Fandom

League of Legends Wiki

Harrowing

1,521stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Harrowing art.jpg

Harrowing jest to święto obchodzone każdego roku między 18 października a 17 listopada. W trakcie tego wydarzenia są dodawane świąteczne ozdoby (przedmioty, totemy, ikony) oraz limitowane skórki dla bohaterów. Święto to ma bardziej żartobliwy niż mroczny klimat, jednak poza tym (w fabule Runeterry) kojarzone jest z Shadow Isles i walką między ludźmi a nieumarłymi.

Jego nazwa i charakter wzięła się od amerykańskiego święta Halloween obchodzonego 31 października.

Historia Czarnej Mgły Edytuj

Opowieści o Czarnej Mgle Harrowing02:20

Opowieści o Czarnej Mgle Harrowing

„O Shadow Isles i otaczających ich Czarnej Mgle krążą niejedna przerażająca opowieść. I choć każdy wie, by trzymać się z dala od tej przeklętej ziemi, czasem to ciemność przyjdzie... po ciebie. Czarna Mgła opada i płynie niczym fale. Jednak od czasu do czasu, nocami takimi jak ta dzisiaj, jej eteryczne macki sięgają poza horyzont szukając... pożądając... zabijając... Czas ten zowie się... Harrowing.

W jego trakcie dusze Shadow Isles tułają się po świecie wraz z Czarną Mgłą. Polując na żyjących, karmiąc ciemność. Gdy Harrowing przyjdzie po ciebie, nie ma już odwrotu. Zostaniesz przeklęty i skazany na wieczną tułaczkę w Czarnej Mgle.

A czego się spodziewaliście? Gdy przyjdzie Harrowing, nie ma miejsca na szczęśliwe zakończenie... O wilku mowa... Przygotujcie się dobrodzieje! Nadchodzi Harrowing.
— Lalkarz w Bilgewater

Pierwszy promyk słońca po Harrowing Edytuj

Choć Czarna Mgła już zanika a dusze przez nią pożarte wkrótce zapomną o swojej przeszłości, zagrożenie jakie ze sobą niesie nie zostanie zapomniane. Ci, którzy przetrwali, zastanawiają się teraz gdzie Harrowing uderzy następnym razem i co gorsza, czy ktokolwiek to przeżyje.

Mapa Shadow Isles i Bilgewater - Historia Harrowing.jpg

I1 rok. Bitwa w Cieśninie Noży. Armada z Błędnych Wód, pod dowództwem Miss FortuneMiss Fortune i kapitana GangplankaGangplanka, natrafia na Czarną Mgłę. Poniesiono poważne straty w ludziach. Flota rozproszyła się.

II1 rok. Zatopiona kotwica. Gaśnie jeden element Harrowing. Pojawiają się zgłoszenia o ogromnej postaciogromnej postaci odzianej w zardzewiały strój do nurkowania.

III1 rok. Rzeź w Zatoce Przemytnika. Nikt nie przeżył.

IV3 lata. Bitwa Węża. Lewiatan ziejący błękitnym ogniem zostaje przywołany na powierzchnię przez zaklinacza. Ma zniszczyć Harrowing. Czarna Mgła zostaje rozwiana, zanim dociera do Błędnych Wód, ale gigant z otchłani ginie.

V9 lat. Nadchodzi cień. Czarna Mgła pokonuje siły obronne Południowej Latarni i znika w morskiej otchłani. Światło latarni gaśnie w Błędnych Wodach.

VI14 lat. Dzikie Łowy. HecarimHecarim przywołuje upiora i zrównuje z ziemią port Szarego Wybrzeża. Pomimo oporu zakotwiczonej tam floty rybackiej, wszyscy giną. Do dziś nikt nie ma odwagi zamieszkać na Szarym Wybrzeżu.

VII21 lat. Śmierć Zdobywcy. Potężny galeon o nazwie Zdobywca oraz 30 okrętów wojennych padają ofiarą mrocznej głębi. Niektórzy twierdzą, że widzieli Zdobywcę płynącego wśród Czarnej Mgły podczas kolejnego Harrowing.

VIII32 lata. Bitwa pod Portem Rozpaczy. Upiorny MordekaiserMordekaiser dokonał rzezi w noc Harrowing. Port Rozpaczy zniknął w ciemnościach. Podobno upiory nawiedzają teraz jego puste ulice.

IX17 lat. Karmazynowa Armada. Noxiańskia flota wojenna pada ofiarą Czarnej Mgły. Znika ponad 30 okrętów. Nikt nie przeżył.

X37 lat. Burza. Fregata Zmory Dawcy Światła zatonęła w morzu podczas ucieczki przed Czarną Mgłą.

XI49 lat. Całun. Prawie pół wieku temu stanowił granicę wszelkich znanych Harrowing.

XII33 lata. Kwiat Ionii. Nieznanych rozmiarów flota z Ionii padła ofiarą Harrowing.

Uwaga: Jak widać, w ciągu ostatnich 50 lat Harrowing stało się silniejsze i bardziej zabójcze. Obawiam się, że w przyszłości będzie jeszcze gorzej.

Cień i Fortuna Edytuj

Wraz z upadkiem GangplankaGangplanka, Bilgewater pogrąża się w chaosie, gdy stare zatargi rozwiązywane są krwią a wojny gangów grożą zniszczeniem miasta. Miss FortuneMiss Fortune szuka zemsty, gdy Czarna Mgła opanowuje Shadow Isles i zamienia je w koszmarną burzę niepowstrzymanych umarłych.

Skórki Edytuj

Skórki Harrowing Edytuj

Każdego roku są wydawane specjalne, limitowane skórki (z kilkoma wyjątkami) w celu nadania charakteru wydarzenia.

The Harrowing.jpg

Przeróbka Twisted Treeline Edytuj

W 2012 roku Riot połączył remake mapy Twisted Treeline z ich wydarzeniem Harrowing. Aby uczcić nowe i tajemnicze pole bitwy Shadow Isles, Riot wydał zestaw skórek oraz bohatera:

Shadow Isles crest.png

Herb Shadow Isles

Cechy Edytuj

HarrowingMinions.jpg

Wygląd stworów na wydarzenie Harrowing

Mapy Edytuj

HarrowingThemedSummoner'sRift.jpg

Wygląd mapy Summoner's Rift w trakcie Harrowing 2010 i 2011 roku

Mapa Harrowing Summoner's Rift została po raz pierwszy użyta w 2010 roku, a ostatni raz rok później. Była to trzecia wersja mapy zmieniająca tekstury oraz dodające ozdoby związane ze świętem Harrowing. Ponadto wprowadzono muzykę z mapy Twisted Treeline przed jego wizualną aktualizacją. Dodatkowo zmieniono wygląd ikonek niektórych przedmiotów oraz wprowadzono ich tymczasowe nazwy. Dodatkowo stwory otrzymały świąteczne ozdoby w postaci masek.

Przedmioty Edytuj

Niektóre przedmioty dostały nowe ikonki oraz nazwy w czasie trwania wydarzenia (w 2010 i 2011 roku):

Runy Edytuj

Jednokrotnie wydano 6 specjalnych świątecznych Run w 2010 i 2011 roku. Runy te zostały umieszczone w Kręgu 2 sekcji sklepu, ale należały do usuniętego później Kręgu 2.5. Poniżej znajduje się pełna lista światecznych run (nieoficjalne tłumaczenie!):

Ikony przywoływacza Edytuj

Od roku 2012 wprowadzono nowe, ekskluzywne ikony przywoływacza, które można było je zebrać w trakcie trwającego wydarzenia (RpPoints.png lub wykonanie określonego zadania).

Skórki totemów Edytuj

Pierwsze skórki totemów wprowadzono do gry w trakcie trwania wydarzenia Harrowing. W trakcie trwania tego wydarzenia można było nabyć przez dany okres czasu dostępne skórki totemów za małą cenę RP RpPoints.png lub PZ IpPoints.png.

W trakcie trwania wydarzenia w 2013 i 2014 roku, skórki tych totemów zostały udostępnione do nabycia ponownie. Można było ich używać za darmo w trakcie trwania wydarzenia, oraz można było je nabyć do końca trwania wydarzenia za 640 RpPoints.png na stałe.

Tryby rozgrywki Edytuj

W 2014 roku wydano pierwszy tymczasowy tryb rozgrywki – Hexakill Twisted Treeline na tytułowej mapie Twisted Treeline. Jest to klasyczna rozgrywka między 12 graczy (po 6 na każdą drużynę).

Galeria skórek Edytuj

Animacje logowania Edytuj

Harrowing 2010 Edytuj

Kitty Cat Katarina & Zombie Ryze (Harrowing 2010) League Of Legends Login Screen With Music01:47

Kitty Cat Katarina & Zombie Ryze (Harrowing 2010) League Of Legends Login Screen With Music

Harrowing 2011 Edytuj

Haunting Nocturne (Harrowing 2011) League Of Legends Login Screen With Music01:05

Haunting Nocturne (Harrowing 2011) League Of Legends Login Screen With Music

Harrowing 2012 Edytuj

Elise - ekran logowania01:54

Elise - ekran logowania

Harrowing 2013 Edytuj

Opętana Zyra - ekran logowania02:07

Opętana Zyra - ekran logowania

Harrowing 2014 Edytuj

Harrowing 2014 - ekran logowania02:58

Harrowing 2014 - ekran logowania

Harrowing 2015 Edytuj

Harrowing 2015 - ekran logowania02:46

Harrowing 2015 - ekran logowania

Harrowing 2016 Edytuj

Harrowing 2016 - ekran logowania01:40

Harrowing 2016 - ekran logowania

Multimedia Edytuj

Pogromca Zombi01:25

Pogromca Zombi

Zobacz także Edytuj

Przypisy

  1. Skórka wydana po wydarzeniu w 2014 roku, ale rok później została do tej grupy przydzielona.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Harrowing

  • Tajemnicze chmury

    60 wiadomości
    • podoba mi sie jej pasyw strasznie ^^ Reszta skilli.. słabe.. chociaż te powiązanie jest fajnym bajerem z innym championem.
    • Co do jej dźwięków to postaram się dodać w tygodniu, jednak proszę o pomoc we wpisywaniu kategorii. A na dziś dam próbkę <dźwięk startowy>.

Więcej w Fandom

Losowa wiki