FANDOM

Historia Edytuj

Aktualna Edytuj

Zamknij oczy i daj się pochłonąć chłodowi.
Magia Lissandry przeistacza czystą moc lodu w coś mrocznego i straszliwego. Dzięki czarnemu lodowi nie tylko zamraża, ale i przebija oraz miażdży wszystkich, którzy stawią jej czoła. Wśród przerażonych mieszkańców północy znana jest jako „Lodowa Wiedźma”. Prawda jest o wiele gorsza: Lissandra bezcześci naturę i chce sprowadzić na świat nową epokę lodowcową.

Wieki temu Lissandra w zamian za moc zdradziła swoje plemię na rzecz złych istot, znanych jako Mroźni Obserwatorzy. Był to ostatni dzień, kiedy w jej żyłach płynęła gorąca krew. Dzięki spaczonym członkom plemienia i Obserwatorom spadła na krainę niczym zamieć. Wraz z rozwojem jej imperium, świat stawał się coraz zimniejszy, a ziemię skuł lód. Kiedy Obserwatorów pokonali starożytni bohaterowie, Lissandra nie straciła wiary i poprzysięgła, że przygotuje świat na ich powrót.

Lissandra starała się wymazać wszelkie wzmianki o Obserwatorach ze świata. Za pomocą magii przyjęła ludzką formę i udawała różnych wieszczów i mędrców. W przeciągu kilku pokoleń przekłamała opowieści Freljordu, zmieniając historię jego mieszkańców. Dzisiaj opowieści o Obserwatorach traktuje się jak bajki dla dzieci. Jednak oszustwo to jej nie starczyło - Lissandra potrzebowała też armii.

Jej wzrok spoczął na szlachetnym plemieniu  Mroźnej Straży. Wiedziała, że spaczenie ich zajmie całe wieki, więc podjęła się największego oszustwa w swym życiu. Zamordowała wodza plemienia i zaczęła się pod niego podszywać. Następnie, powoli zaczęła wypaczać tradycje plemienia. Kiedy jej ludzka forma zaczęła się starzeć, upozorowała własną śmierć i zamordowała swojego następcę, by ukraść jego tożsamość. Z każdym pokoleniem plemię stawało się coraz bardziej odizolowane, okrutne i spaczone. Dziś świat wciąż uważa, że to szlachetny lud, który walczy ze złymi istotami, takimi jak Lodowa Wiedźma. Tak naprawdę jednak plemię jej służy i marzy o powrocie Obserwatorów.

Lissandra wie, że tego dnia państwa świata upadną, a świat odrodzi się w lodowym obliczu.

O krainie Edytuj

Freljord, dom dla niektórych, grób dla większości. Mniejsze plemiona usiłowały zapanować nad tą zamarzniętą krainą przez tysiąclecia – nikomu się nie udało. Teraz, pojawiła się trójka przywódców, którzy podporządkowali sobie pomniejsze klany. Burze wojny zasłonią niebo, gdy zetkną się ich drogi. Ale gdy walka dobiegnie końca, zostanie tylko jedno plemię, do władania tą ziemią.

Sytuacja polityczna Freljordu Edytuj

Freljord Frostguard Icon
 Freljord, skute lodem opustoszałe miejsce. Wojna nadchodzi do Freljordu.  Avarosan - największe i najpotężniejsze z plemion. Dowodzone przez  Ashe szuka pokojowego zjednoczenia.  Szpon Zimy - najbardziej brutalne i wojownicze z plemion. Dowodzone przez  Sejuani wyznaje filozofię, iż pokój to drugie imię słabości. Sejuani przysięgła wyeliminować tę słabość. Oczyści Freljord poprzez wojnę. Daleko na północy, pokojowa  Mroźna Straż ma baczenie na pradawne sekrety Freljordu. A w każdym razie, w to wierzy świat... Tak naprawdę, Mroźna Straż chroni mnie,  Lissandrę. Podczas, gdy reszta toczy spory, my zbieramy szyki. Kiedy nadejdzie czas, uderzymy. Nie wytrzymają naszego naporu. Są tylko ludźmi. A gdy wojna dobiegnie końca, świat, nasz świat odrodzi się... z lodu.

Przemówienie Edytuj

Freljord Lissandra
Zostaliśmy wybrani. Naszym przeznaczeniem jest otrzymanie darów Obserwatorów. Nasza wiara jest sprawdzana przez nieludzkie zimno i nieskończoną zimę. One oddzielą wybranych od słabych. Oczyszczą nas z wątpliwości pozostawiając tylko czystość. Inni walczą jak zaniedbane dzieci. Drobne wojenki, które niczego nie zmienią. My mamy cel. Przygotować te ziemie dla nowych władców. Obserwatorzy powrócą. Nasze wyniesienie jest już blisko.

Cytaty Edytuj

Przy wyborze
  • „Pogrzebie świat pod lodem.”  p
Przy zbanowaniu
  • „To tylko jedna bitwa, wojnę już wygrałam.”  p
Żart
  • „Dzięki mnie zimno jest gorące.”  p
  • „Uznam słowo oziębła za komplement.”  p
  • „Zimno tu, czy to tylko ja?”  p
Prowokacja
  • „Zabijam twoich ludzi od wieków!”  p
  • „Poddaj się, mój triumf jest nieuchronny!”  p
  • „Świat wziął swój początek z lodu i tak się skończy.”  p
  • „Zamknij oczy i daj się pochłonąć zimnu.”  p
Prowokując  Ashe
  • „Zabiłam już tyle królowych, że straciłam rachubę.”  p
Prowokując  Brand
  • „Naprawdę wybrałeś złą stronę!”  p
Prowokując  Sejuani
  • „Padnij na kolana, a ja wyzwolę twoją potęgę.”  p
Atak
  • „Jam jest zrodzona z lodu!”  p
  • „Ciało zamarza tak łatwo.”  p
  • „Głupie dziecko.”  p
  • „Poddaj się, to nieuniknione.”  p
  • „Zimno cię znieczuli.”  p
  • „Twój czas minął.”  p
  • „Nie powstrzymasz lawiny.”  p
  • „Oddaj się zimnu.”  p
  • „Poczuj potęgę prawdziwego lodu.”  p
  • „Twoja śmierć posłuży wyższym celom.”  p
  • „Kolejne zmrożone szczątki.”  p
Ruch
  • „Wszyscy padną na kolana, już niedługo.”  p
  • „Widzę to wyraźnie.”  p
  • „Przywrócę Freljordowi dawną świetność.”  p
  • „Plany planów.”  p
  • „Odwilż nie nadejdzie.”  p
  • „Bitwy zaczynają się i kończą. Ja jestem wieczna.”  p
  • „Obserwatorzy powrócą.”  p
  • „Świat zapomniał o prawdziwej potędze.”  p
  • „Tyle sekretów ukrytych pod lodem.”  p
  • „Nikt nie będzie ich pamiętać.”  p
  • „Nie potrafią zwalczyć zimna.”  p
  • „Nigdy nie spocznę.”  p
  • „Mijają wieki i wciąż trwam.”  p
Przy użyciu  Lodowego Grobowca
  • „Ani drgnij!”  p
  • „Do grobu!”  p
  • „Na kolana!”  p
Rozpoczęcie wydarzenia Bitwa o Freljord
  • „Nareszcie, nasze wyniesienie jest blisko.”  p
Wygranie Bitwy o Freljord
  • „Władcy lodu będą rządzić Frejlordem(sic!).”  p
Po upływie 30 sekund od wygranej na Howling Abyss
  • „Wyjąca Otchłań. Bezdenna szczelina lodowcowa otoczona pradawną fortecą wyciętą w lodowcu. Nikt nie pamięta, kto stworzył to miejsce. Nikt nie zna jego przeznaczenia. Nikt, poza mną. Na długo przed Ashe i Sejuani, zanim magia strzaskała porozbijane szczyty, zanim pustynia pochłonęła Shurimę, trwały czasy Trzech Sióstr. Byliśmy wtedy tak młode; Avarosa, Serylda i ja, Lissandra. Wtedy żyli tu Mroźni Obserwatorzy. Nie wiem, skąd nadeszli, ale mieli ogromną moc. Wręczyli nam dary, podzielili się magią, dali nieśmiertelność. Nazwali nas "Zrodzonymi z Lodu". W zamian my daliśmy im wszytko czego zażądali. Tę potężną twierdzę, ogromne imperium, naszą lojalność. Nie była to wygórowana cena. Avarosa jednak miała inny pogląd. Jak rozpieszczone dziecko domagała się wolności. Prawa wyboru. Zasiała ziarna buntu i zdrady. Wszystko wydarzyło się w tym miejscu. Po jednej stronie Mroźni Obserwatorzy, po drugiej Avarosa i jej horda Zrodzonych z Lodu. Wielu Zrodzonych z Lodu poległo tamtego dnia, ale w końcu... Obserwatorzy zostali pokonani. Avarosa wtrąciła ich wyjących do otchłani... Nigdy jej nie wybaczyłam... Nadejdzie czas mojej zemsty. Ale to już zupełnie inna historia...”  p

