FANDOM

Historia Edytuj

Aktualna Edytuj

Nie waż się kwestionować mej lojalności. Nigdy nie pojmiesz, jak wiele mnie ona kosztuje.

Katarina, wiedziona niepohamowanym instynktem zabójczyni, wykorzystuje swe talenty skrytobójcze w imię chwały  Noxusu i swej rodziny. Choć z zapałem dokonuje coraz bardziej zadziwiających czynów, brawura czasem staje się dla bohaterki źródłem kłopotów.

Już od dzieciństwa Katarina przejawiała wrodzony talent do walki. Jako córka wybitnego generała armii Noxusu mogła wieść takie życie, jakie zechciała. Spośród wszystkich dróg, wybrała jednak ścieżkę ostrza. Szkolona pod czujnym okiem wiodących zabójców z Noxusu, na czele z najlepszym z nich, własnym ojcem, Katarina wkrótce doczekała się swego pierwszego zadania. Cel jej misji był zatrważająco prosty: zgładzenie  demaciańskiego oficera niskiej rangi. Gdy Katarina wyruszyła zinfiltrować obóz wroga, nadarzyła jej się okazja do zaatakowania demaciańskiego generała zamiast swego celu. Nie mogła się oprzeć. Śledziła ofiarę do samego namiotu, cicho wyeliminowała strażników i poderżnęła gardło generałowi. Usatysfakcjonowana swym imponującym wyczynem, zniknęła w ciemnościach nocy. Euforia opuściła Katarinę już następnego dnia, kiedy to jej pierwotny cel, demaciański oficer, przygotował zasadzkę, w którą wpadli niczego nie podejrzewający żołnierze Noxusu. Mimo iż Noxianie walczyli dzielnie, ponieśli ogromne straty. Katarina, wściekła na samą siebie, wyruszyła, by naprawić swój błąd i tym razem wykonać zadanie. Gdy powróciła do obozu, zdała sobie sprawę, że jej pierwotny cel jest zbyt silnie strzeżony, by bezszelestnie pozbawić go życia. Chwytając ostrza w dłonie, Katarina przysięgła, że nie spocznie, póki nie zgładzi demaciańskiego oficera. Rzuciła się w wir walki i rozpoczęła taniec zabójczej stali. Strażnicy padali jeden po drugim, rażeni ciosami błyskających ostrzy. Każde uderzenie przybliżało zabójczynię do upragnionego celu. Wreszcie wykonała swe zadanie i odzyskała honor — wystarczył jeden celny rzut sztyletem. Zakrwawiona i posiniaczona Katarina z trudem uszła demaciańskim wojskom. Pojawiła się w Noxusie już jako zupełnie odmieniona osoba. Blizna, która została jej po pamiętnym, nocnym starciu, zawsze przypomina Katarinie, że chęć wykazania się nie powinna stawać na drodze do wykonania zadania.

Stara Edytuj

Katarina, wywodząca się z  noxiańskiej szlachty, od dziecka nabywała biegłości w posługiwaniu się nożem. Żywiołowa i niepokorna dziewczyna wyrosła na piękną i zabójczo groźną kobietę. Pasję życia Katariny studzi poczucie obowiązku oraz lojalności wobec rodziny. Jej niepohamowany wigor bywa źródłem problemów, gdyż głos rozumu często stoi w sprzeczności z tym, co podpowiada jej serce.

Katarina, swobodnie usposobiona córka prominentnego noxiańskiego generała, zawsze dostawała wszystko, co najlepsze. Obdarzona naturalnymi talentami bojowymi, odkryła w sobie zamiłowanie do ostrzy. Ku uciesze rodziny trenowała pod okiem najlepszych noxiańskich zabójców. W niedługim czasie instruktorzy Katariny uznali, że czas, by przeszła chrzest bojowy – zlecili jej zabicie prominentnego  demaciańskiego żołnierza. Gdy przekradała się w mrokach obozu, opanowała ją nieodparta chęć wykazania się. Kiedy na jej drodze przypadkowo pojawił się wrogi generał bez ochrony, młoda zabójczyni bezszelestnie poderżnęła mu gardło. Następnie zniknęła w ciemnościach, zadowolona ze swojego imponującego dokonania. Jej radość jednak szybko minęła, gdyż nazajutrz jej pierwotny cel, prominentny żołnierz będący genialnym strategiem, urządził zasadzkę na noxiańskich żołnierzy. Katarina rzuciła się w wir walki, by naprawić swój błąd. Blizna na lewym oku stanowi pamiątkę po tym wydarzeniu. Mimo że w końcu wykonała swoje pierwotne zadanie, reputacja jej rodziny została nadszarpnięta. Tamtego dnia Katarina przysięgła sobie, że już nigdy nie da się ponieść emocjom – będzie przynosić chwałę Noxus i rodzinie. Jednakże łączenie pasji z obowiązkami to nieustanne wyzwanie. W oczach świata Katarina stanowi symbolem noxiańskiego patriotyzmu, lecz rudowłosa zabójczyni jest postacią o wiele bardziej wielowymiarową.

