Fandom

League of Legends Wiki

Kalista (skórki i ciekawostki)

< Kalista

1,517stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Skórki i ciekawostki

Skórki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Została zaprojektowana przez CertainlyT.
  • Jej głos jest udzielany przez Jolantę Wołłejko-Plucińską.
  • Imię bohaterki zostało ujawnione kilka tygodni wcześniej przez użytkownika Reddit, który zapowiedział także m. in. YasuoYasuo, GnaraGnara i Ultra Rapid Fire.
    • Prawdopodobnie był jednym z pracowników Riot, gdyż chwilę po ujawnieniu informacji, konto zostało zablokowane.
Kalista - Mglista Postać.png

Jedna z mglistych postaci

  • Została zapowiedziana przez zamienienie oficjalnych stron kilku bohaterów mglistą poświatą, która nawiązuje do Czarnej Mgły. Mają oznaczać, że te postacie oszukiwały lub zdradzały innych bohaterów oraz ludzi.
  • Jej imię KalistaKalista została zaczerpnięta od Kallisto – greckiej nimfy leśnej, łowczyni, która została zhańbiona na podtekście seksualnym, przez greckiego boga Zeusa. W wyniku tej sytuacji została zamieniona w niedźwiedzicę. Dodatkowo od niej wg mitu pochodzi gwiazdozbiór Wielka Niedźwiedzica.
    • Dodatkowo jej natura zemsty wobec zdrajców może nawiązywać do Erynii – greckich bogiń zemsty za wszelką nieprawość.
  • KalistaKalista jest konglomeratem dusz, które pragną zemsty. Postać z każdą nową duszą staje się potężniejsza kosztem swej pamięci o swojej dawnej egzystencji stając się awatarem zemsty.
  • Jej schizofreniczna osobowość jest podobna do charakteru Golluma/Sméagola z uniwersum autorstwa J.R.R. Tolkiena.
    • Dodatkowo bohaterka często mówi w liczbie mnogiej podobnie jak postać ze Śródziemia.
  • Jest pierwszą postacią, która potrafi zmanipulować umiejętności innego bohatera za pomocą paktu poprzez Czarną WłócznięCzarną Włócznię i zdolności Zew PrzeznaczeniaZew Przeznaczenia.
  • Jej taniec nawiązuje do tańca z włócznią Oberyna Martella z Gry o Tron. Porównanie można zobaczyć tutaj.
  • Zaraz po wyjściu KalistaKalista była jeszcze przez kilka dni zablokowana, ponieważ posiadała ona błąd związany z JarvanemJarvanem

Cytaty Edytuj

  • Wiele jej cytatów jest mówione w liczbie mnogiej i jest to nawiązanie do Sméagola.
  • Jest pierwszym bohaterem, który ma cytaty w czasie śmierci "swojego" sojusznika (bierna umiejętność StrażnikaStrażnika).
  • Kwestia: "Obcujesz z mocami, o których nie masz pojęcia, Piewco ŚmierciPiewco Śmierci." prawdopodobnie jest nawiązaniem do cytatu Marcusa Brody'a: "Wtrącasz się w moce, o których nie masz pojęcia." z filmu Indiana Jones i Ostatnia Krucjata.
  • Cytat: "Oddaj się swej nienawiści, GravesGraves." jest nawiązaniem do Palpatine'a z uniwersum Gwiezdnych Wojen.
  • "Abominacja." – to cytat, którego używa przy zabiciu Barona NashoraBarona Nashora, a samo słowo oznacza wstręt, obrzydzenie lub odradza.
  • "Baron musi umrzeć!" być może jest nawiązaniem słownym do gry Orcs Must Die!.
  • "Żmije to zdradzieckie stworzenia!" jest dość nietypowym określeniem na SmokaSmoka, choć oba stworzenia są klasyfikowane jako gady (żmijewęże; smok – fikcyjny latający gad).

Skórki Edytuj

Relacje Edytuj

  • Przed jej śmiercią, KalistaKalista znała osobę znaną obecnie jako Zniszczony Król (od ostrzaostrza).
  • Kiedy została przywiązana do Shadow Isles, twierdzi, że nie lubi jej mieszkańców, szczególnie kilku z nich, którzy w przeszłości dopuścili się zdrady wobec innych, jak HecarimHecarim.

Filmy Edytuj

Prezentacja bohatera – Kalista09:32

Prezentacja bohatera – Kalista

Kalista - Przysięga01:35

Kalista - Przysięga

Kalista - ekran logowania02:25

Kalista - ekran logowania

Mistrzowska Kalista przybywa00:52

Mistrzowska Kalista przybywa

Przypisy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Kalista/skórki i ciekawostki

  • Tajemnicze chmury

    60 wiadomości
    • podoba mi sie jej pasyw strasznie ^^ Reszta skilli.. słabe.. chociaż te powiązanie jest fajnym bajerem z innym championem.
    • Co do jej dźwięków to postaram się dodać w tygodniu, jednak proszę o pomoc we wpisywaniu kategorii. A na dziś dam próbkę <dźwięk startowy>.

Więcej w Fandom

Losowa wiki