Fandom

League of Legends Wiki

Garen (historia i cytaty)

< Garen

1,521stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Historia i cytaty

Historia Edytuj

„Najlepszym sposobem na zabicie przeciwnika jest przeszycie na wylot człowieka stojącego obok niego.”

Wśród mieszkańców Valoran rozwiązania militarne DemaciiDemacii są albo wychwalane, albo potępianie, lecz niezależnie od tego, wszyscy je szanują. Ich zasada „zero tolerancji” jest praktykowana zarówno przez cywilów, jak i żołnierzy. To znaczy, że podczas walki siły Demacii nie mogą się wycofywać, uciekać, ani poddawać pod żadnym pozorem. Zasady te wpajane są wojskom przez niezrównanych demagogów służących przykładem. Garen, odważny wojownik o przydomku „Potęga Demacii”, jest wzorem, do którego przyrównywani są owi przywódcy. Tysiące wielkich bohaterów zrodziło się i poległo na krwawych polach bitewnych między Demacią a jej największym wrogiem, NoxusNoxus. To właśnie pod ich barwami Garen po raz pierwszy stanął oko w oko z Katariną, Złowieszczym OstrzemKatariną, Złowieszczym Ostrzem. Żołnierz piechoty, który był świadkiem wydarzenia (i który szczęśliwie uszedł z życiem) opowiedział, że wyglądało to tak, jakby oboje byli zaklęci w walcu śmierci tańczonego do symfonii brzęku ostrzy.

Garenowi, chlubie wojsk Demacii oraz przywódcy Nieustraszonej Gwardii, bitwa po raz pierwszy w życiu zaparła dech w piersiach, choć niektórzy twierdzą, że to wcale nie walka była tego przyczyną. Z czasem plotki te stały się bardziej wiarygodne, gdyż Garen wykorzystywał każdą okazję, by stawić czoła Złowieszczemu Ostrzu. Garen, chluba etyki Demacii, nigdy nie skonfrontował pogłosek, ponieważ wiedział, że inni go nie zrozumieją. Dla prawdziwego wojownika wystarczającym powodem do tego, by co rano stawiać czoła nowemu dniu, jest zwykła pogoń za godnym przeciwnikiem. Świadomość, że takowy istnieje, w dodatku piękny i diametralnie inny, nadaje życiu sens.

Cytaty Edytuj

Przy wyborze
  • „Moje serce i miecz są wierne Demacii.”  p
Przy zbanowaniu
  • „Chwała Demacii nigdy nie zgaśnie.”  p
Żart

Garen staje na jednej ręce i zaczyna robić pompki.

  • „Dźwigam dużo na swoich barkach.”  p
  • „Hej, spójrz! Podtrzymuję świat.”  p
  • „Mogę tak przez długi czas. Naprawdę.”  p
Żartując w pobliżu KatarinyKatariny

Garen stoi na jednej ręce.

  • „7002,... Hoho! Nie zauważyłem cię.”  p
  • „Demacia...”  p
Żartując w pobliżu DariusaDariusa

Garen stoi na jednej ręce.

  • „Darius! Przestań zazdrościć, hehehehe!”  p
Prowokacja
  • „Chodź, czeka cię honorowa śmierć.”  p
  • „Nie ważne ile was jest, nigdy się nie poddam!”  p
Prowokując DariusaDariusa
  • „Darius, jesteś rzeźnikiem, a nie generałem.”  p
  • „Wyciągnij rękę Noxus, a wrócisz z kikutem!”  p
Atak
  • „Zwycięstwo na mnie czeka.”  p
  • „Przeklęte łotry.”  p
  • „Walczmy z niesławą.”  p
  • „Poprowadzę szarżę.”  p
  • „Nikczemna zaraza.”  p
  • „Te łachudry zapłacą za to.”  p
  • „Będę walczył, póki starczy mi sił.”  p
  • „Sprawiedliwość prawem lub mieczem.”  p
  • „To co robimy, jest słuszne.”  p
  • „Jesteśmy awangardą.”  p
  • „Pokażmy im potęgę Demacii.”  p
Ruch
  • „Naprzód.”  p
  • „Za Demacię.”  p
  • „W imieniu króla.”  p
  • „Niosę ze sobą sprawiedliwość.”  p
  • „Bez obaw. Nadciągam!”  p
  • „Chrońmy naszą ojczyznę.”  p
  • „Jestem gotów.”  p
  • „Ten świat potrzebuje nadziei.”  p
  • „Pamiętajcie, o co walczymy.”  p
  • „Demacia stanowi jedność.”  p
  • „Walczymy za tych, którzy nie mogą.”  p
  • „Nasze czyny kształtują przyszłość.”  p
  • „Strach jest pierwszym z wielu wrogów.”  p
  • „Wierz w siebie.”  p
  • „Bądź odważny, bądź sprawiedliwy!”  p
  • „Nasza odwaga nie może osłabnąć.”  p
Przy użyciu Rozstrzygające UderzenieRozstrzygające Uderzenie
  • „Do ataku!”  p
  • „Naprzód!”  p
Przy użyciu OdwagaOdwaga
  • „Nie poddawać się!”  p
  • „Demacia!”  p
  • „Z odwagą!”  p
Przy użyciu OsądOsąd
  • „Przełamać ich szyki!”  p
  • „Nie zawaham się!”  p
Przy użyciu Demaciańska SprawiedliwośćDemaciańska Sprawiedliwość
  • „Sprawiedliwość!”  p
  • „Dla dobra sprawiedliwych!”  p
Przy śmierci
  • „Arghhh... Demacia...”  p

Rozwój Edytuj

Aktualizacja rozgrywki: Molochy Edytuj

Chcieliśmy podzielić się naszymi pomysłami, aby przygotować was na dość poważne zmiany, z którymi będziemy eksperymentować w nadchodzących patchach. W skrócie, oto nasze cele:[1]

  • Każdy mecz League powinien być inny, zależnie od biorących w nim udział bohaterów.
  • Wszyscy bohaterowie w League powinni różnić się od siebie.

Głównie skupimy się na tym drugim celu: sprawienie, aby wszyscy bohaterowie w League różnili się od siebie poprzez wyjątkowe mechanizmy rozgrywki, a nie tylko motywy przewodnie czy wygląd.

„Każdy mecz League powinien być inny, zależnie od biorących w nim udział bohaterów.”

Niektórzy bohaterowie już wprowadzają coś wyjątkowego do rozgrywki w League. Wybierzcie BlitzcrankaBlitzcranka, a poważnie wpłyniecie na sposób, w jaki grają obie drużyny. Zamiast liczyć na porządne wkroczenie do walki, wasza drużyna będzie prawdopodobnie mieć nadzieję, że przyciągniecie odpowiedniego wroga, a przeciwnicy ustawią się w taki sposób, aby najbardziej wytrzymali bohaterowie stali z przodu w nadziei, że zostaną przyciągnięci. A Rakietowy ChwytRakietowy Chwyt to tylko jedna umiejętność jednego bohatera!

Wielu innych bohaterów ma podobny wpływ na rozgrywkę jak GnarGnar ze swoim wskaźnikiem szału czy YasuoYasuo ze Ścianą WichruŚcianą Wichru. Jednakże o ile udało się nam to w niektórych przypadkach, w innych nie poszło tak dobrze (chociażby DariusDarius i GarenGaren), a gdy dwóch bohaterów działa w ten sam sposób, wybiera się tego, który robi to lepiej. Powoduje to, że ci sami bohaterowie pojawiają się w każdym meczu (chyba że ta równowaga sił ulegnie zmianie) i każdy mecz wydaje się podobny. To jedna z rzeczy, którą chcemy zacząć rozwiązywać za pomocą tej aktualizacji.

Wcześniej, gdy zajmowaliśmy się równoważeniem bohaterów, czasami osłabialiśmy ich mocne strony, aby wzmocnić ich słabości. Teraz nie będziemy tego robić. Zamiast tego, często całkowicie zmieniamy bohaterów, aby ich mocne i słabe strony były bardziej rozbudowane i odróżniały ich od innych postaci pełniących taką samą rolę.

Zamiast rzucać się na głębokie wody i zajmować się wszystkimi bohaterami, planujemy podzielić ich na grupy – bohaterów, którzy są bardzo podobni do siebie pod względem strategicznym i taktycznym. Skupiając się na niewielkiej grupie bohaterów naraz, możemy zająć się kilkoma mniej popularnymi grupami, jak chociażby pierwszą, którą nazwaliśmy molochami.

Uwaga: Wiele z poniższych zmian może wydawać się wzmocnieniami – i na ogół nimi są – ale nie chcieliśmy tylko zwiększać ich mocy, więc pozmienialiśmy ich w taki sposób, aby każdy z nich oferował coś wyjątkowego. Więcej informacji znajdziecie w opisie patcha, ale chcieliśmy pokazać nasze intencje, nawet jeżeli nie będzie to pełna lista zmian.

Molochy Edytuj

NasusNasus. DariusDarius. GarenGaren. SkarnerSkarner. Gdy myślicie o brutalnej sile, ci bohaterowie powinni przyjść wam do głowy: potężni, wytrzymali, nieruchliwi i walczący wręcz. To mięśniacy League, którzy w późnej fazie gry zamieniają się w bardzo wytrzymałych prowadzących, zdolnych do zniszczenia praktycznie każdego, kto stanie im na drodze. Idealnym przykładem takiego bohatera jest Nasus, jednopsowa maszyna zniszczenia w późnej fazie gry. Ten bohater przypominający rajdowego bossa może robić swoje tylko, gdy znajdzie się blisko celu, a brak dobrej możliwości zbliżenia się oznacza, że musi polegać na przyspieszeniach od sojuszników, jak Wielkie ŁowyWielkie Łowy SivirSivir, lub efektach ograniczenia kontroli, jak unieruchomienie MorganyMorgany, aby się zbliżyć, ale gdy już to zrobi, pokaże swoją potęgę za pomocą Wysysającego UderzeniaWysysającego Uderzenia.

„Gdy myślicie o brutalnej sile, ci bohaterowie powinni przyjść wam do głowy: potężni, wytrzymali, nieruchliwi i walczący wręcz.”

Ta równowaga sił oraz możliwość trzymania ich na odległość pozwalają utrzymać wytrzymałych prowadzących walczących wręcz w dobrym stanie i prowadzą do zróżnicowanych stylów gry. W tej aktualizacji przyjrzeliśmy się kilku molochom, którzy zajmowali to samo „miejsce taktyczne” co Nasus (uważamy, że jest ich trochę więcej, ale na razie skupiliśmy się na czterech) i dodaliśmy trochę wyjątkowych rzeczy tam, gdzie mogliśmy.

Garen Edytuj

„Sprawiedliwość, prawem lub mieczem.”

Garen to bardzo interesujący bohater. Jest niezwykle charakterystyczny, ale nie wnosi nic szczególnie wyjątkowego do meczów, w których się pojawia. Co więcej, gdy nadejdzie późna faza gry, Potęga Demacii zamienia się w Słabiznę Demacii i zostaje tak bardzo w tyle, że nie robi nic innego poza mówieniem ludziom (bardzo głośno) skąd pochodzi. Chcieliśmy trochę bardziej zrównoważyć Garena, więc sprawiliśmy, że będzie trochę słabszy na początku, ale silniejszy na końcu, a potem dodaliśmy nowy efekt bierny do jego superumiejętności.

  • R: Demaciańska SprawiedliwośćR: Demaciańska Sprawiedliwość:
    • [NOWOŚĆ] Bierne: Garen identyfikuje wrogiego bohatera z największą liczbą niedawnych zabić jako Złoczyńcę. Obrażenia Osądu oraz podstawowe ataki przeciwko Złoczyńcy zadają dodatkowe nieuchronne obrażenia równe 1% jego maksymalnego zdrowia.
    • Użycie: Garen przywołuję potęgę Demacii, by zadać ostateczny cios celowi. Im mniej zdrowia ma cel, tym więcej obrażeń zada Demaciańska Sprawiedliwość.
    • [NOWOŚĆ]: Demaciańska Sprawiedliwość zadaje Złoczyńcy nieuchronne obrażenia.

Teraz Garen ma wyjątkową rolę w każdym meczu: rozprawić się z przeciwnikiem (niezależnie od tego, jak jest wytrzymały), który niedawno zabił jednego z jego przyjaciół (bohaterów w jego drużynie). Jest to fajne nie tylko pod względem projektowym, ale także idealnie pasuje do jego postaci: teraz jest obrońcą słabych w i poza grą, a jego umiejętności są całkowitym przeciwieństwem Dariusa. Nie jest to także stała rywalizacja – Złoczyńca będzie się zmieniał podczas meczu, przez co Garen będzie skupiał się na innych celach, zależnie od tego, czy jego przeciwnicy rosną w siłę czy ją tracą.

Są to dość poważne aktualizacje, które, jak zawsze, mogą ulec zmianie, ale mamy nadzieję, że udało nam się pokazać wam pewne wyjątkowe podejście do molochów i tego, jak chcemy zróżnicować bohaterów pełniących podobne role. Mamy plany do innych wytrzymałych prowadzących walczących wręcz (szczególnie dla ShyvanyShyvany i OlafaOlafa) oraz większe plany dotyczące wszystkich bohaterów. Powtarzamy ponownie – naszym cel to sprawienie, aby każdy bohater w League był wybierany z konkretnego powodu i by oferował coś wyjątkowego i fajnego.

Wkrótce podamy wam informacje o nowych i zaktualizowanych przedmiotach, które będą przygotowane specjalnie dla molochów.

Obrazy Edytuj

  • Grafika koncepcyjna Garena 1 (w wykonaniu Alberta Carranzy)
  • Garen concept.jpg Grafika koncepcyjna Garena 2 (w wykonaniu Augiego Pagana)
  • Pierwszy podstawowy portret Garena
  • Pierwszy portret Krwawego Garena
  • Pierwszy portret Pustynnego Garena
  • Pierwszy portret Garena Mrocznego Rycerza
  • Plakat Garena (w wykonaniu Davida Rapozy)
  • Grafika koncepcyjna aktualizacji modelu Garena (w wykonaniu Avery'ego Colemana)
  • Grwfika koncepcyjna Garena ze Stalowego Legionu (w wykonaniu Michaela Maurino)
  • Wczesny projekt modelu Garena (w wykonaniu Cody'efo Bunta)
  • Modele Garena i Lux ze Stalowego Legionu
  • Model Garena 1 (Twist of Fate) w wykonaniu Alessandro Baldasseroni
  • Model sylwetki Garena (w wykonaniu Josha Singha)
  • Grafika koncepcyjna Zbuntowanego Admirała Garena (w wykonaniu Charlesa 'Yidetha' Liu)
  • Dawny portret Zbuntowanego Admirała Garena (brak Malphite'a Żelaznej Odwagi)
  • Garen Komandos w minigierce Cho'Gath Eats the World (po prawej wykonujący swoje "Spin to Win")
  • Tajemnicza zapowiedź pojawiająca się na oficjalnej stronie Garena
  • Grafika ostrzegająca przed zdradzaniem innym swojego loginu i hasła do gry

Dawne ikony umiejętności Edytuj

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki