Fandom

League of Legends Wiki

Jhin (skórki i ciekawostki)

< Jhin

1,552strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Skórki i ciekawostki

Skórki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Ogólne Edytuj

  • Został zaprojektowany przez gypsylorda.
    • Praca nad nim trwała około 7 miesięcy.
    • Pierwotnie został zaprojektowany przez RiotWrekza, jednak jego wczesne koncepcje zostały użyte do stworzenia KindredKindred.
    • Osobą odpowiedzialną za wygląd bohatera jest The Bravo Ray.
    • Jest to imponująco szybki czas, biorąc pod uwagę, że projektanci przeważnie potrzebują od sześciu miesięcy do roku czasu na stworzenie nowej postaci.
  • Jest pierwszym bohaterem wydanym w 2016 roku.
    • Został zaprojektowany w odpowiedzi na potrzebę Riotu do wydania strzelca na początku tego roku.
  • Polskiego głosu JhinaJhina udzielił Tomasz Borkowski.
  • Po raz pierwszy został zapowiedziany poprzez zmiany w profilach czterech postaci (według następującej kolejności): ZedZed, SonaSona, GarenGaren i ViVi w dniach 26. grudzień 2015 - 1. styczeń 2016.
    • Zostały zmienione ikonki portretów oraz dodane specjalne filmiki, na których bohaterowie zostali "naznaczeni".
    • Początkowo sądzono, że będzie mieć tytuł Deadeye (Zabójcze Oko) ze względu na nazwę kodu użytego przy naznaczonych bohaterach.
      • Słowo Deadeye nawiązywało do koncepcji mordercy o dużym zasięgu.
    • Słowo Jhin także zostało znalezione w plikach filmiku.
  • Jest pierwszym bohaterem, u którego po zabiciu wrogiego bohatera w miejscu jego ciała pojawia się kwiat z Zabójczego RozkwituZabójczego Rozkwitu.
    • Było to związane między innymi z tym, że jego projektant – gypsylord – chciał dodać do niego coś, co dopełniłoby jego zestaw umiejętności, lecz długi czas nie mógł wpaść na odpowiedni pomysł. Podobnie było w trakcie tworzenia umiejętności biernejumiejętności biernej JinxJinx.
  • Jego taniec jest możliwym nawiązaniem do Lezginki – tradycyjnego, ludowego tańca kaukaskiego.
    • Pomimo znacznego podobieństwa, jego taniec nie jest identyczny ze znanym brazylijskim tańcem zwanym "Passinho do Romano".
  • Imię JhinaJhina jest drobnym przekształceniem arabskiego słowa Jinn, które pierwotnie oznaczało demona lub coś nie-ludzkiego. Inne podobne słowa w tym języku związane z bohaterem to Majnūn (oznaczające kogoś opętanego bądź obłąkanego) oraz jannah (ogród). Oba te słowa wpasowują się w temat JhinaJhina jako niezrównoważonego psychicznie, widzącego florystyczne motywy podczas dokonywania aktów przemocy.
  • Jego obsesja na punkcie zabijania ofiar w perfekcyjny sposób jest możliwym nawiązaniem do prokuratora Manfreda Von Karmy z serii Phoenix Wright : Ace Attorney , gdzie prokurator ten za każdą cenę otrzyma swój upragniony werdykt "WINNY" w idealny sposób. 
  • Jego umiejętność Zabójczy RozkwitZabójczy Rozkwit ma prawie identyczną nazwę co umiejętność Qumiejętność Q ZyryZyry. Ikony i działanie tych zaklęć również jest dość podobne.
  • W jego prezentacji bohatera zapomniano wspomnieć, że Kurtyna!Kurtyna! ujawnia oznaczone cele w momencie użycia.

Design Edytuj

  • W czasie rozwoju nosił tytuł The Artisan Killer (Artystyczny Zabójca).
    • Jego początkowym imieniem było Jin, ale zostało uznane za zbyt podobne do imienia innej postaci stworzonej przez gypsylorda (do JinxJinx). Z tego powodu zostało nieznacznie zmienione.
  • Pierwsze projekty postaci przedstawiały tajemniczego snajpera-łowcę nagród, jednocześnie o wyglądzie kowboja-robota.
    • Początkowo nie było również jasne, do jakiej nacji będzie należał. Próbowano go przykładowo osadzić w Zaun, dano mu maskę, a jego płeć uczyniono niejednoznaczną.
    • Kiedy zaprojektowano już jego "garb", na pewien czas JhinaJhina uczyniono Darkinem, a później był nawet kobietą.
    • Dopiero umiejscowienie w Ionii zadecydowało o jego obecnym wyglądzie – jego ciało wydłużono, a z maski uczyniono misterne dzieło sztuki. Elementy robota wyrzucono, gdyż brakowało mu charakterystycznej dla JhinaJhina elegancji.
  • Tworząc JhinaJhina, projektanci chcieli wykreować postać, która byłaby z pozoru przyjazna i ludzka, uśmiechałaby się, ale nie byłoby to prawdziwe – to jedynie maska. Miał szukać uzasadnień dla popełnianych czynów i choć wyglądałby normalnie, w środku to zwyczajny potwór, który uwielbia swoją sztukę i zadaje swym ofiarom perfekcyjną śmierć. Mocno nawiązuje tym tematem do serialu Dexter.
  • W jego kolorystyce wykorzystano jasne, żywe odcienie, które miały podkreślać jego chęć wyróżnienia się. Trzy główne barwy – fiolet, biel i złoto – są nawiązaniem do rzymskich cesarzy. Jest nie tylko świetnie przygotowany do zabijania, lecz również jego ubiór robi wrażenie.
  • Nim został ujawniony, na oficjalnej stronie na Facebooku pojawił się przeciek przedstawiający grafiki dwóch z jego umiejętności – Zabójczego RozkwituZabójczego Rozkwitu oraz Kurtyny!Kurtyny!. Ujawniony przedwcześnie został również jego portret. Krótko po tym pojawiło się kilka przecieków, mówiących o tym, jakoby miał następujące umiejętności:
    • Umiejętność biernaUmiejętność bierna: JhinJhin biernie (z poziomu na poziom) nie otrzymuje prędkości ataku, a jedynie Przebicie Pancerza. (Umiejętność rzeczywista, ale nie w pełni.)
    • QQ:  Oznacza wroga, otrzymuje mały bonus prędkości ruchu, gdy zmierza w kierunku oznaczonego wroga. Kiedy zaatakuje oznaczonego przeciwnika atakiem podstawowym, zada dodatkowe obrażenia oraz nałoży dodatkowy efekt. Efekt przestaje działać, jeśli zaznaczony wróg ginie w trakcie trwania umiejętności, wtedy też czas odnowienia jest zmniejszony (Umiejętność ta okazała się być jego umiejętnością biernąumiejętnością bierną).
    • WW: Tworzy tunel wzdłuż linii  i oznacza wrogiego bohatera. podczas gdy umiejętność jest aktywna, zarówno JhinJhin jak i oznaczony wróg mogą poruszać się jedynie wzdłuż tego tunelu. Jeśli wróg wyjdzie poza tunel, zadawana jest mu duża ilość obrażeń i zostaje on spowolniony.
    • EE: Biernie; Ataki podstawowe unieruchamiają trafionych wrogów na 0,5 sekundy. Użycie; Jest to daleko zasięgowy atak, który korzysta z efektów przy trafieniu. Jeśli zabije wroga, JhinJhin natychmiast staje się niewidzialny, zapewnia dużą prędkość ataku kiedy wychodzi z ukrycia.
    • RR: JhinJhin staje w miejscu, uruchamia broń dalekiego zasięgu, która śledzi kursor i zapewnia wizję, a po chwili wystrzeliwuje ciężki pocisk, który zadaje duże obrażenia przeciwnikom stojącym wzdłuż linii. (Po części sprawdzone.)
  • Podczas jego tworzenia częścią intencji było spełnienie fantazji o prawdziwym snajperze, którą nie do końca realizowała CaitlynCaitlyn.
  • Początkowo jego umiejętności działały inaczej, niż obecnie:
    • Jego umiejętność biernaumiejętność bierna zadawała znacznie więcej obrażeń zaraz po jej stworzeniu. Przykładowo, czwarty atak ze zdolności pasywnej był zdolny do zdjęcia na na jeden strzał ZedaZeda z pełnym życiem, przez co wymagał przeróbki.
    • Jego Q, Tańczący GranatTańczący Granat, można było użyć ponownie po trafieniu przeciwnika, jednak było to dość skomplikowane.
    • Zabójczy RozkwitZabójczy Rozkwit ujawniał oznaczonego bohatera na kilka sekund, nawet kiedy znajdował się w mgle wojny.
      • Opis jego WW początkowo zawierał informację, która mogła wskazywać, że posiadał laskę w pewnym momencie tworzenia.
      • Jedna z wcześniejszych wersji tej umiejętności przypominała Rzut OszczepemRzut Oszczepem NidaleeNidalee, ale posiadała znacznie większy zasięg (aż 2500 jednostek).
  • Na swoim portrecie nie widać dokładnie samego JhinaJhina, a jego odbicie w rozbitym lustrze.
    • Jest to nawiązanie do przesądu, jakoby rozbicie lustra zwiastowało nieszczęście.
    • Z tyłu widać też elementy ukazujące jego otoczenie jak po walce (rozbite przedmioty na ziemi).
  • Jego umiejętności i design mają liczne cechy znane innym postaciom:

Historia Edytuj

  • Khada JhinKhada Jhin był inspicjentem objazdowych teatrów i oper, ale działał także pod pseudonimem Złocisty Demon, dokonując masakrycznych egzekucji wędrowców oraz mieszkańców wiosek.
    • Jego artystyczny pseudonim, Khada Jhin, oznacza "Złotą Doskonałość" w języku Ionian.
    • Został zatrzymany przez Mistrza Kusho wraz z jego synem ShenemShenem oraz najzdolniejszym uczniem ZedemZedem. Ścigali go przez około 4 lata.
    • Został zamknięty w więzieniu Tuula, ale po kilku latach został uwolniony z powodu inwazji imperium Noxusu na Ionię.
      • Jedną z części tworzenia JhinaJhina była chęć rzucenia nieco światła na Ionię po noxiańskiej inwazji. Miał być zły, ale jednocześnie nie być jedynie mitem. Chciano stworzyć złoczyńcę w miejscu, które dotychczas nie było wystarczająco reprezentowane przez złych kolesi i dać antagonistę bohaterom. Ukazuje nieco inną stronę ioniańskiego społeczeństwa.
  • Jest niezwykle uzdolniony w muzyce, tańcu, poezji i kowalstwie, ale jego głównym talentem jest sztuka zabijania, a częścią tego – czynienie śmierci piękną. Związane jest to z dokładnością i planowaniem, ponieważ wszystko musi się składać na perfekcyjny występ. To artysta, który maluje strachem.
  • Ma obsesję na punkcie liczby 4.
    • Może ona wynikać z jego tytułu Wirtuoza. Większość współczesnych utworów są napisane w oznaczeniu 4/4, co oznacza, że każdy takt podzielony jest na 4 odrębne uderzenia. Ponieważ odlicza każdy podstawowy atak (po wystrzeleniu 4 musi przeładowywać broń), może to oznaczać, że prowadzi grę.
    • IIII jest dość rzadką alternatywą dla rzymskiego liczebnika IV. Owe oznaczenie jest wyryte zarówno na jego broni, jak i na dziwnej wypukłości na jego ramieniu.
    • Zapowiedzi ukazane na profilach czterech postaci (ZedaZeda, SonySony, GarenaGarena i ViVi) przedstawiają piękne sposoby, w jakie JhinJhin wyobraża sobie zabicie ich.
    • Jego promocyjne zwiastuny ukazywały "idealnych" czterech bohaterów.
    • W Chinach i Japonii, liczba 4 (四) jest silnie kojarzona ze słowem śmierć (死). Jest tak przez wymowę owego słowa, przez co np. w numeracji pięter pomijane jest piętro numer 4.
    • Podczas swej animacji żartu wystrzeliwuje 4 pociski.
    • Wszystkie umiejętności mają nawiązania z tą cyfrą:
    • Jego imię składa się z 4 liter.
      • Nawet te, które otrzymał w czasie narodził, również składało się z czterech liter.
    • Jest o cztery lata starszy od ZedaZeda.
    • Jego motyw przewodni również bazuje na cyfrze cztery.
  • Na prawym, mechanicznym, ramieniu posiada dziwną wypukłość, która jest w rzeczywistości hextechowo-magicznym akceleratorem (a raczej "składem" amunicji na cztery pociski). W trakcie swojej superumiejętnościsuperumiejętności przyłącza do niej broń, tworząc potężny karabin i ujawniając co kryje wypukłość.
    • Końcówka lufy ma kształt przypominający zakończenie wiecznego pióra.
    • Każde kolejne strzały zużywają jeden pocisk.
  • Bohater ma niebieskie oczy – można to na moment zaobserwować w trakcie animacji śmiechu (choć w zapowiedzi ukazano, że jego oko jest brązowe).
    • Nie wiadomo, co stało się z jego prawym okiem. Wiadomo jedynie, że ma w pełni sprawne lewe oko oraz usta.
  • JhinJhin posiada kilka psychotycznych fantazji: dokonywanie perfekcyjnych i pięknych śmierci, strzelanie do kogoś z jego broni, bycie rewolwerowcem, snajperem oraz eklektycznym psychopatą nieustannie liczącym do czterech.
  • Bohater sam tworzy amunicję. Są one napędzane magią a nie reakcją chemiczną, które dodatkowo wpłynęły również na projekty broni.
  • W promującym go wideo "Umysł Wirtuoza" przedstawione jest kilka z jego zabójstw, które ukazują kunszt morderstw jego oczyma.
  • Jego ulubionym jedzeniem są (lub były) pierogi.