Rozwój Edytuj

Zamieszanie w Freljordzie Edytuj

Księżniczka Nomadów, Mauvole nie żyje; nowi przywódcy przysięgają wierność  Ashe[1]

Bob Nashahago; Relacja z Rakelstake,  Freljord:

Mroźna tundra Freljordu wrze teraz za sprawą napiętej konfrontacji, która może sprawić, że obecna patowa sytuacja między trzema plemionami dominującymi od dekad w tym rejonie może znaleźć nareszcie swoje zakończenie.

Jedna z przywódczyń trzech plemion kontrolujących ten region – księżniczka Mauvole, zwana Lodowym Derwiszem – została odnaleziona martwa w swojej kwaterze trzy dni temu w mieście Rakelstake. Mędrcy jej plemienia orzekli, że śmierć nastąpiła z przyczyn naturalnych dzięki czemu księżniczka Lissandra mogła objąć jej tron i mianować siebie Lodowym Derwiszem. Pierwszy akt jakiego dokonała po swojej koronacji wprawił w osłupienie swoich poddanych – Lissandra przysięgła wierność innej z trzech księżniczek Freljordu: Ashe, Lodowej Łuczniczce. Poza jej królewskim rodowodem Ashe jest znana również jako czempion Ligi Legend.

Podczas jest koronacyjnej przemowy Lissandra przekonywała swój lud, że nadszedł czas by zjednoczyć Freljord pod jednym sztandarem.

Zbyt długo znosiliśmy trudy zewnętrznej polityki i wewnętrznych podziałów. Dziś niech stanie się dniem, w którym mieszkańcy Freljordu zadecydują przerwać ten obłęd, a wszystko zacznie się tutaj. Wszystko rozpocznie się gdy my, dumne plemię Lodowego Derwisza, postawimy potrzeby naszego ludu ponad zachciankami naszej dumy i uznamy księżniczkę Ashe jako prawdziwą siłę zdolną poprowadzić Freljord, zjednoczony i silny jak nigdy wcześniej.

Słowa Lissandry poruszyły jej lud; koronacyjna przemowa została ciepło odebrana przez plemię, a mędrcy jednogłośnie poparli jej plany. Poczyniono pierwsze przygotowania by Ashe i Lissandra mogły spotkać się na obradach w Rakelstake w przeciągu miesiąca.

Koronacja księżniczki Lissandry w Rakelstake po śmierci Mauvole – 1 sierpień, 20 CLE.

