FANDOM

Skórki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Ogólne Edytuj

  • Jest ostatnią bohaterką wydaną w 2015 roku.
  • Pierwsza wzmianka o tej postaci pojawiła się na PBE – znaleziono jej cytat wyboru w języku portugalskim.
  • Po raz pierwszy oficjalnie pojawia się w 1. rozdziale Cienia i Fortuny.
  • Głosu  Illaoi w polskiej wersji językowej użycza Anna Ułas.
  • Jej "broń" to święty talizman – Oko Bogini, która odziera ciała sprawdzanych z duszy, a następnie zmusza ich do stawienia bogini czoła i udowodnienia swojej wartości.
  • Nagakabouross (wym. "Nagakejbuross") jest różnie określana: jako Matka Węży, Wielki Kraken czy Brodata Dama.
  • Nagakabouross jest mieszanką starożytnych mitów dotyczących chaosu (m. in. taoizm, hinduizm, religia sumeryjska, religia babilońska, Cthulhu). Religia jest unikalna w Valoranie i jest czczona na Serpent Isles. To bogini życia, chaosu, oceanu, morskich sztormów oraz ruchu.
  • Imię Nagakabourossy, bogini czczonej przez  Illaoi, złożone jest z kilku znaczących słów:
    • Naga, odnosi się do Nag – grupy hinduistycznych wężowych bóstw, będących duchami natury i obrońcami źródeł, studni i rzek. Przynoszą deszcz, a więc i urodzaj, ale są również uważane za przynoszenie takich katastrof jak powodzie i susze.
    • Ka, który rzekomo jest duchem zamieszkującym w człowieku bądź posągu jako siły życiowe, uważany przez starożytnych Egipcjan za bycie duchową częścią osoby, która przetrwa po śmierci ciała.
    • Bouros, najprawdopodobniej odnoszący się do Uroborosa – symbolu powszechnie używanego do reprezentowania nieskończoności bądź paradoksalnych cykli, przedstawianego jako węża pożerającego swój własny ogon.
      •  Macki Nagakabourossy, zatytułowanej jako Starszy Bóg, mogą być odniesieniem do Cthulhu.
  • Design i głos  Illaoi mógł powstać pod wpływem filmu Disneya: Atlantyda. Zaginiony ląd.
  • Jest jedną z 11 postaci, którzy nie mają zdolności skalowanymi z mocą umiejętności. Do tej grupy należą m. in.:  Draven,  Garen czy  Olaf.
  • Jeżeli bohaterka zdobędzie Pentakilla, wtedy komentatorka powie: "Tentakill!".

Historia Edytuj

  • Bohaterka uczyła się w świątyni w Buhru, aby zostać Zwiastunem Prawdy i głosić religię Nagakabourossy. Po ukończeniu nauki, wyruszyła do Bilgewater, aby tam walczyć z nieumarłymi z Shadow Isles.
  •  Illaoi jest szorstka, ale jest jej bliżej do "twardej miłości" niż wrogości.
    • Ona nie ma zamiaru zabić, ale wierzy w ściganie marzeń, zarówno dobrych jak i brutalnych. Jest dość twardą i wymagającą panią, u której są bardzo surowe lekcje. Jej głównym postępowaniem wobec innych jest sprowadzanie ludzi na właściwe tory poprzez bardzo ciężkie testy, które mogą doprowadzić do śmierci (ale życzy wszystkim jak najlepiej).
    • Dla niej najważniejszy jest ruch (działanie, przepływ bądź brak bezczynności).
    • Jeżeli taki "cel" nie zdoła osiągnąć swojego celu/przeznaczenia, wtedy musi oddać swoją energię i wrócić do wszechświata.
  • Ludzie  Illaoi nie są świadomi o istnieniu innych religii (mimo, że posiadają również innych bogów) i nie potrzebują nazwy dla swojej wiary.
  • Nosi ona takie tytuły jak: Niosąca Prawdę czy Zwiastun Prawdy.
  • Symbole wiary  Illaoi to stworzenia żyjące na Serpent Isles (m. in. symbol Matki Węży).
  •  Illaoi posługuję się intonacjami w specyficznym języku.
  • Według niej, istoty duchowe i bożki (takie jak  Anivia czy  Kindred) są bezużyteczne, albowiem tylko odwracają uwagę od prawdy.
    • Może to też być wynik jej bardzo silnej wiary w Matkę Węży (nie uznaje nadprzyrodzonych mocy u innych istot).
      • Z tego samego powodu zapewne też gardzi Wyniesionymi.
  •  Illaoi ma dużą pogardę dla mieszkańców Shadow Isles i dla Wyniesionych.
    • Dla niej, jest duża różnica między światem duchów a Harrowing. "Zdrowe" dusze poruszają się w stałym cyklu transformacji i odrodzenia. W przypadku tych "zabłąkanych" (z Shadow Isles), one są w stagnacji i uwięzione przez śmiertelników. Dotyczy to tych, którzy nie dostrzegają prawdziwego celu i pragnienie życia. Ze względu na to, że nie są w stanie pójść o krok dalej, są obrzydliwością dla jej wiary i boga.
    • W przypadku Wyniesionych, to jest podobna sytuacja co z mieszkańcami Shadow Isles z tą różnicą, że pierwsi chcieli zdobyć boskie moce oraz uchronić się przed śmiercią, co według  Illaoi jest obrzydliwe.
  •  Illaoi lubi mango. Prawdopodobnie jest to nawiązanie do  pomarańczy  Gangplanka (dawnej relacji z przeszłości).
    • Według zwyczajów, na Serpent Isles zawsze powinno się dzielić jedzeniem z gośćmi, zwłaszcza owocami. Jedzenie owoców bez oferty podzielenia się z gościem jest uznawane jako wielką obrazę lub nawet groźbę.

Cytaty Edytuj

  •  Illaoi jako jedyna postać ma kwestie dla wrogów, które nie są negatywne nastawione a bardziej zachęcające (np. przy zabiciu  macek przez  poddanych próbie).
  • Jest to pierwsza postać, która posiada identyczne prowokacje skierowane do różnych, a przy tym niepowiązanych ze sobą postaci.
  •  Illaoi prawdopodobnie wyczuwa emocjonalne związki między  Garenem a  Katariną.
    • W swoich cytatach nawołuje ich do porzucenia honoru czy godności i oddaniu się miłości.
  • Kwestia dla  Aatroxa: "Znamy twoje prawdziwe imię, nie boimy się ciebie!" może oznaczać, że bohaterka wie, kim naprawdę jest oraz jak z nim postępować.
    • Potwierdza to teorię, że "Aatrox" to tylko jego umowne imię dla różnych cywilizacji.
  • Jej cytat skierowany do  Anivii ,  Barda i  Kindred : "A kysz, zbłądzony duchu!" ma kilka ciekawostek:
    • Zwrot "a kysz" to rzadko używany (staropolski) synonim słów uciekaj, czy precz. Zwykle kierowało się go do zwierząt czy duchów.
    • Może to być nawiązanie do Dziadów, poematu Mickiewicza, gdzie duchy są odpędzane zwrotem "A kysz, a kysz!".
  • Kwestia: "Randuin była... Kobietą?!" może być nawiązaniem do filmu Seksmisja a dokładniej do fragmentu, gdzie w świecie kobiet pada tekst "Kopernik była kobietą!".
  • Występuje błąd, że gdy  Illaoi mówi podczas  Powrotu, to jej głos słychać na całej mapie.

Skórki Edytuj

Relacje Edytuj

  • W Bilgewater mówi się, że łączyła ją intymna relacja z  Gangplankiem, ale ona wybrała Boga nad Mężczyzną. Mimo wszystko nie byli wobec siebie wrogo nastawieni.
    • Była pierwszą miłością  Gangplanka.
    • To ona pomogła mu stanąć na nogi, po jego upadku z ręki  Miss Fortune.
  • Nigdy nie spotkała  Brauma, ale sądząc po jej kwestiach, posiada podobne zainteresowania, co on sam.
  •  Illaoi chce zniszczyć  Mordekaisera, gdyż jest dużą obrazą dla jej bóstwa.
    • Ogółem jest ona wrogiem wszystkich nieumarłych (w tym  Nautilusa, który raczej nie służy siłom śmierci).
  •  Illaoi gardzi istotami bogo-podobnymi (czyli  Azirem,  Xerathem,  Nasusem,  Renektonem,  Anivią,  Bardem i  Kindred), ponieważ uważa, że nie mają one celu istnienia (jej bogini i tak włada wszystkim), a swą boskością łamią zasady ruchów wszechświata.
    • Może to też być spowodowane faktem, że wszechmocne stworzenia stanowią rodzaj konkurencji dla Nagakabourossy przy władaniu światem (bóg może być tylko jeden).
  • Podobnie jak  Jhin oraz  Tahm Kench, wie o związku  Katariny i  Garena.
    • Dowodem tego są prowokacje wobec nich.

Filmy Edytuj

Prezentacja bohaterki - Illaoi07:29

Prezentacja bohaterki - Illaoi

Illaoi - ekran logowania03:02

Illaoi - ekran logowania

Przypisy