Cytaty Edytuj

  • Posiada największą ilość cytatów w trakcie poruszania się.
  • Posiada wyjątkową linię głosową – część jego tekstów (podczas ruchu, ataku i czy PowrotuPowrotu) słyszy jedynie on. Jest tak dlatego, że czasem jedynie wypowiada pewne zdania w myślach.
    • Dodatkowo, tylko JhinJhin słyszy chór podczas mówienia – przedstawia ten fakt to, jak sam siebie słyszy w swoim obłąkanym umyśle. Pozostałe teksty słyszane przez graczy przedstawiają bardziej standardowy głos "osoby mówiącej przez maskę". To, jak mówi i jak uważa, że mówi, mocno ze sobą kontrastuje, podkreślając jego psychopatyczny i sadystyczny umysł.
      • Jednakże istnieje jedna interakcja, w czasie której przeciwnik usłyszy jego głos z chórem.
      • W swoich tekstach posiada liczne odniesienia do opery, sceny, przedstawienia i muzyki. Chór w jego głowie ma to podkreślać. Jest to również ta sama muzyka, która pojawiła się w jego zapowiedzi "Umysł wirtuoza" oraz która jest na ekranie logowania.
  • Istnieje około 20% szans, że na początku rozgrywki bohater będzie dość złowrogo nucił.
  • Prowokacje dla Tahm KenchaTahm Kencha: "Masz za dużo linii dialogowych." i "Twoje słowa są takie nieeleganckie. Cóż za głupiec pisał twoje kwestie?" potwierdzają, że bohater posiada największą ilość opcji dialogowych.
  • Ma podobną linię dialogową – "Scena wzywa" – do VeigaraVeigara: "Magia, wzywa mnie."
  • Jego cytat "Przedstawienie nigdy się nie kończy!" może mieć odniesienie do powiedzenia PoH'a "Przedstawienie musi trwać!" z anime Sword Art Online.​

Skórki Edytuj

  • Klasyczny JhinKlasyczny Jhin:
    • Jego wygląd i zachowanie mocno nawiązuje do Eryka z powieści Upiór w operze.
    • Podkreślone jest to przez tematykę związaną z teatrem oraz ukazanie go na portrecie w odbiciu rozbitego lustra.
    • Bohater nosi silne podobieństwo do Amona z serialu animowanego Awatar: Legenda Aanga.
    • Jego wygląd również przypomina V z filmu V jak vendetta.
      • Tak samo jak główny bohater filmu ma obsesję na punkcie jednej liczby.
    • Bohater mógł być zainspirowany Sanderem Cohenem z gry video BioShock.
      • Obaj są artystami uznanymi za szaleńców, którzy tworzą sztukę ze śmierci. Arcydzieło Cohena kręci się także wokół cyfry 4, składając się z czworga (martwych) ludzi, którzy trzymają fotografie.
  • Jhin w Samo PołudnieJhin w Samo Południe:

Relacje Edytuj

  • JhinJhin ma wielką niechęć do ShenaShena i jego ojca – Kusho, którzy zamknęli go w więzieniu.
    • W czasie pościgu za Złocistym Demonem ShenShen (obcując z "dziełami" poszukiwanego) przybrał swój obecny, ponury charakter.
  • Chce zabić Mastera YiMastera Yi ze względu na to, iż szkoła Wuju pozbawiła sukcesu ojca KhadyKhady (który prowadził szkołę walki). W skutek tego zamiast zostać wojownikami, zostali oni artystami.
  • Nie przepada również za ZedemZedem, który należał do ścigających Złocistego Demona, po złapaniu przestępcy chciał zabić JhinaJhina, oraz uprzedził go przy chęci zabicia mistrza zakonu.
    • Podobnie jak ShenaShena, pościg za mordercą spaczył również ZedaZeda.
  • Gardzi SonąSoną, ponieważ to kolejny artysta z Ionii, którego prezentacja skupiona jest na "artystycznej" pracy.
  • W jego historii nie pojawiają się żadne wskazówki na powiązania z ViktoremViktorem (choć są to jedyne znane w Runeterze cyborgi).
  • Tak jak IllaoiIllaoi i Tahm KenchTahm Kench, wie o związku KatarinyKatariny i GarenaGarena.
    • Widać to w ich prowokacjach wobec nich.

Filmy Edytuj

Prezentacja bohatera - Jhin, Wirtuoz08:28

Prezentacja bohatera - Jhin, Wirtuoz

Umysł wirtuoza01:22

Umysł wirtuoza

Jhin - ekran logowania04:21

Jhin - ekran logowania

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki