Fandom

League of Legends Wiki

Festyn Księżyca

1,517stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Festyn Księżyca 2014 (promo).jpg

Festyn Księżyca jest obchodzony z okazji Chińskiego Nowego Roku. W League of Legends jest obchodzony od 2012 roku i jest kontynuowany przez następne lata. W tym okresie zostają wydane nowe skórki, przedmioty, skórki totemów oraz ikony przywoływacza.

Historia Edytuj

Lunar Revel 2016 promo.jpg

Nastała era, w której mrok zgasił wszelką nadzieję. O zmroku przybył podróżnik, niosąc ze sobą światło poranka.

Legendy mówią o krainie, ogarniętej mrokiem pod władzą dwóch królowych, których symbolami były wilk i wąż.

Pewnego szarego poranka pojawił się wędrowiec i dostrzegł starożytne zło pod przebraniem królowych.

Ukazując swą prawdziwą postać, rozbił ich porcelanowe skorupy i ujawnił mroczne duchy kryjące się w środku.

Trójka stoczyła bój, wpadła do morza i zniknęła z oczu, pozostając poza rozbłyskami światła wywołanymi przez podróżnika.

Wraz z nadejściem nowego dnia na chmurach odbił się przebłysk świtu i stary rok przeszedł w nowy. Chociaż mrok wciąż czaił się za każdym zgaszonym płomieniem, ludzie nie obawiali się już nocy. Podróżnik przyniósł promienną nadzieję wraz ze świtem.

Tło Edytuj

Nowy Rok Księżycowy (lub Chiński Nowy Rok) jest to najważniejsze święto w tradycyjnym kalendarzu chińskim, przypadające między końcem stycznia a końcem lutego w takich krajach jak Chiny, Korea czy Wietnam. W każdym roku jest symbolicznie reprezentowany przez zwierze w chińskim zodiaku. Same skórki odzwierciedlają dane zwierze do danego roku.

Skórki Edytuj

Lunar Revel skins 2014.jpg

Cechy Edytuj

Sklep Festynu.png

Przykładowy Twój Sklep Festynu Księżyca

Przedmioty Edytuj

Kilka przedmiotów miało zmienione nazwy oraz nowe ikonki:

Totemy Edytuj

Od 2013 roku, dla totemów zostają wydane specjalne skórki nawiązujące do Chińskiego Nowego Roku oraz do zwierzęcia w chińskim zodiaku.

Ikony przywoływacza Edytuj

Festyn Księżyca 2014.jpg

Od 2013 roku za spełnienie określonych limitów czy zadań, dostaje się ekskluzywne ikony przywoływacza, które nigdy później nie zostają w innym terminie udostępniane. Najczęściej formą otrzymania nagrody jest kupno Punktów Riot RpPoints.png, danie tajemniczego prezentu, kupienie tematycznej skórki lub zagranie na określonych mapach z przyjacielem.

W 2014 roku, było przeprowadzone głosowanie nad "Ścieżką". Do wyboru były trzy opcje: Moc (TryndamereTryndamere), Prawda (DianaDiana) i Wolność (RivenRiven). Zwycięski wybór dał danemu regionowi unikalną ikonkę przywoływacza z symbolem konia. Można również kupić pozostałe ikonki pozbawione dodatkowego symbolu za 1500 IpPoints.png lub 250 RpPoints.png do 25 lutego 2014 roku.

RozwójEdytuj

Lunar Revel 2016 concept 1.jpg

Zależnie od tego, kogo zapytać, początki Księżycowego Nowego Roku trochę się różnią. Jednakże w większości wersji obecny jest olbrzymi potwór zwany Nian („rok” po chińsku). Według opowieści, gdy Nian zagrażał pewnej wiosce, jej mieszkańcy bili w bębny i odpalali fajerwerki, aby go przepędzić. Skoczmy do przodu o kilka tysięcy lat, większość współczesnych obchodów Księżycowego Nowego Roku wciąż oddaje hołd fajerwerkom i ogłuszającemu hałasowi, które przegoniły Niana, wliczając w to Festyn Księżyca League of Legends.[1]

Z okazji tegorocznego Festynu Księżyca chcieliśmy bardziej zanurzyć się w mityczne elementy Księżycowego Nowego Roku i stworzyć coś nowego i ekscytującego dla graczy.

Więcej niż latarnie Edytuj

– Podczas wcześniejszych Festynów Księżyca bawiliśmy się czerwonymi i złotymi latarniami – mówi Lisa Thorn, główny grafik. – Nie mieliśmy większej narracji. Zespół odpowiedzialny za Festyn Księżyca ciężko pracował, aby wprowadzić specyficzne motywy w tym roku, skupiając się na walce między światłem i ciemnością oraz pomyśle na rozpoczęcie nowego roku w optymistyczny sposób. Stworzenie olbrzymiego tryptyku (jednego obrazu podzielonego na trzy panele lub kadry) i wykorzystanie go do stworzenia historii Festynu Księżyca było świetnym sposobem na przekazanie tych motywów, jednocześnie pozwoliło zabłysnąć nowym skórkom.

Lunar Revel 2016 concept 2.jpg

Zespół przyjrzał się wielu różnym stylom i zebrał sporo przykładów chińskiej sztuki podczas poszukiwań idealnego pomysłu na Festyn Księżyca. – Zaczęliśmy przyglądać się tradycyjnej chińskiej sztuce i był to moment, w którym stwierdziliśmy: „Okej, tryptyki są bardzo fajne” – mówi Thorn. – Wydawały się nam tradycyjne i pełne szacunku, a także niezwykle wyjątkowe w porównaniu z tym, co robiliśmy w przeszłości.

Lunar Revel 2016 concept 3.jpg

– Chcieliśmy okazać większy szacunek mitologii i kulturze, które są inspiracją dla tego wydarzenia – dodaje Suke, starszy grafik. Suke pominął tradycyjne metafory sztuki chińskiej, jak krzykliwa czerwień, smoki oraz świecące latarnie. – Bawiłem się różnymi kolorami i technikami. Przykładowo, złota folia jest bardziej współczesna, ale chmury i linie są bardziej tradycyjne. W tryptyku staraliśmy się połączyć klasyczne i współczesne elementy, bez opierania się na metaforach.

Historia skórek Edytuj

Tryptyk Festynu Księżyca to coś więcej niż ładny obrazek. Opowiada historię tegorocznego Festynu oraz skórek, które mu towarzyszą. – To chyba pierwszy raz, gdy wykonaliśmy jedną ilustrację, która przedstawia całą historię – mówi Thorn. – Wszystko, co przygotowaliśmy na Festyn Księżyca opiera się na motywie światło kontra mrok. To coś więcej niż WukongWukong w kozackiej pozie, a tryptyk to najlepszy sposób na przedstawienie tego motywu.

– Projekty CaitlynCaitlyn i MorganyMorgany opierają się na demonach z chińskiej mitologii. Projekt Wukonga wzoruje się na odważnym bohaterze, który zawsze pokonuje demony w mitach – wyjaśnia scenarzysta Matthew Manarino. Jak mówi Manarino, zespół odpowiedzialny za Festyn Księżyca dzięki tryptykowi może uchwycić mrok demonów oraz światłość Wukonga, jednocześnie tworząc legendę, która powiąże ze sobą wszystkie skórki i odda hołd ich inspiracjom.

Lunar Revel 2016 concept 4.jpg

Opowiedzenie o konflikcie światła i mroku pomoże także nadać znaczenie temu, w jaki sposób ludzie doświadczają skórek. – Moim zdaniem to bardzo fajne, że tym razem przedstawiamy skórki z epicką historią – mówi Thorn. – Staramy się rozwijać Festyn Księżyca i połączyć go z motywami zakorzenionymi w mitologii. To bardzo interesujące, że tworzymy coś z pełnymi sensu postaciami – dodaje.

Nie znaczy to, że nie znajdzie się nic dla fanów klasycznych skórek Festynu Księżyca. – Mamy odniesienia do bohaterów z poprzednich lat i ich skórek Festynu Księżyca – przyłożyliśmy się do niewielkich detali, które jeszcze bardziej podkreślają znaczenie bohaterów Festynu Księżyca i graczy, którzy ich uwielbiają – mówi Suke. Gracze, którzy przyjrzą się uważnie, znajdą ulubieńców Festynu Księżyca, takich jak Rozrywkowa JinxRozrywkowa Jinx czy Corki ze Smoczymi SkrzydłamiCorki ze Smoczymi Skrzydłami w różnych częściach obrazu.

Ostatecznie zespół ma nadzieję, że tryptyk dostarczy graczom coś ciekawego, poza spodziewanymi rzeczami związanymi z Festynem Księżyca. – Mamy nadzieję, że poza byciem fajnym, będzie także sensowne. Chcemy, aby gracze dobrze się bawili, oglądając go i odnajdując wszystkie sekrety, a także spodoba im się historia, którą przedstawia: światło zawsze wygrywa z mrokiem -– mówi Thorn.

Galeria Edytuj

Animacje logowania Edytuj

Festyn Księżyca 2012 Edytuj

Lunar Revel 2012 League Of Legends Login Screen01:01

Lunar Revel 2012 League Of Legends Login Screen

Festyn Księżyca 2013 Edytuj

Festyn Księżyca 2014 Edytuj

Festyn Księżyca 2015 Edytuj

Festyn Księżyca 2015 - Rozrywkowa Jinx01:58

Festyn Księżyca 2015 - Rozrywkowa Jinx

Festyn Księżyca 2016 Edytuj

Festyn Księżyca 2016 - ekran logowania02:48

Festyn Księżyca 2016 - ekran logowania

Filmy Edytuj

Festyn Księżyca 201601:37

Festyn Księżyca 2016

Zobacz także Edytuj

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki