Jasnowidzenie (ang. Clairvoyance) jest celowanym czarem przywoływacza, który ujawnia wybrany obszar mapy na krótki okres czasu.

Strategia Edytuj

  •  Jasnowidzenie jest najczęściej brane przez bohaterów wsparcia, aby ich partnerzy mogli wziąć bardziej użyteczne czary.
  • Na Summoner's Rift można użyć  Jasnowidzenia na wrogiej platformie przywoływania aby poznać początkowe przedmioty oraz aleje wybrane przez przeciwników.
    • Przedmioty wrogów zostaną zaktualizowane na ekranie podsumowującym (Tab lub O)
  •  Jasnowidzenie jest często używane w celu odkrycia postępów wrogiego dżunglera oraz zapobiegania zasadzkom.
  • Jeśli dżungler z drużyny przeciwny znajduje się w twojej dżungli, użycie  Jasnowidzenia w prawdopodobnym miejscu jego pobytu może pozwolić go zaskoczyć.
  •  Jasnowidzenie może zostać użyte na pobliskich zaroślach aby nie stracić wroga z pola widzenia.
  • Redukcja czasu odnowienia z  Cudu Eleisy oraz  Mistrzowskiego Umysłu kumuluje się pozwalając na zredukowanie go do 40,5 sekund.

Uwagi Edytuj

  • Jeśli  Jasnowidzenie nie obejmuje zarośli w całości, wróg dalej może się ukrywać w nieodkrytej części.
  • "Oko" które pojawia się w miejscu użycia  Jasnowidzenia jest widoczne dla wrogów, nawet jeśli znajduje się na obszarze zakrytym mgłą wojny.
  •  Jasnowidzenie zresetuje znaczniki odkrytych obozów neutralnych potworów na minimapie.
  • Użycie  Jasnowidzenie nie przerwie  Powrotu.
  • "Oko" (zielone dla sojuszników, czerwone dla wrogów) pokazuje czas trwania efektu.

Ciekawostki Edytuj

  •  Jasnowidzenie ma najkrótszy czas odnowienia ze wszystkich czarów przywoływacza. Następny czar w kolejności to  Porażenie z 70 sekundami czasu odnowienia.
  • Zostało usunięte pod koniec sezonu 2015.

Historia aktualizacji Edytuj