FANDOM

Skórki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  •  Lissandra została zaprojektowana przez Meddlera.
  • Jej głosu używa Anna Sztejner-Pierczyńska, która podkłada głos również  Caitlyn.
  • Jej wygląd przypomina Elesh Norna z gry karcianej – Magic: The Gathering.
  • Wiedźma Lodu to pierwotna nazwa  Lissandry. Kiedy w miejsce księżniczki Mauvole przejmowała następczyni, Lissandra zabiła ją i przejęła jej tożsamość, aby odzyskać swoje dawne imię.
  •  Lissandra nie używa swojego imienia w Lidze, aby zachować swoją prawdziwą tożsamość ukrywa się pod pseudonimem – Wiedźma Lodu ( Kalista oraz  Anivia Czarnego Mrozu w prowokacji używa prawdziwego imienia Lissandry) .
  •  Lissandra jest ślepa – zanim jeszcze została jedną z Zrodzonych z Lodu została oślepiona przez członka z plemienia Ursinów. Jednakże jest w stanie "zobaczyć" otaczający jej świat poprzez lód podobnie jak Toph Beifong z serii Awatar: Legenda Aanga.
    • Zanim została oślepiona, była poszukiwaczką przygód.
  • Historia  Lissandry jest podobna do historii Ultimecii z gry Final Fantasy VIII, która posiada umiejętności kilku czarodzieje z różnych okresów, oszukuje ludzi, w celu rządzenie nad światem we wszystkich okresach czasowych. Nawet umiejętność Odłamek Lodu przypomina zdolność o tej samej nazwie czarodziejki Edea'i.
  • Jej charakter przypomina Akashę z gry Unreal Tournament III pod względem życia, cytatów i ambicji zniszczenia świata.
  • Obserwatorzy z tła  Lissandry mają również kilka powiązań:
    • Mogą mieć odniesienie do Watchersów z sagi Darksiders, gdzie ich wygląd przypomina tych wspomnianych przez nią.
    • Mają powiązania do lodowych gigantów z mitologii nordyckiej.
    • Sama  Lissandra przypomina (choć jest całkowitą przeciwnością) Lady Melisandrę z Pieśni Lodu i Ognia, gdzie Mroźni Obserwatorzy są podobni do "White Walkers" (Białych Piechurów).
  • Wiedźma Lodu w pewnym stopniu przypomina Novę z mangi Freezing. Nova posiada lodową moc, które w pewnym stopniu przypominają zdolności Lissandry.
  • Jest pewne drugorzędne zadanie pomiędzy trzema freljordzkimi przywódcami –  Ashe,  Sejuani i  Lissandrą znana jako "Bitwa o Freljord". Zadanie zostanie zakończone, kiedy jedna z dowódczymi pokona drugą.
  •  Lissandra razem z  Caitlyn,  Rumble,  Vi,  Varusem,  Xerathem,  Zac'iem i  Ziggsem mogą używać na sobie CC.
  •  Lissandra jest drugim czempionem, który ma monolog na ekranie logowania. Pierwszą postacią jest  Elise.

Cytaty Edytuj

  • Jeden z żartów  Lissandry: "Zimno tu, czy to tylko ja?" częściowo odnosi się do żartu  Branda: "Gorąco tu, czy to tylko ja?!"
    • Być może ma to nawiązanie do prowokacji  Lissandry odnośnie  Branda, kiedy będzie w jego pobliżu w drużynie przeciwnej.
  • Jeden z cytatów  Lissandry: "Plany planów" jest zdaniem często używanym w serii science-fiction Uniwersum Diuny.
  • Po wygraniu gry dowolnym bohaterem na mapie Howling Abyss i po odczekaniu 30 sekund,  Lissandra opowie historię tego miejsca.
  • Dzieli cytat z wikingiem Gregorem: "Jam jest Zrodzona z Lodu."
  • Cytat pustelnika Lyte'a: "Czy ty jesteś tą piaskową wiedźmą, o której tyle słyszałem? Hm, super... Teraz chcę zbudować zamek." ma odniesienie do bohatera, który pojawił się w plikach PBE – Setha, który ponoć posiadał magię piasku.
    • W angielskiej wersji słowa sand witch można dźwiękowo pomylić ze słowem sandwich (co oznacza kanapka).
  • Pod koniec swojego monologu,  Lissandra mówi: "Inne plemiona nie zdołają Nas powstrzymać, są ledwie płatkami śniegu... A my, potężną lawiną.". Cytat jest bardzo podobny do wypowiedzi  Brauma po kupieniu  Lodowego Serca: "Dla przyjaciół, łagodny niczym puch. A dla wrogów jak lawina."

