FANDOM

Skórki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Ogólne Edytuj

  • Głosu  Kleda w polskiej wersji językowej udzielił Jarosław Domin.
  • Pierwszymi zapowiedziami  Kleda były tajemnicze  ptasie dźwięki, które pojawiały się raz na grę w kilku zaroślach. Później porozwieszano plakaty, w których poszukiwał swojego kompana, określając go Dumą Noxusu i odznaczonym weteranem bitwy pod Bucket Creek.
    • Istniały różne wersje plakatu, na których raz był określany jako on, a raz jako ona.
  • Jest pierwszym bohaterem, który posiada dwa różnokolorowe paski zdrowia.
    • Połączone paski zdrowia  Kleda i  Skaarl, Tchórzliwa Jaszczurka sprawiają, że mają największą bazową ilość zdrowia w grze, jednakże całe dodatkowe zdrowie z przedmiotów, run i specjalizacji trafia jedynie do jaszczurki. Sam  Kled posiada przez to najniższe podstawowe zdrowie w grze.
  • Tytuł bohatera — Swarliwy Rajtar odnosi się do wyrazów:
    • Swarliwy to inaczej kłopotliwy lub awanturniczy.
    • Rajtar to typ kawalerii konnej używającej w walce przede wszystkim pistoletów.
  • Tacosy to jedno z jego ulubionych dań.
  • Lubi również napój z  grzybków.
  • Posiada kilka różnych animacji żartu będąc zarówno na jaszczurce jak i pieszo (w sumie trzy).
  • Taniec  Kleda (pieszo) jest nawiązaniem do piosenki Billie Jean Michaela Jacksona.

Historia Edytuj

  • Jego wierzchowiec nazywa się  Skaarl i jest płci żeńskiej.
    • Jednakże  Kled może być tego nieświadom lub o to nie dba. W swoich cytatach zwraca się do niego raczej w płci męskiej.
  • W zwiastunie bohatera  Kled i jego kompan walczą z nieproszonymi  Noxianami.
    • W Noxusie również dzieje się akcja owej walki.
  • W swoich cytatach  Kled wielokrotnie wypomina wojskowe tytuły, które podobno posiada. O ile sam jest przekonany, że je zdobył, o tyle nie jest pewnym, czy tak rzeczywiście jest.
    • Wynikałoby z tego, że jest najbardziej wybitnym i odznaczonym wojownikiem, jaki kiedykolwiek żył, ale większość swoich tytułów nadał sobie prawdopodobnie sam poprzez pokonywanie utytułowanych wrogów.
    • Dodatkowo łączy w przeciwne tytuły np. "Górski Admirał" (admirał to wojskowy stopień oficerski w marynarce wojennej).
  • Prawdopodobnie  Kled jest tak stary, jak Noxus, co sprawia, że byłby w podobnym wieku do  Poppy.
    • Być może dzięki jego militarnemu udziałowi Noxus poszerzał swe terytoria i stał się imperium.
    • Brał udział w bitwie o Falgrim, bitwie pod Bucket Creek, oblężeniu Rugg i Qualtholi, szturmie na Glorf, grabieży w Trevail, kampanii Dreckon i inwazji na  Ionię.

Design Edytuj

  • Jest pierwszym bohaterem zaprojektowanym przez Harrowa.
  • Prace nad nim zaczęto pod koniec 2015 roku.
  • Początkowo posiadał kryptonim Swordle.
    • Nie było to jego imię, a połączenie słów sword (pol. miecz) i Yordle.
  • Jako wstępne modele użyto  Dżentelmena Gnara i miniaturkę  Hecarima (jako  wierzchowca).
  • Muzyka grana w filmie zapowiadającym bohatera to Morning Mood autorstwa Edvarda Griega.

Cytaty Edytuj

  •  Kled jest najbardziej wulgarnym bohaterem w League of Legends.
    • W angielskiej wersji językowej przy jednej kwestii po raz pierwszy zastosowano cenzurę. Użyto jej w celach humorystycznych.
  • Jest pierwszym bohaterem, który posiada specjalne kwestie po zabiciu określonych bohaterów.
  • Cytat: "W mojej krwi płynie mocz i ocet!" w języku angielskim oznacza, że ktoś ma dużo energii i siły.
  • Kwestia: "Nie potrzebuję nic poza tym toporem. I tą spluwą. I tą czapką." jest nawiązaniem do filmu Szajbus.
  • "Że słucham? Yyy... Mam zrobić decakilla? Skoro tak mówisz." jest możliwym nawiązaniem do filmu Legion samobójców.
  • Cytat: "Tak, tak... Najedźmy Ionię mówili, będzie fajnie mówili... FAJNIE MÓWILI!" jest nawiązaniem do memu It will be fun, they said (Będzie fajnie, mówili).
  • "Oczywiście wiesz, że to oznacza wojnę." - ten cytat ma wręcz identyczne znaczenie co u Królika Bugsa z Zwariowanych melodii (po usłyszeniu prowokacji).
  • Cytat "Noxus powstał aby szkolić wiernych." może być nawiązaniem do książki "Diuna" Herberta Franka, w której to padają slowa "Bóg stworzył Arrakis, aby ćwiczyć wiernych."

Skórki Edytuj

  •  Klasyczny Kled:
    •  Skaarl nosi duże podobieństwa do Yoshiego z Super Mario a bohater do Mario.
      • Obaj jeżdżą na gadach, które są gotowe ich opuścić, kiedy otrzymają obrażenia.
    • Jego sposób mowy i osobowość wydaje się żartobliwym obrazem południowoamerykańskich mieszkańców wsi bądź nawiązaniem do Felera Lumpeksa z Atomówek.
  •  Sir Kled:
    • Podstawowy wygląd jego wierzchowca zostaje zastąpiony gryfem.
    • Postać na koniu i wiatrak w tle są nawiązaniem do powieści Miguela de Cervantesa Don Kichot, w której jedną z przygód tytułowego bohatera jest próba walki z wiatrakami.
    • Z wyglądu mocno przypomina Yosemite Sama ze Zwariowanych Melodii.
    • Na PBE skórka początkowo kosztowała 975 RpPoints, ale w grze pojawiła się za 1350 RpPoints. Riot potwierdził, że jest to błąd.
      • Jej cena szybko wróciła do pierwszej, a osoby, które kupiły ją po nieprawidłowej cenie otrzymały zwrot zbędnie wydanych pieniędzy.

Relacje Edytuj

  • Uważa wszystkich bohaterów za rywali (w tym samego siebie).
    • Jedynym przyjacielem jest  Skaarl.
  • Postrzega wszystkie Yordle jako krewniaków.
  • Walczył obok  Siona, ale dziś nie ma ciepłego zdania o tworzeniu nieumarłych.
  • Uważa, że  Lux jest głupia.

Filmy Edytuj

Prezentacja bohatera - Kled09:08

Prezentacja bohatera - Kled

Kled - Zjednoczenie01:20

Kled - Zjednoczenie

Kled - ekran logowania02:59

Kled - ekran logowania

Przypisy