FANDOM

Harrowing art

Harrowing — święto obchodzone każdego roku między 2. połową października a 1. połową listopada (najczęściej w trakcie zakończenia sezonu). W tym czasie są dodawane świąteczne ozdoby (przedmioty, totemy, ikony), nowe tryby oraz specjalne skórki dla bohaterów. Święto w zależności od danego roku może mieć charakter żartobliwy lub mroczny (w fabule  Runeterry, wydarzenie jest kojarzone z najazdem umarłych z  Wysp Cienia na świat śmiertelników).

Nazwa wydarzenia wzięła się od amerykańskiego święta Halloween obchodzonego 31 października.

Historia Czarnej Mgły Edytuj

Opowieści o Czarnej Mgle (Harrowing)02:20

Opowieści o Czarnej Mgle (Harrowing)

O  Shadow Isles i otaczających ich Czarnej Mgle krążą niejedna przerażająca opowieść. I choć każdy wie, by trzymać się z dala od tej przeklętej ziemi, czasem to ciemność przyjdzie... po ciebie. Czarna Mgła opada i płynie niczym fale. Jednak od czasu do czasu, nocami takimi jak ta dzisiaj, jej eteryczne macki sięgają poza horyzont szukając... pożądając... zabijając... Czas ten zowie się... Harrowing.

W jego trakcie dusze Shadow Isles tułają się po świecie wraz z Czarną Mgłą. Polując na żyjących, karmiąc ciemność. Gdy Harrowing przyjdzie po ciebie, nie ma już odwrotu. Zostaniesz przeklęty i skazany na wieczną tułaczkę w Czarnej Mgle.

A czego się spodziewaliście? Gdy przyjdzie Harrowing, nie ma miejsca na szczęśliwe zakończenie... O wilku mowa... Przygotujcie się dobrodzieje! Nadchodzi Harrowing.Lalkarz w  Bilgewater

Pierwszy promyk słońca po Harrowing Edytuj

Choć Czarna Mgła już zanika a dusze przez nią pożarte wkrótce zapomną o swojej przeszłości, zagrożenie jakie ze sobą niesie nie zostanie zapomniane. Ci, którzy przetrwali, zastanawiają się teraz gdzie Harrowing uderzy następnym razem i co gorsza, czy ktokolwiek to przeżyje.

Mapa Shadow Isles i Bilgewater - Historia Harrowing

I – 1 rok. Bitwa w Cieśninie Noży: Armada z Błędnych Wód, pod dowództwem  Miss Fortune i kapitana  Gangplanka, natrafia na Czarną Mgłę. Poniesiono poważne straty w ludziach. Flota rozproszyła się.

II – 1 rok. Zatopiona kotwica: Gaśnie jeden element Harrowing. Pojawiają się zgłoszenia o  ogromnej postaci odzianej w zardzewiały strój do nurkowania.

III – 1 rok. Rzeź w Zatoce Przemytnika: Nikt nie przeżył.

IV – 3 lata. Bitwa Węża: Lewiatan ziejący błękitnym ogniem zostaje przywołany na powierzchnię przez zaklinacza. Ma zniszczyć Harrowing. Czarna Mgła zostaje rozwiana, zanim dociera do Błędnych Wód, ale gigant z otchłani ginie.

V – 9 lat. Nadchodzi cień: Czarna Mgła pokonuje siły obronne Południowej Latarni i znika w morskiej otchłani. Światło latarni gaśnie w Błędnych Wodach.

VI – 14 lat. Dzikie Łowy:  Hecarim przywołuje upiora i zrównuje z ziemią port Szarego Wybrzeża. Pomimo oporu zakotwiczonej tam floty rybackiej, wszyscy giną. Do dziś nikt nie ma odwagi zamieszkać na Szarym Wybrzeżu.

VII – 21 lat. Śmierć Zdobywcy: Potężny galeon o nazwie Zdobywca oraz 30 okrętów wojennych padają ofiarą mrocznej głębi. Niektórzy twierdzą, że widzieli Zdobywcę płynącego wśród Czarnej Mgły podczas kolejnego Harrowing.

VIII – 32 lata. Bitwa pod Portem Rozpaczy: Upiorny  Mordekaiser dokonał rzezi w noc Harrowing. Port Rozpaczy zniknął w ciemnościach. Podobno upiory nawiedzają teraz jego puste ulice.

IX – 17 lat. Karmazynowa Armada:  Noxiańskia flota wojenna pada ofiarą Czarnej Mgły. Znika ponad 30 okrętów. Nikt nie przeżył.

X – 37 lat. Burza: Fregata Zmory Dawcy Światła zatonęła w morzu podczas ucieczki przed Czarną Mgłą.

