytuj

Historia Edytuj

Historia Odrodzonego Edytuj

Pomnik Edytuj

Sion Update Promo 1

W tym świecie nic nie jest nam dane, a do tego nie brak tyranów próbujących wszystko sobie przywłaszczyć siłą. Dziś pragniemy uhonorować  człowieka, który uosabiał prawdziwego ducha Noxian. Żadna siła nie mogła mu odebrać zwycięstwa, nawet śmierć.

Dokładnie pamiętam dzień, w którym zginął. Ruszyły na nas przytłaczające siły naszego znienawidzonego wroga. Adwersarze stali u bram, przypadało ich dziesięciu na każdego z naszych wojowników. Ich tchórzliwy władca krył się za murem swojej armii, aby z daleka obserwować, jak jego poddani zmiatają nas z powierzchni Valoran. Podczas gdy inni doradzali mi, aby zabarykadować wrota i zmusić wrogów do mozolnej walki o każdy centymetr noxiańskiej ziemi, ten człowiek zażądał, byśmy dumnie wymaszerowali i otwarcie stawili czoło najeźdźcom. Nie chciał się kryć za murami miasta, póki dychał choć jeden wróg Noxus. Kroczył na czele naszych wojowników niczym gigant pośród demaciańskiego motłochu. Miał jeden cel: wyciąć w pień wrogą armię.

Królewscy strażnicy Jarvana byli przekonani, że powstrzymają natarcie naszego czempiona. Mylili się. Zabijał ich jednego po drugim, aż wreszcie pozostał tylko on i nikczemny król. Nasz wybawiciel był ranny i strudzony – zwyczajni wojownicy na jego miejscu wzięliby odwrót, on jednak okazał się prawdziwym synem Noxus. Toczył z Jarvanem zaciekły bój, jednak wreszcie opuściły go siły i musiał uznać wyższość nikczemnego króla... choć jeszcze nie został pokonany. Wydając ostatnie tchnienie, nasz wybawiciel zacisnął palce na gardle przeciwnika i złamał wolę całego wrogiego narodu.

Każdy Noxianin patrzący na ten pomnik powinien pamiętać to przesłanie:

Jeśli masz zginąć, zrób to z honorem. Niechaj świat zadrży, gdy go opuścisz.

Ziarno Zwątpienia Edytuj

CIERŃ: "Wielki Generał próbuje robić dobrą minę do złej gry, ale wiadomo, że odczuł porażkę bardziej dotkliwie, niż to pokazuje. Teraz, kiedy zginął jego najbardziej zaufany zwolennik, Darkwill nieustannie czuje na plecach zdradzieckie spojrzenie swoich wodzów."

PŁATEK: "Trzeba wybrać następcę. Demacia jest wstrząśnięta. Nie możemy zmarnować tej szansy!"

CIERŃ: "W jego świecie zabójcy czają się za każdym rogiem; paraliżuje go strach."

 LEBLANC: "Nie. Gra na zwłokę. Darkwill nie został Wielkim Generałem, będąc tchórzem. Dowiedzmy się, o co tu chodzi."

Black Rose

PŁATEK: "Sługusy Darkwilla czegoś szukają. Próbują posiąść magiczne przedmioty i wiedzę tajemną: poznać rytuały krwi i kości, zdobyć relikty Shadow Isles i odkryć jeszcze mroczniejsze sekrety."

CIERŃ: "Możemy mu dać coś, czego pragnie. To ciekawa sposobność."

 LEBLANC: "Będę go nagabywać. Jeśli okaże się otwarty, musimy się zatroszczyć o dotrzymanie naszych obietnic."

Obwieszczenie Edytuj

Noxus - Obwieszczenie

Upadek Edytuj

DARKWILL: "Co to ma być?"

 LEBLANC: "Dostałeś to, czego chciałeś – nic więcej."

DARKWILL: "Nie tego chciałem!"

 LEBLANC: "Pragnąłeś, aby  zwłoki powstały z martwych i dalej wypełniały twoją wolę. Spełniliśmy to życzenie."

DARKWILL: "Spójrz na niego! To... coś nie może stać na czele armii."

 LEBLANC: "Może i na przywódcę nadaje się słabo, ale twój przyjaciel i tak zawsze był bardziej zabójcą niż wodzem... A nigdy nie miał do tego lepszych predyspozycji niż teraz. Nie czuje strachu, nie kwestionuje rozkazów i jest nieśmiertelny!"

DARKWILL: "Niech cię... Nie mam wyboru."

Rozłam Edytuj

Sion Update Promo 3

Do gabinetu Wielkiego Generała.

