Fandom

League of Legends Wiki

Karthus (skórki i ciekawostki)

< Karthus

1,568stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Skórki i ciekawostki

Skórki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Został zaprojektowany przez Guinsoo.
  • Jest pierwszym bohaterem w polskiej wersji klienta, który otrzymał nowego aktora dubbingującego.
  • Możliwe, że KarthusKarthus został zainspirowany przez Czterech Jeźdźców Apokalipsy, a konkretnie na Jeźdźcu symbolizującym Głód.
  • KarthusKarthus być może powstał na podstawie biografii Wolfganga Amadeusza Mozarta, który jako dziecko był odizolowany od świata. Dodatkowo jego ostatnim niedokończonym dziełem było Reqiuem – która nawiązuje do superumiejętności RekwiemRekwiem.
    • Superumiejętność może również nawiązywać do muzyki z "gatunku" requiem.
  • Stara ikona bierna KarthusaKarthusa - Pakt ze ŚmierciąPakt ze Śmiercią przedstawiała Spell 150.jpg owcę.
  • KarthusKarthus jest jednym z trzech bohaterów, którzy po śmierci mogą wykonywać czynności dzięki Paktowi ze ŚmierciąPaktowi ze Śmiercią. Pozostali to: Icathiańska NiespodziankaIcathiańska Niespodzianka Kog&#039;MawaKog'Mawa oraz Chwalebna ŚmierćChwalebna Śmierć SionaSiona.
  • Bohater jest często utożsamiany z memem "Press R to win" (czyli "Naciśnij R, by wygrać"), z którego najczęściej KarthusKarthus zdobywa zabójstwa.
    • W trailerze przedstawiającym wersję klienta na komputery Mac można zobaczyć szybkę z napisem "Press R to Win".

Cytaty Edytuj

  • Żart: "Zapiszę twe imię w mym maleńkim necronomiconie." jest nawiązaniem do Necronomicona – księgi wymyślonej przez H. P. Lovecrafta oraz do anime Death Note.
    • Jego dawna prowokacja: "Zapiszę Cię w mojej księdze." była również nawiązaniem do tego anime.
  • Kwestia: "Puk, puk. Czy mają państwo chwilę, by porozmawiać o śmierci?" być może jest nawiązaniem do mema rozmowy o Jezusie.
  • Inny żart: "Jak brzmiało to zaklęcie... br... Ach tak! R." jest nawiązaniem do mema bohatera "Press R to Win".
  • Cytaty Karthusa z PentakillKarthusa z Pentakill mają wiele nawiązań do zespołów rockowych.
    • "Kradną miecz, ten koleś bierze miecz, wychodzi nocą szukać dnia!" jest nawiązaniem do piosenki zespołu IllusionNóż.
    • "Nic nie zabije METALU!!" jest nawiązaniem do piosenki zespołu Tenacious DThe Metal.
    • "Umrzyj za metal." jest nawiązaniem do piosenki zespołu ManowarDie for metal.
    • "Światła gasną, na zawsze." jest nawiązaniem do piosenki Alice'a CooperaSchool's Out.
    • "Śmierć jest bardziej mroczna niż najczarniejsza czerń... Do n-tej potęgi." jest nawiązaniem do amerykańskiego serialu animowanego Metalocalypse.
    • Kwestie: "Zamilknij śmiertelniku.", "Cóż uczyniłem... Stworzyłem arcydzieło zwyczajnie swoim bytem." i "Co to za dźwięk? To stukot młota stworzenia o kowadło czasu!" są nawiązaniem do gry video w klimatach zespołów rockowych – Brütal Legend.
    • "Niosę blask! Waaaahhaaaa!" ma nawiązanie do piosenki zespołu 20px PentakillLightbringer.
    • "Gdy umrzecie wszyscy padną do mych stóp! " i "Poraź ich wszystkich, mój synu!" mają także nawiązanie do piosenki zespołu 20px PentakillThornmail.

Skórki Edytuj

  • We wszystkich splash artach w chińskiej wersji, KarthusKarthus jest przedstawiony bez czaszki (za wyjątkiem skórki Żniwiarz). Prawdopodobnie jest nawiązaniem do zwyczaju w Chinach nieprzedstawiania w grach obnażonych kości (jest to zakazane z powodu tamtejszej cenzury internetu). Słynny przykład jest też w rasie undead w grze World of Wacraft, gdzie w pozostałych serwerach (oficjalnych) ich kości są pokazane, kiedy w Chińskim serwerze są zamaskowane.
    • Po Wizualnej Aktualizacji, bohater ma wspólny splash art klasycznej skórki we wszystkich regionach. 
  • W starej klasycznejklasycznej skórce zarówno na splashu jak i w modelu, bohater trzymał książkę, która miała ikonę League of Legends z niewielkimi zmianami.
  • Widmowy KarthusWidmowy Karthus:
    • Bardzo przypomina Saurona z uniwersum Władcy Pierścieni.
    • Dawniejszy wygląd skórki mógł być nawiązaniem do musicalu Upiór w operze.
    • W języku polskim posiada tą samą nazwę, co Widmowy FiddlesticksWidmowy Fiddlesticks, jednakże w angielskiej wersji skórki te należą do różnych serii.
  • Statua KarthusaStatua Karthusa:
  • Karthus ŻniwiarzKarthus Żniwiarz:
  • Karthus z PentakillKarthus z Pentakill:
    • Dzieli temat z MordekaiseremMordekaiserem, SonąSoną, OlafemOlafem i YorickiemYorickiem.
    • Inspiracją stworzenia tej skórki była maskotka brytyjskiego zespołu heavy metalowego Iron MaidenEddie The Head.
    • Ma nadzieję, że zespół zajmie pierwsze miejsce na liście zespołów muzycznych we Freljordzie poprzez cytat: "Pierwsze miejsce na liście Freljordu jest nasze!".
  • Fnatic KarthusFnatic Karthus:
    • Jest jedną z pięciu skórek oddającej hołd europejskiej drużynie Fnatic, która wygrała Mistrzostwa Świata Pierwszego Sezonu.
    • Dzieli ten temat wraz z CorkiCorki, GragasemGragasem, JannąJanną i Jarvanem IVJarvanem IV.
  • W grze, w Chromatycznym Zestawie "Plaga Karthusa Żniwiarza" widać literówkę; napisane tam jest "Żniwiarzia", a nie "Żniwiarza".

Relacje Edytuj

  • KarthusKarthus pochodzi z Shadow Isles.
    • Oryginalnie przez wydaniem EliseElise pochodził z Howling Marsh, w którym był tam władcą nieumarłych.
  • Jest wokalistą heavy-metalowego zespołu PentakillPentakill, w którym gra razem z MordekaiseremMordekaiserem, SonąSoną, OlafemOlafem i YorickiemYorickiem. Działa pod nickiem "Deathsinger".
    • Z całej piątki jest najbardziej wulgarnym członkiem zespołu oraz ma problemy z alkoholem ze względu na brak możliwości upicia się. Ale najbardziej reaguje z nieznanych przyczyn na Eliksir WyroczniEliksir Wyroczni.
  • Dawniej[1] między KassadinemKassadinem a MalzaharemMalzaharem wybuchła potyczka poza terenami Instytutu Wojny w górach, w czasie której "zginął" KarthusKarthus, który ponoć chronił inhibitor różniący się od tych na Polach Sprawiedliwości.

Filmy Edytuj

Prezentacja Bohatera - Karthus, Piewca Śmierci07:26

Prezentacja Bohatera - Karthus, Piewca Śmierci

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki