FANDOM

Skórki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

X FirstAppearance

Pierwsze pojawienie

  •  Jinx została zaprojektowana przez RiotTeaTime'a, Gypsylorda i Ransoma.
  • W polskiej wersji językowej jej głosu udziela Aleksandra Grzelak.
  • Przed jej ujawnieniem, Ransom opisał ją jako postać z unikalną osobowością oraz kolorem włosów występującym tylko u  jednego innego bohatera.
  • Według RiotTeaTime'a, inspirację stworzenia  Jinx oparto na Jokerze, Gollumie i Helenie Bonham Carter.
  • Jej imię po raz pierwszy pojawiło się w kodzie źródłowym wandalizmów, które wykonała 20 września 2013 roku na oficjalnej stronie  Vi podpisując się X była tutaj.
  • Po raz pierwszy pojawiła się na obrazie skórki  Basenowego Gravesa.
    • Plakat Imprezy Basenowej jest pokazany z jej perspektywy widzenia.
    • Po jej wydaniu, jest również widoczna na splash arcie  Posterunkowej Vi.
  • Tatuaże na ramieniu  Jinx zmieniają swoje położenie pomiędzy listem gończym a plakatem Imprezy Basenowej. Zephyreal zaproponował, że list gończy mógł zostać sporządzony za pomocą ferrotypii lub po prostu jest to błędem rysownika portretu pamięciowego.
  • Ona wraz z  Lux i  Miss Fortune to trio, które nazwy zostały zaczerpnięte od pojęć wiar szczęścia i pecha. Nazwa Jinx odnosi się do koncepcyjnego światopoglądu osoby, która chce coś zrobić lub powiedzieć a jej akcje będą powodować pecha u tych osób, które usłyszą owe "słowo". Zazwyczaj osoba nosząca nick Jinx będzie sprawiać nieszczęścia u wszystkich niezależnie od wpływu na nią.
    • Dodatkowo to słowo może oznaczać również grę dla dzieci polegającą na tym, kto jako ostatni lub za późno powie to słowo, wtedy otrzyma karę a zwycięzca otrzymuje zazwyczaj coś do picia lub zjedzenia.
    • Jinx to również sklep internetowy, w którym można kupić oficjalne produkty Riotu (koszulki, akcesoria, itp.).
  • Jej taniec odnosi się do Psa Jake'a – jednego z głównych bohaterów serialu animowanego Pora na przygodę!. Porównanie można zobaczyć tutaj.
  • Jest pierwszą bohaterką, która ma ciągłą animację śmiechu.
  • Jest bohaterką posiadającą największą ilość żartów i prowokacji w cytatach dotyczących ruchu i ataku.
  • W animacji śmierci, jej włosy układają się w kształcie serca.
  • Jest drugą bohaterką, która otrzymała w pełni polskiej wersji językowej Prezentację Bohatera (pierwszy był  Yasuo), ale jako pierwsza ma dwie wersje – z męskim i żeńskim lektorem.
  • Podczas tworzenia tej postaci rakiety z jej  Zmienianka zatrzymywały się na pierwszym trafionym celu (jak kolidująca umiejętność mierzona), choć były to normalne ataki.
    • Zostało to zmienione, ponieważ wówczas tryb ten byłby zbyt mało uniwersalny (trudno by było w tłoku trafić określony cel).
  • Wszystkie nazwy jej umiejętności kończą się wykrzyknikiem. Jest to nawiązanie do jej charakteru.
  • B jest jej grupą krwi.
  • Ulubiona potrawa to curry.
  • Jej hobby są wyścigi.

Historia Edytuj

  • Według oficjalnej strony League of Legends, bohaterka pochodzi z Zaun.
  • Wielu graczy spekulowało, że nowa bohaterka będzie siostrą  Vi lub nemezis  Caitlyn, albo oba jednocześnie.
  • Na plakacie poszukiwawczym  Jinx jest ujawniona lista popełnionych przestępstw takie jak: zabójstwa, nieprowokowane napaście, zakłócanie spokoju, nieautoryzowane malowanie budynków, nierozważne detonacje, drobne kradzieże czy nakłaniania do masowej histerii.
  • Ciekawostkę można znaleźć w symbolach – VI, X i C to cyfry rzymskie. Niektórzy sugerowali, że one mogą odnosić się do struktury rangi lub pseudonimów w dawnym gangu  Vi. Natomiast C w historii może odnosić się do nemezis  Jinx Caitlyn.
    • Przypadkowo, kombinacja rzymskich cyfr – CXVI to 116 w cyfrach arabskich, która odnosi się do numeru wydania bohatera  Jinx. Z wcześniejszą kombinacją tej liczby można ułożyć też XCVI (96).
  • Jej bronie – Pif Paf i Rybeńka mają kilka elementów w postaci króliczych uszu i umalowań.
  • W grze pomiędzy  Jinx a  Caitlyn i  Vi występuje specjalne zadanie zwane: Złap mnie, jeśli potrafisz!.

