Fandom

League of Legends Wiki

Icathia

1,521stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Icathia – zaginione miasto we wschodniej części Valoranu.

Opis Edytuj

Icathia jest uważana przez większość mieszkańców za mit, choć niektórzy sądzą, że kiedyś istniało lecz zostało pochłonięte przez pustynię. Ci wierzący sugerowali, że znajduje się gdzieś w południowej części, lecz nie, to były jedynie pogłoski, a szczegóły były już bardzo niewiarygodne. Wielu badaczy próbowało odkryć Icathię, ale jedynym faktem, jaki udało im się odkryć jest to, że znajduje się na południe od Wielkiej Bariery, która jest złowroga, upiorna i niebezpieczna.

Historia Edytuj

Pierwsze Ostrzeżenia Edytuj

Kassadin OriginalSkin.jpg

Między wymiarami i między światami istnieje pewne miejsce. Jedni znają je jako Zewnętrze, inni zaś mówią na nie Nieznane. Jednakże większość nazywa je Pustką. Pomimo swojej nazwy wcale nie jest ono pustym miejscem., lecz domem dla niewypowiedzianych rzeczy, zbyt straszliwych dla umysłów zwykłych śmiertelników. Chociaż wiedza o tym zaginęła, istnieją tacy, którzy przez przypadek odkryli, co znajduje się za jej granicą i nie są w stanie odwrócić wzroku. KassadinKassadin jest jedną z takich istot. Był człowiekiem, który musiał spojrzeć w oblicze Pustki. To, co zobaczył, odmieniło go. Niegdyś poszukiwacz zakazanej wiedzy, odkrył, że to, czego poszukiwał, jest czymś kompletnie innym. Jest jednym z nielicznych, którzy dzięki niewielu wskazówkom ze starożytnych tekstów odnaleźli drogę do zapomnianej Icathii i przeżyli, by o tym opowiadać.

W niszczejącym mieście cyklopów, Kassadin odnalazł sekrety, którymi nigdy nie podzieli się z nikim innym. Tajemnice, które sprawiają, że drży na myśl o wizjach przyszłości, które ujrzał. Moc tego miejsca niemal go pożarła, jednak Kassadin zdołał zrobić to, co musiał uczynić, by przetrwać – wpuścił Pustkę do swego wnętrza. Cudem udało mu się pokonać obce pragnienia, które jej towarzyszyły i wyszedł z tego kimś więcej niż człowiekiem. Pomimo tego, że utracił część swojego człowieczeństwa, wie, że musi chronić Valoran przed rzeczami czającymi się po drugiej stronie.

Prorok Pustki Edytuj

Malzahar OriginalSkin.jpg

Po jego wizji w Shurimie i bez żadnych zapasów MalzaharMalzahar wyruszył na pustynię, zwabiony zwodniczym urokiem. Jego celem była leżąca na wschodzie zaginiona cywilizacja, w starożytnych księgach znana pod nazwą Icathia. Niewiele osób wierzyło w istnienie tego miejsca, a ci, którzy nie mieli co do tego wątpliwości, byli przekonani, że piaski już dawno pogrzebały jego ruiny. Gdy zmęczone nogi odmówiły Malzaharowi posłuszeństwa, zorientował się, że klęczy u podnóży przedziwnego, kruszącego się obelisku. Dalej wyłonił się nietypowy zarys zniszczonego miasta oraz olbrzymich rozpadających się posągów przerażających bogów. Jego oczy dojrzawszy to, czego inni nie widzieli i widzieć nie powinni, zostały wypełnione esencją Pustki. Jego niegdyś zmienne wyobrażenia przyszłości zostały zastąpione przez nieuchronną wizję stworów z Pustki atakujących Valoran. Stojąc samotnie, lecz nie samemu, pośród wyjących wydm, zauważył, że z jego własnych ust znany głos wydobył się w postaci ochrypłego szeptu, a dookoła rozbrzmiały trzy słowa, pod których ciężarem ugięły się jego kolana. League of Legends. Malzahar natchniony siłą Pustki, wyrusza na północ, by spotkać się ze swoim przeznaczeniem.

Ciekawostki Edytuj

  • Icathia jest prawdopodobnie oparta na zaginionym arabskim mieście Iremie, które zostało wspomniane w Koranie. Jakiś czas później owe miasto stało się inspiracją do fikcyjnych dzieł H. P. Lovecrafta.

Bohaterowie Edytuj

Bohater Więzi
Cho'Gath, Postrach PustkiCho'Gath, Postrach Pustki Prawdopodobnie miejsce przybycia do Runeterry
Kassadin, Wędrowiec PustkiKassadin, Wędrowiec Pustki Pochodzenie mocy
Kha'Zix, Łowca PustkiKha'Zix, Łowca Pustki Prawdopodobnie miejsce przybycia do Runeterry
Kog'Maw, Paszcza OtchłaniKog'Maw, Paszcza Otchłani Prawdopodobnie miejsce przybycia do Runeterry; przybył wraz z Malzaharem
Malzahar, Prorok PustkiMalzahar, Prorok Pustki Pochodzenie mocy
Rek'Sai, Furia PustkiRek'Sai, Furia Pustki Prawdopodobnie miejsce przybycia do Runeterry

Więcej w Fandom

Losowa wiki