FANDOM

Historia Edytuj

Aktualna Edytuj

Zamknij oczy i daj się pochłonąć chłodowi.
Magia Lissandry przeistacza czystą moc lodu w coś mrocznego i straszliwego. Dzięki czarnemu lodowi nie tylko zamraża, ale i przebija oraz miażdży wszystkich, którzy stawią jej czoła. Wśród przerażonych mieszkańców północy znana jest jako „Lodowa Wiedźma”. Prawda jest o wiele gorsza: Lissandra bezcześci naturę i chce sprowadzić na świat nową epokę lodowcową.

Wieki temu Lissandra w zamian za moc zdradziła swoje plemię na rzecz złych istot, znanych jako Mroźni Obserwatorzy. Był to ostatni dzień, kiedy w jej żyłach płynęła gorąca krew. Dzięki spaczonym członkom plemienia i Obserwatorom spadła na krainę niczym zamieć. Wraz z rozwojem jej imperium, świat stawał się coraz zimniejszy, a ziemię skuł lód. Kiedy Obserwatorów pokonali starożytni bohaterowie, Lissandra nie straciła wiary i poprzysięgła, że przygotuje świat na ich powrót.

Lissandra starała się wymazać wszelkie wzmianki o Obserwatorach ze świata. Za pomocą magii przyjęła ludzką formę i udawała różnych wieszczów i mędrców. W przeciągu kilku pokoleń przekłamała opowieści Freljordu, zmieniając historię jego mieszkańców. Dzisiaj opowieści o Obserwatorach traktuje się jak bajki dla dzieci. Jednak oszustwo to jej nie starczyło - Lissandra potrzebowała też armii.

Jej wzrok spoczął na szlachetnym plemieniu  Mroźnej Straży. Wiedziała, że spaczenie ich zajmie całe wieki, więc podjęła się największego oszustwa w swym życiu. Zamordowała wodza plemienia i zaczęła się pod niego podszywać. Następnie, powoli zaczęła wypaczać tradycje plemienia. Kiedy jej ludzka forma zaczęła się starzeć, upozorowała własną śmierć i zamordowała swojego następcę, by ukraść jego tożsamość. Z każdym pokoleniem plemię stawało się coraz bardziej odizolowane, okrutne i spaczone. Dziś świat wciąż uważa, że to szlachetny lud, który walczy ze złymi istotami, takimi jak Lodowa Wiedźma. Tak naprawdę jednak plemię jej służy i marzy o powrocie Obserwatorów.

Lissandra wie, że tego dnia państwa świata upadną, a świat odrodzi się w lodowym obliczu.

O krainie Edytuj

Freljord, dom dla niektórych, grób dla większości. Mniejsze plemiona usiłowały zapanować nad tą zamarzniętą krainą przez tysiąclecia – nikomu się nie udało. Teraz, pojawiła się trójka przywódców, którzy podporządkowali sobie pomniejsze klany. Burze wojny zasłonią niebo, gdy zetkną się ich drogi. Ale gdy walka dobiegnie końca, zostanie tylko jedno plemię, do władania tą ziemią.

Sytuacja polityczna Freljordu Edytuj

Freljord Frostguard Icon
 Freljord, skute lodem opustoszałe miejsce. Wojna nadchodzi do Freljordu.  Avarosan - największe i najpotężniejsze z plemion. Dowodzone przez  Ashe szuka pokojowego zjednoczenia.  Szpon Zimy - najbardziej brutalne i wojownicze z plemion. Dowodzone przez  Sejuani wyznaje filozofię, iż pokój to drugie imię słabości. Sejuani przysięgła wyeliminować tę słabość. Oczyści Freljord poprzez wojnę. Daleko na północy, pokojowa  Mroźna Straż ma baczenie na pradawne sekrety Freljordu. A w każdym razie, w to wierzy świat... Tak naprawdę, Mroźna Straż chroni mnie,  Lissandrę. Podczas, gdy reszta toczy spory, my zbieramy szyki. Kiedy nadejdzie czas, uderzymy. Nie wytrzymają naszego naporu. Są tylko ludźmi. A gdy wojna dobiegnie końca, świat, nasz świat odrodzi się... z lodu.

Przemówienie Edytuj

Freljord Lissandra
Zostaliśmy wybrani. Naszym przeznaczeniem jest otrzymanie darów Obserwatorów. Nasza wiara jest sprawdzana przez nieludzkie zimno i nieskończoną zimę. One oddzielą wybranych od słabych. Oczyszczą nas z wątpliwości pozostawiając tylko czystość. Inni walczą jak zaniedbane dzieci. Drobne wojenki, które niczego nie zmienią. My mamy cel. Przygotować te ziemie dla nowych władców. Obserwatorzy powrócą. Nasze wyniesienie jest już blisko.

Przypisy