Cytaty Edytuj

  • Kwestia: "Przywitaj się z moimi wcale niemałymi przyjaciółmi!" jest parodią słynnego cytatu z filmu Człowiek z blizną.
  • Po użyciu  SuperMegaRakieta Śmierci!, bohaterka wypowiada wypowiada cztery różne cytaty, które bardzo przypominają wypowiedzi Wormsów – robaczków z gry strategicznej pod tym samym tytułem obsługujące różne rodzaje broni takie jak bazooka.
  • "Straszna z niej beksa. Tylko płakać wciąż chce. Ta ta ta ta!", ten cytat  Jinx jest parodią fragmentu piosenki przewodniej  Vi.
  • Cytat: "Co trzy spluwy to nie jedna!" jest odniesieniem do znanego polskiego przysłowia "Co dwie głowy, to nie jedna.", jednakże pomimo innych liczb, to znaczenia tych zdań są identyczne.
  • "Jinx, tak naprawdę znaczy Jinx. Da?" jest żartem związanym z kilkoma wypowiedziami  Vi: "Vi oznacza wigor/waleczność/wierność."
  • Kwestia  Jinx: "A gdybym miała pistolet, który strzela pistoletami!" jest odniesieniem do mema "broń strzelającą inną bronią".

Skórki Edytuj

  •  Klasyczna Jinx:
    • Tło na obrazku klasycznej skórki jest identyczne co tło  Vi z tą różnicą, że ta jest zniszczona po jej szaleństwie przestępstw w Piltover.
    • Jej ubranie jest opisane jako moda uliczna Zaunu.
      • Ten sam styl posiada  Ekko.
    • Widać na tle obok jej lewej nogi niebieskie graffiti z inicjałami "HE HE HE" co ma nawiązywać do śmiechu  Jinx. Jednakże ona jest znana z malunków w kolorze różowym (wandalizmy na stronach  Vi,  Luciana oraz na nosorożcu w teledysku), więc prawdopodobnie niebieskie rysunki nie są jej częścią motywu.
  •  Jinx z Mafii:
    • Jest ubrana w styl chłopczycy.
    • Na tle widać  Twitcha,  Miss Fortune oraz  Urgota.
    • Dzieli temat "Gangster" wraz z  Gravesem,  Miss Fortune i  Twitchem.
    • Dodatkowo na stole leżą niebieskie karty, które być może należą do  Twisted Fate'a.
    • Wygląd broni Pif Paf przypomina minigun schowany w pudełku od skrzypiec i ma to nawiązanie do filmów z gatunku noir.
    • Jej taniec ma nawiązanie do tańca z lat 20. XX wieku "Charlestona". Porównanie można zobaczyć tutaj.
    • Podczas jej tańca słychać muzykę z jej teledysku graną z gramofonu.
  •  Rozrywkowa Jinx:
  •  Jinx Pogromczyni:
    • Dzieli temat z  Pantheonem oraz  Zombi Nunu.
    • Jako spinka do włosów służą jej nożyczki.
    • Jej wygląd może być nawiązaniem do gry Dying Light.
  •  Czarodziejka Gwiazd Jinx:
    • Cała seria nawiązuje do magicznych dziewcząt - obdarzonych magiczną mocą nastolatek z mangi i anime
    • Jest czwartą legendarną skórką dla strzelca.
    • Shiro i Kuro, jej maskotki, mogą nawiązywać do Ying i Yang, czyli symbolu dobra i zła będących w równowadze - Kuro ma nieco demoniczny wygląd, a Shiro anielski.
    • Mogą one również nawiązywać do Kuro i Shiro z mangi i anime Ao No Exorcist.
      • W języku japońskim "shiro" (白) oznacza "biały", a "kuro" (黒) "czarny".
      • Podczas  umiejętności specjalnej  Jinx Shiro i Kuro złączają się w jedność, można dostrzec też ich twarze podczas wybuchu.
    • Różdżka  Jinx może być nawiązaniem do różdżki Star Butterfly.
    • Podczas jednego ze swoich dialogów nawiązuje do anime Dragon Ball, w którym zebranie siedmiu kul pozwalało przyzwać smoka spełniającego jedno życzenie.
    • Jej animacja tańca nawiązuje do Ievan Polkka Dance.
    • Skórka mogła mieć swoją inspirację w fanowskiej koncepcji Selina Aydina.
    • Dzieli temat z  Janną,  Lulu,  Lux,  Poppy,  Ahri,  Soraką,  Ezrealem,  Syndrą i  Miss Fortune.
  •  Jinx z Odysei:

Teledysk Edytuj

  • W trakcie teledysku w niektórych momentach można zauważyć:
    • 0:25 – wiadomość "HA HA HA" na rakiecie, na której leci  Jinx.
    • 1:17 – parę naczelnych małp, które zostały umalowane przez bohaterkę na podobiznę Jokera z serii o Batmanie.
    • 1:25 – wiadomość "Jinx was here!" (Jinx była tutaj!) na nosorożcu, na którym bohaterka jeździ.
    • 1:29 – można zobaczyć balony, które przypominają bomby z czaszkami  Ziggsa oraz prawdopodobnie niezidentyfikowanego chmuropodobnego bohatera z nogami.
    • 1:43 – na ścianie są graffiti, na których widnieją napisy: "Nerf Heimerdinger" i "League of Jinx".
    • 2:16 – wśród szczątków robotów można zobaczyć  Tibbersa.

Relacje Edytuj

  • Ona wraz z  Ekko i  Vi należeli do jednego gangu w Zaun, zanim się nie rozpadł.
    •  Ekko był w niej zakochany, zanim nie oszalała na punkcie swojej broni.
  • Ma antagonistyczne stosunki z  Vi.
  • Początkowo twierdzono, że ta dwójka jest siostrami, lecz w każdej odpowiedzi Riot na ten temat stwierdza, że są to kwestie, które oddalają tą dwójkę od siebie pod względem pokrewieństwa nie podając zbytnio dużo dowodów na ten temat.
    • Pomimo wielu cytatów odnośnie "siostry Jinx" i "siostry Vi", to nie są wyjawione żadne imiona tych sióstr.
    • Ciekawą rzeczą jest to, że obie postacie w wyglądzie są dla siebie przeciwieństwami.  Vi ma krótkie różowe włosy, niebieskie oczy, jest jedną z najwyższych kobiet, ma bardziej masywną budowę, walczy wręcz oraz używa w pełni opancerzone ubranie.  Jinx ma natomiast długie niebieskie włosy, różowe oczy, jest szczupła, niska, jest dostosowana do walki na dystans oraz jest skąpo ubrana.
    • Bardzo możliwe jest to, że w rzeczywistości nie są ze sobą spokrewnione, a Riot nie potwierdził ich związku, ponieważ to nie jest prawda. Wywołało to u społeczności radość, że deweloperzy mają w projektach te "prawdziwe siostry". Potwierdza to cytat  Jinx: "Myślisz, że to ja jestem walnięta? Widać nie znasz mojej siostry." a osobowość  Vi niekoniecznie pasuje do tej wypowiedzi.
      • Możliwość, że ta dwójka nie jest siostrami, może zostać to potwierdzona przez cytat pustelnika Lyte'a na mapie Howling Abyss w komentarzu do  Vi: "Wyglądasz jak twoja siostra, chwila... Nie mogę o tym mówić." Ta dwójka nie nosi podobieństwa pod względem wyglądu, a więc może to być mowa o zupełnie innej kobiecej postaci.
  •  Jinx chce przez cały czas przytulić  Ziggsa, co spowodowało u niego paniczny strach przed nią.

Filmy Edytuj

League of Legends Music Get Jinxed

League of Legends Music Get Jinxed

Prezentacja bohatera Jinx lektor żeński

Prezentacja bohatera Jinx lektor żeński

Prezentacja bohatera Jinx lektor męski

Prezentacja bohatera Jinx lektor męski

Jinx - Login Screen

Jinx - Login Screen

Rozrywkowa Jinx (Festyn Księżyca 2015) - ekran logowania

Czarodziejki Gwiazd - ekran logowania

Czarodziejki Gwiazd - ekran logowania

Burning Bright (Muzyka League of Legends)