FANDOM

Skórki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Został zaprojektowany przez Fantasyworlda, który opuścił studio Riot.
  • Głosu bohaterowi użycza Stefan Knothe.
  •  Gangplank był jedynym bohaterem, który mógł zabijać swoje stwory (usunięto w patchu V1.0.0.116).
  • Jest pierwszym bohaterem, który otrzymał dwie Wizualne Aktualizacje.
    • Było to największe przedsięwzięcie od czasu aktualizacji wizualnej i rozgrywki u  Siona.
  • Jego historia może mieć odniesienie do Duulketa Ariakasa z serii Dragonlance.
  • Dawniej, kiedy  Gangplank wykona cios krytyczny, użyje pistoletu zamiast szabli.
  • W grze Donkey Kong Country, w czasie walki z King K. Roolem, akcja walki dzieje się na statku zwanym Gangplank Galleon, na którym są wystrzeliwane kule armatnie z nieba.
  • Umiejętność  Paktujemy? jest jedyną, która posiada w nazwie znak zapytania.
    • Odnosi się do terminu parley – sposobu dyplomatycznych rozmów używanego przez piratów. Dodatkowo ten termin był często używany w serii Piraci z Karaibów.
  • Dawniej posiadał wzmocnienie, które świadczyło o byciu piratem (na nic nie wpływało).
    • Jego treść brzmiała: "Ahoj! Prawdziwy pirat niczego się nie boi..."
  • Dzięki amerykańskiemu użytkownikowi SantiagoBR, powstał mem: But I ate some oranges and it was k. Później został spopularyzowany przez McRoostera.
  • W arcade'owej grze Blitzcrank's Poro Roundup, występuje  Gangplank sprzed drugiej Wizualnej Aktualizacji.

Cytaty Edytuj

Skórki Edytuj

  •  Klasyczny Gangplank:
    • Posiadał aż trzy aktualizacje modelu.
    • Pierwsza Wizualna Aktualizacja powstała na bazie chińskiej wersji obrazka skórki (wraz z  Janną).
    • Druga aktualizacja została później wydana jako  Kapitan Gangplank i miała zaprezentować go jako najgorszego drania w Bilgewater.
    • Ostatnia postać ukazuje go jako "dawnego" władcę Bilgewater i/lub "zabitego" przez  Miss Fortune.
    • Jego proteza jest nawiązaniem do  Pancerza Umrzyka. Stracenie ramienia przez  Gangplanka było częściowo odpowiedzią na zdanie graczy, że projektanci zbyt mało zmieniają w czasie aktualizacji. Początkowo zaprojektowano u niego robotyczne ramię z ostrzem na końcu.
      • Przedmiot ten chwilę później został wprowadzony na wszystkie mapy, który początkowo był dostępny jedynie w specjalnym trybie – Awanturnicy Czarnego Rynku.
    • W trakcie tworzenia wyglądu po wydarzeniach z Bilgewater, powstał rozłam w Riot związany z posiadaniem przez niego kapelusza. Cześć chciała go zachować, a część usunąć. Doprowadziło to do spotkań jedynie w sprawie jego kapelusza oraz zostało określone jako "spisek kapeluszowy".
  •  Straszny Gangplank:
  •  Gangplank Żeglarz:
    • Został wprowadzony do sklepu 5 października 2010 roku, ale został udostępniony dopiero po 11 stycznia 2011.
    • Możliwe, że nawiązuje do Popeye'a.
  •  Gangplank Minuteman:
  •  Gangplank z Oddziałów Specjalnych:
    • Prawdopodobnie odnosi się do filmów z serii Niezniszczalni.
    • Ma bliskie nawiązanie do Ernesta Guevary.
    • Skórka powstała z okazji otwarcia serwerów brazylijskich.
    • Być może skórka powstała na bazie filmu Elitarni.
    • Jego wygląd może nawiązywać do Kapitana Price'a z Modern Warfare z serii gier video Call of Duty.
    • Broda noszona przez bohatera przypomina tę noszoną przez Solida Snake'a z serii Metal Gear.
    • W tle można zauważyć sylwetki  Miss Fortune oraz prawdopodobnie  Caitlyn i  Talona.
    • Dzieli temat z  Teemo.
    • Zamiast szabli używa kukri.
  •  Sułtan Gangplank:
  •  Kapitan Gangplank:
    • Na początku wydarzenia Bilgewater: Morze w Ogniu, był "klasyczną" skórką, która ukazywała go jako niekwestionowanego władcę w Bilgewater.
    • W Akcie III, jego główny statek – Dead Pool został wysadzony w powietrze i wtedy został "uśmiercony" na kilka dni (postać została tymczasowo wyłączona).
    • Była skórką darmową, jeśli posiadało się klasyczną skórkę i zagrało nim jeden pełny mecz.
    • Dzieli temat z  Miss Fortune.
  •  Kosmiczny Pirat Gangplank:
    • Może być nawiązaniem do filmu Łotr 1 - przypomina Saw Garrerę, jednego z bohaterów.
    • Prawdopodobnie nawiązuje też do filmu Planeta Skarbów.
    • Podczas żartu żongluje nie tylko pomarańczami, ale i małym potworem, podobnym do Poro.
    • Dzieli temat z  Dariusem.

Relacje Edytuj

  • Prawie wszystkie gangi w Bilgewater były wobec niego lojalne (Zakrzywione Haki, Czerwone Bandany).
  •  Swain chce jego śmierci, ponieważ ukradł mu prywatny okręt wojenny – Lewiatana.
  • Być może ma wrogie stosunki z  Zedem, gdyż splądrował Świątynię Wyszczerbionego Noża w Ionii.
  • W czasie wydarzenia Bilgewater: Morze w Ogniu (Akt III), jego statek został wysadzony w powietrze przez  Miss Fortune i wtedy wszyscy okrzyknęli jego śmierć.
    • Była to zemsta za zabicie jej rodziców piętnaście lat wczeniej.
    • W Epilogu,  Gangplank przeżył, ale stracił władzę w Unii oraz lewe ramię, które zastąpił mechanicznym.
  • W swojej dawnej hitorii  Gangplank ciągle kłócił się z  Miss Fortune, która jest bardzo nieufna wobec piratów pod względem polityki Bilgewater.
    • Został pokonany przez nią w konkursie GrugMug Grog Slog.
    • Pomimo rywalizacji, ta dwójka rok temu zawiesiła swoją broń, aby powstrzymać rozprzestrzenienie się Czarnej Mgły. W czasie bitwy w Cieśninie Noży, ich flota została rozproszona przez upiory i ponieśli duże straty w ludziach. Ostatecznie piratom udało się zatrzymać widma.
      • Po jakimś czasie, pojawia się ofiara tamtejszej bitwy –  Nautilus.

Filmy Edytuj

Gangplank - ekran logowania02:41

Gangplank - ekran logowania

Kapitan Gangplank - ekran logowania02:36

Kapitan Gangplank - ekran logowania

Prezentacja Bohatera – Gangplank07:19

Prezentacja Bohatera – Gangplank

Prezentacja Bohatera (stara) - Gangplank, Postrach Siedmiu Mórz06:33

Prezentacja Bohatera (stara) - Gangplank, Postrach Siedmiu Mórz

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki