Fandom

League of Legends Wiki

Dziecko Pustki

1,543strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Velkoz promo.jpg

Dziecko Pustki — rasa istot pochodzących z PustkiPustki, które infiltrują RuneterręRuneterrę.

Historia Edytuj

Między wymiarami, między światami istnieje pewne miejsce. Dla niektórych znane jest jako Zewnętrze, dla innych z kolei jako Nieznane. Lecz ci, których wiedza sięga dalej, nazywają je PustkąPustką. Nazwa jest myląca, gdyż nie jest bezludna. Nikt tak naprawdę nie rozumie, jak powstała Pustka, ale opowieści o jej przerażających mieszkańcach zakradły się do legend, mitów i opowieści praktycznie wszystkich kultur. Nieliczne księgi i szaleńcy, którzy nie boją się mówić o Pustce, opisują ją jako nieskończony wymiar nieskrępowanego tworzenia, koszmarnych krajobrazów pełnych organicznych maszynerii, warsztatów broni magicznych oraz olbrzymich mięsnych kuźni. Nikomu jeszcze nie udało się wkroczyć do Pustki i przeżyć to, ponieważ śmiertelnicy prawdopodobnie zostaliby pochłonięci i włączeni do nieskończonego procesu tworzenia. W rzeczywistości jest domem dla niedających się opisać istot – tak strasznych, że ludzki umysł nie jest w stanie ich pojąć. Te stworzenia bezustannie poszukują szczeliny w ścianach dzielących wymiary, przez którą mogliby się dostać do RuneterryRuneterry.

Biologia Edytuj

KhaZix Teaser.jpg

Wygląd Kha'ZixaKha'Zixa

Prawdopodobnie te istoty powstały z pochłoniętej w RuneterzeRuneterze biomasy, która następnie została przekształcona w organicznych maszyneriach, warsztatach broni magicznych i mięsnych kuźniach w PuscePusce. Nie mają regularnego kształtu, jednakże ich główną cechą rozpoznawczą są różne odcienie fioletu, czerwieni i błękitu. Mogą mieć kilka par kończyn w postaci ramion, nóg, dużych kolców czy macek a niektórzy mogą lewitować nad powierzchnią ziemi. Posiadają wszelkiego rodzaju uzbrojenia w postaci ostrych zębów, kolców, substancji żrących czy magii Pustki. Być może przechodzą w kilka stadiów rozwoju.

Są określone gatunki polegające jedynie instynktowi jak i inteligentne unikaty posiadające dość dużą wiedzę. Ich kolejną wspólną cechą jest chęć robienia jednej, określonej czynności:

Kultura Edytuj

Istoty z Pustki pojawiały się niemalże w każdym regionie Valoranu. Jednakże wszystkie nazwy tych stworzeń pochodzą z czasów starożytnej ShurimyShurimy. Każda nazwa gatunku bądź inteligentnego osobnika dzieli się najczęściej na dwa, trzyliterowe człony oddzielone apostrofem. Czasami człony mogą mieć od dwóch do czterech liter. Przykładowo Rek'SaiRek'Sai odnosi się do dwóch słów: rek (odnosi się do jej gatunku Xer'Sai, która jest jednocześnie ich królową) i sai (oznacza pustynię w języku shurimańskim).

Ciekawostki Edytuj

  • Prawdopodobnie w każdym miejscu w RuneterzeRuneterze istnieją portale prowadzące do PustkiPustki.
    • Można rozpoznać takie wyłomy poprzez dziwne anomalie (inny kolor rzek, iskrzące się powietrze czy doznania psychotropowe).
    • Istnieje teoria, że być może to Wojna Run spowodowała otworzenie się pierwszego portalu w Icathii.
    • Wywierają duży wpływ na kształt planety jak i na zamieszkujące narody.
    • Odcisnęły piętno m.in.: w ShurimieShurimie, TargonieTargonie czy Summoner's Rift.
  • Po wydaniu Vel'KozaVel'Koza, powstała ciekawa teoria o tym, że jest jednym z Obserwatorów pod względem wizualnym i dosłownie interpretacyjnym jednego z cytatów LissandryLissandry: "Obserwatorzy zostali pokonani. Avarosa wtrąciła ich wyjących do otchłani...". Lecz zostało potwierdzone, że nie jest dosłownie jednym z Obserwatorów, jednakże ich związek z PustkąPustką jest "wysoce prawdopodobny".
  • JaxJax prawdopodobnie został podobnie jak KassadinKassadin czy MalzaharMalzahar skażony magią PustkiPustki.
  • Do tej rasy są również zaliczani: Baron NashorBaron Nashor, Herold RiftuHerold Riftu, PusklęciaPusklęcia, Pomioty PustkiPomioty Pustki i Xer'Sai.

Przedstawiciele Edytuj

Bohater Miejsce przybycia w RuneterzeRuneterze
Cho'Gath, Postrach PustkiCho'Gath, Postrach Pustki Nieznane (prawdopodobnie Góra TargonGóra Targon)
Kha'Zix, Łowca PustkiKha'Zix, Łowca Pustki Nieznane (prawdopodobnie Kumungu)
Kog'Maw, Paszcza OtchłaniKog'Maw, Paszcza Otchłani Icathia
Rek'Sai, Furia PustkiRek'Sai, Furia Pustki ShurimaShurima
Vel'Koz, Oko PustkiVel'Koz, Oko Pustki Nieznane (prawdopodobnie Urtistan)

Bohaterowie powiązani Edytuj

Bohater Powiązania
Kassadin, Wędrowiec PustkiKassadin, Wędrowiec Pustki Stara się zatrzymać inwazję PustkiPustki
Malzahar, Prorok PustkiMalzahar, Prorok Pustki Główny prorok Kultu Pustki

Więcej w Fandom

Losowa wiki