Fandom

League of Legends Wiki

Master Yi (skórki i ciekawostki)

< Master Yi

1,517stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Skórki i ciekawostki

Skórki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Został zaprojektowany przez Ezreala.
  • Głosu w polskiej wersji językowej udziela Leszek Zduń, który dubbinguje także EzrealaEzreala i VladimiraVladimira.
  • Słowo Yi (易) w języku chińskim oznacza łatwość, zmianę lub wróżbę.
  • Master YiMaster Yi jest grą słów mastery (mistrzostwo).
  • Wuju jest nawiązaniem do dwóch deweloperów w Riot Games – dosłownie do Andy'ego Woo i Jeffa Jew'a.
    • To słowo, lub Wuji / Mukyoku (無極; po polsku obietnica) jest szarym polem taijitsu (symbol ying-yang), który symbolizuje nicość. Również nawiązuje do starego stylu posługiwania się bronią praktykowany do dnia obecnego. W chińskiej wersji, jest to tłumaczone jako Wuji/Mukyou (无极), które posiada takie same znaczenie.
      • W angielskiej wersji jest to tłumaczone jako extremeless, które oznacza nieskończony.
    • Ponadto Styl WujuStyl Wuju na chińskich serwerach jest napisany jako: 无极剑道 (uproszczony chiński), 無極劍道 (tradycyjny chiński) lun 無極剣道 (japoński). Wymowa tego po chińsku brzmi Wújí Jiàndào a po japońsku Mukyoku Kendou, które oznaczają dosłownie Obietnica Kendo. Kendo to japońska sztuka walki posługiwania się mieczem samurajskim, ukazując przy tym, że w grze Wuju to tradycyjny styl walki mieczem.
    • Dodatkowo nosi podobieństwo do Wushu – wspólnej nazwy chińskich sztuk walki, do których jest zaliczany m. in. popularny na zachodzie Kung-fu.
  • Jego dawna historia dotycząca wieku bohatera jak i zdolność NieśmiertelnyNieśmiertelny są możliwymi nawiązaniami do filmu Nieśmiertelny, w którym wiele postaci urodziło się nieśmiertelnymi.
    • Mechanika umiejętności jak i film ukazują podobne efekty "ożywienia". W filmie, gdy jeden nieśmiertelny zabije drugiego, wtedy zdobywają wiedzę w gwałtowny sposób (występują wyładowania elektryczne). W przypadku bohatera po zdobyciu zabójstwa bądź asysty, skraca czas odnowienia zdolności i wydłuża działanie superumiejętności w postaci wyładowań energii (błysk).
    • Dodatkowo zdolność ta jest ukłonem do nieśmiertelnych w filmie, gdzie w Chinach jest tłumaczone jako Gāoyuán Xiětǒng (高原血统 – uproszczony; 高原血統 – tradycyjny).
  • On wraz z PantheonemPantheonem są najszybciej poruszającymi się bohaterami (posiadają 355 prędkości ruchu).
  • Na mieczu bohatera są pierścienie w tylnej krawędzi przypominają starożytny wariant Dāo (zakrzywiony miecz, "przodek" katany). Trzymanie miecza w obu rękach przypomina postawę zhǎn mǎ dāo.
  • Master YiMaster Yi jest praworęczny lub oburęczny.
  • Jego gogle (Siedem Soczewek Intuicji) wydają się być troszeczkę przesadzone w porównaniu do gogli trój-ogniskowych z noktowizorów, aby stworzyć efekt szerszego widzenia widma.
  • Master YiMaster Yi był jednym z bohaterów wybranych przez Ionię do meczu między Ionią a Noxusem. Ostatecznie nie został wybrany do potyczki.
  • Jedynie dwie skórki posiadają dodatkowe bronie na butach – wakizashi to Klasyczny Master YiKlasyczny Master Yi oraz Master Yi ZabójcaMaster Yi Zabójca.
  • Jego taniec jest możliwym nawiązaniem do tańca Dee Dee z kreskówki Laboratorium Dextera. Porównanie można zobaczyć tutaj.
    • W patchu V5.17 dodano specjalną zależność wykonywania tańca w zależności od aktualnej prędkości ruchu (im wyższa tym szybciej wykonuje ruchy).
    • Dawniej jego taniec był nawiązaniem do słynnego tańca w filmie Napoleon Dynamite, razem z KatarinąKatariną. Porównanie można zobaczyć tutaj.
  • Fanowski film dał początek "troll build'owi" Dunkmastera YiDunkmastera Yi, który polega na zbudowaniu kilku ZapałówZapałów, Latarni Wriggle&#039;aLatarni Wriggle'a oraz wypowiedzenie hasła: "Get dunked!" (możliwe tłum. "Wsadzony!").
  • Wiele osób sądzi, że YiYi ma więcej niż parę oczu, ponieważ posiada w swoich goglach siedem soczewek, jednakże nie jest to prawdą. Podczas animacji śmierci w skórce PROJEKT: YiPROJEKT: Yi z jego głowy znika hełm i można dostrzec przez krótką chwilę, że posiada tylko jedną parę oczu.

Cytaty Edytuj

  • Dzieli kwestię "Styl Wuju." z WukongiemWukongiem.
  • Żart: "Gogle? Tylko do czytania." jest nawiązaniem do faktu, że jego gogle aktualnie nie zapewniają mu żadnych ułatwień w rozgrywce.
    • Dodatkowo prowokacja: "Nie pogardzę okiem... Nie, żebym miał ich dużo..." jest również nawiązaniem do jego gogli pod względem ilości obiektywów.
  • Drugi żart: "Klucz do nieśmiertelności? Pozostanie przy życiu." jest nawiązaniem do jego historii z fazy beta w kwestii jego wieku. Dawniej opisano, że ma "ponoć" ponad 1000 lat choć fizycznie ma około 30. Obecnie nie wiadomo, jak obecnie wygląda sytuacja.

Skórki Edytuj

  • Master Yi ZabójcaMaster Yi Zabójca:
    • Wraz z Złotym AlistaremZłotym Alistarem i Białym Magiem VeigaremBiałym Magiem Veigarem są najtańszymi skórkami kosztującymi 390 RpPoints.png.
    • Przez niektórych graczy jest potocznie nazywany „biedą” , ze względu na swoją cenę.
    • W chińskiej wersji, skórka jest nazwana jako Ànyǐng Yì / An'ei I (暗影易, tłum. Ciemny Cień Yi).
  • Wybrany Master YiWybrany Master Yi:
    • Posiada miecz, który jest bardzo podobny do mieczy świetlnych z Gwiezdnych Wojen.
    • Styl WujuStyl Wuju ma kilka różnych efektów w zależności od obecnego stanu: niebieski (normalny), zielony (bierny) i czerwony (aktywny). Również jest nawiązaniem do Rycerzy Jedi, którzy w zależności od strony mają odpowiednie miecze świetlne.
    • Skórka ta była na specjalnej wyprzedaży (54% tańsza), kiedy na serwery wszedł Zapomniany JayceZapomniany Jayce 4. maja 2015 roku, ponieważ tego dnia jest obchodzony dzień Gwiezdnych wojen ze względu na grę słów do tej daty: May the Force (4th) be with You!
  • Master Yi z IoniiMaster Yi z Ionii:
    • Ukazuje go w jego rodzinnym kraju – Ionii lub jest to strój na specjalne okazje, tak jak np. Akali Krwawego KsiężycaAkali Krwawego Księżyca.
    • Jednakże ubiór IreliiIrelii jest bardzo podobny do tej skórki pod względem designu, kolorów oraz broni.
  • Samuraj YiSamuraj Yi:
  • Master Yi Łowca GłówMaster Yi Łowca Głów:
    • Jego wygląd mocno nawiązuje do Predatora pod względem ubioru i technologii.
    • Jego hełm i gogle przypominają ekwipunek głównego bohatera gry Shinobi – Hotsumy.
    • Na chińskim portrecie na mieczu można było zauważyć odbicie Cho&#039;GathaCho'Gatha, który reprezentuje Ksenomorfa.
    • Dzieli temat z AkaliAkali, CaitlynCaitlyn, NidaleeNidalee i RengaremRengarem.
  • PROJEKT: YiPROJEKT: Yi:
    • Jest dubbingowany przez Grzegorza Kwiecień.
    • Wszystkie informacje dotyczące wszystkich board PROJEKTÓW są zapisane w jego pamięci.
      • Początkowo jako jedyna skórka nie miała śladu wspomnień, pomimo, że został określony jako board Ślad 1.
      • Po wydaniu zamiast straconej pamięci, można usłyszeć jego słowa: "Nazywam się Yi".
    • Początkowo sądzono, że mógł to być zmarły brat YasuoYasuoYone ze względu na bardzo zbliżony kod umieszczony przy "Śladach Wspomnień" oraz zbliżony kolor.
      • Jeśli główną stronę board PROJEKTÓW otworzy się za pomocą smartfona, wtedy ukaże się jego sylwetka z napisem: "Nie ufaj spaczonym wspomnieniom.".
    • W filmie Zwiększone Obroty można zauważyć ciemną postać na tle zniszczonej wioski z przeszłości bohatera.
    • Posiada dwie różne wersje głosu w zależności od aktywacji umiejętności NieśmiertelnyNieśmiertelny.
    • W zapowiedzi skórki ukazano projekt Hiperlekkiego Ostrza "Alfa".
      • Nazwa miecza odnosi się do umiejętności bohatera – Ciosu AlfaCiosu Alfa.
    • Jego taniec jest nawiązaniem do choreografii piosenki HAVE A NICE DAY japońskiego zespołu WORLD ORDER. Porównanie można zobaczyć tutaj.
    • Jego żart może nawiązywać do miecza świetlnego Kylo Rena z Gwiezdnych Wojen.
    • Skórka może nawiązywać do mecha Plan-1056 Codarl z mangi Full Metal Panic! lub do Zer0 z serii Borderlands.
    • Dzieli temat z FiorąFiorą, LeonąLeoną, LucianemLucianem, YasuoYasuo, ZedemZedem, AsheAshe, EkkoEkko i KatarinąKatariną.

Relacje Edytuj

  • Master YiMaster Yi jest wrogiem SingedaSingeda, gdyż to chemiczna broń Szalonego Chemika doprowadziła do unicestwienia jego Zakonu Wuju.
  • Jego najlepszym przyjacielem jest WukongWukong, ponieważ to Małpi Król nauczył go spokoju, kończąc jego dzieło bezmyślnej zemsty.
    • Sądząc jednak po specjalnych prowokacjach, WukongWukong zakończył już naukę, co jego mistrzowi mogło się nie spodobać.
  • Master YiMaster Yi raczej nie lubi YasuoYasuo, gdyż ten jest uważany za zdrajcę i zbrodniarza. Ponadto używają różnych stylów walki.
    • Jest to nawiązanie do samurajskiej tradycji, że szkoły uczące różnych stylów walki konkurowały ze sobą.

Filmy Edytuj

Ekran logowania - PROJEKT Yi03:06

Ekran logowania - PROJEKT Yi

Prezentacja Bohatera - Master Yi, Szermierz Wuju06:47

Prezentacja Bohatera - Master Yi, Szermierz Wuju

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki