Misja ikona ogólna

Misja - system polegający na spełnianiu określonych celów bądź wymagań w grze, dzięki którym można zdobyć określone nagrody oraz odblokować trudniejsze zadania.

System został wprowadzony dla wszystkich serwerów w patchu V7.12.

Wygląd Edytuj

Funkcje Edytuj

Misje - Wydarzenie VS

Misje znajdują się w prawym dolnym rogu klienta oznaczone symbolem pergaminu. Jest to wysuwana lista, na której znajdują się zadania opisane nazwą, wymaganiami, paskiem postępu oraz nagrodą. Można również ustawić filtr, który będzie pokazywał ukończone misje.

Misje mają różny czas ważności (od jednego dnia do trzech tygodni) w zależności od poziomu trudności czy dostępności (niektóre są dostępne po wykupie tzw. przepustek za około 1300 RpPoints). Można je wykonywać w każdej grze dobieranej (nie liczą się gry niestandardowe) a czasami wymagają użycie określonych ikon, aby można było je spełnić. Można wypełnić kilka zadań na raz (nie wykluczają się wzajemnie).

Informacja o wypełnieniu danej misji oraz o zdobyczach będzie wyświetlona zaraz po zakończonym meczu między ekranem przyznawania honoru a podsumowaniem gry.

Cele Edytuj

Misje mają różny charakter i określone kryteria, są to między innymi:

  • wygranie określonej liczby meczy
  • zdobycie określoną ilość zabójstw i/lub asyst
  • zabicie określonej liczby stworów
  • zgromadzenie odpowiedniej ilości złota
  • zdobyciu określonych celów gry (np. zniszczenie pierwszej wieży czy zgładzenie  Nashora)
  • gra z danym bohaterem
  • wypełnienie określonej liczby misji
  • wykonanie odpowiedniej kombinacji umiejętności danej postaci

Wygrana dnia Edytuj

Co 22 godziny jest powtarzalna misja Pierwsza wygrana dnia, która zapewnia 400 XP icon i 50 BE icon (początkowo od przed-sezonu 2018 było to 575 XP icon). Pierwsza wersja (od początku istnienia gry) zapewniała 150 IpPoints.

Nagrody Edytuj

Wydarzenie VS2

Pierwsza wypełniona misja „Na Początku...”

Każda ukończona misja zapewnia określoną nagrodę w postaci:

Wydarzenia Edytuj

Versus Edytuj

Wydarzenie VS1

Po raz pierwszy misje zostały wprowadzone wraz z wydarzeniem zwanym jako VS. (Versus), w którym trzeba było opowiedzieć się, po której jest się stronie danego dnia ( Chaos lub  Porządek). Na podstawie tego były dostępne określone zadania, które zapewniały nagrody w postaci Tokenów (umożliwiały stworzenie specjalnych nagród w Warsztacie Hextech).

Oprócz tych podstawowych, dostępne były także specjalne misje (serie Nowicjusz i Mistrz), które odblokowywało się po wykupieniu specjalnych przepustek.

 Kayn Edytuj

Przy wydaniu nowego bohatera wprowadzono dwa specjalne zadania, za które można było otrzymać dwie ikony przywoływacza:

 Oddział Omega Edytuj

W czasie wydania nowych skórek, udostępniono 6 różnych zadań, które zapewniały specjalne tokeny do odblokowania specjalnej ikony przywoływacza.

 Boss World Edytuj

Wraz z wydarzeniem pojawiły się zadania głównie w postaci 5 serii każda po 4 misje inspirowane Bossami:

Była także specjalna, ukryta misja polegająca na wypełnieniu wszystkich misji w czasie trwania tego wydarzenia.

 Ornn Edytuj

Przy wydaniu nowego bohatera wprowadzono specjalne zadanie, za które można było otrzymać ikonę przywoływacza:

 Czarodziejki Gwiazd Edytuj

W czasie wydarzenia wydano nowy tryb - Inwazję oraz 6 różnych zadań (indywidualne oraz grupowe), dzięki którym można było otrzymać Totem Nowego Horyzontu i losowego trwałego bohatera.

 Goń Legendę Edytuj

W czasie rozgrywania Mistrzostw Świata Sezonu 2017, udostępniono zestawy specjalnych misji, które zapewniały tokeny, dzięki którym odblokowywano specjalną zawartość (m. in.  Złotą Mistrzowską Ashe). Były w sumie dwa rodzaje po sześć serii (ilość tygodni trwania Mistrzostw) zadań:

  • Dla wszystkich
    • Indywidualne
    • Drużynowe
  • Mistrzowska Przepustka (1300 RpPoints - 1000 RpPoints)
    • Indywidualne
    • Drużynowe

Dodatkowo były także zadania polegające na wykonaniu odpowiedniej ilości misji (tzw. Ogólne) bądź dobrym wytypowaniu drużyn w fazie grupowej i pucharowej (tzw. Typowania).

 Opowieści z Rift Edytuj

Pod koniec października w 2017 roku, zostały udostępnione dwa zadania do wykonania, za które otrzymało się ikonę i fragment skórki totemu:

  • Death Sworn profileicon Odstrzeleni
    • Traf na 30 skórek w dobieranych grach.
  • Death Sworn Ward Zaprzysiężenie Śmierci

Koniec ery run Edytuj

Na początku Sezonu 2018 w ramach przeróbek (nielimitowany poziom przywoływacza, usunięcie Punktów Zasług IpPoints, itd.) udostępniono "misje" odblokowujące specjalną zawartość za określone wymagania (ilość gier przed tym sezonem, ilość kupionych starych run czy ilość stron za RpPoints).

 Zoe Edytuj

Przy wydaniu nowego bohatera wprowadzono specjalne zadanie, za które otrzymywało się 1000 XP icon:

 PROJEKT: Łowcy Edytuj

W drugiej połowie listopada w 2017 roku, udostępniono 14 misji dla wszystkich, za które otrzymywało się różne nagrody (głównie w postaci tokenów):

  • Prolog (pierwsza misja)
  • Linia Artysta (4 misje, motyw  Jhina)
  • Linia Glina (4 misje, motyw  Vi)
  • Linia Samozwańczy stróż prawa (4 misje, motyw  Vayne)
  • Koniec polowania (ostatnia misja dostępna po wypełnieniu wszystkich misji)

 Snowdown Showdown Edytuj

W budowie

Rozwój Edytuj

/dev: o misjach Edytuj

Witajcie! Tu projektant gry Evan „Revenancer” Humphreys. Opowiem wam o naszej nowej funkcji, o misjach.[1]

Większość z nas rozegrała w League dziesiątki, setki, a nawet tysiące godzin. Aby gra dawała frajdę przez tak długi czas, nie może być monotonna i wciąż taka sama. Jeśli chodzi o bieżącą rozgrywkę na Summoner's Rift, wiele z tego, czym się zajmujemy, służy wprowadzeniu niezbędnego zróżnicowania — nowi bohaterowie, regularne patche, pogłębione poziomy trudności itd. Poza Summoner's Rift realizujemy to w formie długoterminowych celów, które odzwierciedlają wasz rozwój jako graczy — szczególnie chodzi tu o ranking i opanowanie gry konkretnymi bohaterami.

Dążenie do osiągnięcia dalekosiężnych celów zapewnia dobrą zabawę, ale uzyskanie postępów zazwyczaj trwa miesiące (albo lata), a ważne punkty przełomowe następują dość rzadko. W skali gry z tygodnia na tydzień lub z dnia na dzień nie ma zbyt wielu celów, które wprowadzają zróżnicowanie i dodają charakteru waszym pojedynczym sesjom gry.

Dawniej dodawaliśmy tego rodzaju cele do gry okresowo, w postaci wydarzeń takich jak Snowdown i Bilgewater: Morze w Ogniu. Ale trudności związane z obsługą starego klienta sprawiały, że bezpośrednie włączanie do gry jakichkolwiek elementów wydarzeń było niepraktyczne i gracze często musieli tracić czas na przeglądanie stron internetowych, chcąc ustalić, co mogą zdobyć i jak to osiągnąć. W przeszłości po każdym wpisanym na sztywno w kod gry wydarzeniu obsługiwanym ręcznie rozdawanie nagród polegało na tym, że nasz zespół Przenikliwości analizował bazę danych, sprawdzał, którzy gracze się zakwalifikowali, a następnie ręcznie wręczał każdą nagrodę (jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego musieliście czekać tydzień na otrzymanie tej świetnej ikony przywoływacza ze Snowdown, to właśnie dlatego).

Nowy klient znacznie ułatwił wprowadzanie tego rodzaju funkcji bezpośrednio do gry. To umożliwiło nam udostępnienie graczom takiego samego rodzaju celów, z jakimi stykali się w wydarzeniach, tyle że szybciej i lepiej (oraz częściej). Potem wystarczył już mały krok, by udostępnić te cele jako coś więcej niż tylko część tradycyjnych wydarzeń — i tak narodziły się misje League of Legends.

