Fandom

League of Legends Wiki

Ezreal (historia i cytaty)

< Ezreal

1,517stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Historia i cytaty

Historia Edytuj

Krótka Edytuj

„Czas na prawdziwy pokaz umiejętności!”

Młody, nieustraszony odkrywca Ezreal zbadał większość opuszczonych miejsc w RuneterzeRuneterze. Podczas badania ruin starożytnej ShurimyShurimy odnalazł amulet o niezwykłej mocy magicznej. Prawdopodobnie stworzony dla jednego z Wyniesionych, olbrzymi talizman idealnie dopasował się do jego ręki, wzmacniając jego wrodzone moce magiczne do tego stopnia, że zyskał reputację bohatera, ku swojemu zawstydzeniu.

Eliksir Uloa Edytuj

Po godzinach wędrówki przez niezwykle wilgotną dżunglę, chłodne powietrze w podziemnej krypcie jest prawdziwym błogosławieństwem. Jasne, za każdym rogiem może czaić się śmierć, ale równie dobrze może być to chwała. Przechodzę pod kamiennym łukiem, a kłęby kurzu wzbijają się do góry, ujawniając ścieżkę z kolistymi wzorami. Ten grobowiec cieszy się sławą niezdobytego i zabójczo niebezpiecznego. Ponoć żaden odkrywca nie uszedł z niego żywy, ale z drugiej strony, żaden z nich nie był mną.

Do tej pory zbadałem wiele kilometrów tuneli labiryntu, poruszałem się między pełnymi kolców pułapkami, czołgałem się pod wahadłowymi ostrzami i mierzyłem się z syczącymi żmijami. Fajne miejsce na wakacje, ale nie chciałbym tu mieszkać.

Tuziny kamiennych oczu przyglądały mi się z ukosa. Cóż, też bym się przyglądał. Wątpię, żeby widziały kogoś tak niesamowicie przystojnego od czasu ostatniej Wojny Run.

Na środku pomieszczenia znajdował się piedestał, na którym stała kryształowa fiolka. Lśniący płyn znajdował się w jej wnętrzu, tworząc małe tęcze na podłodze. Dokładnie po to tu przybyłem. Wiele osób uzna opowieść o takiej przygodzie za fikcję, ale nie można zaprzeczyć fizycznemu artefaktowi. Zdobycie legendarnego artefaktu potwierdza, że udało mi się dokonać niemożliwego. Eliksir Uloa jest poszukiwany przez kultystów, którzy mają nadzieję, że obdarzy ich nieśmiertelnością, upadłe rody pragnące odzyskać potęgę, a także pielgrzymów poszukujących mądrości ponad wszelkie wyobrażenia. To spore oczekiwania względem fiolki, której zawartość nie wypełniłaby łyżeczki od herbaty.

Jestem świadomy, że każda możliwa pułapka zostanie aktywowana, gdy podniosę ją z piedestału. Te miejsca tak działają. Poruszam palcami i klejnot na środku mojej rękawicy zaczyna lśnić pięknym błękitem. Teraz zaczyna się zabawa.

Zbliżam się powoli. Kamień pod stopami zaczyna drżeć, więc się cofam, aby nie aktywować pułapki. Przemierzam pokój, stając tylko na kamieniach, które się nie poruszają. Gdy moje palce zaciskają się na fiolce, głębokie pęknięcia przecinają podłogę pomieszczenia. Włączam rękawicę, ładując ją magiczną energią. Wirujące promienie światła przysłaniają mi wzrok, gdy teleportuję się pod pobliski łuk. W samą porę. Setki ostrych kołków spada z sufitu, mijając mnie o włos, a całe pomieszczenie zapada się w mroczną szczelinę.

Moc mojej rękawicy świetnie sprawdza się w takich przypadkach, ale nie nadaje się do pokonywania większych odległości. I zdecydowanie za długo się odnawia.

Głośny huk wstrząsa ścianami i rozchodzi się echem po korytarzu. Zdaje się, że fundamenty grobowca nie wytrzymają dużo dłużej, więc pora wrzucić wyższe tempo. Wolę, żeby powierzchnia, po której kroczę, była solidna z dużym dodatkiem stabilności, więc pędzę tunelem, podczas gdy coraz większe pęknięcia niszczą podłogę za mną.

Pędzę za oznaczeniami, które zostawiłem po wejściu do grobowca, prześlizgując się pod upadającymi łukami, skacząc nad ruchomymi piaskami oraz omijając olbrzymie kamienie, chcące zablokować ten stale zmniejszający się tunel.

Ściana po mojej prawej pęka i wysypuje się z niej chmara olbrzymich owadów wyposażonych w gigantyczne szczypce i plujących jadem. Tysiące pajęczych oczu spogląda na mnie wygłodniale, a skorpiony zbliżają się z wymierzonymi żądłami. Robactwo z dżungli jest bardzo upierdliwe, ale mam na nie doskonały sposób!

Na chwilę zamykam oczy. Energia przepływa przez moje ramię, podrażniając nerwy, gdy skupiam moc w klejnocie. Wymierzam rękawicę w największego pająka. Gdy potwór otwiera paszczę, ciskam w niego gorącym promieniem, odrzucając go w środek hordy. Smród spalonej chityny podrażnia moje gardło, a żołądek się ściska.

Pędzę przed siebie, wystrzeliwując za siebie oślepiające promienie przy każdym zakręcie korytarza. Głaz rozmiaru domu odrywa się od sufitu nade mną. Rękawica odnawia się w samą porę i pojawiam się kilka kroków z przodu w blasku wirującego światła, gdy tunel za mną się zapada. Dwa filary uderzają o siebie i prześlizguję się pod nimi chwilę przed tym, jak obracają się w kupę gruzu. Wpadam do pomieszczenia, którego podłoga kieruje się w stronę powierzchni.

Promienie światła słonecznego wpadają do środka, a ja się uśmiecham, pędząc w jego stronę. Wolność jest blisko. Ziemia wstrząsa z ogłuszającym hukiem i hamuję gwałtownie, gdy podłoga rozpada mi się pod stopami. Wolność była blisko.

Ale z drugiej strony, plany awaryjne to moja specjalność.

Przygotowuję rękawicę i skupiam całą energię w klejnocie. Czuję, jak pochłania moje siły. Wzrok mi się rozmazuje, a świat zdaje się obracać, gdy klejnot wypełnia się magią. Rękawica lśni błękitem czystego nieba.

Otwieram dłoń i jasny łuk złotego światła szeroki na cały tunel wylatuje z mojej dłoni. Siła uderzenia ogłusza mnie, ale zachowuję skupienie. Światło pędzi do przodu, rozświetlając korytarz i niszcząc wszystko na swojej drodze oraz pozostawiając za sobą wąską szczelinę. To mój ulubiony rodzaj szczelin!

Zaciskam pięść i tunel ponownie się zaciemnia. Wstrząsy stają się coraz bardziej nieprzyjemne, a ja upadam na kolana. Jestem tak wycieńczony, że ledwo mogę się ruszać, a co dopiero stać. Tuż przed moją twarzą podłoga pęka szybciej, niż mogę za tym nadążyć wzrokiem. Niedobrze. Grobowiec nie wytrzyma dłużej, więc zbieram pozostałe siły, wstaję i rzucam się sprintem w stronę tego, co mam nadzieję, jest bezpiecznym miejscem.

Światło słoneczne znika mi z oczu. Kolejne pęknięcie – ściany walą się wokół mnie. Zamykam oczy i rzucam się w kierunku dziury. Nie ma nic złego w liczeniu na szczęście, a ja mam wyjątkowego farta. Uderzam o ziemię, przetaczam się i wciągam słodkie powietrze dżungli.

Tuż za moimi plecami wejście do grobowca zawala się kompletnie, wypuszczając dużą chmurę starożytnego kurzu. Otrzepuję ubranie, odgarniam włosy z oczu wytrenowanym gestem i odchodzę. Kolejna niemożliwa wyprawa ukończona. Kolejny skarb, który dowodzi moich niezwykłych opowieści.

A to wszystko przed obiadem.

Stara Edytuj

Ezreal urodził się z darem magii płynącej w jego żyłach. Oprócz tego, urodził się miłośnikiem wędrówek. Został wysłany do szkoły techmaturgii, lecz szybko znudziła go nauka magii. Przed ukończeniem ósmego roku życia genialny chłopiec zrobił mapy podziemnych tuneli PiltoverPiltover. Ich jakość była tak dobra, że rząd Piltover postanowił kupić mapy i zaoferował Ezrealowi stanowisko Głównego Odkrywcy. To zdecydowało o jego późniejszym życiu – porzucił studia magiczne na rzecz archeologii. Od tamtej pory liczne przygody Ezreala były spisywane w postaci romantycznych opowiadań.

Jednak jego ostatnia podróż zaprowadziła go wprost przed oblicze jego drugiego daru – uśpionej magicznej mocy. Podczas badania piramid na Shurima Desert, Ezreal odkrył amulet o niesłychanej mocy. Abstrahując od samego rozmiaru amuletu (był dwukrotnie większy od Ezreala), pozwala on swojemu posiadaczowi na kontrolowanie i kształtowanie magicznej energii – pod warunkiem, że źródło magii znajduje się nieopodal. To spowodowało, że Ezreal mógł wykorzystać pokłady magii, którą nosił w sobie, bez specjalnego wysiłku. Dobra okazja dla Odkrywcy z Powołania. Jedynym mankamentem jest to, że z nieznanych przyczyn amulet ten jest posłuszny magii przywoływania. W każdej chwili i bez ostrzeżenia, Ezreal może nagle walczyć w roli bohatera dla, jak to sam określa, upartego przywoływacza, który za wszelką cenę chce rozwiązać jakiś zagrażający światu, nieistotny konflikt League. Sam Ezreal przyznaje, że bycie przywoływanym od czasu do czasu na Fields of Justice nie jest wysoką ceną.

„Nie masz zbyt wiele czasu na studiowanie zbutwiałych tomów, gdy jesteś zajęty czołganiem się tam, skąd owe tomy pochodzą.”
— Motto EzrealaEzreala

Cytaty Edytuj

Przy wyborze
  • „Pora na prawdziwy pokaz talentu.”  p
Przy zbanowaniu
  • „Dam sobie radę.”  p

Żart
  • „Noxianie, nie cierpię tych gości.”  p
Prowokacja
  • „Powinien być w muzeum.”  p
Atak
  • „Liczą się umiejętności.”  p
  • „Dam sobie radę.”  p
  • „Nie ma problemu.”  p
  • „Pora na atak.”  p
  • „Brzmi niebezpiecznie. Wchodzę w to.”  p
  • „Pora pobrudzić sobie ręce.”  p
Ruch
  • „Tutaj.”  p
  • „Chodźmy.”  p
  • „Musisz znać swoje otoczenie.”  p
  • „Tędy.”  p
  • „Ostrożnie.”  p
  • „Łapię.”  p
  • „Zgoda.”  p
  • „Nie marnujmy czasu.”  p
  • „Po co komu mapa.”  p

Przy rozpoczęciu meczu
  • PEARL: „Aktywacja systemów.”  p
    • Ezreal: „Przeprowadź szybką analizę.”
      • PEARL: „Wszystkie systemy sprawne.”
  • Ezreal: „Pearl przeprowadź analizę.”  p
    • PEARL: „Wszystkie systemy sprawne.”
  • PEARL: „Aktywacja systemów.”  p
    • Ezreal: „Bierzmy się do roboty.”
Żart

Ezreal przygotowuje się do strzału bronią, ale ono działa wadliwie i strzela mu w twarz.

  • Ezreal: „Pora na prawdziwy pokaz...”  p
    • PEARL: „Dezaktywacja systemów. Ponowne ładowanie.”
      • Ezreal: „Yy chwila, ahhh, ehh.”
  • Ezreal: „Nikt mi się nie...”  p
      • Ezreal: „Ej czekaj, niee, ahh. To nie było miłe, ehh.”
Prowokacja
  • Ezreal: „Co mówi skaner o poziomie ich mocy?”  p
    • PEARL: „Żaden wróg nie ma poziomu mocy wyższego niż 9000.”
      • Ezreal: „Huh, tak myślałem.”
Atak
  • „Cel namierzony.”  p
  • „Są już przeszłością.”  p
  • „Działo naładowane.”  p
  • „Nie można walczyć z nieuniknionym.”  p
  • „Nie wiedzą z czym się mierzą.”  p
  • „Skanowanie zagrożeń. Brak odczytu.”  p
  • „Ich broń jest nieco przestarzała.”  p
  • „Czas się kończy.”  p
  • „Załadowane.”  p
  • „Broń w gotowości.”  p
Ruch
  • „Nie ma odwrotu.”  p
  • „Wszystkie systemy aktywowane.”  p
  • „Brzmi apokaliptycznie. Wchodzę w to.”  p
  • „Jestem wieki przed nimi.”  p
  • „Gdzie oni są?”  p
  • „Podaj współrzędne.”  p
  • „Mroczna przyszłość? Pikuś.”  p
  • „Sam stworzę swoją przyszłość.”  p
  • PEARL: „Ezrealu, potrzebujesz mapy?”  p
    • Ezreal: „Nie.”
Przy odrodzeniu
  • PEARL: „Systemy reaktywowane.”  p
  • PEARL: „Ponowna aktywacja systemu.”  p
  • PEARL: „Reaktywacja systemu.”  p
Przy użyciu TeleportacjaTeleportacja
  • PEARL: „Ustalono współrzędne.”  p
  • PEARL: „Potwierdzono punkt docelowy.”  p
  • PEARL: „Rozpoczęto teleportację.”  p
  • PEARL: „Uruchamiam teleport.”  p
  • PEARL: „Rozpocząć teleportację.”  p
Przy użyciu PowrótPowrót
  • PEARL: „Opuszczam teren walk.”  p
  • PEARL: „Wycofuję się.”  p
  • PEARL: „Powrót do bazy.”  p
  • PEARL: „Robisz sobie przerwę?”  p
  • PEARL: „Aktywowany tryb powrotu.”  p
  • PEARL: „Cyberportal otwarty.”  p
Przy osiągnięciu 6, 11 i 16 poziomu
  • PEARL: „Systemy ulepszone.”  p (poziom 6)
  • PEARL: „Zbliżamy się do pełnego poziomu mocy.”  p (poziom 11)
  • PEARL: „Działo ma maksymalną moc.”  p (poziom 16)
  • PEARL: „Zakończono ulepszanie pancerza Cybernetycznego.”  p (poziom 16)
  • PEARL: „Systemy w pełni naładowane.”  p (poziom 16)
Przy odblokowaniu Mistyczny StrzałMistyczny Strzał
  • PEARL: „Mistyczny Strzał odbezpieczony.”  p
Przy odblokowaniu Strumień EsencjiStrumień Esencji
  • PEARL: „Strumień Esencji gotowy.”  p
Przy odblokowaniu Magiczne PrzejścieMagiczne Przejście
  • PEARL: „Magiczne Przejście dostępne.”  p
Przy odblokowaniu Celna SalwaCelna Salwa
  • PEARL: „Celna Salwa naładowana.”  p

Rozwój Edytuj

Obrazy Edytuj

  • Pierwszy podstawowy portret Ezreala
  • Drugi podstawowy portret Ezreala
  • Pierwszy portret Ezreala z Nottingham
  • Pierwszy portret Napastnika Ezreala
  • Pierwszy portret Lodowego Ezreala
  • Drugi portret Lodowego Ezreala
  • Trzeci portret lodowego Ezreala
  • Pierwszy portret Ezreala Odkrywcy
  • Pierwszy portret Cybernetycznego Ezreala
  • Grafika koncepcyjna Cybernetycznego Ezreala 1 (w wykonaniu Maokai Xiao)
  • TPA Ezreal model
  • Grafika koncepcyjna wytwornego Ezreala i Vi (w wykonaniu Larry Ray)
  • Pikselowa animacja Arcade Ezreala
  • Grafika koncepcyjna Arcade Ezreala (w wykonaniu Sunny'ego Kody)
  • Animowana naklejka dostępna na portalu facebook.com

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki