FANDOM

Velkoz promo

Dziecko Pustki — rasa istot pochodzących z  Pustki, które infiltrują  Runeterrę.

Historia Edytuj

Między wymiarami, między światami istnieje pewne miejsce. Dla niektórych znane jest jako Zewnętrze, dla innych z kolei jako Nieznane. Lecz ci, których wiedza sięga dalej, nazywają je  Pustką. Nazwa jest myląca, gdyż nie jest bezludna. Nikt tak naprawdę nie rozumie, jak powstała Pustka, ale opowieści o jej przerażających mieszkańcach zakradły się do legend, mitów i opowieści praktycznie wszystkich kultur. Nieliczne księgi i szaleńcy, którzy nie boją się mówić o Pustce, opisują ją jako nieskończony wymiar nieskrępowanego tworzenia, koszmarnych krajobrazów pełnych organicznych maszynerii, warsztatów broni magicznych oraz olbrzymich mięsnych kuźni. Nikomu jeszcze nie udało się wkroczyć do Pustki i przeżyć to, ponieważ śmiertelnicy prawdopodobnie zostaliby pochłonięci i włączeni do nieskończonego procesu tworzenia. W rzeczywistości jest domem dla niedających się opisać istot – tak strasznych, że ludzki umysł nie jest w stanie ich pojąć. Te stworzenia bezustannie poszukują szczeliny w ścianach dzielących wymiary, przez którą mogliby się dostać do  Runeterry.

Biologia Edytuj

KhaZix Teaser

Wygląd  Kha'Zixa

Prawdopodobnie te istoty powstały z pochłoniętej w  Runeterze biomasy, która następnie została przekształcona w organicznych maszyneriach, warsztatach broni magicznych i mięsnych kuźniach w  Pustce. Nie mają regularnego kształtu, jednakże ich główną cechą rozpoznawczą są różne odcienie fioletu, czerwieni i błękitu. Mogą mieć kilka par kończyn w postaci ramion, nóg, dużych kolców czy macek a niektórzy mogą lewitować nad powierzchnią ziemi. Posiadają wszelkiego rodzaju uzbrojenia w postaci ostrych zębów, kolców, substancji żrących czy magii Pustki. Być może przechodzą w kilka stadiów rozwoju.

Są określone gatunki polegające jedynie instynktowi jak i inteligentne unikaty posiadające dość dużą wiedzę. Ich kolejną wspólną cechą jest chęć robienia jednej, określonej czynności:

Kultura Edytuj

Istoty z Pustki pojawiały się niemalże w każdym regionie Valoranu. Jednakże wszystkie nazwy tych stworzeń pochodzą z czasów starożytnej  Shurimy. Każda nazwa gatunku bądź inteligentnego osobnika dzieli się najczęściej na dwa, trzyliterowe człony oddzielone apostrofem. Czasami człony mogą mieć od dwóch do czterech liter. Przykładowo  Rek'Sai odnosi się do dwóch słów: rek (odnosi się do jej gatunku Xer'Sai, która jest jednocześnie ich królową) i sai (oznacza pustynię w języku shurimańskim).

Ciekawostki Edytuj

  • Prawdopodobnie w każdym miejscu w  Runeterze istnieją portale prowadzące do  Pustki.
    • Można rozpoznać takie wyłomy poprzez dziwne anomalie (inny kolor rzek, iskrzące się powietrze czy doznania psychotropowe).
    • Istnieje teoria, że być może to Wojna Run spowodowała otworzenie się pierwszego portalu w Icathii.
    • Wywierają duży wpływ na kształt planety jak i na zamieszkujące narody.
    • Odcisnęły piętno m.in.: w  Shurimie,  Targonie czy Summoner's Rift.
  • Po wydaniu  Vel'Koza, powstała ciekawa teoria o tym, że jest jednym z Obserwatorów pod względem wizualnym i dosłownie interpretacyjnym jednego z cytatów  Lissandry: "Obserwatorzy zostali pokonani. Avarosa wtrąciła ich wyjących do otchłani...". Lecz zostało potwierdzone, że nie jest dosłownie jednym z Obserwatorów, jednakże ich związek z  Pustką jest "wysoce prawdopodobny".
  • Trójka bohaterów ( Jax,  Kassadin i  Malzahar) została skażona bądź dotknięta magią  Pustki.
  • Do tej rasy są również zaliczani:  Baron Nashor,  Herold,  Pusklęcia,  Pomioty Pustki i Xer'Sai.
  • W trybie Inwazja mają ciemnozielone umaszczenie oraz są wrogami  Czarodziejek Gwiazd.
    • Prawdopodobnie jest ich 9 rodzai.
      • Jedno z nich z wyglądu mocno przypomina  Skarnera, który oryginalnie nie jest powiązany z tą rasą.
    • Ich "szefem" jest tzw.  The Big One (potężna wersja  Herolda).

Przedstawiciele Edytuj

Bohater Miejsce przybycia w  Runeterze
 Cho'Gath, Postrach Pustki Nieznane (prawdopodobnie  Góra Targon)
 Kha'Zix, Łowca Pustki Nieznane (prawdopodobnie Kumungu)
 Kog'Maw, Paszcza Otchłani Icathia
 Rek'Sai, Furia Pustki  Shurima
 Vel'Koz, Oko Pustki Nieznane (prawdopodobnie Urtistan)

Bohaterowie powiązani Edytuj

Bohater Powiązania
 Jax, Mistrz Broni Dawny mieszkaniec Icathii
 Kassadin, Wędrowiec Pustki Stara się zatrzymać inwazję  Pustki
 Malzahar, Prorok Pustki Główny prorok Kultu Pustki