FANDOM

„Powinien być w muzeum.”  p
Ten artykuł lub sekcja zawiera informacje dotyczące usuniętej zawartości.
Podane treści nie mają już znaczenia w League of Legends ale istnieją w celu udokumentowania historii.
Dominion Logo

Dominion (lub League of Legends: Dominion) – tryb gry w trybie 5v5 w League of Legends na mapie Crystal Scar. Pierwszy raz została pokazana w trakcie gamescom 2011 (17-21 sierpień 2011) w Europie i w PAX Prime 2011 (26-28 sierpień 2011) w Ameryce Północnej. Wstępna beta rozgrywki (na krótki okres czasu) została otwarta 21 września 2011. Dominion został oficjalne otwarty 26 września 2011 w patchu V1.0.0.125.

Riot Games zamknęło ten tryb rozgrywki wraz z mapą w dniu 22 lutego 2016 roku ze względu na bardzo małą ilość graczy (0.5%).[1] Oficjalnie tryb usunięto w patchu 6.4.

Historia Edytuj

LeagueOfLegends Dominion Artwork1

Dominion po raz pierwszy został ogłoszony 4 sierpnia 2011 roku jako nowy tryb, który ma się spodobać zarówno nowym jak i weteranom tej gry. Zanim mapa weszła oficjalnie na serwery, stworzono odpowiednią linię fabularną za pośrednictwem kilku rozdziałów Journal of Justice. Opowiadają one o wojnie między Demacią a Noxus o Kalamandę – osadę górniczą, którą później przetransformowano na Pole SprawiedliwościCrystal Scar.

Cechy Edytuj

Crystal Scar Concept Art

Tryb Dominion posiada kilka elementów, które różną się od zwykłej rozgrywki:

  • Każdy bohater rozpoczyna z 3. poziomem oraz z 1400 szt. złota
  • Posiada kilka dodatkowych wzmocnień:
  • Zwiększony przychód złota
  • Zredukowaną ilość złota za zabójstwo bohatera
  • Zwiększoną ilość złota za stwory
  • Przyspieszony  Powrót (4.5 sekundy)
  • Zredukowany licznik odrodzenia

Rozgrywka Edytuj

Crystal Scar - Tabelka

Dominion jest to tryb gry, który polega na zajmowaniu punktów kontrolnych i utrzymaniu ich w celu zniszczenia wrogiego nexusa. Każdy zajmowany punkt (w przewadze) powoduje redukcję zdrowia nexusa (początkowo ma 500 punktów zdrowia) w zależności od ilości zajmowanych punktów. Wygrywa ta drużyna, która uszczupli do samego końca zdrowie wrogiego nexusa, bądź zmusi przeciwną drużynę do poddania się. Z czasem w ramach rozgrywki są uaktywniane zadania, które polegają na zdobyciu odpowiedniego punktu (wtedy każdy żyjący bohater otrzyma  Znak Zdobywcy). W górnej części ekranu znajduje się licznik zdrowia nexusów.

Punkty strategiczne Edytuj

Crystal Scar Minimap

Na mapie znajduje się pięć punktów strategicznych, które są odpowiednio nazwane:

  • Cmentarzysko (południowo-wschodni)
  • Kamieniołom (południowo-zachodni)
  • Rafineria (północno-zachodni)
  • Wiatrak (północny)
  • Wiertło (północno-wschodni)

Między przeciwnymi punktami, zaczną pojawiać się stwory – jeden superstwór (osłabiony) oraz dwa stwory czarujące. Gdy dotrą do wrogiego punktu, będą go atakowały poprzez przekazanie swojej energii w celu osłabienia punktu. Robią to do momentu przejęcia punktu, po czym (bez względu na stan zdrowia) umierają między punktem a Reliktem Zdrowia.

Teren neutralny Edytuj

W środkowej części mapy znajduje się teren neutralny, który jest zakryty mgłą wojny. Można tam znaleźć krzaki, Kapliczki prędkości, Relikty Zdrowia oraz Większe Relikty.

Unikatowe przedmioty i czary Edytuj

W tym trybie są dostępne specjalne elementy dostępne wyłącznie na tej mapie:

Wzmocnienia Edytuj

Crystal Scar - przykład zadania

Rozpoczęcie zadania o Znak Zdobywcy

W tym trybie są odpowiednie wzmocnienia, które dają znaczną przewagę nad przeciwnikami:

  •  Tarcza Burzy – bohater otrzymuje zwiększony rozmiar, tarczę ochronną oraz specjalny efekt atakowania wrogów piorunami
  •  Znak Zdobywcy – zwiększone obrażenia bohaterów (w wyniku wykonania misji)

System punktowy Edytuj

Crystal Scar - pozycje

Każdy bohater, oprócz zwykłego systemu zabójstw/śmierci/asyst (KDA), posiada także specjalny licznik gromadzenia punktów w ramach działania na rzecz wygrania rozgrywki.

Na ekranie podsumowującym (bez względu na wygraną bądź porażkę) w zależności od zdobytej ilości punktów jest pokazywany ranking najlepszych bohaterów w drużynie (pierwsza trójka otrzymuje specjalne odznaki). Wszyscy otrzymują również określoną ilość Punktów Zasług IpPoints (2-10).

Każda kategoria punktowa jest liczona oddzielnie. Przykładowo, jeżeli w ciągu 11 sekund przerwiesz przejmowanie punktu, a następnie zdobędziesz podwójnie zabójstwo przy punkcie w trakcie bycia legendą, wtedy otrzymujesz 125 punktów (5 – obrona punktu; 5 – przerwanie przejmowania; 15 – Dwa Trupy; 60 – dwa zabójstwa przy punkcie; 40 – dwa zabójstwa w trakcie serii zabójstw).

Punkty Sposób zdobycia
50 Pentakill
40 Neutralizacja/zajęcie punktu; Męczennik (śmierć przy punkcie)
35 Quadra Kill
30 Zabójstwo przy punkcie
25 Asysta przy neutralizacji/zajęciu punktu (nieprzejmowanie go); Trzy Trupy; Unicestwienie (Ace)
20 Bosko (seria 7 zabójstw); Legenda (seria 8+ zabójstw; każde kolejne zabójstwo w trakcie serii)
15 Zabójstwo poza punktem; Dwa Trupy; Niepowstrzymany (seria 5 zabójstw); Dominacja (seria 6 zabójstw)
10 Asysta zabójstwa przy punkcie; Seryjny zabójca (seria 3 zabójstw); Spustoszenie (seria 4 zabójstw)
5 Przerwanie przejmowania punktu; Obrona punktu (co 10 sek.); Asysta zabójstwa poza punktem
3 Zdobycie  Tarczy Burzy; Przerwanie serii zabójstw
2 Zabicie stwora; Podniesienie Reliktu Zdrowia
1 Wsparcie bohatera (typu leczenie, tarcza, itp.; dotyczy tylko jednej zdolności dla jednego bohatera)
Crystal Scar - wynik

Przykładowy wynik. Ilość punktów znajduje się pod ilością zgromadzonego złota.

Wskazówki Edytuj

Dotyczące kontroli Edytuj

LeagueOfLegends Dominion Artwork2
  • Zdobywanie punktu:
    • Punkty strategiczne na Crystal Scar zdobywa się po krótkiej koncentracji. Jeśli bohater chce zrobić cokolwiek w trakcie przejmowania, przerywa to ten proces, tak samo jak otrzymanie obrażeń lub wrogie efekty kontroli tłumu. Jeśli przejmowanie zostanie przerwane, musisz odczekać chwilę przed kolejną próbą.
  • Wybieranie miejsca boju:
    • Wybór miejsca ataku to klucz do zwycięstwa na Crystal Scar. Czasem lepiej ominąć broniony punkt i wybrać taki, który łatwiej podbić. Ponadto zdobycie punku wymaga czasu, więc jeśli jest chroniony, dobrze mieć ze sobą sojusznika. Kaplice prędkości na mapie pomogą dotrzeć do odległych celów.
  • Zadania:
    • Wraz z upływem czasu, na Crystal Scar dostępne są zadania. Wymagają one by dowolna drużyna zdobyła ten sam, neutralny punkt strategiczny przed przeciwnikiem. Zdobycie go zapewni całej drużynie wzmocnienie.

Dotyczące terenu neutralnego Edytuj

LeagueOfLegends Dominion Artwork4
  • Relikty zdrowia:
    • Relikty zdrowia znajdują się w zewnętrznym pierścieniu między punktami strategicznymi. Po użyciu relikty te natychmiast przywracają bohaterowi nieco zdrowia i many.
  • Kaplice prędkości:
    • Trzy kaplice prędkości znajdują się tuż przy zewnętrznym pierścieniu. Sprytne korzystanie z nich wyrównuje czas potrzebny do przemieszczenia się między dwoma dowolnymi punktami strategicznymi na Crystal Scar – czy to między Cmentarzyskiem w lewym dolnym rogu a Rafinerią w prawym górnym, czy do najbliższego z punktów.
  • Tarcza Burzy:
    • Znajdująca się w centrum mapy tarcza burzy zapewnia bohaterowi premię ofensywną i defensywną. Po pierwsze, daje potężną osłonę, która odnawia się po kilku sekundach od skończenia walki. Po drugie, podstawowe ataki i umiejętności powodują powstanie błyskawicy, która odbija się między wrogami. Punkt ten zawsze jest widoczny dla obu drużyn, a zdobycie wzmocnienia wymaga odrobiny czasu koncentracji.

Multimedia Edytuj

  • Wybór Dominiona spośród dostępnych trybów gry
  • Wybór Dominiona w grze Razem przeciw SI

Ciekawostki Edytuj

  • Zarówno tryb jak i mapa zostały przerobione z oryginalnego projektu mapy Magma Chamber.
  • Nosił kodową nazwę Odin.[2]
  • Rozważano wprowadzenie systemu rankingowego do tego trybu, jednak pomysł zaniechano.
  • Początkowo oprócz Wyboru w Ciemno, była również opcja systemu Draftu (ze względu na niesamowicie długie kolejki, opcję tą wyłączono[3]).
  • Dawniej był dostępny inny czar przywolywacza Awans, który w znacznym stopniu wzmacniał wybranego stwora.
  • W ramach wydarzenia związanym z tym trybem wydano  Skarnera.
  • Wstępnie przy wprowadzeniu trybu możliwy był do kupienia przedmiot zwany jako  Błogosławieństwo Priscilli (został usunięty kilka dni po premierze trybu), który nawiązywał do  Priscilli (pierwoworu  Elise).
  • Na obrazie przedstawiającym wybór tego trybu gry widać było  Mordekaisera (co nawiązywało do zapowiedzi tego trybu).
  • Ostatnia postać, która mogła pojawić się w rozgrywce Dominion to  Jhin.
  • Do tego trybu wszystkie postacie otrzymały dwie specjalne animacje przejmowania punktów. Aktualnie są one używane tylko do kilku czynności:
  • 27 maja 2016 roku w ramach cotygodniowej rotacji specjalnych trybów rozgrywki, wyszedł Na Pewno Nie Dominion. Posiada identyczne zasady gry z kilkoma zmianami.

Przypisy