Skórki Edytuj

Relacje Edytuj

  • Dawno temu żyły trzy siostry: Avarosa, Serylda i  Lissandra oraz były pod panowaniem Mroźnych Obserwatorów, którzy przyznali im nieśmiertelność, moc oraz zostali nazwani jako "Zrodzeni z Lodu". Avarosa wywołała bunt przeciwko Obserwatorom i Freljord został podzielony. Lissandra wypierała swoich następców, aby ukryć swój dar wiecznego życia, tak, aby w końcu powołać swoje dawne imię z zamierzchłych czasów.  Ashe jest spadkobierczynią Avarosy,  Sejuani Seryldy, więc przypisuje się Lissandrę jako ich starożytną przodkinię.
  •  Anivia i  Volibear byli świadomi obecnością wielkiego zła w Freljordzie. I być może to Wiedźma Lodu.
    •  Anivia wyczuła to za pomocą swej magicznej więzi z lodową krainą oraz powolne jej niszczenie przez Czarny Lód. Magią Czarnego Lodu posługuje się właśnie Wiedźma Lodu.
    •  Volibear został poinformowany poprzez wizję maelstromu, gdzie ujrzał stwory z lodu niszczące jego plemię. Istoty to prawdopodobnie Obserwatorzy.
  •  Trundle zawarł układ z Wiedźmą Lodu po próbie kradzieży zaczarowanej maczugi z Prawdziwego Lodu, Rozbijacza Kości. W zamian za to, obiecał armię trolli, w której wcześniej obalił każdego wodza z różnych plemion za pomocą nowej broni.
  • Według Greyora, Lissandra była liderką Zrodzonych z Lodu przed buntem, gdzie  Ochraniacz na Przedramię Poszukiwacza był stworzony dla niej.
  •  Lissandra spotkała po raz pierwszy  Quinn w mieście Mroźnej Straży.
    •  Quinn ma podejrzenia, że  Lissandra ma naprawdę coś wspólnego z sojuszem z  Ashe.
    •  Valor nie lubi jej, ponieważ wyczuwa w niej potężne zło.
    •  Lissandra i  Quinn jeszcze raz się spotykają, ale wysłanniczka widzi liderkę Mroźnej Straży w prawdziwej formie nie wiedząc, że to ta sama osoba.
  • Cytat pustelnika: "Też chcesz być królową?! Za dużo was.", ujawnia jej prawdziwe oblicze.
  • Mogła być osobą, która zamknęła  Branda, taka sugestia padła w czasie AMA dotycząca Howling Abyss.

Filmy Edytuj

Prezentacja Bohatera - Lissandra, Wiedźma Lodu05:36

Prezentacja Bohatera - Lissandra, Wiedźma Lodu

Lissandra - ekran logowania (PL)03:29

Lissandra - ekran logowania (PL)

Słowa wypowiadane na tle logowania Edytuj

Od tak dawna czekaliśmy na ten dzień. Byliśmy tak cierpliwi... Teraz moje dzieci, moja Mroźna Straż, nadszedł nasz czas. Widziałam przyszłość, jest lodowata. Obserwatorzy powrócą i będą z was zadowoleni. Zaspokoją wasz głód, uśmierzą wasz ból, odrodzicie się tak jak ja. Staniecie się Zrodzonymi z Lodu. Odzyskamy to, co Nasze. Inne plemiona nie zdołają Nas powstrzymać, są ledwie płatkami śniegu... A my, potężną lawiną.

Dołącz do Freljordu - Cinematic - League of Legends01:37

Dołącz do Freljordu - Cinematic - League of Legends

Przypisy