FANDOM

Skórki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Został zaprojektowany przez Guinsoo.
  • Jest pierwszym bohaterem w polskiej wersji klienta, który otrzymał nowego aktora dubbingującego.
  • Możliwe, że  Karthus został zainspirowany przez Czterech Jeźdźców Apokalipsy, a konkretnie na Jeźdźcu symbolizującym Głód.
  •  Karthus być może powstał na podstawie biografii Wolfganga Amadeusza Mozarta, który jako dziecko był odizolowany od świata. Dodatkowo jego ostatnim niedokończonym dziełem było Reqiuem – która nawiązuje do superumiejętności  Rekwiem.
    • Superumiejętność może również nawiązywać do muzyki z "gatunku" requiem.
  • Stara ikona bierna  Karthusa -  Pakt ze Śmiercią przedstawiała Spell 150 owcę.
  •  Karthus jest jednym z trzech bohaterów, którzy po śmierci mogą wykonywać czynności dzięki  Paktowi ze Śmiercią. Pozostali to:  Icathiańska Niespodzianka  Kog'Mawa oraz  Chwalebna Śmierć  Siona.
  • Bohater jest często utożsamiany z memem "Press R to win" (czyli "Naciśnij R, by wygrać"), z którego najczęściej  Karthus zdobywa zabójstwa.
    • W trailerze przedstawiającym wersję klienta na komputery Mac można zobaczyć szybkę z napisem "Press R to Win".

Cytaty Edytuj

  • Żart: "Zapiszę twe imię w mym maleńkim necronomiconie." jest nawiązaniem do Necronomicona – księgi wymyślonej przez H. P. Lovecrafta oraz do anime Death Note.
    • Jego dawna prowokacja: "Zapiszę Cię w mojej księdze." była również nawiązaniem do tego anime.
  • Kwestia: "Puk, puk. Czy mają państwo chwilę, by porozmawiać o śmierci?" być może jest nawiązaniem do mema rozmowy o Jezusie.
  • Inny żart: "Jak brzmiało to zaklęcie... br... Ach tak! R." jest nawiązaniem do mema bohatera "Press R to Win".
  • Cytaty  Karthusa z Pentakill mają wiele nawiązań do zespołów rockowych.
    • "Kradną miecz, ten koleś bierze miecz, wychodzi nocą szukać dnia!" jest nawiązaniem do piosenki zespołu IllusionNóż.
    • "Nic nie zabije METALU!!" jest nawiązaniem do piosenki zespołu Tenacious DThe Metal.
    • "Umrzyj za metal." jest nawiązaniem do piosenki zespołu ManowarDie for metal.
    • "Światła gasną, na zawsze." jest nawiązaniem do piosenki Alice'a CooperaSchool's Out.
    • "Śmierć jest bardziej mroczna niż najczarniejsza czerń... Do n-tej potęgi." jest nawiązaniem do amerykańskiego serialu animowanego Metalocalypse.
    • Kwestie: "Zamilknij śmiertelniku.", "Cóż uczyniłem... Stworzyłem arcydzieło zwyczajnie swoim bytem." i "Co to za dźwięk? To stukot młota stworzenia o kowadło czasu!" są nawiązaniem do gry video w klimatach zespołów rockowych – Brütal Legend.
    • "Niosę blask! Waaaahhaaaa!" ma nawiązanie do piosenki zespołu 20px PentakillLightbringer.
    • "Gdy umrzecie wszyscy padną do mych stóp! " i "Poraź ich wszystkich, mój synu!" mają także nawiązanie do piosenki zespołu 20px PentakillThornmail.

Skórki Edytuj

RelacjeEdytuj

  •  Karthus pochodzi z Shadow Isles.
    • Oryginalnie przez wydaniem  Elise pochodził z Howling Marsh, w którym był tam władcą nieumarłych.
  • Jest wokalistą heavy-metalowego zespołu  Pentakill, w którym gra razem z  Mordekaiserem,  Soną,  Olafem i  Yorickiem. Działa pod nickiem "Deathsinger".
    • Z całej piątki jest najbardziej wulgarnym członkiem zespołu oraz ma problemy z alkoholem ze względu na brak możliwości upicia się. Ale najbardziej reaguje z nieznanych przyczyn na  Eliksir Wyroczni.
  • Dawniej[1] między  Kassadinem a  Malzaharem wybuchła potyczka poza terenami Instytutu Wojny w górach, w czasie której "zginął"  Karthus, który ponoć chronił inhibitor różniący się od tych na Polach Sprawiedliwości.

Filmy Edytuj

Prezentacja Bohatera - Karthus, Piewca Śmierci07:26

Prezentacja Bohatera - Karthus, Piewca Śmierci

Przypisy