Nie ma wątpliwości, że upiór będzie skutecznym narzędziem zagłady. Ta  istota zdołała niemal zrównać z ziemią fortecę w Andras bez niczyjej pomocy. Jednak jest tak samo winna równie wielkich strat wśród naszych legionów co w siłach Demacii. Wydaje się, że to coś karmi się zniszczeniem i śmiercią. Tym razem potrzebowaliśmy całego oddziału ciężkiej piechoty, żeby opanować tego potwora. Upiór cały czas rośnie w siłę, niezależnie od zadanych mu ran.

Morale naszych ludzi bardzo spadły. Żołnierze są wielce zaniepokojeni widokiem potwora, który do niedawna był ich bohaterem. W tej kłopotliwej sytuacji zaczynają się zastanawiać, jaka nagroda za służbę czeka ich samych. Musieliśmy rozwiązać sześćdziesiąt regimentów, które nie chciały walczyć u boku tego stwora. Obawiam się, że z upływem czasu sytuacja będzie się tylko pogarszać.

Z całym szacunkiem, Wielki Generale, niektórym nie należy przerywać zasłużonego wiecznego odpoczynku.

Pochowany Edytuj

Noxus - Pochowany

Most do Przeszłości Edytuj

Sion Update Promo 4
To wielka szkoda, że Keiran nie może się cieszyć długowiecznością ojca... Chociaż z drugiej strony bez mojego udziału nie istniałby nawet ten wysoki urząd, który piastował jego ród. Komnaty Wielkiego Generała skrywają wiele sekretów. Teraz to moje sekrety.

Stary Darkwill miał dużą wiedzę na temat sztuki nekromancji. Przekopanie się przez jego bibliotekę zajęłoby mi całe dekady, jednak sądzę, że mogę oszukać czas, podobnie jak właściciel tych ksiąg.

Dziś udało mi się dokonać ważnego odkrycia – mam tu opisane pierwsze kroki Borama Darkwilla w świecie magii śmierci. Wygląda na to, że próbował przeprowadzić jakiś rytuał wskrzeszający. Kogo jednak miałby chcieć przywrócić do życia?

Za czasów poprzedniego reżimu skutecznie manipulowano faktami historycznymi, jednak braki w kronikach mogą nam powiedzieć równie dużo, co zapiski, które się ostały.

Mam trop. W głębi Starego Noxus znajduje się pomnik, który jest świadectwem dawnej świetności i późniejszej niełaski. Tam właśnie spoczywa  człowiek, którego Boram Darkwill próbował wybudzić z wiecznego snu.

Ta umęczona dusza wciąż jest uwięziona. Jeśli ten stwór w ogóle mógł odczuwać cierpienie, byłoby mi go żal.Fragmenty z dziennika Wielkiego Generała  Swain

Kotwica Edytuj

 LEBLANC: Już dawno nie zaszczycał mnie pan swoim towarzystwem, Wielki Generale.

 SWAIN: Masz moją przychylność. Tyle wystarczy.

 LEBLANC: Jednak wydaje mi się, że przybył pan, aby ponownie szukać pomocy Czarnej Róży.

 SWAIN: Krew  demaciańskiego księcia. Ile zostało?

 LEBLANC: Jeszcze po tej ostatniej farsie? W tych sprawach trzeba być ostrożnym. Lepiej, żeby to nie trwało za długo.

 SWAIN: Tym razem bez sztuczek; ta cała subtelność niedługo nie będzie mi potrzebna. Muszę umocnić swoją pozycję poprzez rozlew krwi, a do tego potrzebuję odpowiedniego narzędzia.

 LEBLANC: Chyba ma pan jakiś plan...

 SWAIN: Zademonstruję...

Powrót Edytuj

Zatoczyliśmy pełne koło: Wielki Generał potrzebuje pomocy bohatera, Czarna Róża stara się zapuścić korzenie jeszcze głębiej w strukturach Najwyższego Dowództwa, zaś upadły wojownik łaknie kolejnej bitwy. Tym razem będzie inaczej. Boram zdołał przywrócić ciało do życia, ale jego nowy  kompan okazał się jedynie bezrozumną bestią ogarniętą żądzą pożerania żywych. Nie potrafię naprawić czegoś tak zepsutego, ale mogę mu wskazać nowy cel. To może wystarczyć do realizacji moich planów. Przygotowano rytuał. Ciało wciąż odczuwa głód.

Pij do dna, nasyć się krwią swojego zabójcy, synu Noxus, i powróć do życia. Swain

Odrodzenie Edytuj

Sion - Odrodzenie00:40

Sion - Odrodzenie

Starożytna tajemnica Runeterry Edytuj

Aatrox Promo 4

Noxiański posążek

To posąg z Noxus.