Nigdy nie podawaj w wątpliwość mojej lojalności. Nigdy nie pojmiesz, jak wiele mnie ona kosztuje. Katarina

Cytaty Edytuj

Przy wyborze
  • „Przemoc rozwiązuje wszystkie problemy.”  p
Żart
  • „Kto ucieka dostaje ode mnie w plecy.”  p
Prowokacja
  • „Nawet twoja śmierć była nudna.”  p
  • „Ciesz się życiem, póki możesz.”  p
Atak
  • „Cała przyjemność po mojej stronie.”  p
  • „Niech poleje się krew.”  p
  • „Zatańczmy.”  p
  • „Krew dla Noxus!”  p
  • „Żadnej litości.”  p
  • „Czyżbym czuła zapach strachu?”  p
  • „Nie mogę się doczekać.”  p
Ruch
  • „Pora na kłopoty.”  p
  • „Jestem tego pewna.”  p
  • „To intrygujące.”  p
  • „Przyjaciół trzymaj blisko, a wrogów w niepewności.”  p
  • „Nigdy nie postępuje fair.”  p
  • „Do rzeczy.”  p
  • „Dlaczego? Bo tak.”  p
  • „Nie ma odwrotu.”  p
  • „To mi się podoba.”  p
  • „Tylko głupcy się wahają.”  p
Po użyciu  Lotos Śmierci
  • „Następnym razem uciekaj.”  p
  • „Nie mam sobie równych.”  p
  • „Taniec ostrzy!”  p
  • „Pikuś!”  p

Rozwój Edytuj

Obrazy Edytuj

  • Grafika koncepcyjna Katariny (w wykonaniu Faedri)
  • Pierwszy podstawowy portret Katariny
  • Drugi podstawowy portret Katariny
  • Pierwszy portret Najemniczki Katariny
  • Pierwszy portret Sędzi Katariny
  • Pierwszy portret Katariny z Bilgewater
  • Pierwszy portret Katariny Kociaka
  • Stary model Katariny
  • Grafika koncepcyjna aktualizacji wizualnej modelu Katariny 1 (w wykonaniu Burra Johnsona)
  • Figura Katariny Dzwoneczka (w wykonaniu Hectora Morana)
  • Model Katariny Dzwoneczka (w wykonaniu Hectora Morana)
  • Wizerunek Katariny Dzwoneczka (w wykonaniu Hectora Morana)
  • Grafika koncepcyjna Katariny Dzwoneczka (w wykonaniu Paula Kwona)
  • Model Katariny 1 (Twist of Fate) w wykonaniu Nicolasa Collingsa
  • Model Katariny 1 (Nowy Świt) w wykonaniu Nicolasa Collingsa
  • Model Katariny z Walczących Królestw 1 (w wykonaniu Maddy Taylor Kenyon)
  • Model figurki Katariny (w wykonaniu Josha Singha)
  • Model PROJEKT: Katariny 1 (w wykonaniu Trevora Carra)
  • Animowana naklejka dostępna na portalu facebook.com
  • Statuetka Katariny dostępna w sklepie Riot od listopada 2016

Dawne ikony umiejętności Edytuj

Stare umiejętności Edytuj

Złowieszcza Stal
Czas: 4 sek.
Katarina.Złowieszcza Stal

Aktywna: Katarina wiruję wokół sztyletami, zadając obrażenia magiczne wszystkim wrogom w pobliżu. Jeśli zada obrażenia wrogiemu bohaterowi, otrzymuję premię do prędkości ruchu o 15% na 1 sekundę.

  • Średnica obszaru działania: 750
  • Obrażenia magiczne: 40 / 75 / 110 / 145 / 180 (+25% mocy umiejętności) (+60% premii do obrażeń ataku)
  • Prędkość ruchu: 15 / 20 / 25 / 30 / 35%

Złowieszcza Stal to umiejętność obszarowa będąca ulepszeniem, gdy trafi wrogiego bohatera.
Aplikuje efekty czarów jako umiejętność obszarowa.
  • Złowieszcza Stal posiada czas rzucania, ale nie przerywa pozostałych czynności Katariny.
Shunpo
Czas: 12 / 10,5 / 9 / 7,5 / 6 sek.
Kata stare E2

Aktywna (na sojuszniku): Katarina teleportuje się do sojuszniczej jednostki, zyskując 15% redukcji obrażeń na 1.5 sekundy.

Aktywna (na przeciwniku): Katarina teleportuje się do wrogiej jednostki, zadając jej obrażenia magiczne i zyskując 15% redukcji obrażeń na 1.5 sekundy.

  • Zasięg: 700
Aplikuje efekty czarów jako umiejętność na pojedynczy cel.
Całun Banshee przedmiot.pngTarcze czarów blokują umiejetność

Przypisy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Katarina/historia