Droga do zjednoczenia Freljordu wciąż jest jednak daleka gdyż trzecia księżniczka –  Sejuani, Szpon Zimy – wciąż pozostaje w agresywnej opozycji wobec pozostałych dwóch księżniczek.

Nie ulega wątpliwości, że osąd Lodowego Derwisza został przyćmiony przez manipulacje Lodowej Łuczniczki. "Zjednoczony Freljord", o którym mówi naiwna Lissandra to nic więcej jak totalitarny ustrój, w którym ona sama klęczy przy prawicy tyrana. Dopóki żyję, dopóty plemię Lodowego Szpona nie skala swego imienia paktując z tymi konspiratorami.

Po tym ogłoszeniu, Sejuani zaszyła się w nieznanym miejscu wraz ze swymi mędrcami. Zaniepokoiło to członków innych plemion, gdyż Sejuani może szykować się do wojny. Zapytana, Ashe odpowiedziała następująco:

Staramy się o przyszłość, w której nasze dzieci nie muszą obawiać się swojego własnego ludu, a my wszyscy będziemy mogli żyć tutaj w spokoju. Tak czy inaczej, mieszkańcy Freljordu naznaczeni są uściskiem niekończącej się zimy, wiemy jak przetrwać.

Wyprawa do Freljordu Edytuj

Uwaga: Wyprawa do Freljordu odbywa się dwa lata po tym, jak  Wiedźma Lodu przyjmuje tożsamość Lissandry, kiedy została określona jej biografia.

Rozdział IV: Mroźna StrażEdytuj

Miasto Mroźnej Straży, wschodnie Freljord

Niedocenianie tej wyprawy było błędem. Śnieg i ukształtowanie terenu spowolniły naszą podróż, a  Val ledwo mógł latać w tym mrozie, żeby sprawdzić co się dzieje przed nami. U bram miasta  Mroźnej Straży byliśmy niemalże bez racji żywnościowych, ale członkowie plemienia przywitali nas jak sojuszników  Ashe i nakarmili nas.

To miejsce w niczym nie przypomina obozu  Avarosan lub przemieszczającego się  oddziału  Sejuani. Miasto ma w sobie coś dawnego i nowoczesnego. Budowle z czarnego kamienia bez wątpienia mają już swoje lata i wspinają się po ścianach lodowców. Jak powstały?

 Lissandra, przywódczyni Mroźniej Straży, to elokwentna i elegancka kobieta, która wytwornością i postawą przypomina królową. Bardziej kojarzy mi się ze szlachetnością  Demacii niż barbarzyńcy z  Freljord — może dlatego Val jej nie lubi.

Plik:Freljord Teaser 4.jpg

Miasto Mroźnej Straży, później

Jako posłańców Demacii traktują nas dobrze, ale coś jest nie tak. Lissandra nie chce mówić o sojuszu z Ashe. Zapytana o zagrożenie ze strony trolli odpowiedziała, że jej zdaniem jest ono przesadzone. Twierdzi, że Mroźna Straż jest w stanie wytrzebić trolle i zabezpieczyć wschód, lecz jeśli tak jest, to czemu jeszcze nie odpowiedziała natarciem? Na wspomnienie o Wiedźmie Lodu stwierdziła, że wszystkie plotki na jej temat należy wsadzić między bajki.

Mroźna Straż nie opuszcza nas na krok, a w mieście są miejsca, których nie wolno nam zobaczyć. Czego nie chcą nam pokazać?

Jeśli mają tu jakieś tajemnice, to chcę je odkryć. Razem z Valem sprawdzimy miasto nocą. Straże nawet się nie zorientują, że opuściliśmy nasze kwatery.

Miasto Mroźnej Straży, noc

Coś tu nie gra.

Wraz z krążącym nade mną Valem przemknęliśmy ukradkiem przez miasto. Nocą to miejsce jest jeszcze dziwniejsze. Wiele z budowli oznaczonych jest symbolem otwartego oka. Jest wszędzie, obserwując miasto i jego mieszkańców. Nie mam ochoty, żeby ktoś mnie obserwował.

W środku miasta natknęliśmy się na grupę Mroźnej Straży. Uklękli wkoło olbrzymiego kamiennego oka i bełkocząc w niezrozumiałym języku, zaczęli oddawać mu cześć. Mroźna Straż coś ukrywa — coś, co jest dla niej zdecydowanie ważniejsze niż sojusz z Avarosan. Co oni knują?

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że jesteśmy obserwowani. Nie jest bezpiecznie. Val i ja wyruszamy w tej chwili.[2]

Rozdział V: Wiedźma LoduEdytuj

Wschodnie Freljord

Musieliśmy uciec z miasta przed wschodem słońca. Nie można było pozwolić, żeby Mroźna Straż wiedziała, że razem z Valem odkryliśmy jej tajemnice.  Val odwrócił uwagę strażników, a mi przypadło otwarcie głównej bramy. Ryzyko powrotu do  Freljord było dla mnie oczywiste: do  Demacii daleka droga, a tak daleko na północy nie znajdę drogowskazów, które mnie poprowadzą. Każdy lodowiec wygląda tak samo – zwłaszcza nocą.

W kilka godzin po opuszczeniu miasta naszło mnie przeczucie, że coś nas śledzi. Val rozejrzał się z powietrza. Mimo śniegu widzieliśmy, że coś podąża naszym śladem. Przyspieszyliśmy kroku, a jednak Val wydał odgłos, który dał mi do zrozumienia, że to coś cały czas się zbliża. Noc stawała się coraz ciemniejsza, a śnieg coraz zimniejszy. Po ścianach lodowców przemykały cienie, jakby coś w nich ożyło.

Plik:Freljord Teaser 5.jpg

Nie mogliśmy uciec.

W obawie o nasze życie przyszło mi na myśl, aby zboczyć ze szlaku a dziennik przekazać pod opiekę Valora — gdyby zdarzyło mi się umrzeć w Freljord, moje raporty musiały wrócić do  Jarvana. Poleciał przodem, a moje zadanie polegało na zajściu naszego prześladowcy od boku.

Z mroku wyłonił się kształt: wysoka, smukła postać, unosząca się nad lodem. Miała w sobie coś ludzkiego, ale było dla mnie jasne, że nie miałem do czynienia z człowiekiem. Pozostawała bezdusznie nieruchoma, bezszelestnie podlatując w moją stronę. Pod postacią unosiły się odłamki nienaturalnie czarnego lodu. Chłód, jaki dało się odczuć w jej obecności sprawił, że serce niemalże mi stanęło. Nigdy nie przyszło mi się mierzyć z czymś tak przerażającym.

Zwolniła i zawahała się, zbliżając się do mojej kryjówki. Zauważyła mnie? Trudno powiedzieć. W końcu zawróciła i zniknęła w mroku. Cienie na lodzie zniknęły razem z nią. Oszczędziła mnie?

Val jest bezpieczny. Krążył nad nami przez cały czas. Po części myślę, że walczyłby do upadłego zamiast polecieć z raportem do Demacii (uparty ptak).

Ręce nadal mi się trzęsą, gdy to piszę — i wcale nie z zimna. Wiedźma Lodu to coś więcej niż tylko historyjka do straszenia dzieci. Tu widziałam już dostatecznie wiele. Gdy dotrzemy dalej na południe, sporządzę mój ostateczny raport. Czas iść do domu.[3]

Ujawnienie Edytuj

Lissandra to elastyczna czarodziejka z umiejętnościami, stawiającymi na kontrolę tłumu i mobilność, a nie obrażenia.[4]

Umiejętności:

  •  Córa Lodu (bierna): Po krótkim czasie odnowienia, następna umiejętność Lissandry nie kosztuje many. Trafienie wroga czarem utrudniającym poruszanie się zmniejsza czas odnowienia Córy Lodu.
  •  Odłamek Lodu: Lissandra ciska lodową włócznią, która rozbija się, trafiając w pierwszego wroga, zadając obrażenia i spowalniając go. Wrogowie, znajdujący się za celem także otrzymują obrażenia.
  •  Pierścień Mrozu: Lissandra zamraża obszar dookoła, zadając obrażenia wrogom i unieruchamiając ich.
  •  Ścieżka Lodowca: Lissandra ciska powolnym, długodystansowym lodowym pazurem, zadającym obrażenia wrogom na swojej drodze. Ponowne użycie Ścieżki Lodowca teleportuje Lissandrę do aktualnego położenia pazura.
  •  Lodowy Grobowiec (superumiejętność):
    • W przypadku rzucenia na wroga: Lissandra zamraża wrogiego bohatera, zadając mu obrażenia i ogłuszając go. Z celu emanuje Mroczny Lód, zadając obrażenia i spowalniając pobliskich wrogów.
    • W przypadku rzucenia na siebie: Lissandra otacza się lodem, unieruchamiając się i sprawiając, że staje się niezniszczalna i nie może być celem umiejętności. Emanuje od niej Mroczny Lód, zadając obrażenia i spowalniając pobliskich wrogów.

Gra:

Środkowa aleja:

Umiejętności kontroli tłumu Lissandry sprawiają, że jest idealnym wyborem w przypadku agresywnej gry na środku. Zabijając stwory czarami obszarowymi, Lodowa Wiedźma może zapewnić sobie przestrzeń i przeskoczyć na inną aleję. Długi zasięg Ścieżki Lodowca sprawa, że może zaskoczyć wrogów z nieoczekiwanych miejsc, omijając przeszkody i typowe miejsca ustawienia totemów. Kiedy już wpadną w pułapkę, jej kombinacja spowolnień, unieruchomień i ogłuszeń pozwala zabić przeciwnika.

Górna aleja:

Bierna umiejętność Lissandry pozwala jej na niezależność od niebieskiego wzmocnienia w porównaniu do innych postaci MU, co czyni z nią dobry wybór na górną aleję. Mimo małej wytrzymałości, długodystansowe błyśnięcie przy Ścieżce Lodowca pozwala jej na zachowanie bezpieczeństwa. W przypadku ganku Lissandra może zamrozić atakujących Pierścieniem Mrozu i uciec za pomocą Ścieżki Lodowca.

Obrażenia obszarowe od Odłamka Lodu pozwalają strzec wieżyczek nawet przy agresywnym wrogu lub atakować aleję, próbując zwabić walczących w dżungli. Jeśli przeciwnik chwyci przynętę, Lissandra może rzucić na siebie Lodowy Grobowiec, zapewniając sobie przeżycie.

Walki drużynowe:

Lissandra Screenshots

Lissandra nie jest magiem, który niszczy wrogów, potrafi jednak zadać spore obrażenia i użyć kontroli tłumu na grupach przeciwników. Obrażenia obszarowe Odłamka Lodu sprawiają, że przeciwnicy są przygwożdżeni, a ona może czekać na dogodny moment, by użyć całej kombinacji. Kiedy sytuacja temu sprzyja, Lissandra może za pomocą Ścieżki Lodowca zbliżyć się i rzucić Lodowy Grobowiec by wyłączyć cel z walki. Jeśli wroga drużyna się na nią rzuci, może użyć superumiejętności na sobie po czym uciec dzięki Pierścieniowi Mrozu.

Jeśli szukasz maga, który przedkłada kontrolę tłumu, mobilność i nękanie nad czyste obrażenia, Lissandra ci się spodoba.

Obrazy Edytuj

  • Grafika koncepcyjna Lissandry Królowej Ostrzy (w wykonaniu Paula Kwona)
  • Model Lissandry Królowej Ostrzy (w wykonaniu Maddy Taylor Kenyon)
  • Grafika koncepcyjna Cyber Lissandry (w wykonaniu Sunny'ego Kody)

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki