FANDOM

Rhaast OriginalSkin

 Rhaast - jeden z przedstawicieli Darkinów

Darkin — starożytna rasa zamieszkująca  Runeterrę, która została prawdopodobnie uwięziona pod postacią żyjących broni.

W tej chwili wiadomo, że pozostało pięciu przedstawicieli, a wiadomo o trójce z nich:  Aatrox,  Rhaast i  łuk  Varusa o nieznanym imieniu.

Historia Edytuj

Zarówno ich pochodzenie jak i historia do tej pory są nieznane. Wiadomo tylko, że żyje zaledwie pięciu przedstawicieli z czego trójka z nich jest znana światu.

Pierwszą informacją o ich egzystencji jest legenda  Aatroxa, który pojawiał się w trakcie krwawych bitew, gdzie jedna strona jest przytłoczona przez drugą. Wtedy rozgrzani żołnierze rzucali się w wir walki, podczas której ogarniała ich niepohamowana żądza krwi. Miał dość duży wpływ na usytuowanie polityczne świata od tysięcy lat. Pojawiał się w  Demacii,  Noxusie,  Ionii,  Shurimie i we  Freljordzie. Często jest określany jako bohater, ale znikał tak szybko jak się pojawiał i nie ujawniał swojego prawdziwego celu.

 Łuk Darkinów był zapieczętowany w Otchłani Pallasu w  Ionii, zanim został uwolniony przez  Varusa w związku z najazdem  Noxusu na rodzimy kraj łucznika. Darkin ten jest Uosobieniem Zemsty.

 Rhaast przez milenia żył jako broń, który został odnaleziony przez  Kayna w  Noxusie. Jego los może zostać rozstrzygnięty w czasie rozgrywki: poprzez zabicie swojego właściciela lub byciu zniszczonym przez niego.

Znane Fakty Edytuj

Aatrox concept 4

Wygląd  Aatroxa

Darkini to potężne byty, które posiadają żyjącą broń, w której prawdopodobnie mogą zostać uwięzione bądź przetrwać. Mają ciemnoczerwone ciało z czarnymi wypustkami pod postacią rogów czy wypustek. Z wyglądu są humanoidami a jedną z wyróżniających się cech jest odzyskiwanie zdrowia poprzez walkę. Posiadają umiejętność regeneracji zdrowia czy nawet zatrzymania śmiertelnych obrażeń. Są długowieczni i nie widać u nich odznak starzenia się, ale mogą zostać zniszczeni, kiedy są pod postacią broni. Jako narzędzie potrafią spaczyć umysł i ciało właściciela a w ostateczności zabić go i przejąć jego ciało. W nazewnictwie, Darkini posiadają podwójną literę A.

Multimedia Edytuj

Aatrox - ekran logowania01:24

Aatrox - ekran logowania

Rhaast - ekran logowania01:42

Rhaast - ekran logowania

Ciekawostki Edytuj

  •  Łuk Darkinów był nieoficjalnie pierwszym wydanym Darkinem (jego rasę ujawniono w trakcie wydania  Kayna), ale oficjalnie to  Aatrox został pierwszy określony jako Darkin.
    • Powiązania  Varusa z Darkinami zostały w ukryciu zapowiedziane już podczas wydania pierwszych skórek z serii  gier fabularnych (pod koniec 2015 roku) -  Varusowi przypadła bowiem rola „łucznika przeklętego przez jakiegoś złego, starożytnego potwora” (w ówczesnej, już wtedy przestarzałej historii owego Bohatera pojawiał się motyw złych sił, a nie jednej i określonej istoty).
  •  Aatrox uczestniczył w walce ProfileIcon0712 Protektoratów z ProfileIcon0713 Magokratami w Summoner's Rift, którzy są tam przedstawieni jako strona niebieska i czerwona.
    • Zmienił on bieg wydarzeń i dzięki niemu wygrali Protektoraci.
    • W północnej części mapy znajduje się płaskorzeźba przedstawiająca dwie postacie stojące wokół kryształu. Dodatkowo niedaleko niej można odnaleźć sylwetkę Darkina.
  • Przy wydaniu  Aatroxa, jego rasa była utożsamiana z Demonami, ale w trakcie zwiastuna o Vastajach Eduardo Santangelo stwierdził, że "Darkini to przerażające, żywe bronie".[1]
    • Choć na podstawie jednej z kwestii  Kleda, rasa ta nadal może być kojarzona z Demonami („I nawet się nie upokorzył nazywając się demonem.”).
    • Przy wydaniu  Rhaasta ujawniono, że ta rasa to potężne byty, które mogą zostać zapieczętowane w swoich broniach.
  • Początkowo sądzono, że  Kayle i  Morgana są nieodkrytymi Darkinami ze względu na kilka cech wspólnych (m. in. podobna anatomia czy niejasna historia). Jednak przy wydaniu  Kayna ujawniono, że pozostałymi Darkinami byli  Rhaast i  łuk  Varusa.
  • Nie wiadomo czy pozostała dwójka w ogóle żyje (nawet  Rhaast nie zna ich statusu).
  • Zgodnie z tym co mówią  Rhaast i  Aatrox (a także na co wskazuje  umiejętność bierna tego drugiego) Darkini po przybraniu swojej prawdziwej formy (uwolnieniu z broni) stają się już praktycznie nieśmiertelni, bo po zgonie i tak się odrodzą („A więc tak wygląda umieranie... Całe szczęście, że jestem nieśmiertelny!”, „Jestem wieczny, niczym wojna.”).
  • Teksty  Rhaasta wskazują na to, że Darkini nie są między sobą solidarni (jak wiele innych ras, np. Brackerni czy Yordlowie) i mają różne poglądy oraz cele, zaś w ich imieniu są gotowi nawet walczyć między sobą.
    • Pokazuje to też fakt, że  Rhaast pragnie zniszczenia całej cywilizacji, zaś  Aatrox jest jakby jej częścią, patronem wojny, który potrzebuje ludzi by dostarczała mu sensu trwania (spory i zbrodnie wojenne).
  • Podobno (według członków Riotu)  Bard powiązany jest z tą rasą, jednak nie wiadomo w jaki sposób.
    • Być może doprowadził do ich wymarcia lub wręcz przeciwnie - ocalił ostatnią piątkę przed śmiercią. (Ta druga teoria wskazywała by na to, że Darkini są jakoś potrzebni do zachowania równowagi na świecie).

Przedstawiciele Edytuj

Bohater Powiązania
 Aatrox, Ostrze Darkinów Uosobienie Wojny
 Rhaast, Kosa Darkinów Uosobienie Śmierci
 Łuk Darkinów Uosobienie Zemsty

Bohaterowie powiązani Edytuj

Bohater Powiązania
 Kayn, Żniwiarz Cienia Posiadacz  Rhaasta
 Tryndamere, Król Barbarzyńców Jedyny ocalały z masakry  Aatroxa we  Freljordzie
 Varus, Strzała Odkupienia Posiadacz  Łuku Darkinów

Przypisy