Jak będą wyglądały misje? Edytuj

Misje

Misje będą oferowały graczom nowe wyzwania do wypełnienia na Summoner's Rift i będą wiązały się z nagrodami, takimi jak unikalne skórki, ikony przywoływacza i łupy. Ponieważ dla League jest to jeszcze nieznane terytorium, nie wiemy do końca, jak to się rozwinie w ciągu kolejnych lat, ale ustaliliśmy kilka podstawowych zasad, które pozwolą nam odróżnić dobrą misję od złej.

Zasada nr 1: Misje nie mogą trollować waszych gier.

To delikatna sprawa. Jest dla nas ważne, by misje nie wpływały negatywnie na wasze gry. Oznacza to, że misje nie mogą zachęcać graczy do celowego przegrywania lub grania w celowo gorszy sposób. Dopuszczamy jednak wyjątek w sytuacji, w której wszystkich pięciu graczy próbuje wypełnić to samo wyzwanie.

  • Dobra misja: Wygraj trzy gry, zdobywając co najmniej 10 zabójstw/asyst.
  • Zła misja: Wygraj grę, osiągając 300 pkt. obrażeń od ataku jako  Lux.

Zasada nr 2: Misje mają być wyzwaniem dla waszych umiejętności, a nie tylko cierpliwości.

Nie każdą misję będzie łatwo ukończyć w jedno popołudnie, ale żadne warunki wygranej misji nie mogą określać, jak długo musicie grać.

  • Dobra misja: Wygraj trzy gry jako  Leona z oceną A lub wyższą.
  • Zła misja: Rozegraj 100 gier jako  Leona.

Koniec końców chcemy, by gracze odczuwali frajdę po ukończeniu misji — albo czuli się usatysfakcjonowani z wyzwania, które podjęli.

Czy League będzie skupiało się na wypełnianiu misji? Edytuj

Nie obawiajcie się, League of Legends to przede wszystkim gra PvP z bitwami na Summoner's Rift. To nie jest RPG; nie chcemy tworzyć gry o wypełnianiu misji lub odhaczaniu zadań z listy. Nie będziemy wprowadzać do gry zalewu misji tylko po to, by trochę namieszać.

Celem naszych misji jest pogłębienie wszelkiego rodzaju aspektów gry, które już lubicie. Obecnie zespoły regionalne i techniczne mają możliwość elastycznego dodawania misji, które wzbogacą wasze wrażenia z gry za pomocą nowych celów i nagród. Będziecie mogli wykonać serię misji, by zademonstrować swoją lojalność wobec TSM (albo CLG, jeśli jesteście takimi masochistami jak ja) i zdobyć unikalną ikonę, albo osobiście przeżyć historię nowego bohatera w toku kilku misji.

Dopiero zaczynamy z misjami i będziemy na razie stawiać małe kroki. Ostatecznie o ich miejscu w League zdecyduje to, co wy sądzicie o tej funkcji. Dlatego koniecznie piszcie w komentarzach, co wam się podoba — a co nie — w kolejnych wprowadzanych misjach.

/dev: Aktualizacja misji Edytuj

Witajcie! Jestem Riot_Mort, jeden z projektantów gry, który pracował nad misjami wydarzeń. Od kiedy z nimi ruszyliśmy, próbowaliśmy wielu różnych typów misji. Chciałbym opowiedzieć wam o naszych najważniejszych wnioskach, zmaganiach i o kierunku, jaki zamierzamy obrać w przyszłości.[2]

Jest to dla nas nowa funkcja i o ile uważamy, że misje mogą wiele wnieść do League i do naszych wydarzeń, rozumiemy też w pełni, że czasem mogliśmy zrobić coś głupiego. To, czego doświadczyliście do tej pory i pewnie jeszcze będziecie widzieć przez jakiś czas, to nasze eksperymenty, podczas których chcemy zobaczyć co się przyjmie, a co nie. Bierzemy wasze uwagi głęboko do serca i patrzymy na każdy aspekt misji wydarzeń, który możemy ulepszyć.

Nadchodzące ulepszenia misji Edytuj

W oparciu o te wszystkie informacje przygotowaliśmy pewne ulepszenia, które mogą pomóc w sprawieniu, że misje będą przynosić jeszcze więcej radości z gry i dostarczać jeszcze fajniejszych doświadczeń.

Więcej różnych celów

Wraz z pojawieniem się Misji Mistrzostw 2017 możecie zobaczyć, że mamy teraz możliwość stworzenia misji z mnóstwem fajnych zadań. Takie rzeczy jak  smoki, umieszczanie totemów czy kupowanie przedmiotów to tylko niektóre z typów misji, które zobaczycie. Mamy nadzieję, że dzięki temu będziecie w stanie wypróbować więcej typów misji (i mamy nadzieję, że wam się spodobają).

Misje z opcjami

Jak wspomnieliśmy, chcemy dać graczom możliwość, żeby ukończyć misje, które odpowiadają ich stylowi gry i wyborom. W oparciu o to chcemy tworzyć misje z warunkiem LUB, żeby pozwolić wam zdecydować, które zadanie wolicie spróbować wypełnić, bez konieczności robienia czegoś, na co nie macie ochoty.

Przykład: Zabij 500 stworów/potworów w dżungli -LUB- Uzyskaj 30 asyst.

W tym prostym przykładzie osoby, które grają w alei mogą ukończyć misję zabijając stwory, ale wspierający wciąż będą w stanie ukończyć misję bez konieczności grania prowadzącym lub dołączania do kolejki tylko w celu ukończenia misji. Pozwoli nam to na stworzenie bardziej unikalnych typów misji.

Misje ulepszane wygrywaniem

Tak jak wspomniałem, misje typu „wygraj grę” są dość zerojedynkowe. Możemy stworzyć coś lepszego, więc chcemy nadal mieć misje, gdzie wygrywanie jest pożądane, ale przegrywanie nie będzie oznaczało braku postępu.

Przykład: Uzyskaj 100 asyst. Wygrane gry liczą się podwójnie.

W tym przykładzie uzyskanie 15 asyst i wygrana będą się liczyć jako 30 asyst, co jest super. W przypadku przegranej, wciąż liczy się 15 asyst. Dzięki temu seria przegranych nie będzie aż tak bolesna, ale wygrana wciąż będzie bardziej pożądana (jak zwykle).

Na koniec pomówmy o nagrodach Edytuj

Jednym z zarzutów, który często się pojawiał jest to, że nagrody często nie wydawały się warte czasu/wysiłku włożonego w ukończenie misji. Traktujemy to bardzo poważnie i chcemy poprawić. Prawdę mówiąc, naszym celem było najpierw dać wam dostęp do misji i wydarzeń, a teraz nowym wyzwaniem jest poprawienie nagród.

Wg nas nagrody możemy podzielić na trzy rodzaje:

  • Standardowa nagroda: To typowa nagroda za misje, które widzieliście we wcześniejszych wydarzeniach i przykładach. Misje, które wymagają jednej lub więcej gier do ukończenia zazwyczaj przyznają takie nagrody jak:
    1. Tokeny, które mogą być użyte do stworzenia różnych łupów, jak np. skrzyń z łupami
    2. BE icon Niebieska esencja
    3. Ikony przywoływacza
    4. A w przyszłości również: PD w nowym systemie zdobywania poziomów
  • Nagroda za dedykację: Są to nagrody, które pokazują, że braliście udział w wydarzeniu i byliście jednymi z niewielu, którzy dali radę wiele osiągnąć w grze. Powinno to być coś fajnego i unikalnego, o co każdy się może ubiegać, jeśli włoży w to odpowiednio dużo czasu. Takie rzeczy jak:
    1. Specjalne ikony przywoływacza
    2. Emotki
    3. Ramki dla skórek
    4. Skórki totemów
  • Nagroda za umiejętności: Są to nagrody za ukończenie wyjątkowo trudnych wyzwań. Wskazują, że byliście wśród tych nielicznych, którzy przeszli niesamowicie trudną próbę i pozwalają popisać się swoją wielkością. Jest to typ misji, do których podchodzimy ostrożnie i nie chcemy ich umieszczać za często, ale jak będziemy to robić, to chcemy również, żeby nagrody były tego warte. Rozważamy obecnie, w jaki konkretnie sposób chcemy nagradzać ten szczególny typ osiągnięć i jesteśmy otwarci na wasze przemyślenia.

Naszym ogólnym celem w misjach jest pozwolić wam otworzyć się na nowe doświadczenia i wyzwania. Kiedy je ukończycie, powinniście czuć niesamowitą satysfakcję i dumę — i mieć coś, co upamiętni i podkreśli wasze osiągnięcie. Mamy nadzieję, że uda nam się osiągnąć ten cel.

Przypisy