Tak, z Noxus. Wiesz, co myślę o Noxianach, ale ich miasto jest pełne historii. Żeby uniemożliwić mi zwiedzenie jednego z najważniejszych miejsc w całym Valoranie potrzeba czegoś więcej niż czarna magia, strażnicy z ogromnymi toporami i przerażający  facet od ptaków.

Noxus jest pełne takich posągów. Przeważnie tworzone są w hołdzie największym bohaterom państwa, ale ten nie wygląda jak noxiański heros. Znam się na tym – wystarczy wziąć do ręki dowolną noxiańską książkę, a przeważnie okaże się, że to przydługa kronika życia jakiegoś bohatera. Nie zwróciłbym uwagi na ten posąg, gdybym nie rozpoznał  tej postaci.

Dręczy mnie jedno... czemu w Noxus znajdują się posągi istoty, która przewija się też w demaciańskiej sztuce? Ezreal

Krew Noxusu Edytuj

Krew Noxusu 00 Krew Noxusu 01 Krew Noxusu 02 Krew Noxusu 03 Krew Noxusu 04 Krew Noxusu 05 Krew Noxusu 06 Krew Noxusu 07 Krew Noxusu 08 Krew Noxusu 09 Krew Noxusu 10 Krew Noxusu 11 Krew Noxusu 12 Krew Noxusu 13 Krew Noxusu 14 Krew Noxusu 15 Krew Noxusu 16 Krew Noxusu 17 Krew Noxusu 18 Krew Noxusu 19 Krew Noxusu 20 Krew Noxusu 21 Krew Noxusu 22

Ciekawostki Edytuj

Media Edytuj

Bohaterowie Edytuj

Bohaterowie państwa Edytuj

Bohater Więzi
 Cassiopeia, Wężowy Uścisk Miejsce urodzenia; dawna noxiańska kusicielka, młodsza siostra  Katariny
 Darius, Ręka Noxus Miejsce urodzenia; czynny służbowo Generał Dowodzenia
 Draven, Wielki Oprawca Miejsce urodzenia; znany artysta Noxusu
 Elise, Królowa Pająków Miejsce urodzenia; Głowa rodziny Zaavan i sojuszniczka Czarnej Róży
 Katarina, Złowieszcze Ostrze Miejsce urodzenia; renomowana noxiańska zabójczyni, starsza siostra  Cassiopei
 Kled, Swarliwy Rajtar Rezydencja; wielokrotnie nagrodzony noxiański żołnierz
 LeBlanc, Oszustka Miejsce urodzenia; matrona Czarnej Róży
 Morgana, Upadły Anioł Rezydencja; właścicielka Sinful Succulence
 Sion, Nieumarły Bohater Miejsce urodzenia; dawny noxiański dowódca polowy
 Swain, Wielki Taktyk Miejsce urodzenia; Wielki Generał Noxusu
 Talon, Cień Ostrza Miejsce urodzenia; skrytobójca na usługach generała Du Couteau
 Urgot, Duma Kata Miejsce urodzenia; dawny Najwyższy Kat Noxusu
 Vladimir, Krwiożerczy Żniwiarz Rezydencja; potężny noxiański hemomanta

Bohaterowie powiązani Edytuj

Bohater Więzi
 Alistar, Minotaur Dawny więzień Noxusu
 Annie, Dziecko Ciemności Córka wygnańców z Szarego Zakonu
 Elise, Królowa Pająków Sojuszniczka Czarnej Róży
 Gragas, Karczemny Zabijaka Osiedla się w mieście dla dostaw
 Irelia, Pani Ostrzy Żądała wczesnego rewanżu meczu między Ionią a Noxusem
 Jarvan IV, Wzór dla Demacian Nemezis  Jericho Swaina
 Karma Pokonała w pojedynkę armię Noxusu w trakcie najazdu na jej wioskę
 Kayle, Sprawiedliwy Sędzia Szuka sposobu pokonania swojej siostry  Morgany
 Lee Sin, Ślepy Mnich Protestował przeciwko noxiańskiej okupacji Ionii
 Master Yi, Szermierz Wuju Szuka zemsty za zniszczenie jego rodzinnej wioski
 Quinn i  Valor, Skrzydła Demacii Złapali noxiańskiego asasyna
 Riven, Wygnaniec Miejsce urodzenia; dawna polowa dowódczyni Noxusu
 Sivir, Pani Wojny Zdezerterowała z noxiańskiej armii
 Twisted Fate, Mistrz Kart Dawny karciany rekin
 Varus, Strzała Odkupienia szuka zemsty za masakrę rodzinnej wioski
 Vayne, Nocna Łowczyni Bada działalność Czarnej Róży
 Veigar, Panicz Zła Oszalał w czasie pobytu w więzieniu za nieczysty handel
 Xin Zhao, Seneszal Demacii Znany jako Siepacz; uciekł z Fleshingu

Zobacz także Edytuj