FANDOM

Skórki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

X FirstAppearance

Pierwsze pojawienie

Plik:PoolPartyPoster.jpg
  •  Jinx została zaprojektowana przez RiotTeaTime'a, Gypsylorda i Ransoma.
  • W polskiej wersji językowej jej głosu udziela Aleksandra Grzelak.
  • Przed jej ujawnieniem, Ransom opisał ją jako postać z unikalną osobowością oraz kolorem włosów występującym tylko u  jednego innego bohatera.
  • Według RiotTeaTime'a, inspirację stworzenia  Jinx oparto na Jokerze, Gollumie i Helenie Bonham Carter.
  • Jej imię po raz pierwszy pojawiło się w kodzie źródłowym wandalizmów, które wykonała 20 września 2013 roku na oficjalnej stronie  Vi podpisując się X była tutaj.
  • Po raz pierwszy pojawiła się na obrazie skórki  Basenowego Gravesa.
    • Plakat Imprezy Basenowej jest pokazany z jej perspektywy widzenia.
    • Po jej wydaniu, jest również widoczna na splash arcie  Posterunkowej Vi.
  • Tatuaże na ramieniu  Jinx zmieniają swoje położenie pomiędzy listem gończym a plakatem Imprezy Basenowej. Zephyreal zaproponował, że list gończy mógł zostać sporządzony za pomocą ferrotypii lub po prostu jest to błędem rysownika portretu pamięciowego.
  • Ona wraz z  Lux i  Miss Fortune to trio, które nazwy zostały zaczerpnięte od pojęć wiar szczęścia i pecha. Nazwa Jinx odnosi się do koncepcyjnego światopoglądu osoby, która chce coś zrobić lub powiedzieć a jej akcje będą powodować pecha u tych osób, które usłyszą owe "słowo". Zazwyczaj osoba nosząca nick Jinx będzie sprawiać nieszczęścia u wszystkich niezależnie od wpływu na nią.
    • Dodatkowo to słowo może oznaczać również grę dla dzieci polegającą na tym, kto jako ostatni lub za późno powie to słowo, wtedy otrzyma karę a zwycięzca otrzymuje zazwyczaj coś do picia lub zjedzenia.
    • Jinx to również sklep internetowy, w którym można kupić oficjalne produkty Riotu (koszulki, akcesoria, itp.).
  • Jej taniec odnosi się do Psa Jake'a – jednego z głównych bohaterów serialu animowanego Pora na przygodę!. Porównanie można zobaczyć tutaj.
  • Jest pierwszą bohaterką, która ma ciągłą animację śmiechu.
  • Jest bohaterką posiadającą największą ilość żartów i prowokacji w cytatach dotyczących ruchu i ataku.
  • W animacji śmierci, jej włosy układają się w kształcie serca.
  • Jest drugą bohaterką, która otrzymała w pełni polskiej wersji językowej Prezentację Bohatera (pierwszy był  Yasuo), ale jako pierwsza ma dwie wersje – z męskim i żeńskim lektorem.
  • Podczas tworzenia tej postaci rakiety z jej  Zmienianka zatrzymywały się na pierwszym trafionym celu (jak kolidująca umiejętność mierzona), choć były to normalne ataki.
    • Zostało to zmienione, ponieważ wówczas tryb ten byłby zbyt mało uniwersalny (trudno by było w tłoku trafić określony cel).
  • Wszystkie nazwy jej umiejętności kończą się wykrzyknikiem. Jest to nawiązanie do jej charakteru.
  • B jest jej grupą krwi.
  • Ulubiona potrawa to curry.
  • Jej hobby są wyścigi.

Historia Edytuj

  • Według oficjalnej strony League of Legends, bohaterka pochodzi z Zaun.
  • Wielu graczy spekulowało, że nowa bohaterka będzie siostrą  Vi lub nemezis  Caitlyn, albo oba jednocześnie.
  • Na plakacie poszukiwawczym  Jinx jest ujawniona lista popełnionych przestępstw takie jak: zabójstwa, nieprowokowane napaście, zakłócanie spokoju, nieautoryzowane malowanie budynków, nierozważne detonacje, drobne kradzieże czy nakłaniania do masowej histerii.
  • Ciekawostkę można znaleźć w symbolach – VI, X i C to cyfry rzymskie. Niektórzy sugerowali, że one mogą odnosić się do struktury rangi lub pseudonimów w dawnym gangu  Vi. Natomiast C w historii może odnosić się do nemezis  Jinx Caitlyn.
    • Przypadkowo, kombinacja rzymskich cyfr – CXVI to 116 w cyfrach arabskich, która odnosi się do numeru wydania bohatera  Jinx. Z wcześniejszą kombinacją tej liczby można ułożyć też XCVI (96).
  • Jej bronie – Pif Paf i Rybeńka mają kilka elementów w postaci króliczych uszu i umalowań.
  • W grze pomiędzy  Jinx a  Caitlyn i  Vi występuje specjalne zadanie zwane: Złap mnie, jeśli potrafisz!.

Cytaty Edytuj

  • Kwestia: "Przywitaj się z moimi wcale niemałymi przyjaciółmi!" jest parodią słynnego cytatu z filmu Człowiek z blizną.
  • Po użyciu  SuperMegaRakieta Śmierci!, bohaterka wypowiada wypowiada cztery różne cytaty, które bardzo przypominają wypowiedzi Wormsów – robaczków z gry strategicznej pod tym samym tytułem obsługujące różne rodzaje broni takie jak bazooka.
  • "Straszna z niej beksa. Tylko płakać wciąż chce. Ta ta ta ta!", ten cytat  Jinx jest parodią fragmentu piosenki przewodniej  Vi.
  • Cytat: "Co trzy spluwy to nie jedna!" jest odniesieniem do znanego polskiego przysłowia "Co dwie głowy, to nie jedna.", jednakże pomimo innych liczb, to znaczenia tych zdań są identyczne.
  • "Jinx, tak naprawdę znaczy Jinx. Da?" jest żartem związanym z kilkoma wypowiedziami  Vi: "Vi oznacza wigor/waleczność/wierność."
  • Kwestia  Jinx: "A gdybym miała pistolet, który strzela pistoletami!" jest odniesieniem do mema "broń strzelającą inną bronią".

Skórki Edytuj

  •  Klasyczna Jinx:
    • Tło na obrazku klasycznej skórki jest identyczne co tło  Vi z tą różnicą, że ta jest zniszczona po jej szaleństwie przestępstw w Piltover.
    • Jej ubranie jest opisane jako moda uliczna Zaunu.
      • Ten sam styl posiada  Ekko.
    • Widać na tle obok jej lewej nogi niebieskie graffiti z inicjałami "HE HE HE" co ma nawiązywać do śmiechu  Jinx. Jednakże ona jest znana z malunków w kolorze różowym (wandalizmy na stronach  Vi,  Luciana oraz na nosorożcu w teledysku), więc prawdopodobnie niebieskie rysunki nie są jej częścią motywu.
  •  Jinx z Mafii:
    • Jest ubrana w styl chłopczycy.
    • Na tle widać  Twitcha,  Miss Fortune oraz  Urgota.
    • Dzieli temat "Gangster" wraz z  Gravesem,  Miss Fortune i  Twitchem.
    • Dodatkowo na stole leżą niebieskie karty, które być może należą do  Twisted Fate'a.
    • Wygląd broni Pif Paf przypomina minigun schowany w pudełku od skrzypiec i ma to nawiązanie do filmów z gatunku noir.
    • Jej taniec ma nawiązanie do tańca z lat 20. XX wieku "Charlestona". Porównanie można zobaczyć tutaj.
    • Podczas jej tańca słychać muzykę z jej teledysku graną z gramofonu.
  •  Rozrywkowa Jinx:
  •  Jinx Pogromczyni:
    • Dzieli temat z  Pantheonem oraz  Zombi Nunu.
    • Jako spinka do włosów służą jej nożyczki.
    • Jej wygląd może być nawiązaniem do gry Dying Light.
  •  Czarodziejka Gwiazd Jinx:
    • Cała seria nawiązuje do magicznych dziewcząt - obdarzonych magiczną mocą nastolatek z mangi i anime.
    • Jest czwartą legendarną skórką dla strzelca.
    • Shiro i Kuro, jej maskotki, mogą nawiązywać do Ying i Yang, czyli symbolu dobra i zła będących w równowadze - Kuro ma nieco demoniczny wygląd, a Shiro anielski.
      • W języku japońskim "shiro" (白) oznacza "biały", a "kuro" (黒) "czarny".
      • Podczas  umiejętności specjalnej  Jinx Shiro i Kuro złączają się w jedność, można dostrzec też ich twarze podczas wybuchu.
    • Różdżka  Jinx może być nawiązaniem do różdżki Star Butterfly.
    • Podczas jednego ze swoich dialogów nawiązuje do anime Dragon Ball, w którym zebranie siedmiu kul pozwalało przyzwać smoka spełniającego jedno życzenie.
    • Jej animacja tańca nawiązuje do Ievan Polkka Dance.
    • Skórka mogła mieć swoją inspirację w fanowskiej koncepcji Selina Aydina.
    • Dzieli temat z  Janną,  Lulu,  Lux,  Poppy, Ahri, Soraką, Ezrealem, Syndrą i Miss Fortune.

