FANDOM

Rhaast OriginalSkin

 Rhaast - jeden z przedstawicieli Darkinów

Darkin — starożytna rasa pochodząca spoza znanego świata. Najechali  Runeterrę w trakcie wydarzenia znanego jako Wojna Darkinów. Prawie wszyscy Darkini zostali pokonani, jedynie kilku z nich zostało uwięzionych przez ludzkich magów pod postacią broni.

W tej chwili wiadomo, że pozostało pięciu przedstawicieli, a trzech z nich jest bohaterami:  Aatrox,  Rhaast i  Varus. Czwartym z Darkinów jest prawdopodobnie kobieta uwięziona w  Shurimie opisana w opowiadaniu Mroczna więź.

Historia Edytuj

Wojna Darkinów Edytuj

Darkini są starożytną rasą, która przybyła do  Runeterry w trakcie wydarzenia znanego jako Wojna Darkinów. Magowie z Runeterry posługiwali się nieujarzmioną magią, nie przejmując się konsekwencjami, jakie powoduje ona poza granicami tego świata. Lekkomyślne stosowanie magii przyciągnęło Darkinów, którzy wysłali najpotężniejszych wojowników w celu podbicia nowego świata. W walkach uczestniczyli wszyscy obecnie znani przedstawiciele rasy, wiadomo, że  Varus przybył do Runeterry z drugą grupą najeźdźców. Wkrótce po upadku  Aatroxa połączone siły śmiertelników prowadzone przez wojowniczą królową pokonały Varusa. Został on uwięziony w kryształowym łuku, za którego pomocą walczył. Podczas ostatniej bitwy Wojny Darkinów wojownicza królowa dzierżyła łuk i wystrzeliła z niego strzałę, która na zawsze zniszczyła most do świata Darkinów.

Pozostali Darkini zostali pochowani w różnych stronach  Runeterry pod postacią broni.

Legenda Aatroxa Edytuj

Aatrox Promo 1

Następną informacją o ich egzystencji jest legenda  Aatroxa, który pojawiał się w trakcie krwawych bitew, gdzie jedna strona jest przytłoczona przez drugą. Wtedy rozgrzani żołnierze rzucali się w wir walki, podczas której ogarniała ich niepohamowana żądza krwi. Miał dość duży wpływ na usytuowanie polityczne świata od tysięcy lat. Pojawiał się w  Demacii,  Noxusie,  Ionii,  Shurimie i we  Freljordzie. Często jest określany jako bohater, ale znikał tak szybko jak się pojawiał i nigdy nie ujawniał swojego prawdziwego celu.

Rhaast Edytuj

 Rhaast przez milenia żył jako broń. Został odnaleziony przez  Kayna w  Noxusie. Jego los może zostać rozstrzygnięty w czasie rozgrywki: Rhaast może zabić Kayna i uzyskać pełną kontrolę, w przeciwnym przypadku zostaje ostatecznie pokonany przez Kayna. Przemiana następuje dopiero w trakcie rozgrywki, dlatego fabularnie Kayn występuje obecnie w  Runeterze pod podstawową postacią.

Varus Edytuj

 Varus został ukryty pod postacią kryształowego łuku w  ioniańskiej świątyni Pallas. Gdy w trakcie wojny  Noxusu z Ionią został poprowadzony szturm na świątynię, ioniański łowca Kai został ranny. Jego towarzysz Valmar próbując go ratować wskoczył do studni znajdującej się w środku świątyni. To wydarzenie musiało rozbudzić Varusa, który połączył się z ciałami Kaia i Valmara uzyskując materialną formę. Efektem ubocznym procesu było to, że w nowym ciele Varusa pozostały nadal dusze łowców.

Obecnie Varus podróżuje przez  Runeterrę starając się zjednoczyć pięciu Darkinów.

Znane Fakty Edytuj

Aatrox concept 4

Wygląd  Aatroxa

Darkini to potężne byty, które posiadają żyjącą broń. Mogą w niej zostać uwięzieni pod wpływem magii.[1] Mają ciemnoczerwone ciało z czarnymi wypustkami, zazwyczaj pod postacią rogów. Z wyglądu są humanoidami. Wygląd  Varusa odbiega od pozostałych Darkinów, jednakże jest to prawdopodobnie spowodowane wpływem Valmara i Kaia.

Jedną z wyróżniających się cech jest odzyskiwanie zdrowia poprzez walkę. Posiadają umiejętność regeneracji zdrowia czy nawet zatrzymania śmiertelnych obrażeń. Są długowieczni i nie widać u nich odznak starzenia się, ale mogą zostać zniszczeni, kiedy są pod postacią broni. Jako narzędzie potrafią spaczyć umysł i ciało właściciela a w ostateczności zabić go i przejąć jego ciało. Odzywają się do siebie zwrotami brat i siostra, w rzeczywistości prawdopodobnie nie są rodzeństwem.

Z opowiadania Mroczna więź wynika, że czwartym Darkinem występującym na  Runeterze jest kobieta znajdująca się na terenie  Shurimy.

Multimedia Edytuj

Aatrox - ekran logowania

Aatrox - ekran logowania

Rhaast - ekran logowania

Rhaast - ekran logowania

Varus - ekran logowania

Varus - ekran logowania

Varus - As We Fall

Varus - As We Fall

The Story Behind Varus Retribution

The Story Behind Varus Retribution

Ciekawostki Edytuj

  •  Varus był nieoficjalnie pierwszym wydanym Darkinem (jego rasę ujawniono w trakcie wydania  Kayna, a pełną fabułę wydano kilka miesięcy później), ale oficjalnie to  Aatrox został pierwszy określony jako Darkin.
    • Powiązania  Varusa z Darkinami zostały w ukryciu zapowiedziane już podczas wydania pierwszych skórek z serii  gier fabularnych (pod koniec 2015 roku) -  Varusowi przypadła bowiem rola „łucznika przeklętego przez jakiegoś złego, starożytnego potwora” (w ówczesnej, już wtedy przestarzałej historii owego bohatera pojawiał się motyw złych sił, a nie jednej i określonej istoty).
  •  Aatrox uczestniczył w walce Blue Team Stag profileicon Protektoratów z Red Team Owl profileicon Magokratami na Summoner's Rift, którzy są tam przedstawieni jako strona niebieska i czerwona.
    • Zmienił on bieg wydarzeń i dzięki niemu wygrali Protektoraci.
    • W północnej części mapy znajduje się płaskorzeźba przedstawiająca dwie postacie stojące wokół kryształu. Dodatkowo niedaleko niej można odnaleźć sylwetkę Darkina.
  • Przy wydaniu  Aatroxa, jego rasa była utożsamiana z Demonami, ale w trakcie zwiastuna Vastajów Eduardo Santangelo stwierdził, że "Darkini to przerażające, żywe bronie".[2]
    • Choć na podstawie jednej z kwestii  Kleda, rasa ta nadal może być kojarzona z Demonami („I nawet się nie upokorzył nazywając się demonem.”).
    • Przy wydaniu  Rhaasta ujawniono, że ta rasa to potężne byty, które mogą zostać zapieczętowane w swoich broniach.
  • Początkowo sądzono, że  Kayle i  Morgana są nieodkrytymi Darkinami ze względu na kilka cech wspólnych (m. in. podobna anatomia czy niejasna historia). Jednak przy wydaniu  Kayna ujawniono, że pozostałymi Darkinami byli  Rhaast i  Varus.
  • Nie wiadomo co stało się z pozostałą dwójką (nawet  Rhaast nie zna ich statusu).
  • Zgodnie z tym co mówią  Rhaast i  Aatrox (a także na co wskazuje  umiejętność bierna tego drugiego) Darkini po przybraniu swojej prawdziwej formy (uwolnieniu z broni) stają się już praktycznie nieśmiertelni, bo po zgonie i tak się odrodzą („A więc tak wygląda umieranie... Całe szczęście, że jestem nieśmiertelny!”, „Jestem wieczny, niczym wojna.”).
  • Teksty  Rhaasta wskazują na to, że Darkini nie są między sobą solidarni (jak wiele innych ras, np. Brackerni czy Yordlowie) i mają różne poglądy oraz cele, zaś w ich imieniu są gotowi nawet walczyć między sobą.
    • Pokazuje to też fakt, że  Rhaast pragnie zniszczenia całej cywilizacji, zaś  Aatrox jest jakby jej częścią, patronem wojny, który potrzebuje ludzi by dostarczała mu sensu trwania (spory i zbrodnie wojenne).
    • Innego zdania jest  Varus, którego głównym celem jest zjednoczenie Darkinów.
  • Podobno (według członków Riotu)  Bard powiązany jest z tą rasą, jednak nie wiadomo w jaki sposób.[3]
    • Być może doprowadził do ich wymarcia lub wręcz przeciwnie - ocalił ostatnią piątkę przed śmiercią. (Ta druga teoria wskazywała by na to, że Darkini są w jakiś sposób potrzebni do zachowania równowagi na świecie).
  • Nazwa Darkin pochodzi od słów dark kin, czyli mroczny ród.
  •  Noxiańska magia krwi została przyniesiona do  Runetery wraz z Darkinami.

Przedstawiciele Edytuj

Bohater Powiązania
 Aatrox, Ostrze Darkinów Uosobienie Wojny
 Rhaast, Kosa Darkinów Uosobienie Śmierci
 Varus, Strzała Odkupienia Uosobienie Zemsty

Bohaterowie powiązani Edytuj

Bohater Powiązania
 Kayn, Żniwiarz Cienia Posiadacz  Rhaasta
 Tryndamere, Król Barbarzyńców Jedyny ocalały z masakry  Aatroxa we  Freljordzie

Przypisy