XI – 49 lat. Całun: Prawie pół wieku temu stanowił granicę wszelkich znanych Harrowing.

XII – 33 lata. Kwiat Ionii: Nieznanych rozmiarów flota z  Ionii padła ofiarą Harrowing.

Uwaga: Jak widać, w ciągu ostatnich 50 lat Harrowing stało się silniejsze i bardziej zabójcze. Obawiam się, że w przyszłości będzie jeszcze gorzej.

Cień i Fortuna Edytuj

Wraz z upadkiem  Gangplanka,  Bilgewater pogrąża się w chaosie, gdy stare zatargi rozwiązywane są krwią a wojny gangów grożą zniszczeniem miasta.  Miss Fortune szuka zemsty, gdy Czarna Mgła opanowuje  Shadow Isles i zamienia je w koszmarną burzę niepowstrzymanych umarłych.

Skórki Edytuj

Świąteczne Edytuj

Każdego roku są wydawane specjalne skórki (większość jest dostępna przez ograniczona czas) w celu nadania charakteru wydarzenia.

The Harrowing

Przeróbka Twisted Treeline Edytuj

Shadow Isles Crest

W 2012 roku, twórcy gry połączyli odświeżenie mapy Twisted Treeline z ich wydarzeniem Harrowing. Aby uczcić odświeżone pole bitwy  Wysp Cienia, Riot wydał nowego bohatera  Elise oraz zestaw czterech skórek:

Tryby rozgrywki Edytuj

Hexakill: Twisted Treeline Edytuj

Hexakill Twisted Treeline mode

Hexakill podwaja liczbę bohaterów na Twisted Treeline. Sprowadzenie dwunastu bohaterów na najmniejszą mapę League gwarantuje ciągłe gankowanie i sporo okazji do zdobycia pożądanego hexakilla. Zwiększyliśmy nagrody w postaci złota i punktów doświadczenia na całej mapie, a kontrolowanie obu ołtarzy wzmacnia ciebie oraz twoje stwory. Osoby cierpiące na klaustrofobię – i arachnofobię – muszą bardzo uważać. Witaj ponownie w Twisted Treeline.

Teemonologia Edytuj

FGM Doom Bots

Zbierz drużynę, aby pokonać przeklęte Niszczące Boty Zagłady oraz ich  złego władcę, zanim wszystko, co kochasz i czym się cieszysz PRZEPADNIE! Przetrwaj chaos... ale uważaj na czekające cię jeszcze poziomy. Nikt nie wie, jak długo odsuwać będziesz od siebie nieuchronny los, ale każdy gracz, który pokona Boty Zagłady, zyska Ikonę Diablika Teemo na całą wieczność.

Dodatki Edytuj

Mapa Edytuj

HarrowingThemedSummoner'sRift

Pierwsza wersja mapy w trakcie Harrowing

Pierwotna jesienna mapa Summoner's Rift została użyta dwa razy (lata 2010 – 2011). Była to trzecia wersja mapy zmieniająca tekstury oraz dodające ozdoby związane ze świętem Harrowing. Ponadto wprowadzono muzykę z pierwszej wersji Twisted Treeline (przed jego odświeżeniem w 2012 roku).

Po długim okresie czasu, mapa wróciła jako element dekoracyjny specjalnego trybu rozgrywkiTeemonologii w 2016 roku.

Przedmioty Edytuj

Niektóre przedmioty (2010 – 2011) otrzymały tymczasowe ikonki oraz nazwy w czasie trwania wydarzenia:

Runy Edytuj

W latach 2010 – 2011 wprowadzono 6 specjalnych świątecznych run. Zostały umieszczone w specjalnym kręgu (2,5. Krąg), które później zostały umieszczone do 2. Kręgu.

Skórki totemów Edytuj

Pierwsze skórki totemów wprowadzono do gry w trakcie trwania święta Harrowing w 2012 roku. W tamtym czasie można było je nabyć przez dany okres za niewielką cenę w RP RpPoints lub PZ IpPoints. W trakcie trwania wydarzenia w następnych latach, skórki tych totemów zostały ponownie udostępnione do nabycia. Można było ich używać za darmo w trakcie trwania wydarzenia.

Multimedia Edytuj

Zobacz także Edytuj

Linki Edytuj

Opowieści Edytuj

Przypisy

  1. Skórka wydana po wydarzeniu w 2014 roku, ale rok później została do tej grupy przydzielona.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Harrowing

  • Tajemnicze chmury

    60 wiadomości
    • podoba mi sie jej pasyw strasznie ^^ Reszta skilli.. słabe.. chociaż te powiązanie jest fajnym bajerem z innym championem.
    • Co do jej dźwięków to postaram się dodać w tygodniu, jednak proszę o pomoc we wpisywaniu kategorii. A na dziś dam próbkę .