Fandom

League of Legends Wiki

Kalamanda

1,543strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
„Ogromniando!”  p
Ten artykuł jest mały jak yordl.
Możesz pomóc League of Legends Wiki rzucając na niego Szalony Rozrost.

Do rozbudowy:

  • Historia

Cenne surowce odnalezione w Kalamandze Dwa masywne Nexusy oraz bezcenne złoża odkryte w pobliżu Przełęczy Mogron

Bob Nashahago Relacja z Instytutu Wojny

Senna, spokojna osada Kalamanda, położona niedaleko Przełęczy Mogron, z dnia na dzień została postawiona w samym centrum uwagi całego świata. Wójt wsi, Anson Ridley, ujawnił w tym tygodniu, że lokalna ekipa badawcza odkryła potężną żyłę złota oraz złoża cennych kamieni szlachetnych wewnątrz strefy wpływów osady.

Co więcej, przy okazji odkryto również dwa Nexusy o wielkim potencjale magicznym. Przed dokonaniem tego odkrycia Kalamanda była znana jedynie jako dobre miejsce do połowów, nic ponadto. Dziś ta spokojna osada stała się celem poszukiwaczy przygód oraz inwestorów liczących na sławę i bogactwa przekraczające ich najśmielsze sny.

Rada osady zdążyła już ustabilizować tymczasowy obóz w pobliżu górskich podnóży wiodących do Przełęczy Mogron oraz Wielkiej Bariery. Spodziewany jest bowiem ogromny napływ ludzi skłonnych wymienić dorobek ciężkiego dnia pracy na brzęczącą nagrodę.

Wójt Ridley przyznał, że Kalamanda nie jest wstanie samodzielnie wydobywać i przetwarzać odkrytych pokładów złóż. Jak powiedział: „Nie ulega to wątpliwości, że będziemy poszukiwać partnera wśród największych cechów górniczych, albo i nawet pośród największych miast-państw aby sukcesywnie wydobywać odkryte surowce.” Dodaje jeszcze na koniec: „Szukamy partnera, który respektował będzie wolę Kalamandy do realizowania przede wszystkim jej własnych interesów.”

Wraz z dodatkowym, niespodziewanym odkryciem, Liga również zmuszona była zainteresować się obdarzoną dobrą fortuną Kalamandą. Przedstawiciel Rady Równości, Rovis Samadon, nie wzruszył się specjalnie kwestią odnalezienia Nexusów przez organizację inną niż Liga, jak mówi: „Liga niestrudzenie pracuje nad zlokalizowaniem i utrzymaniem kontroli nad wszystkimi Nexusami znalezionymi na całym kontynencie Valoranu. W tak łaskawie obdarzonym magią świecie jak Runeterra jasnym jest, że wiele Nexusów pozostaje jeszcze nieodkrytych”

Samadon dodał jeszcze: “Mieszkańcy Kalamandy słusznie postąpili nie tylko publicznie ogłaszając swoje odkrycia, ale też bezpośrednio informując o tym Ligę.”

Liga od razu zapowiedziała plany wysłania ekipy badawczej, składającej się z przywoływaczy i magików, aby zbadała ona odkryte Nexusy pod kątem ich potencjalnego użycia przez Ligę.

  • Opis
  • Bohaterowie Powiązani”

Kalamanda – mała wioska znajdująca się na północ od Wielkiej Bariery w Valoranie.

JoJKalamandaBoomtown.jpg

Opis Edytuj

Historia Edytuj

Długi Sen Brackernów Edytuj

Odkrycie Zasobów Naturalnych Edytuj

Napięcia Miasta-Państw Edytuj

Odkryte Przekupstwo Zaunu Edytuj

Zminimalizowane Kopalnie Edytuj

Przyznanie Ekskluzywnego Kontraktu przez Demacię Edytuj

  1. 26 Stycznia „Demaciańscy górnicy, uwięzieni w kopalni w Kalamandrze” –  Trzesięnie ziemii przeszło przez wioskę w Kalamandrze i spowodowało zawalenie się kopalni.
  2. 24 Luty „Demaciańscy górnicy ocaleni.”  – Demacia przyjęła pomoc w akcji ratunkowej od Pitlover i historycznie pierwszy raz od państwa-miasta Noxus, z oględzin miejsca zdarzenia wynikło że trzęsienie spowodował człowiek. Odnaleziono Noxiańskiego żołnierza, który miał na Sobie ładunki sejsmiczne. Odnaleziono go dokładnie w miejscu w którym doszło trzęsienia ziemii. Na tą chwilę, burmistrz Kalamandry chce podpisac kontrakt z Demacią na wyłączność wydobywania surowców. Miasto górnicze jest centrum zaopatrzenia dwóch konkurencyjnych państw Noxus i Demacii. Sytuacja może być napięta.

Oskarżenia przeciwko Demacii Edytuj

  1. 25 Marca „Kalamandra w chaosie”  – Jarvan III przyjeżdża to Kalamandry, aby podpisać umowę o wyłączność wydobycia surowców. Jednak spotkanie przerywa Wielki Taktyk Noxus – Swain. Przyprowadza On związanego Demaciańskiego żołnierza, wygląda On słabo i bezsilnie. Gdy Król Demacii domaga się wyjaśnień. Swain ujawnia że ten Żółnierz podszywał się pod Noxianina i to On odpowiada za morderstwa cywili w kopalnii. Jarvan III był zaskoczony i zapytał więźnia o powody. Odpowiedź była nade szokująca: – „Działałem na rozkaz Twojego syna Jarvana IV panie”. Rozpętał się Chaos, burmistrz przełożył podpisanie umowy, i zarządził że więzień zostanie przesłuchany w obecności obu władców miast-państw.

Wzmocnienia Edytuj

  1. 21 Kwietnia „Do Kalamandry przybywają posiłki”  – Armie Noxus i Demacii zmierzają w kierunku miasta górniczego. Przesłuchanie więźnia zostało przełożone przez króla Jarvana III. Ludzie się dziwią. Czemu czystemu jak łza królowi potrzebne jest aż tyle czasu?

Edytuj

Znalezienie Martwego Więźnia Edytuj

  1. 22 Czerwiec – „Więźień w Kalamandrze nie żyje.”– Odnaleziono zwłoki Demaciańskiego żołnierza, który przyznał się do zdrady i spiskowania przeciw Noxus. Jego przesłuchania miało się odbyć w przyszłym tygodniu. Zginął otruty. Z Noxus wyjechał powóz z gen. Boramem Darkwillem. Wielki przywódca wyjechał ze swojego państwa-miasta pierwszy raz od 20 lat.

Zamordowanie Darkwilla Edytuj

  1. 1 Lipiec – „Boram Darkwill zamordowany”. Noxiański oddział udał się na spotkanie z przywódcą, aby zapewnić mu większą ochronę. Na miejscu znaleźli ciała generała, a także oddziału najwaleczniejszych zołnierzy Noxus. Swian wypowiedział wojnę Demacii, stwierdzając, że tylko cała Demaciańska armia mogła tego dokonać. Król Jarvan III wyparł się zarzutów i zaproponował pomoc w ujęciu sprawcy. Swain odrzucił propozycję.

Wojna w Kalamandzie Edytuj

  1. 22 Lipiec „Wojna w Kalamandrze.” – Według plotek to Jarvan IV pierwszy wykonał cios. Swain poruszał się w swoim obozie, kiedy został zaatakowany z zaskoczenia przez księcia. Chwilę później Wielki Taktyk stał i wydawał polecenia swoim żołnierzom, i przywoływał ich do walki. Jarvan IV po walce ze Swainem zniknął, nikt go już potem nie widział po jego pojedynku ze Swainem, samego pojedynku również nikt nie widział.

Pacyfikacja Kalamandy Edytuj

  1. 28 Lipiec „Kalamandra spacyfikowana” – League wysłało 400 przywoływaczy do Kalamandry, aby zatrzymać to szaleństwo.  Ich wysiłki stworzyły wielką bańkę statyczną unieruchamiając wojowników. Przywoływacze zaczęli wydobywać żywych żołnierzy. Bariera sprawiła że w Kalamandrze nie ma surowców, nie można ich wydobyć.  Przywódcy miast-państw znajdują się w Intitute of War – szukając pokojowego rozwiązania konfliktu.

Crystal Scar Edytuj

Przebudzenie Brackerna Edytuj

Intruz w Więzieniu Kalamandy Edytuj

Bohaterowie Powiązani Edytuj

Bohater Więzi
GarenGaren
Jarvan IVJarvan IV
KatarinaKatarina
SkarnerSkarner
SwainSwain
TalonTalon
ZileanZilean

Więcej w Fandom

Losowa wiki