Teledysk Edytuj

  • W trakcie teledysku w niektórych momentach można zauważyć:
    • 0:25 – wiadomość "HA HA HA" na rakiecie, na której leci  Jinx.
    • 1:17 – parę naczelnych małp, które zostały umalowane przez bohaterkę na podobiznę Jokera z serii o Batmanie.
    • 1:25 – wiadomość "Jinx was here!" (Jinx była tutaj!) na nosorożcu, na którym bohaterka jeździ.
    • 1:29 – można zobaczyć balony, które przypominają bomby z czaszkami  Ziggsa oraz prawdopodobnie niezidentyfikowanego chmuropodobnego bohatera z nogami.
    • 1:43 – na ścianie są graffiti, na których widnieją napisy: "Nerf Heimerdinger" i "League of Jinx".
    • 2:16 – wśród szczątków robotów można zobaczyć  Tibbersa.

Relacje Edytuj

  • Ona wraz z  Ekko i  Vi należeli do jednego gangu w Zaun, zanim się nie rozpadł.
    •  Ekko był w niej zakochany, zanim nie oszalała na punkcie swojej broni.
  • Ma antagonistyczne stosunki z  Vi.
  • Początkowo twierdzono, że ta dwójka jest siostrami, lecz w każdej odpowiedzi Riot na ten temat stwierdza, że są to kwestie, które oddalają tą dwójkę od siebie pod względem pokrewieństwa nie podając zbytnio dużo dowodów na ten temat.
    • Pomimo wielu cytatów odnośnie "siostry Jinx" i "siostry Vi", to nie są wyjawione żadne imiona tych sióstr.
    • Ciekawą rzeczą jest to, że obie postacie w wyglądzie są dla siebie przeciwieństwami.  Vi ma krótkie różowe włosy, niebieskie oczy, jest jedną z najwyższych kobiet, ma bardziej masywną budowę, walczy wręcz oraz używa w pełni opancerzone ubranie.  Jinx ma natomiast długie niebieskie włosy, różowe oczy, jest szczupła, niska, jest dostosowana do walki na dystans oraz jest skąpo ubrana.
    • Bardzo możliwe jest to, że w rzeczywistości nie są ze sobą spokrewnione, a Riot nie potwierdził ich związku, ponieważ to nie jest prawda. Wywołało to u społeczności radość, że deweloperzy mają w projektach te "prawdziwe siostry". Potwierdza to cytat  Jinx: "Myślisz, że to ja jestem walnięta? Widać nie znasz mojej siostry." a osobowość  Vi niekoniecznie pasuje do tej wypowiedzi.
      • Możliwość, że ta dwójka nie jest siostrami, może zostać to potwierdzona przez cytat pustelnika Lyte'a na mapie Howling Abyss w komentarzu do  Vi: "Wyglądasz jak twoja siostra, chwila... Nie mogę o tym mówić." Ta dwójka nie nosi podobieństwa pod względem wyglądu, a więc może to być mowa o zupełnie innej kobiecej postaci.
  •  Jinx chce przez cały czas przytulić  Ziggsa, co spowodowało u niego paniczny strach przed nią.

Filmy Edytuj

League of Legends Music Get Jinxed02:53

League of Legends Music Get Jinxed

Prezentacja bohatera Jinx lektor żeński08:19

Prezentacja bohatera Jinx lektor żeński

Prezentacja bohatera Jinx lektor męski08:19

Prezentacja bohatera Jinx lektor męski

Jinx - Login Screen02:33

Jinx - Login Screen