FANDOM

Skórki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Został zaprojektowany przez Volty'ego.
  • Polskiego głosu dla  Maokaia podkłada Jacek Król.
  • Jego imię jest anagramem angielskiego wyrażenia "I am oak" ("Jestem dębem").
    • Imię bohatera wzięło się od jednego z artystów Riotu, który ma na imię Maokai.[1]
  • Wygląd, zdolności i dźwięki mocno nawiązują do Entów z sagi Władca Pierścieni.
  • Zanim zmieniono jego historię,  Maokai był pierwszym "urodzonym" bohaterem w League of Legends (a dokładniej na Twisted Treeline).
  • W czasie projektowania, bohater miał orientalny charakter co  Xin Zhao. W języku chińskim (w transkrypcji hanyu pinyin) jest zapisany jako 茂凯, co dosłownie oznacza triumf bujnej roślinności.
  •  Maokai początkowo miał być tankiem/wsparciem przy jego pierwszym wydaniu, ale ze względu na silną pozycję w dżungli, przeklasyfikowano go jako dżunglera.
  • Dawniej,  Wir Zemsty posiadał runę, która przypominała tą na klatce  Xeratha.
  • Jego taniec jest nawiązaniem do Harlem Globetrotters – amerykańskiej drużyny koszykarskiej.
  •  Maokai wraz z  Poppy mają największy współczynnik pancerza na 18. poziomie (90).
  • Kiedy  Maokai zacznie zbliżać się do sojuszniczej  Zyry, wtedy otrzyma +1 do prędkości ruchu.

Cytaty Edytuj

  • Wiele jego cytatów ma antagonistyczny charakter w sprawie dotyczącej jego bytu.
  • W animacjach żartów i prowokacji,  Maokai zjada i depcze  sadzonki, które szybko odradzają się.
  • Żart: "Zwierzęta są leniwe... My rośliny same produkujemy sobie strawę." jest nawiązaniem do fotosyntezy.
  • Prowokacja: "Zaraz poczujesz, co oznacza nadepnąć na odcisk!" jest nawiązaniem do wyrażenia frazeologicznego Nadepnąć komuś na odcisk co oznacza narażenie się komuś lub boleśnie dokuczyć komuś.

Skórki Edytuj

Relacje Edytuj

  •  Maokai dawniej był duszkiem leśnym w Shadow Isles przed jego wynaturzeniem. Kiedy wyspa stawała się przeklęta, bohater wszedł w starego dęba i zebrał całą esencję mocy wyspy chroniąc las przed całkowitym spaczeniem. Jakiś czas później uciekł z wyspy i szuka sposobu na odwrócenie procesu w Valoranie.
  •  Malphite stwierdził w dawnej wersji jego fabuły, że "... jest dumny bycia sojusznikiem Spaczonego Drzewca.", sugerując, że obaj się dobrze rozumieją pomimo różnych poglądów dotyczących wizji świata.
  • Jest rywalem  Zyry, która prawdopodobnie ma inne poglądy na wizerunek ludzi i ich świata.

Filmy Edytuj

Prezentacja Bohatera - Maokai, Spaczony Drzewiec07:22

Prezentacja Bohatera - Maokai, Spaczony Drzewiec

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki